Bu hat ile ilgili şöyle bir kıyaslama öğrendim malum dünyadaki en gelişmiş metrobüs SİSTEMİ Bogota'da yer alan Transmileno bizim metrobüs hattından yaklaşık 6 kat daha büyük (6 dan büyük imiş km bazında) ve yine km bazında taşınan yolcu oranı olarak iki hattı kıyasladığımız zaman Transmileno bizim metrobüs hattının taşıdığının 2 katından biraz fazla yolcu taşıyor eh tabi durum böyle olunca bizde seviniyoruz bizim metrobüs dünyada çok tanınıyor diye, bu tanınırlığın sebebi bu kadar çok yolcuyu bu frekans ile taşıyabilmekten geçiyor galiba, zaten bilgiyi veren dostumda sistemin handikaplarına rağmen bu işletme başarısını takdir etmek gerektiğini belirtiyor.
Daha önce T1 tramvay hattı böyle bir ödül almıştı ama ödülün verilme sebebini herkes atlıyordu, bu kadar yoğun yolcuyu minimum problem ile taşımaktı işin sırrı ama herkes vay çok yolcu taşıdık diye ödül verildi ya da aşağılamak için balık istifi taşıyorlar bir de ödül alıyorlar falan diyorlardı.
Bir ara vakit bulursam dünyadaki sistemler ile bizimkini kıyaslayan bir tablo çıkartacağım tabi birde içimden gelirse
ist-MB.04:02 » 34 Avcılar-Zincirlikuyu Metrobüs Hattı
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 741
- Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47
Metrobüs iyi hoş güzel memnuniyetle de karşılanmalı ama tıkış tıkış yolculuk, metrobüs duraklarına erişimin yetersiz olması, bitmez tükenmez kazalar (kimisi ölümlü), metrolarda 250 bin kişi taşıyıp metrobüste 700 bin kişi taşıma plansızlığıyla da değerlendirilmeli.
Ankara'da Gölbaşı (şehir dışındaki bir yerleşim) ile AŞTİ-Otogar arasındaki körüklü otobüse sağ şeritlerin tahsis edildiği yol uygulaması daha pratik ve ekonomik bir uygulama mı, göreceğiz. Bakalım yolun ortasına özel yol yapmak mı yoksa kenarda şerit ayırmak mı daha akıllıca nispeten anlaşılacak, öğrendiğim kadarıyla Ankara'da Sincan-Ulus arasına da düşünülüyormuş, o daha da efektif görünüyor.
Ankara'da Gölbaşı (şehir dışındaki bir yerleşim) ile AŞTİ-Otogar arasındaki körüklü otobüse sağ şeritlerin tahsis edildiği yol uygulaması daha pratik ve ekonomik bir uygulama mı, göreceğiz. Bakalım yolun ortasına özel yol yapmak mı yoksa kenarda şerit ayırmak mı daha akıllıca nispeten anlaşılacak, öğrendiğim kadarıyla Ankara'da Sincan-Ulus arasına da düşünülüyormuş, o daha da efektif görünüyor.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18112
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Kenan zaten özellikle bu kiyaslamayi aktaran arkadasin birincil önerisi Incirli-Beylikdüzü yada varyasyonu her ne ise bu hattin bir an önce insa edilmeye baslanmasi yönünde eminim ki bulundugu konumda telkinide sürekli bu yöndedir, bunu IBB yöneticileride cok iyi biliyorlar yani sadece para kazaniyor diye hadi catir catir devam etsin diye bir anlayis olacagini sanmiyorum. Bu belki IETT de olabilir ama söyle düsünelim zaten insaat süresince metrobüs hatti devam edecek hatta yan yollardaki istasyon ve saft alanlari nedeni ile normal otobüs ile yolculuk tam bir iskenceye dönüsecegi icin yolcusunu bile arttiracak, daha önceki tecrübelere bakarak 2013 insa isi baslayacak bu uzunlukta bir metro calismasinin 2018 den önce bitme ihtimali olacagini da sanmiyorum.