ist-B.03:03 » Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18073
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 May Çrş, 2008 08:44

Aşağıdaki yazı aslında Napoli' deki çöpler ile ilgili ama yazının sonundaki ifadeler gerçekten ilginç, tabi biz içeriden dışarıyı gördüğümüz gibi bir de dışarıdan içerinin görünümü var, demek ki birileri bu projelere önem veriyor, benim korkum japonlar işi teslim ettikten sonra biz aynı önemi gösterecekmiyiz?
"Düşünün. Türk metropolü ülkede yapılan ihracat ve ithalatın yüzde 55’inin merkezi ve hala çok temiz. Günde adam başı 1 kilo çöp üretiliyor. Buna rağmen bu hissedilmiyor. Yani 17 milyona yaklaşan çöp torbası. Üstelik bu çöplerden belediyeler para kazanıyor. Yan tesislerde bu çöplerden tonlarca zirai gübre, 6 milyon metreküp gaz, 8 milyon kilovat elektrik üretiliyor. Napoli’de ise çöp sorunu büyük bir çıkmazda. Bakın siz bu yazıyı okurken ben, Boğaz sularının altında iki kıtayı birleştirecek tünel inşaatında çekimler yapacağım. Biz hala Messina Boğazı’na köprü yapılsın mı yapılmasın mı diye tartışıyoruz. Oysa, AB’den uzak bir Türkiye, 2004 yılında ihalesi yapılan bu dev tüneli zamanından da önce açmanın gururunu yaşayacak. Örnek alınacak bir durum değimli?"

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 28 May Çrş, 2008 09:03

Yazının linki var mı?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18073
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 May Çrş, 2008 09:22

Hürriyet gazetesinde okudum linki aşağıda

http://www.hurriyet.com.tr/dunya/903878 ... 9&sz=35779

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18073
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 May Çrş, 2008 13:03

Bence çift katlı olmayacak, ileriye dönük planlamada gerekli mi değil mi tartışmaları bir yana bu çift katlılar bana pek ayakta yolculuk için ideal görünmedi ama bizde bu hattın böyle de bir potansiyeli olabilir dolayısı ile araçları ona göre değerlendirmek lazım

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 30 May Cum, 2008 11:45

Bombardier de Alman çelik :-) Bizim konumuzda Bombardier'in alanı %100 Alman (belki İsviçre ile beraber). Siemens de, yanılmıyorsam, bu işin içinde. Bilmem. Ama asıl Siemens ... yani, şu Combino'lar ile büyük, ama çok büyük problemler yaşandı. Ve şirket şu an yolsuzluk yüzünden batıyor gibi, oha. Burada haberlerde ...

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18073
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Haz Pzt, 2008 07:10

Marmaray' da 7. tüp bugün batırılıyormuş, Marmaray sitesinde Nisan ayındaki bir batırma ile ilgili haber var ama o batırmamı gecikti yoksa bu başka işlemmi tam çıkaramadım, açıkçası haberlerdeki ifade salataları yüzünden, mesela 7. tüp tünel batırılıyor diyor, arkasından 5 numaralı bu tüpün batırılması ile diyor, tabi anlıyorum ama ilk anda kafamda karışıyor, bunların numaralarını da Asya yakasından başlayacak şekilde verselerdi problem olmayacaktı herhalde işin bu kısmına Türkler bakıyor. :P
Sarayburnu açıklarında ''Ecem Sultan'' isimli motorsuz platform gemiden saat 09.00 sıralarında başlayan batırma işleminin, saat 22.00 gibi bitirilmesi planlanıyor.

Büyük Ada ile Sedef Adası arasındaki bölgede yaklaşık 1 ay boyunca test edilen tüp, dün saat 23.00 sıralarında İstanbul Boğazı'na getirildi.

Tüpün getirilmesi nedeniyle İstanbul Boğazı 23.00-06.00 saatleri arasında transit gemi geçişine kapatıldı.

Proje kapsamında bugün batırma işlemi süren 7'nci tüp tünelin ardından 4 tüp tünelin daha batırılmasıyla İstanbul Boğazı'na 11 tüp tünelin yerleştirilmesi işlemi tamamlanmış olacak.
Bir diğer detay saat 08:00 ama haberde 09:00 başlayan batırma işlemi diyor eğer bu işlem dün yapılmadı ve bugün yapılacak ise ifade hatası var yine, maalesef internet sitelerinde bu bir gazetenin sitesi bile olsa tashih, redaksiyon rezalet durumda aynı hataları gazetede yapsalar işten atılırlar.

Kaynak : Haber7.com

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18073
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Haz Pzt, 2008 07:11

Marmaray' da 7. tüp bugün batırılıyormuş, Marmaray sitesinde Nisan ayındaki bir batırma ile ilgili haber var ama o batırmamı gecikti yoksa bu başka işlemmi tam çıkaramadım, açıkçası haberlerdeki ifade salataları yüzünden, mesela 7. tüp tünel batırılıyor diyor, arkasından 5 numaralı bu tüpün batırılması ile diyor, tabi anlıyorum ama ilk anda kafamda karışıyor, bunların numaralarını da Asya yakasından başlayacak şekilde verselerdi problem olmayacaktı herhalde işin bu kısmına Türkler bakıyor. :P
Sarayburnu açıklarında ''Ecem Sultan'' isimli motorsuz platform gemiden saat 09.00 sıralarında başlayan batırma işleminin, saat 22.00 gibi bitirilmesi planlanıyor.

Büyük Ada ile Sedef Adası arasındaki bölgede yaklaşık 1 ay boyunca test edilen tüp, dün saat 23.00 sıralarında İstanbul Boğazı'na getirildi.

Tüpün getirilmesi nedeniyle İstanbul Boğazı 23.00-06.00 saatleri arasında transit gemi geçişine kapatıldı.

Proje kapsamında bugün batırma işlemi süren 7'nci tüp tünelin ardından 4 tüp tünelin daha batırılmasıyla İstanbul Boğazı'na 11 tüp tünelin yerleştirilmesi işlemi tamamlanmış olacak.
Kaynak : Haber7.com

Bir diğer detay saat 08:00 ama haberde 09:00 başlayan batırma işlemi diyor eğer bu işlem dün yapılmadı ve bugün yapılacak ise ifade hatası var yine, maalesef internet sitelerinde bu bir gazetenin sitesi bile olsa tashih, redaksiyon rezalet durumda aynı hataları gazetede yapsalar işten atılırlar.

Bir önceki tüp tünelin batırma işlemi ile ilgili döküman, güzel bilgiler veriyor.
http://www.marmaray.com.tr/6_nolu_tup_tunel.doc

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

4 tüp kaldı. yani 450 m'lik kısım. %70 t

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 02 Haz Pzt, 2008 10:30

http://www.yapi.com.tr/Haberler/marmara ... 61837.html


Cumhuriyet Gazetesi gözlerimi yaşarttı:)

Asya ile Avrupa’yı denizin altından birleştirecek Marmaray Projesi çerçevesinde, 135 metre uzunluğundaki 5 numaralı tüp tüneli batırma işlemi dün gerçekleştirildi. Sarayburnu açıklarında “Ecem Sultan” isimli motorsuz platform gemiden sabah saat 09.00 sıralarında başlayan batırma işlemi, akşam saat 22.00 sıralarında bitirildi. Proje kapsamında bugün batırılan 7’nci tüp tünelin ardından 4 tüp tünelin daha batırılmasıyla İstanbul Boğazı’na 11 tüp tünelin yerleştirilmesi işlemi tamamlanmış olacak.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 02 Haz Pzt, 2008 16:39

4 tüp kaldı. Tahminlerimizi 45 gün esası ile yaparsak ( Bir önceki Nisan ortası idi):

E04: 15 TEMMUZ

E03: 1 EYLÜL

E02: 15 EKİM

E01:1 ARALIK

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18073
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Haz Cum, 2008 11:01

Bir iki güne size güzel sürprizlerim olabilir :D tarihe kanıt düşmek hatta bizzat o tarihin içinde olmak lazım gelir :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18073
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Marmaray Teknik Gezisi - I

Mesaj gönderen Esat » 22 Haz Pzr, 2008 19:47

21 Haziran Cumartesi günü yemedim içmedim Marmaray şantiyesini öncelikle kendim sonra istanbululasim.net üyeleri en son olarakta tüm toplu ulaşım meraklıları için bir kolaçan ettim :) Tabii ki bu söylediğim kadar kolay ve basit olmadı, aslında grubunda beklentisi ve havası ile hevesi deniz altı tüplerine girebilmekti ama bu hem o gün iskele ve erişim köprüsünde yapılmakta olan manevra çalışmaları hem de sanırım daha önceden başka izinlerin alınmamış olması nedeni ile gerçekleşmedi ama olsun benim için oraya kadar gidebilmek ve birazdan sizlere aktaracağım ilginç detayları edinmekte oldukça önemli idi eminim paylaşımı beğeneceksiniz, (hadi puan verin bana puan verin, rep verin yıldız verin :) )

