tr-HT.03:01 » Ankara-İstanbul YHT 2. Etap İnşaatı

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Mar Sal, 2012 23:07

http://www.haber7.com/haber/20120327/An ... tarihi.php

Eften püften bir temel atma töreni yapılmış, konuyu sıcak tutmak için, bakın ha buradayız demenin yolu bunlar bana göre, zaten yapılan iş, verileli aylar olmuş, şimdi şak şak şak :) ifadeler ile ilgili hiç yorum yapmak istemiyorum. 2013 te İstanbul ile Ankara bağlanacak, tabii ki İstanbul tabelasından hızlı treni kaldırınca Ankara'ya kadar gidecek, zaten demiryolu var koy üstüne YHT yi gitsin, zaten gidebiliyor :)
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Ankara-İstanbul YHT projesini 2013 yılında hizmete açacaklarını söyledi.

Yıldırım, ''İnşallah 2013'te hattın tamamını açarak İstanbul'u Kocaeli'ne, Sakarya'ya, Ankara'ya, Konya'ya, Bursa'ya, Sivas'a bağlayacağız'' dedi.
2013 ün Aralık 31 ine yetişecek inşallah, maşallah, biiznillah, ama yetişmezse kaka müteahhit beceremedi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Mar Çrş, 2012 08:57

http://ekonomi.milliyet.com.tr/ankara-e ... efault.htm

ilginç bir detay, tabii bir de şu ortaya çıkıyor, bu işi yaparken kimseye bir şey danışmadık, yaparken öğreniyoruz.
TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, Ankara - Eskişehir Yüksek Hızlı Treni’nin (YHT) test aşamasında kuşların çalışmaları yavaşlattığını belirterek, “Biz YHT’nin denemesini 6 ay içinde yaparız diye planlıyorduk. Ama deneme sürecinde 250 kilometrede birçok kuşun öldüğünü gördük. Bununla ilgili ne yapabiliriz diye araştırmalar yaptık. Dünya Demiryolları Birliği ile görüşmelerimizin sonucunda tek çözümün ‘kuşların trene alışmasını sağlamak’ olduğunu öğrendik. Kuşlar trene alışsın diye tren hızını düşürdük sonra kademeli olarak artırdık” dedi.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 28 Mar Çrş, 2012 10:12

onlar ankara eskişehirin kuşlarıydı. şimdi eskişehir istanbulun kuşları da 6 ayda alışır :) 2014'e sarkar :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Mar Çrş, 2012 10:21

Mehmet Kasım yazdı:onlar ankara eskişehirin kuşlarıydı. şimdi eskişehir istanbulun kuşları da 6 ayda alışır :) 2014'e sarkar :)
Valla ben o beyanat üzerine çok pis yorumlar yaparım ama uğraşmıyorum, yani hep yazıyorum devlet erkanı açıklama yaparken az dikkat etsin diye :) okuduğum anda ilk aklıma gelen "ALIŞTIRILAN KUŞLAR BİZMİYİZ YOKSA" sorusu oldu.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 28 Mar Çrş, 2012 10:31

2013 sonunda biten şeyin inşaat olduğunu biliyoruz. söylemlerini hiç düzeltmiyorlar. inatla aynılar. n'apalım kendimizi mi yırtalım. vatandaş sorgulasın bize ne.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 07 May Pzt, 2012 21:19

deneme bi yazı yazdım. görüşlerinizi bekliyorum.

http://www.rayturk.net/ankara-istanbul- ... siyabilir/
Ankara-İstanbul hızlı tren hattı günde kaç yolcu taşıyabilir?

Türkiye’nin en önemli ulaşım projelerinden biri olan 555 km uzunluğundaki Ankara-İstanbul hızlı tren hattı tamamlandığında günde kaç yolcu taşıyabileceği ile ilgili tartışmalar sürüyor. TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman geçtiğimiz aylarda Köseköy-Gebze hızlı tren etabının temel atma törenine giderken basın mensuplarına yaptığı açıklama da günde 50.000 yolcu taşımayı hedeflediklerini ifade etmiştir. Ancak bu hedefin hızlı trenin ilk açılacağı tarih olan 2013 sonu veya 2014′temi, yoksa 2023 hedefi mi olduğuna dair bir açıklama getirmemiştir.

İnşaatı devam eden şimdiki projenin ilk açılacağı zaman günde kaç yolcu taşıyacağı ile ilgili bazı bilgiler vermek doğru olacaktır. Hızlı tren hattının günde kaç yolcu taşıyabileceği sorusunun cevabını verebilmek için bir çok kriter bulunmaktadır ancak konunun kendi içindeki 3 önemli kriteri öne çıkarmak gerekmektedir. Bu 3 kriterde şöyledir:

1-Mevcut hızlı tren seti sayısı: 12

2-1 setin yolcu taşıma kapasitesi: 419

2-Gebze-İstanbul arasının 3 hat olmasının kapasiteye etkisi (darboğaz)

Ankara-İstanbul hızlı tren hattı için 12 adet hızlı tren seti alınmıştır. Ancak bu 12 set şu anda Ankara-Eskişehir ve Ankara-Konya hatlarında kullanılmaktadır. Ankara-Konya hızlı tren hattı için ayrıca 6 set alımı için ön duyuru yapılmış olup yakında ihale tarihi açıklanacaktır. İhalenin bu sene sonuçlanıp en erken yıl sonunda imalata başlanması durumunda tahmini 2 senelik teslim süreci olabilecektir. Bu durumda Konya’da çalışan hızlı tren setleri 2014 yılında ait olduğu Ankara-İstanbul hızlı tren hattına verilebilir. Dolayısıyla hızlı tren hattının 2014′te günde kaç yolcu taşıyabileceği sorusu anlamlı olabilmektedir. Burada 3. kriter öne çıkmakta olup bilindiği gibi Gebze-İstanbul arasındaki demiryolu Marmaray kapsamında 3 hatta çıkarılacağı ve 2 hattın kentiçi tren işletmesine verileceği gerçeğinden yola çıkarsak, şehirlerarası trenlere tek hat kalacağı ortaya konmaktadır.

TCDD 1. Bölge Müdürlüğü’nün Marmaray işletme prensiplerinde verdiği bilgilere göre bu tek hattan saatte tek yönde 3 adet TCDD treni geçecektir. Trenlerden birinin konvansiyonel ekspres işletmesi olduğunu varsayarsak kalan 2 trenin, hızlı tren hattı olarak işleyebileceğini düşünebiliriz. Ancak tüp geçit hattının sabah 07.00-09.00 ve akşam 17.00-19.00 arasında kentiçi tren haricindeki trenlere kapalı olacağı varsayılırsa sabah 06.00-00.00 arasındaki periyotta günde 14 saat şehirlerarası tren işletmeciliği yapılacaktır. Bu işletmeciliğin günde 2 seferini hızlı trene ayırabildiğimizi göz önünde bulundurursak Ankara-İstanbul hızlı tren hattında günde tek yönde 28 sefer yapılabilecektir. Mevcut 12 set ile günde 28 sefer yapabilmek zorda olsa mümkündür. Hızlı tren setlerinin 1 dizisinde 419 adet yolcu taşınabildiği göz önünde bulundurulursa, 2 şehir arasında günde tek yönde 11.732 (28 X 419 = 11.732) adet yolcu taşınabilecektir. Eğer konvansiyonel trenleri feda edip, Gebze-İstanbul arasındaki 3. hatta, 1 saatte geçecek olan 3 şehirlerarası trenin hepsinin hızlı tren olacağını varsayarsak, günde tek yönde 42 sefer (14 X 3 = 42) yapılabilecektir. Bu durumda günde taşınacak yolcu sayısı; tek yönde maksimum 17.598 adet yolcu (42 X 419 = 17.598) olabilecektir. Gidiş-geliş olarak çift yönlü düşünüldüğünde maksimum 35.196 adet (17.598 X 2 = 35.196) yolcu taşınabilir. Ancak mevcut 12 set ile günde 42 sefer yapması mümkün görünmemektedir. Çünkü Ankara-İstanbul arasının 3 saat olduğu gözönünde bulundurulursa 1 tren seti gidiş-geliş olarak günde en fazla 2 tam tur atabilir. Bu 2 tam turun 2.si de yarım kalabilir. Dolayısıyla inşaatı devam eden Ankara-İstanbul hızlı tren hattının günde 50.000 yolcu taşıyacağı iddiası gerçeklerden uzak olup, olsa olsa 2. hattın tamamlanmasıyla belki elde edilebilecek bir sonuçtur. 2. hat için ayrı bir hesaplama yapmak gereklidir.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 11 May Cum, 2012 19:31

tcdd'ye tünellerin metrajlarını sora sora sonunda böyle bir tablo hazırlatmayı başardım :)

http://hizlitren.tcdd.gov.tr/home/detail/?id=7

inşaallah aşağıdaki tablodaki verilerin vezirhan-alifuatpaşa arasına ait olduğunu da yazmalarını sağlamayı başaracağım.

http://www.rayturk.net/vezirhan-alifuat ... amamlandi/

Resim
Vezirhan-Alifuatpaşa hızlı tren inşaatının % 80′i tamamlandı

Ankara İstanbul hızlı tren projesi 2. faz inşaatı kapsamında yapımı devam eden Vezirhan-Köseköy kesimi ile ilgili son durum bilgileri aşağıdaki tabloda verilmiştir. Tablodaki bilgiler vezirhan-Alifauatpaşa arasındaki imalatları göstermekte olup Alifuatpaşa-Köseköy arasında henüz inşaat çalışmaları başlamamıştır.

İnşaatı devam eden Vezirhan-Alifuatpaşa arasının üstyapısı % 7, elektrifikasyon ve sinyalizasyon işlerinin % 5′i tamamlanmıştır. 42 km’lik kısımda Pamukova-Mekece bölgesinde ray döşeme çalışmaları büyük oranda tamamlanmış olup tüm altyapı işleri kalan kısımlarda 31 Aralık 2012′de bitirilmesi planlanmıştır.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Ağu Prş, 2012 13:15

Ulaştırma Bakanı Sn. Binali Yıldırım, inşaat bölgelerinde incelemeler yapmış, inşaat bölgelerinde zorluklara değinmiş ve herşeye rağmen çalışmaları 2013 sonuna kadar bitirerek Marmaray tüp geçişi ile birlikte açmak istediklerini belirtmiş, bende inşallah diyorum.
Bakan Yıldırım, “Ankara-İstanbul hızlı tren hattı 2013 yılı sonuna doğru Marmaray ile birlikte hizmete girecek. Projenin en önemli bölümü 150 kilometrelik İnönü, Sapanca ve Köseköy güzergahı.Bu hat boyunca 60 kilometrelik 35 tünel, 13 kilometrelik 28 viyadük, 13 üst geçit ve 40 alt geçit bulunuyor. Bu kesimin coğrafyası en zor bölüm. Arazi yapısı gevşek. Hey ay buraya düzenli olarak gelerek, her ayın ilk ya da son cuması burada toplantı düzenleyeceğiz. Aksaklıklar neler, alınması gereken tedbirler neler, bunları hep birlikte konuşacağız. Projenin bitmesi için 14 ayımız var. Bu zaman içersinde gecikme ve aksaklık için harcayacak zamanımız yok. Aksama ve gecikme olmaması için 24 saat çalışma oluyor, olacak. Ekipleri ve vardiyaları artıracağız. İşin bitmesinin ardından test sürüşleri başlayacak. 6 ay trenler gidip gelecek. Bundan sonra işlerin hızlanması için sıkı takip yapacağız” diye konuştu.
http://www.rayhaber.com/bakan-yildirim- ... da-konustu

senturk90
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 153
Kayıt: 09 Ağu Pzr, 2009 07:28

Mesaj gönderen senturk90 » 30 Ağu Prş, 2012 19:57

Arkadaşlar benim burada öğrenmek istediğim bir nokta var. Güzergah tamamiyle 250 km hıza uygun kurplar ile mi yapılıyor. Yani Ankara'dan Eskişehir-İstanbul'a kadar tüm kurplar 250 km hıza göre mi yapılıyor. Bu biraz imkansız gibi. Çünkü şehir içlerinde kurplar olabilir. Ama öğrenmek istediğim iki şehir arasında atıyorum (dağın başında :D ) bütün kurplar 250 km hıza göre mi yapılıyor? Ankara Eskişehir arasında bazı bölgelerde 250 km hıza çıktığını söylüyorlar.Çoğu zaman 200-230 km arası diyorlar. Peki bu hız sınırlamaları neden?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Ağu Prş, 2012 20:33

Neden imkansız olsun? Bir de şehir içlerinde hızlı trenler zaten 250 km/s hızla gitmiyorlar ki, yani benim bildiğim kadarı ile gerçekten izole edilmiş hatlar değilse, yani yer altı ya da viyadük üstü gibi hızlı trende kent içinde hız limitlerine uymak zorunda. Mesela Ferrarisi olan adam ile Şahin'i olan adam nasıl aynı hız sınırına uymak zorunda ise :) bunun en basit tanımı bana göre budur.

Ama konu kurp ise mevzu biraz farklılaşıyor, bence dikkat etmek gereken konu şu hat 250 km/s ye göre inşa ediliyor, kurplar da bu hızda olacak şartmı varmı? Bende bilgim olmadığı için soruyorum yani, TCDD ya da hattı yapan kimse ona bilgi edinme ile sormak daha doğru olabilir ama şahsi görüşüm hat 250 km/s ye göre inşa ediliyorsa kurplarda bu hıza uygun şekilde yapılıyordu, coğrafi koşullar nedeni ile gerçekten zorlanılan noktalarda düştüğü yerler olabilir, kent içinde ise yukarıda yazdığım gibi zaten 250 km/s ile hangi kent içinden geçiyor ki bizden geçsin.

Hız sınırlamaları olsa olsa güvenli seyir içindir, eğer araçlarımız teknik olarak 350km/s işletme hızına sahip olsa idi bu kurplarda çekinmeden 250km/s yapılabilir demek anlamına gelebilirdi tabii kurp buna izin veriyor ise.

senturk90
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 153
Kayıt: 09 Ağu Pzr, 2009 07:28

Mesaj gönderen senturk90 » 30 Ağu Prş, 2012 23:35

Neyse şehir içleri hariç. Şu yüzden sordum. Az buçuk ingilizcemizle altyazılı shinkansen süren makinstlerin videolarını izliyorum. Onlarda da ilginç kontrol yöntemleri var. Mesela dikkat ettim. Makinist hep konuşuyor. (nedenini bilmiyorum) signal 230 km diyor ve tren kendisini otomatik olarak 230 km'ye indiriyor. signal 270 km diyor ve trenin hızını arttırıyor. Güzergah 300km yazıyor. Bende acaba çoğu kurplar 300 km 'ye göre inşaa edilmiyor mu diye kendi kendime sordum. Bizim trenimizi deneyenler ise çoğu zaman 200-230 km hızla gittiğini söylüyorlar. Bende soruyorum eğer tüm güzergahta hız sınırı 250 km ise niçin düşülüyor. (dağın başında :D ) Ama tüm güzergah 250 km ile inşaa edilmemişse hız düşürülen bölümler 200-220 km'ye göre inşaa edilmişse bunun nedeni nedir? Aklıma ilk gelen coğrafi zorluklar. İşte burada bir video http://www.youtube.com/watch?v=6IJtlkCVkSg

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 31 Ağu Cum, 2012 00:00

Videoyu izledim, birinci bölümüde varmış onu da izledim, yorumlarıda bayağı bir karıştırdım, herkes makinistin neden selam verdiğini merak etmiş bu adam neden konuşuyor kardeşim demek çok az adamın aklına gelmiş :)

Birisi neden konuştuğunu yorumlamış açıkçası benim iki tahminim vardı birisi tuttu. Tutmayan şu idi, özellikle bu video için böyle zırvalamıştır diye düşünmüştüm :) kısmen tutan ise sesli konfirmasyon, yani hızlı trenlerde nasıl bilmiyorum da normal trenlerde kilometre defteri ya da livre diye bildiğimiz çizelgeler var, bu çizelgelerde ve yol kenarı tabelalarda hız limitleri yazar, makinist aracı buna göre sürer. Japonya profesyonelliğin ve iş sadakatinin tavanda olduğu bir ülke olduğu için makinist livrede okuduğu değeri sesli olarak konfirme ediyor ve büyük ihtimal ile bu kayıt ediliyor, ikinci olarakta birisi araç 30km/s altına düşerde makinist orada bir düğmeye basmaz ise ki bunun video da olduğunu söylüyor araç otomatik ani duruş yapıyormuş, bu simulasyon oyunlarında da vardı, orada okuyunca hatırladım öyle bir şeyler. En başta çok uçuk bir şekilde ulennn seslemi kumanda ediyorlar diye düşündüm ama video da açıkça görülüyor ve duyuluyor ivme kolları ile oynadığı. Zaten yorum yazan bir japon shinkansen sisteminin eski olduğunu ve ATC ile kumanda edildiğini ATO olmadığını ve yüksek hızda olduğu içinde muhtemelen olmayacağı gibi bir şeyler gevelemiş.

O makinistin direklerdeki hız limitlerini okuyup el ile göstermesi ise bana kalırsa sadece ve sadece rituel, çok severler böyle el kol hareketlerini :)

Orada bu videonun 1. bölümü diye vermişlerdi ama bu videoyu bilmiyorum artık, bir göz atın daha net anlaşılır.

http://www.youtube.com/watch?v=CF1HhJM7EkM

Asıl soruna gelince, açıkçası bilmiyorum neden standart bir hız olmuyor, normal hatlarda tamam coğrafya ama çok daha rahat bir inşaat imkanına sahip olması gereken yht hatlarında neden var? Bir şey diyemiyorum, sadece ilk mesajımı tekrarlarım güvenlik, güvenlik, güvenlik. Mehmet Keleş belki yorumlayabilir teknik olarak.

Cevapla

“Hızlı Tren Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön