ist-L.01 » İstanbul Meydan Projeleri

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 27 Eyl Prş, 2012 20:17

New York'ta Times Maydanı, Paris'te Şanzelize, Berlin'de Brandenburg Kapısı vs. ben hiçbirinin böyle bat-çıklara teslim edildiğini görmedim. Ancak konu Taksim Meydanı olunca ilginç bir baskı var.
Madem Taksim İstanbul'un kalbi peki neden sadece tek bir metro hattı altından geçiyor. İstiklal Caddesi ve Taksim Meydanı zaten vıcık vıcık kalabalık bir de buna bat-çıklı araç trafiğini eklemenin faydası ne olacak, halen anlamış değilim. Mecidiyeköy'ün üstünden heyyula gibi D100 karayolu viyadüğü geçiyor. Çok hoş bir görüntü mü? Bu meydanların ortasından viyadük, bat-çık geçirmekte nasıl bir mantık aranıyor anlamış değilim. Sanki orası şehirler arası yolun köprülü kavşağı.
-------------------------------------------------------------------------------------
Tarlabaşı-Harbiye tünelinde inşaata 5 gün kaldı!
Taksim Meydanı’nın yayalaştırılmasında Tarlabaşı-Harbiye tünelinin inşaatı 5 gün içinde başlayacak, 240 günde bitirilecek.

Büyük tartışmalara neden olan ve imar planı askıya çıktığı an dava açılan Taksim Meydan Düzenlemesi’nde geri sayım başladı.

İlk kazma birkaç gün içerisinde vurulacak. İlk etap tüneli olan Tarlabaşı-Harbiye için 30 Ağustos'ta ihaleye çıkan İBB, araç altgeçit işini, 51 milyon 555 bin 370 TL ile en düşük teklifi veren Kalyon İnşaat’a verdi. Belediye, 14 bin 315 adet fore kazığın çakılacağı projenin inşaatı için tahmini 52 milyon 154 bin TL maliyet belirlemişti. 24 Eylül'de sözleşmesi yapılan proje inşaatı için 5 gün içinde yer teslimi yapılacak ve Taksim Meydan Düzenlemesi resmen başlamış olacak.

7 GÜN 24 SAAT İNŞAAT
Yer tesliminin ardından Kalyon İnşaat’ın altgeçit inşaatını tamamlaması için 240 gün süresi olacak. Bu süre zarfında firma, meydanın tamamında çalışamayacak. Bölge bölge çalışacak ve çalıştığı alanı panolarla tamamen kapatacak. Firma, inşaat atıklarının naklini yapan kamyonların tekerleklerini yıkayarak yolların kirlenmesini önleyecek. 7 gün 24 saat çalışma izni olan firma, projeyi yüksekten gören bir noktaya konulacak kamerayla aralıksız kontrol edecek. İlk etap tünelin bitmesinden sonra diğer tünellerin yapımına başlanacak. İnşaat sırasında alternatif yollara yönlendirilecek olan trafiğin nasıl etkileneceği merak konusu...

BİLDİĞİMİZ TAKSİM MEYDANI’NDAN ÇOK FARKLI
Projeyle Taksim Meydanı bugünkü halinden çok farklı bir kimliğe bürünüyor. Meydanın tamamı yayalara ayrılacak. Araçlar için, Tarlabaşı, Sıraselviler, Harbiye, Gümüşsuyu yönlerinden ve Mete Caddesi’nden tünele giriş çıkış olacak.

TAKSİM Meydanı’ndaki en büyük farklılıklardan biri de Gezi Parkı’nın olduğu bölgede görülecek. Parkın yerine eski Topçu Kışlası yeniden inşa edilecek. Metro ve füniküler girişleri yana kaydırılacak. Toplam 98 bin metrekare alan yayalaştırılacak.