Resim

Bu teknik bilgilendirme gezisi Üsküdar istasyon inşaatından başladı. İnşaat bölgesinde ki rehberimiz ile buluştuktan sonra aşağıdaki resimde de görüldüğü üzere fosforlu yeleklerimiz ve beyaz baretlerimiz ile inşaat alanına sızdık.

Resim
Bendeniz ve gezi ekibi

Üsküdar meydanında inşa edilen Marmaray istasyonu şu anda -28 metre kotuna ulaşmış durumda yani deniz seviyesinden 28 metre aşağıdalar ve aşağı yukarı son seviyeye gelinmiş şu anda temel betonu için zemin çakılı döşeme işlemleri devam ediyor. Bu istasyon ile birlikte diğer 2 yer altı istasyonunun da inşaatı Gama-Nurol ortaklığı tarafından gerçekleştiriliyor, Boğaz tüp tünelleri ve Ayrılıkçeşme-Kazlıçeşme tünellerini ise Japon Taisei gerçekleştiriyor, bunlar dışında kalan ve büyük ihtimalle bu sene sonunda işletmeye kapatılacak banliyö hatlarının metro standartında bir işletmeye kavuşturulması ve hattın 3 hatlı işletmeye açılması çalışmalarını da Fransız Alstom gerçekleştiriyor, araçlar ise bir türlü içimin ısınmadığı ucuzcu Rotem olacak, açıkçası bu konuda beni ilk şaşırtan bu oldu, ucuz et ile yahni yemekten nefret ediyorum umarım bizi yanıltırlar.

Resim

Resim
Yukarıdan istasyonun kazısına bir bakış

Yukarıda da belirttiğim gibi ray hattı 3 e çıkartılıyor, tüp tünel ile ilgili tekrar belirtiyorum 2 hatlı bir geçiş var bunun neden ve niçinleri artık beni bıktırdı : ) gerçek nedenleri bilemem ama bana sorarsanız tek neden paradır, teknik ya da başka şeyler varsa da bilgim yok. Evet 2 hat Marmaray trenlerinin işletilmesinde 1 hat ise TCDD yük, bölgesel ve şehirlerarası yurtdışı trenlerinin çalıştırılmasına ayrılmış durumda, bana kalırsa 4 hat yapılmalı idi, işletme saatleri denk getirilerek hızlı trenlerinde diğer trenler ile aynı hattan geçmesi sağlanabilirdi ama Haydarpaşa’ nın da biletinin kesilmiş olduğunu biliyoruz, hem de öyle bir kesilmiş ki koçanı bile muhasebeye geri verip arşive kaldırmışlar, neyse Marmaray hattında 3 ü yer altında olmak üzere toplam 40 istasyon olacağını da öğrenmiş olduk gezinin bu kısmında.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18073
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Marmaray Teknik Gezi - II

Mesaj gönderen Esat » 22 Haz Pzr, 2008 19:54

Resim

Üsküdar istasyonu yaklaşık 274 metre uzunluğunda ve 30 metre genişliğinde bir kutu kesim içerisine oturacak, bu kutunun bazı noktalarda deniz 10 metre kadar yakın olduğunu söylemem inşaatın ne kadar zorluğu olduğu hakkında size fikir verebilir. Hali hazırdaki kutuyu oluşturmak için bazı noktalarda 50 metreye kadar uzanan ortalama 40 metre derinlikte bir diyafram panel duvar inşa edilmiş, bu duvarın özelliği içeriğindeki betonun suya ve basınca aşırı dayanım gösterebilmesi, yukarıda da söylediğim gibi halen kutunun dibindeki zemine çakıl serme ve temel altı düzeltme işlemleri yapılıyor,

Resim
Temel altı için çakıl dökülüyor aşağı

Bu işlemden sonra TBM ler istasyon bölgesine ulaşıp geçecekler, halen TBM ler istasyona yaklaşık 2km mesafedeler ileride kazma hızları ile ilgili bilgi vereceğim, sistem şu şekilde ilerleyecek istasyon duvarına gelen TBM ler normal delme yöntemi ile açılmış ağızdan istasyona giriş yapıyorlar (o tv lerde gördüğümüz şaşalı delme işlemleri fake yani dikkat etti iseniz püskürtme betonu pırt diye deler geçer zaten) TBM ler zeminde 1 metre daha derin bir kazı ile geliyorlar dolayısı ile temel atmak için TBM lerin istasyonu geçmesi gerekiyor düzleştirilmiş ve beton atılmış zemini geçtikten sonra istasyonun gerçek temeli atılacak ve resimlerde gördüğünüz yatay kirişler ile dikey sütunlar alttan üste doğru kesilerek istasyon inşa edilecek.

Resim
Burası da TBM lerin giriş yapacağı yer ama aşağı güvenlik nedeni ile inemediğimiz için anca bu kadar kötü bir açı

İstasyonun en alt katı platform bölgesi, üstünde mezanin katı ve onun üstünde de İBB tarafından bir yer altı çarşısı inşa edilecek, şimdi soracaksınız Üsküdar-Çekmeköy metrosunun istasyonu hangi katta? :) bilgiyi veren mihmandar arkadaşa göre hiçbir katta, yani el-cevap “bize öyle bir bilgi gelmedi muhtemelen diğer tarafa inşa edilecek” Başar şimdi nasıl yani deme, sana sürekli diyorum bura İstanbul hemşerim. Görünen o ki Üsküdar–Çekmeköy hattının istasyonu bu istasyonun dışında yapılacak büyük ihtimalle İBB nin üst katı çarşı olarak istemesinin sebebi buradan yer altı tünelleri ile bu hatta erişim vermeyi planlaması olacaktır, olsun o da iyidir razıyım yani.

Üsküdar bölgesinde çok ciddi tarihi eserler çıkmamış aldığımız bilgiye göre yani çalışmaları çok geri atacak bir şey yok, sadece çok eski bir schapel ve içerisinde küçük bir mezarlık bulunmuş ve bu bölge şu anda istasyon dışında kalıyor, zaten istasyon kutusu söylediğim gibi bitmiş, en son olarak bu 1,5 metre genişliğindeki diyafram duvarın önüne yine 1-1.5 metre kadar bir istasyonun sanat yapısına dahil duvar yapılacakmış. Bu çalışmaları gezerken gerçekten kullanılan teknolojilerin ve iyi düşünülen şeyler olduğunu da görmek çok iyiydi, Marmaray çalışmasının tamamında olduğu gibi bu istasyonda 100 yıllık bir yapı dayanımına göre tasarlanıyor ve inşa ediliyor, en ilginci yapı su seviyesinin altında ve denize çok yakın olduğu için yüzme etkisi denen bir etki ile karşı karşıya, yani su direkt temas etmiyor olsa dahi büyük bir basınç ile binayı yukarı doğru itiyor, işte burada hem su geçirmezlik için özel betonlar kullanılıyor, hem de binanın dikey hareketini engellemek için özel tekniklerle yüzmeyi önleyici beton çubuk sistemi yapılıyor. Bir aya kadar binanın geçici temeli atılacak, su tahliyesi için sadece bu istasyonda 13 adet drenaj sistemi var ve sürekli olarak biriken su geri denize deşarj ediliyor. Bu bölgede toplam 220.000 m3 toprak çıkarılmış ve iş bitiminde bu rakam 248.000 m3 ü bulacak.

Resim
Sirkeci istasyonu illustrasyonu

Sirkeci istasyonu ise bu istasyondan farklı olarak NATM metodu ile inşa edilecek, sebebi malum :) Yenikapı’ da TBM lerin 100 metre kazdığı gibi bir şey söylendi ama hala benmi yanlış anladım yoksa anlamadım mı diye düşünüyorum, fakat bu kazının tarihi eserler nedeni ile durduğu da söylendi, işte Sirkeci istasyonu bu TBM ler Sirkeciyi geçtikten sonra içeriden kazıcı aletler ile genişletilerek yapılacak, geçen bununla ilgili bir yerde nasıl oluyor yahu diye sormuştum ya işte öğrendim böyleymiş.

Kilitli

“Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]” sayfasına dön