de-RS.30 » INNOTRANS 2012

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18112
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

de-RS.30 » INNOTRANS 2012

Mesaj gönderen Esat » 24 Ağu Cum, 2012 13:28

Innotrans demiryolu fuar ve kongre etkinlikleri her 2 yılda bir Almanya'nın Berlin kentindeki fuar alanında düzenleniyor. Etkinlik mevcut hali ile sadece Avrupa'nın değil dünyanın en büyük raylı sistem etkinliklerinden birisi olarak biliniyor.

Bu yıl 18 Eylül ile 23 Eylül tarihleri arasında yapılacak olan etkinliğin ilk 4 günü Sektör Profesyonelleri için düzenleniyor, hafta sonuna denk gelen son 2 gün ise halk günü olarak düzenleniyor. Profesyonel etkinliklerde çeşitli konferanslar ve yeni teknolojilere dair sunumlar yapılıyor, ayrıca fuar alanında demiryolu sektörünün çeşitli branşlarında hizmet veren firmalar açtıkları standlar ile iş bağlantıları gerçekleştiriyor ve tanıtımlarını yapıyorlar, yine fuar alanı yanındaki demiryolu sahasında araç üreticileri yeni ürünlerini ve teknolojilerini dokunabilir olarakta sergiliyorlar :)

Fuara sadece Avrupa değil dünyanın pek çok yerinden katılım oluyor, tabii ki pek çok Türk firmasıda bu yıl fuara ilgi gösteriyor. Profesyonel fuar günü dışında kalan 2 günde ise özellikle araç parkı halkın yoğun ilgisine maruz kalıyor, eğer hava şartlarıda yerinde olursa çok ciddi bir meraklı kitlesi fuarı ziyaret ediyor.

http://www.innotrans.de/

Resim

Fuara katılacağı ilan edilmiş Türk firmaları:
Aktaş Holding
Alnal Elektromekanik A.Ş.
ASAS Aluminyum A.Ş.
Cel-Mer Çelik A.Ş.
Dumel Rail Fastening
Durmazlar Makine A.Ş.
Elektra Elektronik
EMAS Demir Çelik San.
Emin Teknik
Eskişehir San. Odası
Fikssan Fikstür San.
Gürsoy Grup
HST Otomotiv
Hüroğlu Otomotiv
Konpar Dış Tic.
Kuzuflex Metal Hortum San.
Laspar Kauçuk San.
Medel Elektronik
Metyx Composites
Özkan Demir Çelik
RC Mühendislik ve Makina
SAFKAR
SARKUYSAN Elektrolitik Bakır San.
Savronik
Sazcılar Otomotiv San.
Simge Endüstriyel Mühendislik
Tube Solutions
Eurasia Rail
Tülomsaş
TCDD
Tüvasaş
Ulusoy Elektrik A.Ş.
Yapı-Tek Çelik San.
Yapıray Demiryolu İnş. Sist.
Yavuzlar Vagon San.
Yılgenci A.Ş.
19 - 23 Eylül tarihleri arasında bende bir aksilik olmaz ise orada olacağım, bu büyük organizasyonu yerinde izleyip bolca fotoğraf ile sizlere paylaşmaya çalışacağım. Tabii tüm zamanımı fuarda harcamak istemiyorum küçük bir Berlin turuda bizi bekliyor inşallah.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18112
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Eyl Çrş, 2012 18:00

Arkadaşlar Pazartesi'ye kadar Berlin'de doğal olarakta bu fuar ve etkinlikte olacağım, fırsat bulduğum anlarda siteye tabii ki gireceğim resim yükleme şansım olmayabilir ama mesajlara cevap yazmaya çalışırım, buradan bilgi vereyim dedim :)

Konferans ve profesyonellere yönelik fuar sunumu 2 gündür başladı, bugün 2. günü idi, zaten fotoğraflarda çeşitli sitelerde yayınlanmıştır muhtemelen. Dönüşte bu başlığı biraz doldururum artık.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 20 Eyl Prş, 2012 16:22

-------------------------------------------------------------------------------------
Yabancı gözüyle demiryolu hallerimiz…

Berlin İnnoTrans Fuarı’nda Türkiye’yi çok yakından tanıyan, dünyanın demiryolu endüstrisine yön veren en önemli şirketlerin yetkililerine göre durumumuz iç açıcı değil. TCDD hatlarında ve bazı illerde ayrı ayrı sistemler, sinyalizasyon, elektrifikasyon, tren, tramvay yatırımlarıyla demiryollarımız epeyce karışık hale gelmiş durumda. Aynı hatta farklı tren, tramvay kullanılamıyor. Her hattın elektrifikasyonu, sinyalizasyonu farklı şekilde yapılmış. Yedek parça, bilgi, birikim, bakım, teknik eleman istihdamı ve tecrübeler de aynı havuzda toplanamıyor. Yabancıların gözlemleri aynen böyle. Türkiye demiryoluna yatırım yapıyor, önem veriyor, altyapısı için milyarlarca dolar harcıyor, ama akıllı hareket etmiyor. Çok parayla az ve kalitesiz iş yapıyor. İstanbul’un raylı ulaşımında bile 4 ayrı şirketin 4 ayrı sistemi faaliyet gösteriyor. Benzer durum TCDD’nin Türkiye genelindeki raylı sistemleri için de geçerli. Bu şekildeki yatırımların karşılığında kalite ve verimlilik olabilir mi? Dünyada demiryolu endüstrisi dendiğinde ilk üçte Kanada kökenli olan, ama ulaştırma şirketinin merkezi Almanya’da bulunan Bombardier, Alman Siemens ve Fransız Alstom yer alıyor. Geriye kalan Batılı ve Uzakdoğulu şirketleri de çeşitli kategorilere ayırmak mümkün. Mesela İspanyol CAF, Fransız Thales, İtalyan AlsadoBreda birinci ligde yer alan şirketler değil. Türkiye’nin saplanıp kaldığı Yap-İşlet-Devret (YİD) modelli ihale yöntemi ise işin uzun vadeli gerekli olacak demiryolu altyapısının kalitesini değil, inşaatını yapacak şirketleri, konsorsiyumların kazanımlarını önceliyor.

Her şeyi Türk yapar, sonra dönüp bakar!

Diyelim ki tünel kazılıp metro yapılacak. Devlet veya mahalli idareler, ihaleye toptan çıkıyor. Bu durumda demiryolu endüstrisinin iyi oyuncuları değil, inşaatçılar, uyanık müteahhitler devreye giriyor. İşin durumuna göre yüzde 60-70′ini, bazen yüzde 80′ini inşaat oluşturduğundan konu demiryolu altyapısı gibi ana temasından çıkıp inşaat yapımına dönüyor. Sonra bu müteahhitler gidip en ucuz altyapı sağlayıcılarıyla işbirliği yapıyorlar. Böylece Türkiye raylı sistem yatırımlarında her telden çalan ülke konumuna dönüyor.

En başta Kamu İhale Kanunu’nun (KİK) yabancı yatırımcıları rekabete çekecek şekilde değişmesi gerekir. Ayrıca inşaat işi ile demiryolu altyapısının birbirinden ayrıştırılması icap eder. Alanının iyi şirketleri seçilip, her şeyiyle netleştirilmiş sistem belirlenip bir rekabet ortamı sağlanması şart. Eğer bunlar olursa Türkiye demiryolunda uzun vadeli, kalıcı, kaliteli, yurtiçinde istihdama katkı sağlayıcı, know how edineceği, yabancı yatırımcıyı içeride üretime sevk edeceği bir modele kavuşabilir. Tabii isteyen olursa…

Ayrıca kamunun yaptığı endüstriyel üretim yatırımları için de bir dönüşüm şart. “Her şeyi ben üreteceğim” mantığı, dünyadaki oyunculara bakınca doğru değil. Kamu sektöre destek olabilir, ancak rekabet gücü oluşturacak şirketleri yönetemeyeceğine göre…

Bombardier’den Türkiye’ye Türk temsilci

Her şeye rağmen dünyanın önemli oyuncuları Türkiye’yi raylı sistemlerde iyi bir pazar olarak görüyor. Mesela Bombardier, havacılık sektöründe önemli başarılara imza atmış, Airbus gibi dünya devi bir şirketin teknik ve ticari departmanlarında yönetici olarak çalışarak Tedarik Başkanlığı görevine kadar yükselmiş, Boeing ve Bombardier’in havacılık bölümünde çalışmış Aziz Erdinç’i kısa süre önce Türkiye Temsilciliği görevine getirdi. Türkiye’deki birçok önemli raylı sistemde imzası olan Bombardier, Üsküdar-Ümraniye arasında hizmete sokulacak Türkiye’nin ilk insansız metrosunun ihalesi için iddialı hazırlanmış. Kazanmaları durumunda Türkiye’de yeni bir sayfa açıp üretime girecekler gibi görünüyor. Erdinç’i bulup bu göreve getirmelerinin asıl sebebi bence bu.

Çünkü Aziz Erdinç, Airbus Tedarik Başkanı olduğu dönemde Airbus 350′nin kanat tasarımı ve üretimiyle TAI kanalıyla Türkiye’ye 3 milyar dolar kazandırmış bir isim. Oldukça donanımlı ve birikimli olan Türkiye’de kamu ve özel hiçbir şirketin kıymetini bilmediği Erdinç’e Bombardier’in bu eli uzatması boşuna değil…
http://www.haberturk.com/yazarlar/gunta ... hallerimiz
-------------------------------------------------------------------------------------

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 20 Eyl Prş, 2012 16:27

-------------------------------------------------------------------------------------
Dünyanın en çekici treni…

Demiryolu ulaşımı baş döndürücü bir hızla gelişiyor. İlginçtir Türkiye’de küresel olarak raylı sistemler anıldığında ismi hep ilk 10′da yer alıyor. Hem altyapı yatırımı olarak, hem de kısa süre içinde faaliyete geçecek yatırımların hizmete geçmesiyle işletmeci tarafıyla. Ama daha önemlisi endüstriyel üretimde de Türkiye’nin ciddi atılım yapan devletler arasında anılması… Amerikan GE ve Güney Koreli Hyundai Eurotem gibi firmalarla metro setleri başta olmak üzere çeşitli raylı sistem endüstriyel ürünleri geliştiriliyor ve yapılıyor. TC Devlet Demiryolları’nın (TCDD) atılım projeksiyonu çerçevesinde TÜLOMSAŞ ve TÜVASAŞ gibi kamu kuruluşlarının da Türkiye imzalı lokomotif ve vagon üretiminde dünya raylı sistem pazarlarına sunacak ürün çeşitliliğinde kat ettiği mesafe kayda değer.

Dünyada hızlı tren dendiğinde halihazırda Japonya, Almanya, İngiltere, İtalya, Fransa, Çin, ABD ve Türkiye akla geliyor. Bazı sıralamalarda ise 6′ncılık sırası Türkiye’nin. Dünya ulaşımının hızlı bir şekilde demiryoluna evriliyor olması endüstrinin gelişimine de baş döndürücü bir ivme kazandırdığını söylemeye dahi gerek yok. Messe Berlin İnnoTrans iki yılda bir yapılıyor ve bu sene 9. defa kapılarını dünya raylı ulaşım endüstrisine açtı. 2010′daki fuara göre tam yüzde 17′lik bir büyüme göstermiş. Son 10 yıldır AK Parti Hükümeti’nin tüm ulaşım modlarıyla birlikte demiryoluna da ciddi derecede yatırım yapmasının etkisini Berlin’deki fuarda görmek mümkün. Almanya, Kanada, İtalya, İspanya, Çin, Güney Kore gibi tüm ülkelerin yatırım projeksiyonunda Anadolu var.

Önüne gelen fuar yapabilir mi?

Ülkemizdeki gelişmelere bir perspektif olması açısından Türkiye’de Türkel Fuarcılık tarafından yapılan Eurasia Rail’in gelişimine göz atmak yeterli olacaktır. Birincisi 2010′da Ankara’da Eurasia Rail Turkey ismiyle yapılan fuara 20 ülkeden 118 firma katılmıştı. İkincisi geçen yıl İstanbul Fuar Merkezi (İFM) Yeşilköy’de yapılan fuar ise 21 ülkeden 188 firma katılımıyla yaklaşık 17 bin profesyonel tarafından ziyaret edildi. 7-9 Mart 2013′te yapılacak fuar ise bir önceki yıla göre tam yüzde 40 büyüyecek ve 300′e yakın firmanın katılması bekleniyor. Bu rakamlar Türkiye’nin henüz yatırım aşamasında olan demiryolu sektörüne duyulan ilgiyi net bir şekilde ortaya koymaktadır. Ancak demiryolu endüstrisinin gelişimini görerek yeni fuarlar yapmak üzere yola çıkıp, sektörde bölünmelere, haksız kazançlara, kasaba kurnazı esnaf hareketiyle tartışmalara neden olacak adımlara da profesyonel bir yaklaşım sergilenmesi icap ediyor. InnoTrans’da CNR Fuarcılık’a ait bir stant gördüm. Türkiye’de birçok fuar organizasyonunu sabote ettikleri gibi şimdi de demiryoluna el atmışlar. Halbuki bu işi Ulaştırma Bakanlığı ve TCDD’nin desteğiyle 3 yıldır hakkıyla yapıp, büyüten ve üçüncüsüyle birlikte ‘international’ kimliğini kazanacak fuarı organize eden bir şirket var. Şimdi bu alana ikinci bir firmanın girmesinin mantığı nedir? Daha önce boat show, havacılık fuarı gibi alanlarda benzer yanlış girişimleri olmuş, Türkiye zarar görmüştü. Kamu tarafının da fuar regülasyonuna bakan TOBB’un da artık bu detaylara özen göstermesi gerekir.

400 KM HIZ YAPAN TREN GELİYOR

Gelelim InnoTrans’ın en seçkin, en çarpıcı treni olarak lanse edilen Frecciarossa 1000 modeline. Kanadalı Bombardier ve AnsaldoBreda tarafından geliştirilen trenin fuarda ‘mocup’ı sergileniyor. Maksimum hızı saatte 400 km olan trenin konfigürasyonunda executive, business class, premium ve normal olmak üzere 4 sınıf var. 2′si tekerlekli sandalyeye uygun tam 469 koltuk kapasiteli. Oldukça konforlu olan tren şu ana kadar İtalya’dan 50 adet sipariş almış. İlk teslim 2013′te ilk ticari faaliyet ise 2014′te planlanıyor. 200 metre uzunluğunda 8 vagondan oluşan tren Avrupa Birliği altyapısına uygun olarak tasarlanmış. Bu ve benzer trenlerin hizmete girmesi, yeni uygun hatların yapılmasıyla demiryolu ulaşım modlarının tahtını sallamayı sürdürecek gibi görünüyor.
http://www.haberturk.com/yazarlar/gunta ... kici-treni
-------------------------------------------------------------------------------------

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18112
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 Eyl Pzt, 2012 21:39

Eh gelelim bir de Innotrans tan izlenimlere. Fuara sadece 1,5 gün ayırabildim ama yetmedi, şunu gördüm ki bu fuarı baştan sona gezmek isteyen bir adam 4 gününü oraya harcamalı. Pek çok firmanın standını gezemedim, hatta ilk gün çok üstünkörü bir şekilde koştura koştura gezdim desem yeridir. İkinci günde tüm vaktimi araçları fotoğraflama ve gezmeye ayırdım ama o bölümde de göremediğim ya da tam inceleyemediğim pek çok araç oldu.

Fuar hakikatten büyüktü, devasa bir fuar alanı ve ağzına kadar raylı sistem dolu, sadece araçlar ile ilgili değil, raylı sistemlerin her türlü ihtiyacı için malzeme üreticileri, araç üreticileri hatta koltuklar için kumaş üreticileri ve hatta ve hatta raylı sistem fuar düzenleyicileri!!! Bunu ilk defa gördüm, yani bir fuarda aynı alanda fuar düzenleyen bir firmanın stand açması bana garip geldi açıkçası, Eurasiarail fuarını düzenleyen firmanın standındaki bey ile kısa bir sohbet ettik ve 2013 fuarı için tüm yerlerinin bittiği bu sene daha büyük bir fuar ile iddialı olduklarını belirtti, açıkçası sevindim umarım bir gün bu ayarda bizlerde büyük fuarlar düzenleriz. Ama yine bu arada öğrendiğim bir detay Toplu Taşımacılık Fuarı olarak Mayıs ayında Cenevre'de düzenlenecek olan etkinlik bu konudaki en büyüğü imiş.

Fuara Türk firmalarının katılımıda güzeldi, iddialı standlar ile gelenler olduğu gibi ortalama ya da basit katılanlarda vardı, tek tek tüm Türk standlarını dolaşmadım, tamamını gördümde diyemem zaten ama çoğunu göz atıp geçtim. Sadece TCDD Tülomsaş Tüvasaş, Eskişehir Ticaret Odası ile kısa birer sohbet ettim, zamanımın çoğu Gürsoy Grup standı ve Durmazlar Makina'da geçti diyebilirim :)

Bir de araç olarak Türkiye'den gelen sadece İpek Böceği değildi, General Electric firmasının PowerHaul serisinden Exit te Tülomsaş üretimi olarak yerini almıştı, (tüvasaşmıydı yoksa?) ben bu fuarda aslında İstanbul Ulaşım A.Ş. nin de RTE ile bulunmasını isterdim, yürüyen bir aracınız var, kullanmışsınız, ispat etmişsiniz ama getirmiyorsunuz, sonra orada dangalak dangalak tipler ile beni tartıştırıyorsunuz, %100 yerli, he tabi %100 yerli, neyse orada kalsın ama sinirlerimi acayip gerdi gereksiz adam.

Sonraki mesajlarımda mümkün olduğunca gruplayarak fuardan fotoğraflar sunacağım.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18112
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Eyl Sal, 2012 21:42

Çektiğim fotolardan da yükleyeyim yavaş yavaş, belki ilgisini çeken olur

Türk firmalarının standlarından yakaladığım kareler vardı

Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

Bu resimlerin yan çıkma olayı bana kafayı yedirtecek, sitede bir haltlar oldu arkaplanda herhalde ama bakalım

Bir de kısaca denk geldiğim gözüme çarpan firmaların standlarından kareler vereyim

Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

Aslında tabii ki daha çok stand gezdim, Bombardier standında ilginç bilgiler aldık, yine Leitner firmasında Türkiye'deki teleferik projeleri ile ilgili bilgiler edindik bayağı güzeldi, fotoğraf çekimi için yetersiz donanım ile gitmiş olmamdan dolayı sıkıntı yaşadım pek çok standı çekemedim, bir o kadarını da gezemedim zaten, Çin standı ve Japon Pavilyonu başlı başına muazzamdı, üreticilerden Bombardier ve Alstom stand olarak olayı abartmışlardı, aynı şekilde Avusturya ve Alman Devlet Demiryolları da büyük bir kadro ile fuarda idiler, hem firma hemde ziyaretçi profili olarak tüm dünyadan katılım vardı diyebilirim.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18112
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Eyl Sal, 2012 22:34

Fuardaki araç sunumlarından da görüntüler vermek istiyorum, hepsini bugün yükleyemem belki ama bir ikisine el atmam lazım, kalır sonra ağlar arkamdan. Firma firma vermek daha doğru galiba.

Vossloh firması fuara resmen çıkartma yapmıştı,
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

Siemens
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18112
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Eyl Çrş, 2012 15:00

Araç üreticilerinden devam edelim, bizim gibi amatörler için işin en cafcaflı tarafı araçlar oluyor hali ile, diğer standlarda ne konuşalım adamlar ile ne metalinden anlarız ne betonundan :)

Vossloh tan şöyle bir aracı unutmuşum, araç yüksek tabanlı bir hafif raylı sistem aracı fakat bizim KTA dediğimiz Düwaglardan tanıdığımız açılır kapanır basamak sistemini kullanarak aynı zamanda alçak tabanda da çalışabilecek şekilde tasarlamışlar

Resim
Resim

Polonyalı olduğunu düşündüğüm PESA isimli firmanın aracından görüntüler
Resim
Resim
Resim
Resim

Newag isimli yine Polonyalı olduğunu düşündüğüm üretici :) düşündüğüm diyorum emin değilim, pek çok aracın teknik etiketlerini çekmiştim ama bazılarını fazla aceleye getirmişim okunmuyor doğru düzgün.
Resim
Resim
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18112
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Eyl Çrş, 2012 20:22

Yav bu Stadler amma çok araç getirmiş :) kaçırıp duruyorum resimlere bakarken. Bu da yine Stadler üretimi çift katlı

Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

Bu da yine Stadler in Leo Express ismini verdiği aracı
Resim
Resim

Biraz da Bombardier araçlarına yer verelim, favorilerimdendir.

Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18112
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Eyl Prş, 2012 18:57

Kaldığımız yerden devam

İtalyanların 400km/s reklamı ile pazarlamaya çalıştıkları hızlı trenleri, gerçi maketti içine girme imkanı var gibiydi ama ben orada iken kapalıydı, bilmiyorum resimlerde daha güzel görünüyor, maketi soluk kalmıştı.
Resim

Solaris Bus a ait bir tramvay aracı
Resim

Astra diye bir markanın aracı İmperio
Resim
Resim

Skoda nın Riga için ürettiği bir araç, aracın bojisi ile ilgili bir takım reklamlar yapılmıştı geçenlerde, daha fazla serbest dönüş yapıyor ve daha dar kurpları dönmeye yarayan bir şeyler yapıyordu diye hatırlıyorum, fuarda İpek Böceğinin rakipleri arasında görülüyordu
Resim
Resim

Üretici etiketinde GAMA yazıyordu galiba bu aracın, benzer tasarım başka bir renk daha vardı diye hatırlıyorum.
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18112
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Eyl Prş, 2012 19:04

Alstom un Citadis modeli bu araç DUALIS olarak isimlendirildi, dual enerji ile çalışabiliyor, bölgesel tramvay gibi tanımlanıyor, Regionalstadtbahn demişler.
Resim
Resim
Resim
Resim

Bu resimlerde elimde kalan diğer fotolardan seçtiklerim, marka model olayına girmeden yayınlıyorum

Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5576
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 27 Eyl Prş, 2012 19:55

Öff, neler çekmişin. Ben bilerek çekmedim. Sadece böceğimizle ilgilendim. Bir de beraber şu bir iki tramvayı gezmiştik, onlar da hoştu, acaip değil, ama hoş.

benim de tabiîki bir takım resimlerim var, onları ya buraya, ya sana gönderirim, ama sürebilir. Bir işletim sistem güncelleştirmesi yaptım, megerse sistemde bir hata varmış, çoook pis bir duruma yakalandım, yuh be! :?

Cevapla

“Etkinlikler [Sempozyum-Konferans-Toplantı]” sayfasına dön