Ezgi Evcil/AHT 27 Eylül 2012 Perşembe
http://www.haberturk.com/yasam/haber/78 ... -gun-kaldi
-------------------------------------------------------------------------------------

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Eyl Prş, 2012 20:30

Ne diyelim Kenan, elden bir şey geliyormu? Bu konuda yapılan bir gösteri olsa katılsak, dostlarım bile pis komünist, ateistlerlemi takılıyorsun falan derler. Ya ben derdimi anlatamıyorum millete, ya düşünün yıllarca beraber çalıştığım adam bile hesap soruyor facebook ta, gittin yurtdışına gelde gör metrobüste rezilliğimizi diye, arkadaş gelmeme görmeme gerek yok, gerektiği kadarını gördüm ve gerçekten üzüldüğüm için bir şeyler değişsin istediğim için yazıyorum bunları ama adam laf vuruyor, kente sahip çıkacak olan kentlidir, sorsam kimler İstanbullu diye parmak kaldıracak adam bulamam. Ne yazayım, dert sahibi oldum genç yaşımda bu işler yüzünden, ben açıkça söylüyorum Kadir Bey'i takdir ediyorum yaptığı işler için, beyefendi de ama maalesef ülkemizde çok kötü ama çok kötü bir tavır yerleşti, "Ben yönetiyorsam, ben doğrusunu biliyorum, ben doğrusunu yapıyorum" aksini söylediğiniz anda ya da bir şekilde muhalif olduğunuz anda en dipteki adam gözünüzün üstüne yumruk çakmaya çalışıyor, o zaman diyorum ki bana batan bir şey yok susayım bari. :(

Taksim'e bir çözüm bulunması lazım, bu bat-çık lamı olur viyadüklemi olur, yoksa adam gibi bir kent tasarımı ile mi olur bilemem. Bu kentin meydanlara ihtiyacı var Taksim meydanına da ihtiyacı var, ama bir taraftan granit zeminli meydan yapmak için dediğin gibi tüneller yapıp, bir taneden fazla metro götüremediğin bir yerde, son derece gereksiz bir şekilde yıkılıp gitmiş bir kışlayı, bir şekilde rant odağı yapmak adına inşa edip, oradaki yeşili boğacaksın, sonrada kente meydan kazandırdım diyeceksin? Şimdi benim anladığım meydan farklı bir şey galiba, ya da beklentim büyük İstanbuldan.

O bölgenin yayalaşması için trafiğin bir şekilde yok edilmesi lazım ve görünen yer altına almak ama mesela şu endişe var ki katılıyorum, Haliç'ten Taksim'e çıkışta bat-çık ın girişinde yan yollarda var bir şekilde meydana giden, sanırım yayalara ayrılacak ama tasarımlar gösteriyor ki, o insan kalabalığını tartacak bir iş değil, bu durumda komplo teorilerine sarılıyoruz, ne yani meydana gireni çıkanı tek tek kontrol etmek adına fiziki bir düzenlememi bu?

Ya da şunu soralım, meydandaki trafiği azaltmak için otobüsler ile ilgili bir çalışma yapılacak mı? O otobüsler ne olacak, nereden dönecek? Yoksa gerçekten gözlerimizi yaşartıp metro bir şekilde kesintisiz işleyince Şişhane'de sonlanacak mı otobüslerin bir kısmı? Yolu yer altına almasak, otobüsleri azaltsak bu seferde özel oto işgaline uğramaz mı? Açıkçası bu soruların hiçbirine benim aklım yetmiyor, bir vatandaş olarak, kendi kentimde gidip en azından gündüzleri adam gibi oturabileceğim, bir nefes alabileceğim kentin içinde bir yeşillik istiyorum, sandalye masalarda çay içip, nargile dumanı çekeceğim bir yer değil, tam temiz hava alırken o yeşilliğe dalan çevik kuvvet otobüsü egzostları değil, gerçekten çokmu şey istiyorum.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 09 Eki Sal, 2012 17:55

-------------------------------------------------------------------------------------
Taksim’in yeni yüzü için geri sayım başladı

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, Taksim yayalaştırma projesinin Koruma Kurulu’nun son onayından bu hafta itibariyle geçebileceğini belirterek inşaat çalışmaları için çok yakın zamanda ilk kazmanın vurulacağını söyledi.

Saraçhane'deki Başkanlık Sarayı’nda Rusya Yerel İdaresi Konseyi Başkanı Vyaçeslav Stepanoviç Timçenko ve beraberindeki heyet ile görüşen Başkan Kadir Topbaş daha sonra basın mensuplarının gündeme dair sorularını yanıtladı.

Taksim Yayalaştırma Projesi'nde ilk kazmanın ne zaman vurulacağı yönündeki soruya Başkan Kadir Topbaş, “İhalesi yapıldı. Koruma Kurulundan prensip olarak Taksim, meydanıyla ilgili karar çıkmıştı. O karar elimizde var. Uygulama projesinin hayata geçirilmesiyle ilgili yine, kurula uygulama projeleri aktarıldı. İnanıyorum ki, bu haftaki toplantılarında bir karar verdikleri taktirde bahsettiğimiz çalışmalar başlayacak” şeklinde cevap verdi. Projeyi bir an önce tamamlamak istediklerininde altını çizen Başkan Topbaş, “Projenin ilk etabı Tarlabaşı Caddesi, Cumhuriyet caddesi ile geçiş noktası olan gezi parkının ön tarafındaki alanda trafiğin yer altına alınmasıyla ilgili. Orada önemli bir model ortaya çıkacak. Birçok kesim ve insanımız buna karşı değil. Talimhane’den Taksim'e buluşmasına olumlu bakılıyor” dedi.

Taksim Yayalaştırma projesinin Gümüşsuyu yönüyle ilgili olarak tedirgin olunan bazı noktalar olduğunu belirten Başkan Topbaş, fiziki altyapı yetersizlikleri nedeniyle projeden vazgeçilebileceğini söyledi. Başkan Topbaş şöyle devam etti: “Biraz tedirgin olunan noktalar var. Bunlardan bir tanesi Gümüşsuyu'ndan gelen İnönü Caddesi'nin Mete Caddesi'ne geçiş noktasındaki yolun yer altına alınması yani AKM'nin önündeki yolun yeraltına alınması. Onunla ilgili çalışmalar sürmekte. Kurulda da endişeler var. Bizde değerlendiriyoruz. 'Bu olmayabilir? diyoruz. Çünkü orada ciddi yarıklar ortaya çıkmakta. Trafik talebi de çok yüksek. Görülmeyen bölgeyi başka türlü çözebiliriz yönünde çalışmalar yapmaktayız. Çünkü Koruma Kurulu’nun da bu konuda endişeleri var. Bir diğer hat olarak da Sıraselviler Caddesi yoğun bir trafiği var. Hastaneler var. Bu bölgenin de trafiği yer altına alınması arzu ediliyor. Ama bunu biraz daha gerilerden başlattığımız ve tünel haline getirdiğimiz taktirde, o endişeleri de ortadan kaldırabiliriz diye düşünüyoruz. Ama bunları daha sonraki etaplar olarak değerlendirebilinir.”
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=20656
-------------------------------------------------------------------------------------

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Eki Sal, 2012 18:07

Başkan biraz tereddütlü, ortada gerçekten bir takım sıkıntılar olduğuna inanmasa bence bu ifadeleri kullanmazdı. Gümüşsuyu istikametinden gelen trafiğin sıkıntısından bahsediliyor ama orada gün boyu her iki tarafta bekleyen taksilere bir çözüm varmı? Kaldı ki özellikle geceleri bu arkadaşların bir kısmının taksicilik yapmadığı da pek çok kişi tarafından bilinirken, neyse o başka konu. Ben Taksim'in yayalaşmasına karşı değilim aslında yani orada gerçekten bir meydan kazanacaksak, böyle insanların buluştuğu, oturduğu nefes aldığı bir yer ortaya çıkaracaksak, yapılsın ama proje ortaya çıktıkça gördük ki meydan ile birlikte yapılacak bazı çalışmalar net değil, şu topçu kışlası bilmem ne, bir de önceki mesajında Kenan ın bahsettiği bir husus var, madem insanların buraya gelmek için bir talebi var o zaman geliş yöntemlerini düzenle, gerçekten neden Taksim'e bir tane metro hattı geliyor? Bir ikincisinin planlaması hiç olmadı ve hala da olmuyor, gerçekten teknik bir takım sıkıntılar mı var, nedir? Gerçi şu anki metronunda güzergahı itibari ile olabilecek ikinci hat ancak Kasımpaşa istikametli bir çıkış yapabilir gibi duruyor, diğer türlü olabilecek alternatifler için zamanında başka bir sitede kafa yoruluyordu, yok kıvrılarak gitsin, yok viyadükten geçsin falan diye ama tabii bunlar fikir jimnastiği idi, bizimde yaptığımız gibi pek teknik altyapısı olmayan söylemler. Yani sormak istediğim şu gerçekten bu kadar otobüs Taksim'e çıkmak zorunda mı? M2 Yenikapı'ya indikten sonra bu konuda rahatlama olacak mı? Tünel yolların faydalı olduğu bir gerçek ama bu bölgede ki yer altına alma işe yarayacak mı? Yapılacak şey mevcutun alta alınması olacak anladığım kadarı ile, daha geniş ve daha büyük bir sirkülasyon sunmayacak sanırım.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 11 Eki Prş, 2012 00:07

Cihangir - Galata arası tipik bir İtalyan kasabası gibidir. Cenevizlilerin Cenovası'nın bir anlamda yeniden tasarlanmış halidir. Bu alanı aşırı bir insan sirkülasyonuyla dolduracaksak insanları ona göre yönlendirmeyi bilmek lazım. Önemli oranda bir kuru kalabalığın Taksim Meydanı ve Galatasaray Meydanı arasına birikmesini durdurmak ara sokakların daha revaçta olabileceği bir tarz ve kültürel alışkanlık yaratmak lazım.

İstiklal Caddesi'nin kaldırımlarını çözmekte başarıya ulaşamayan İBB'nin bana bat-çıklı Taksim Meydanı inşaatıyla güven vermesini beklemiyorum. Kötü bir neticeden endişeliyim.

Öte yandan Taksim Meydanı etrafındaki yolları bat-çık yapmaktansa Taksim metro istasyonu çıkışlarının yerini değiştirmek ve de yeni 1-2 çıkış eklemek çok daha sağlıklı bir yaklaşım olurdu. Örneğin Talimhane yönüne doğrudan fazla dolandırmadan [şimdiki Taksim Gezi Parkı'na yönlendirenden daha az dolandıran] ve de İstiklal Caddesi'ne açılan 1-2 sokağa, çıkış vermek yerinde olurdu.
Hatta hatta yürüme bandı döşenmiş ve Taksim İlk Yardım Hastanesi'ne değin uzanan metro çıkış/yaya tüneli özellikle Sıraselviler'e doğru gitmeye çalışanlara nefes aldırırdı. Yarın öbürgün Atatürk Kültür Merkezi tekrar açılacaksa yerin altından doğrudan oraya da çıkış vermek mantıklı olurdu. Böylece kültür merkezinden İstiklal Caddesi ve metroya yönelecek kalabalıklar yüzeydeki meydanda birikmez.

Görülüyor ki hem kot farkı hem de yolların dar olması sebebiyle ciddi sorunlar var. Ben açıkçası Topçu Kışlasını yeniden imal etmelerini emlak piyasası ve para kazanma mantığıyla anlayabiliyorum ama diğer taraftan meydana tarihi ve estetik bir hava katacaksak meydanın yanına son derece beton kokan ve alt geçit görüntüsündeki anlamsız modern bat-çıkları neden yerleştiriyoruz anlayamıyorum.
Son tahlilde bu meydan kime kalacak ve kimin meydanı olacak ve de kim kullansın isteniyor, onu da çözemiyorum.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Eki Prş, 2012 12:57

Metro çıkış önerilerine sonuna kadar katılıyorum ama bu bat çık meselesi aslında bir meydan kazanmak ya da meydandaki insan ve metro yolcu kalabalığını dağıtmak amaçlı değil zaten, amaç oradaki trafik tıkanıklığı olarak görülen yaya geçitlerini ortadan kaldırmak, yaya ya saygı sıfır olduğu için ikide bir de yolculuk kültürü, trafik kültürü, kent kültürü gibi üstüne bir kaç beden büyük laflar edenlerin kendine uydurabildiği tek don olan bat-çık ile trafiği yer altına almak olsa gerek.

İstiklal caddesinin kalabalığını çözmek için diğer sokakları değerlendirmek iyi öneri ama gerçekten uygulanabilir mi, açıkçası çok İstiklal meraklısı değilimdir ara sıra öylesine giderim, bir kaç sefer arka sokaklarını da arşınladım pek öyle kalabalık kaldıracak gibi değil bence.
Son tahlilde bu meydan kime kalacak ve kimin meydanı olacak ve de kim kullansın isteniyor, onu da çözemiyorum.
Eh işte, soru ya da aradığımız cevap biraz da bu aslında. İstanbul'u tabii ki seviyorum doğdum büyüdüm ama bir kere nefes alamadım bir kentli olarak, bir Emirgan korumuz vardı, adım atılmaz hale geldi, bir Belgrad ormanımız vardı gittiğimize pişman olur hale geldik, bir Taksim meydanımız vardı ona da gidemez olduk, meydandan anladığımız şey granit taş üreticilerini zengin etmek oldu.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 13 Eki Cmt, 2012 01:36

Taksim’in –AVM için- tahliyesi
İstanbulCansu Yılmaz, 09.10.2012 10:26

X
-------------------------------------------------------------------------------------
Taksim Yayalaştırma Projesi, meydan trafiğini yer altına almayı amaçlarken Gezi Parkı'nın bulunduğu yeşil alana Topçu Kışlası inşa ediliyor. ...

“Taksim Yayalaştırma Projesi” nedeniyle sözleşmesi yenilenmeyen ama kira ödemeye devam eden Gezi Parkı esnafı, Kadir Topbaş'ın sözüne rağmen bilgi alamadıklarını dile getiriyor.

Taksim Yayalaştırma Projesi nedeniyle sözleşmesi yenilenmeyen ama kira ödemeye devam eden Gezi Parkı’ndaki işletmeler düşürüldükleri “işgalci” statüsüne tepki gösteriyor. Gezi Parkı’nda dün bir basın açıklaması yapan Taksim Gezi Dükkanları Esnafı ve İşletmecileri, amacı “Taksim’i yayalaştırmak” olarak açıklanan bir projede Topçu Kışlası’nın yeniden inşa edilmek istenmesindeki tutarsızlığı eleştirdi.

Gezi esnafı, geçen yıl parkı ziyaretinde “Sizi mağdur ettirmem” sözü veren Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş da dahil olmak üzere, sorularına muhatab bulamıyor. Bu soruların belki de en önemlisi kışlanın içindeki AVM’yi kimin işleteceği.

Basın açıklamasını grup adına okuyan Musa Yantır “Taksim Gezi Parkı ve çevresinin düzenlenmesi sorunun, sadece bu dükkanların tahliyesi sorunu değildir. Türkiyenin en önemli meydanının, yapılaşmaya açılması ve şehrin sınırlı sayıda yeşil alanlarından olan Taksim Gezi Parkı’nın yok edilerek ve Taksim Meydanı’nı tamamen betonlaştırarak İstanbul’un tarihi dokusunun bozulması sorunu olduğunu” düşündüklerini söylerken Büyükşehir İl Meclisi’nde 15 Temmuz 2011’de oylanan ve kabul edilen orijnal projede, Topçu Kışlası’nın yeniden inşasının olmadığını ancak sonradan eklendiğini ifade etti.

