gnl-TS.07:99 » Toplu Taşıma Kazaları 2012 [Arşiv]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Ağu Pzr, 2012 11:34

http://www.haberturk.com/dunya/haber/769361-ucak-dustu
Sudan'ın güneyinde bir uçağın düşmesi sonucu 31 kişinin öldüğü bildirildi. Ölenler arasında bir Sudanlı bakanın bulunduğu açıkladı.

Bayram dolayısıyla ülkenin güneyine gitmekte olan İhsan Bakanı Halil Abdullah ile beraberindekileri taşıyan uçağın, Talodi kenti yakınlarındaki dağlık bölgede düştüğü bildirildi.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Berlin banliyösünde deray

Mesaj gönderen alabay » 21 Ağu Sal, 2012 13:34

Vay, bu da bir ilk.

Demin Berlin’de S25 numaralı banliyö hattında bir tren Tegel ile Schulzendorf arasında komple deray etti. İtfaiye durumu kurtarıyor. Beş yaralı varmış, ağır yaralanan yok. Ray yatağında büyük hasar oluşmuş. Kaza sebebi henüz bilinmiyor.

http://www.morgenpost.de/berlin-aktuell ... etzte.html

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 Ağu Sal, 2012 14:41

Enteresan orta vagondan raydan çıkmış, sanki toprak akmış orada yani ancak araç makas bölgesinden diğer yola girerken makas dili kırılıp ters dönerse falan olabilir herhalde, bakalım ne çıkacak sonuç olarak.

Fotoğraflar Başar'ın verdiği kaynaktan alıntıdır

Resim
Resim
Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 21 Ağu Sal, 2012 14:53

Hâlâ belli değil. Makas olabilir. Oraya dün gece bir şimşek çakmış, bunun da tesiri olabilir belki.

Burada etrafı da gösteren resimler var (Fotostrecke’ye tıklayacaksınız):

http://www.tagesspiegel.de/berlin/notfa ... 30638.html

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 Ağu Sal, 2012 15:03

Bilmiyorum da bence orada yolun altı boşalmış, son aylarda çok fazla aşırı yağış oldu biliyorsun, o fırtınalı yağışlarda çok miktarda su kısa sürede toprağa iniyor, orada balast altı toprakta bir boşalma oldu ise, bugün bu araca denk gelmiş ve raydan çıkmış. Sen kazanın olduğu yeri bilirsin ama bana sanki orası tek hattan gelip ayrıldığı bir bölge gibi göründü, yani s-bahn güzergahında tek hatlık bir yol olması bana garip gelir, belki yanılıyorumdur. O yüzden makas ihtimali de aklıma geldi ve söyledim ama resimde araçlar ve orada olması gereken raylar bir çukurlukta gibi, sonuç açıklarlarsa paylaşırsın bakalım ne imiş merak ettim.

Foto: www.tagesspiegel.de den alıntıdır

Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 21 Ağu Sal, 2012 15:21

Berlin’de acaip çok ve fazla raylar mevcut, kısmen işlemiyorlar ve çürük (eski zamanlardan). O noktada banliyö hattı (elektrikli) ve bir sanayi hattı birleşiyorlar. Sanayi hattı atıl ve raylar kısmen sökülü. Ama oradaki o makas hâlâ işler hâlde. Haritadan gördüğüm kadarıyla işte tam orada raylar iki hattan tek hatta düşüyorlar, kuzeye doğru bir hat ayrılıyor (ve atıl). Schulzendorf’a kadar tek hat, oradan sonra yine çift hat. Sebebini şimdi tam bilmiyorum, ama hatırlıyorum ki, Heiligensee’ye banliö raylarını sökmeye başlamıslardı, sonra birden Berlin yine birleşti ve bütün trafik durumu değişti. Yani artık dökülen ve atıl kalmış bir kısmı büsbütün imha edeceklerdi, birden hattı yeniden işletmek gerekti. Bu bir çok banliyö hattında böyleydi. Metroda bile U8 kapatılacaktı aslında, son an kurtarıldı. Yani, Berlin’in ray durumları çøk acaip ve karıştırıcı. Beklemediğin yerde tek ray, beklemediğin yerde öndört ray, nedenleri çoğu zaman tarihî (meselâ eskiden bir çok kafa garlar vardı, hepsi yıkıldı, Anhalter Bahnhof’un tek kapısı kaldı, Görlitzer Bahnhof’un da sırf ismi, hepsi bombalandı) :-)

Yahu, ray bombalamalarını gösteren fotoğraflar var, ya U Gleisdreieck istasyonunda, ya da U Hallesches Tor’da. Bilmmiyorum. Hâlâ var mı da bilmiyorum, ama varsa, görmek bence çok önemli.

He, ayrıca, kimsenin vakti yetmeyecek, ama Berlin’deki Museum für Verkehr und Technik aslında innotrans’tan bile önemli ve büyük :-)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 21 Ağu Sal, 2012 17:20

Henüz tam bir bilgi yok. Oradaki makasın şimşekten dolayı arızalanmış olabileceği düşünülüyor, ama henüz onay yok.

Ama banliyö sistemi hakkında sayılar okudum, 330 km ray, 15 hat, 166 istasyon ve günde 1,2 milyon yolcu :-) Konuyla alâkadar değil, ama buna 150 km ray, 10 hat, 173 istasyon ve günde 1,3 milyon yolcu. Oha be! 480 km ray toplam yeraltı/yerüstü tren şebekesi, 339 istasyon, 25 hat … üff, Berlin’im neymiş be! :-)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

İki tramvay çarpıştı: 6 yaralı

Mesaj gönderen alabay » 25 Ağu Cmt, 2012 11:39

Fatih'te meydana gelen tramvay kazasında 6 kişi hafif yaralandı. Kaza nedeniyle tramvay seferlerinde aksama yaşandı.

İstanbul- Bağcılar-Kabataş hattında sefer yapan tramvay, Aksaray-Yusufpaşa istasyonları arasında yol çalışmaları nedeniyle tek hattan ilerlediği sırada önünde duran tramvayın son vagonuna çarptı. Kaza sonucu, arkadan çarpan tramvayın vatmanı Erkan Perver ile 5 yolcu hafif yaralandı.

Yaralılar, olay yerine çağrılan sağlık ekiplerince yapılan ilk müdahalenin ardından Haseki Eğitim ve Araştırma Hastanesi ile Cerrahpaşa Tıp Fakültesi Hastanesi'ne kaldırıldı.

Yaralılardan 5'i ayakta tedavi edilirken, Perver'in tedavisinin devam ettiği belirtildi. Kaza nedeniyle tramvay seferlerinde bir süre aksama yaşandı.

25 Ağustos 2012
http://www.cumhuriyet.com.tr/?hn=361392

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Ağu Cmt, 2012 11:44

Geçmiş olsun da kardeşim nasıl yaralanacak kadar çarptın hayret, yani tek hat işletmede hız tahdidi vardır zaten çünkü muhtemelen yan rayda çalışma etmektedir, yolculara da makinist arkadaşa da tekrar geçmiş olsun. Tabi işletme olayın sebebini biliyordur makinist üstü kamera ile bu tip olaylarda makinistten kaynaklanan bir şey var ise tespit edilebiliyor, bir de araçlarda takograf benzeri bir makine vardı galiba, nerden aklımda kaldı ise, bunu öğrenmek lazım böyle bir şey varmı yokmu diye.

Olay ile ilgili haberlerde bulduğum bir görüntü

Resim

Kaynak

Mehmet keles
Moderatör
Mesajlar: 233
Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25

Mesaj gönderen Mehmet keles » 27 Ağu Pzt, 2012 20:11

Evet Esat bu araçlarda Black-Box var aracın ivmelenme ve frenlemesi hızı tüm aksiyon gerçek zamanlı kaydedilir. Ve gerçek ortaya çıkarılır. Fakat ben makinist üstü kamerasına karşıyım. Özel hayat müdahaleye girer bu durum ve hiçbir batılı ülkede müsade edilmez. Bu adamlar hergün 7-8 saatlerini bu kabinlerde geçiriyorlar tepelerindeki kamera haksızlık...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Ağu Pzt, 2012 20:20

Makinist üstü kamera ile ilgili arkadaşlardan ben de hiç hoş olmayan şeyler dinledim, genel olarak memnuniyetsizlik var çünkü biliyorsun işte hocam, şimdi ne yazayım :) hep diyorum kolluk bende kıllık bende durumu var, kamera maksadını aşan amaçlar ile kullanılırsa doğru değil, amaç sadece kaza anında ne olduğunu tespit etmek olsa eyvallah ama yok başını kaşıdın, niye şapka taktın, kulağında meme var, gözünün üstünde kaşın vara geliyorsa olay orada bir durup düşünmek lazım.

Özel hayata müdahale kısmında haklısında şimdi ofise bile kamera taksalar kim gidip şikayet edecek? Kim mahkemeye verecek? Araç içindeki kamerada zaten özel alan ve özel hayat ile ilgili anlamlandırmada kanuni olarak sıkıntı çıkabilir, ofislere konulan kameralarda mahkeme çalışan lehine karar verdi ama araçta sonuç ne olur kestiremiyorum.

Mehmet keles
Moderatör
Mesajlar: 233
Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25

Mesaj gönderen Mehmet keles » 27 Ağu Pzt, 2012 20:27

Esat kaza ile ilgili yolu merak ediyolarsa racın önüne koysunlar. Aracın kaza anında ivmelenme mi frenleme mi yaptığını merak ediyorlarsa zaten bu bilgiler black boxta var.

Kilitli

“Arşivlenen Başlıklar” sayfasına dön