“Kadir Topbaş’ın sözü senetti, bir yıldır bizimle görüşmüyor”

Yaklaşık 30 yıldır kiracısı oldukları mekânda “işgalci kiracı” durumuna düşürülmelerine isyan eden Yantır “Sayın başkanımız Topbaş iki yıl önce Gezi Parkı esnafı ziyaretinde proje söylentilerine, meydan trafiğinin yer altına alınıp, dükkanlara standart getirilip meydanı güzelleştirme ve ışıklandırma yapılacağını söyleyerek vermişti. Esnafa garanti verip ‘Ben esnaf çocuğuyum, esnafın yanındayım, esnafı mağdur ettirmem’ sözü bizim için senettir. Son onaylı proje karşısında bir yıla yakın, belediye başkanımızdan defalarca randevu talebimize yoğunluk gerekçesiyle cevap verilmemiştir” diye devam etti.

Yantır projenin gündeme gelmesinden sonra Gezi Parkı’ndaki belediye hizmetlerinin de aksatıldığını iddia etti:

“Buraya yapılmak istenen her proje, yıllardır koruma kurulu kararı gerekçesiyle onay görmedi. Şimdi ise her türlü yenileme, bakım çalışmaları durduruldu. Meydanın her akşam yıkanması bırakıldı, levha düzenlemeleri yaptırılmadı, çöplerin dahi özensiz toplandı. Böylece Gezi Parkı’nın kötü bir görüntü vermesi amaçlandı. Çoğu asırlık, 550 ağacın sulanması ve bakımı durduruldu. Çim bakımı ve de çiçeklendirmeye son verildi. Dükkanların ve önlerinin düzenlenmesi ile iyi bir bir görüntü oluşturacağı yerde ilgisizlik ve de bakımsızlıkla kötü bir görüntü sağlanarak Topçu Kışlası için kamuoyu desteği sağlanmaya çalışıldı.”

“Topçu Kışlası AVM’sini kim işletecek?”

Gezi Parkı esnafı adına konuşan Yantır, parkın geleceğiyle ilgili kritik bir de soru yöneltti: “Topçu Kışlası projesinin yap-işlet yöntemiyle yapılacağı söylendiği için, buraya yapılacak AVM’deki hangi grup tarafından inşa edileceği ve işletileceği açıklanmalı, yeşil alandan mahrum edilecek İstanbul halkına nasıl bir fayda sağlayacağı açıklanmalıdır. İstanbullu’ları da haklarını aramaları için bu konuda göreve çağırıyoruz.”

Esnafın basın açıklamasının ardından, Taksim Dayanışması Platformu üyeleri Oyuncu Orhan Aydın ve Ressam Bedri Baykam söz alarak, Gezi Parkı esnafının sorularının yanıtsız bırakıldığını, onlara gönderilen tahliye tebligatlarının yasal olmadığını, ortada henüz proje yokken durumun meşrulaştırılmaya çalışıldığını ve kamuoyunun yönlendirildiğini dile getirdiler.

“Kiracının hakları, yasa burada işlemiyor”

HaberVs muhabirine konuşan Boğaziçi Çay Bahçesi sahibi Celal Ağgül yedi sekiz yıldır bu tebligatların geldiğini belirtirken her yıl yeni bir proje kapsamında, bu işletmelere belediyeler tarafından zorluk çıkartıldığını belirtiyor: “20 yıldır bu işletme var olsa da tahminen 8 yıldır Taksim ile ilgili projeler değişerek devam ediyor. En son olarak Topçu Kışlası projesini önümüze koydular. Vatandaş olarak eşit haklara sahip olmalıyız. Kira yasası kime ne kadar işliyorsa, bize de o kadar işlesin. Ancak buradaki işletmeler kiracı statüsünden çıkartıp işgalci statüsüne düşülünce eşitlik bozuluyor ve işletmecilerin mağduriyetine neden oluyor.” Aynı işletmenin müdürü Ali Erdoğan da projenin, çay bahçelerinde çalışanların işsiz kalacağı gerekçesiyle mağduriyet yaratacağını söylerken “Proje kapsamında Beyoğlu’nun oksijeninin kesilip betonlaştırılmasını insanlık dışı buluyorum” dedi.

Aspen Restoran’nın eski sahibi Teyfik Şengül ise, esnafa tebligat gelmesini ardından Beyoğlu Belediyesi’nden bilgi alınmak istediğini ancak bu konuyla ilgili kimsenin bilgi vermediğini belirtti. Şengül projenin var olduğuna ancak gizlendiğine inandığını dile getirdi.
http://www.habervesaire.com/news/taksim ... -2382.html
-------------------------------------------------------------------------------------

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 18 Eki Prş, 2012 00:21

Taksim Meydanı’nın yeniden düzenlenmesi için çok ciddi incelemeler yaptık. Taksim bir geçiş noktası olarak kullanılıyor. İnsanların bir yaşam noktası değil. Bu bakıma oradaki yeni düzenleme kapsamında otobüs duraklarını kaldıracağız. Tarlabaşı’ndan Osmanbey’e dönen trafiğin en yoğun olduğu caddenin trafiğini yeraltına almamız gerektiğini gördük. Böylece oteller bölgesi olan Talimhane ile Taksim Meydanı’nı yaya trafiği açısından bütünleştirmiş olacağız. Bu ilk etabı Koruma Kurulu onayladı, ihalesini de yaptık. Müteahhit hemen başlayabilir. Trafiğin yoğun olduğu bu bölgedeki çalışmayı 1 yıla varmadan ve insanları rahatsız etmeden bu çalışmayı bitirmek zorundayız.

“Gümüşsuyu’ndan gelen yeraltına alınıp AKM’nin önünden Taşkışla’ya doğru alttan geçmesi şeklindeki altgeçite itirazlar var. Bizim de tereddütlerimiz var ve hala üzerinde çalışıyoruz. Altgeçit yapılırsa ortaya büyük yarıklar çıkacak” diyen Başkan Topbaş, “Sıraselviler Caddesi’ni yayalaştırabilir miyiz diye düşündük. Oradaki trafiğin yeraltına alınması çok uygun olmuyor. Bu caddeyi yayalaştırarak meydanla bütünleştireceğiz. Gezi Parkı’nda yapılacak Taksim Kışlası bir kültür ve sanat merkezi olacak. Altında çepeçevre kafelerin olduğu, yaşanan bir meydan olacak. Yeni meydan ile Gezi Parkı da proje kapsamında yeniden ağaçlandırılacak. Kuru meydan istemiyoruz” şeklinde konuştu.

Bunların dışında Aksaray’da deprem riski taşıyan iki viyadüğü kaldırarak orada 64 bin metrekarelik bir meydan oluşturulması çalışmamız var. Projenin detay çalışmaları yapılıyor. Beyazıt Meydanı da aynı şekilde yenilenecek. Beşiktaş Meydanı’ndaki trafiğin yeraltına alınması projesini tamamladık. Birinci etabını Koruma Kurulu onayladı ve kentsel tasarım çalışmaları sürüyor. Hasılı İstanbul’daki birçok meydanı çevreye zarar vermeden yenileyeceğiz ve yayalaştıracağız. Yapım çalışmaları sırasında vatandaşlarımızın sıkıntı çekmemesini ve uzun yıllar doğru bir yatırım olarak hizmet vermesini istiyoruz. Ulaşım yatırımlarımız geçmişle mukayese ettiğinizde çok büyük rahatlama getirdi. Dönemimizde nüfusun araç sayısının ve şehirdeki günlük hareketliliğin oldukça artmış olmasına rağmen trafik geçmişe göre daha rahat

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=20671

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 30 Eki Sal, 2012 18:43

-------------------------------------------------------------------------------------
Taksim’de Tarlabaşı Caddesi'ne çıkan Zambak Sokak ve Cumhuriyet Caddesi'ndeki Divan Otel'in önü kapatıldı, altyapı çalışması için kazılmaya başlandı.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi, Taksim'e yapılacak tünel için ilk kazmayı dün vurdu. Çalışmalar tünelin yeraltına gireceği iki noktada başlatıldı:

Tarlabaşı Caddesi'ne bağlanan Zambak Sokak'ta taşlar sökülerek sokağın altından geçen elektrik, gaz ve kanalizasyon borularının yerleri değiştiriliyor. Tünelin yeraltına dalacağı ikinci nokta ise Cumhuriyet Caddesi'nde Divan Otel'in önü. Burası da şu an İBB tarafından bariyerlerle kapatılarak kazı çalışmasına hazırlanıyor.

10 GÜN İÇİNDE TARLABAŞI TÜNEL KAZASI BAŞLAYACAK
Sokakta çalışan işçiler en geç 10 gün içinde altyapı çalışmasının tamamlanacağını ve Tarlabaşı Caddesi'nde tünel kazısına başlanacağını söyledi.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi 'nden daha önce alınan bilgilere göre tünel, Tarlabaşı-Harbiye yönünde 400 metre, Harbiye-Tarlabaşı yönünde 320 metre uzunluğunda olacak. Yeraltı tünelini ihaleyi 51 milyon 555 bin 370 TL'lik teklifle alan Kalyon İnşaat yapacak, proje kapsamında Taksim'e toplam 14 bin 315 fore kazık çakılacak. En geç bir yıl içinde tamamlanması planlanan inşaat sırasında Taksim Meydanı kısmen trafiğe kapatılacak.
http://www.radikal.com.tr/Radikal.aspx? ... egoryID=77
-------------------------------------------------------------------------------------

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Eki Sal, 2012 19:50

Başlasın bakalım, herhalde başlayıp bitmeden ne olacağı hakkında hiçkimse fikir sahibi olamayacak, Çağ açıp kapatan milletiz, yaptım oldu çağınıda açtık böylece. Daha önce dediğim gibi bu tünel geçişine karşı değilim, tünelle birlikte dile getirilen meydan olayındaki absürdlüklere karşıyım, ortada bir plan projede işin ehillerine bile sunulmuyor, yani hadi biz marabayız, bari mimarlara mühendislere açıklayın ne yapılacağını :) Anladığım kadarı ile projenin AKM tarafı iptal olacak netice itibari ile bu durumda orada bir trafiğin tamami ile yer altına alınması söz konusu olamayacak demek ki, bakalım olsun görelim inşallah.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 31 Eki Çrş, 2012 01:30

Tarlabaşı - Elmadağ arasında Zambak Sokak [İspanyol Cervantes Enstitüsü'nün önü] ile Divan Oteli arasına araçlar için bat-çık yapmak tek başına sadece Taksim Meydan boşluğunu Talimhane'deki oteller ve hizmet sektörüyle alakalı yerlerle buluşturur. Bunun dışında Gezi Parkı'nın üstüne yapılacak Topçu Kışlası'nın yeniden inşaasını da bir nebze meydanla bütünler.

Ama unutulan bir soru var. Bu bat-çıkın yapılacağı yolda şu anda Şişli-Taksim-Tarlabaşı yönünde giden-gelen otobüslerin durduğu ve yolcu topladığı bir geniş otobüs durağı ve de Atatürk ve Sabiha Gökçen Havalimanları'na yolcu taşıyan otobüslerin durduğu bir alan var. Bu otobüs bekleme alanı son derece faal bir yer. Bunlar nereye gidecek?
Şu ihtimal de var; İBB 1,5 sene de Taksim-Yenikapı metro hattını tamamlamak amacında, bu bat-çık olayları da 1 seneye anca düzenlenir. Otobüslerin bir kısmı Taksim'den eksilir, diğer kısmı ötelenir, diye de düşünülüyor olabilir.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 31 Eki Çrş, 2012 12:53

Acaba neden kimse şöyle bir Central Park gibi kocaman bir alan plânlamıyor. Da, yerine Belgrad ormanı tahrip ediliyor, merkezdeki meydanlar garipleşiyr (varsa), vs. Yazık.

Cevapla

“Karayolu Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön