tr-TS.09 » 2010 Aylık Gündem
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Teşekkürler, evet ilginç bir doküman.
Ama bir lrt, bir hafif mnetro, bir metro diyor, o biraz kafa karıştırıcı. Kadıköy'den metro da, Üsküdar'dan metro değil ... bilmem, mantıklı mı. İnşaallah peron uzunluklarını baştan yeterli tasarlar.
Banliyö sistemleri biraz az gibi.
Bakalım, neler olacak, hele etüd ise (Osmanlıcasını zor söktük ya "etüd"ün )
B. Alabay
Ama bir lrt, bir hafif mnetro, bir metro diyor, o biraz kafa karıştırıcı. Kadıköy'den metro da, Üsküdar'dan metro değil ... bilmem, mantıklı mı. İnşaallah peron uzunluklarını baştan yeterli tasarlar.
Banliyö sistemleri biraz az gibi.
Bakalım, neler olacak, hele etüd ise (Osmanlıcasını zor söktük ya "etüd"ün )
B. Alabay
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Ispartakule ağırlıklı etüdlerde Marmarayın buraya uzayacağı izlenimi elde ediyorum. Daha önce de söylenmişti bir yerde.
Marmaray ve banliyö işletmeleri:
1-Halkalı-Gebze
2-Ispartakule-Halkalı-Gebze
3-Olimpiyatköy-Halkalı-Gebze
Yada hepsi Gebze'ye gitmez de bir uerler de durur. PROTA şirketi ile ilgili verdiğim linkte dizi sıraları verilmişti. Oradan bir şeyler çakıyor kafamda.
Marmaray ve banliyö işletmeleri:
1-Halkalı-Gebze
2-Ispartakule-Halkalı-Gebze
3-Olimpiyatköy-Halkalı-Gebze
Yada hepsi Gebze'ye gitmez de bir uerler de durur. PROTA şirketi ile ilgili verdiğim linkte dizi sıraları verilmişti. Oradan bir şeyler çakıyor kafamda.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Halkalı'dan sonra bir dağılma varsa iyi güzel, bence doğuda da olmalı, Gebze'ye tek hattın mânâsı ne ki. Eskiden Fenerbahçe vardı. Dediğim gibi, Şile, Samandıra, Kartal (iç taraflar), bütün buraları da var.
Söğütlüçeşme çok önemli bir nokta. Ama hiç "Söğütlüçeşme - Bilmemnire" diye bir otobüs hattı gördünüz mü? Yoo ...
B. Alabay
Söğütlüçeşme çok önemli bir nokta. Ama hiç "Söğütlüçeşme - Bilmemnire" diye bir otobüs hattı gördünüz mü? Yoo ...
B. Alabay
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Doğusu için tahminim; bölgesel trenin yaygınlaştırılması gibi bir şey olabilir.
*** Söğütlüçeşme-İzmit
*** Söğütlüçeşme-Adapazarı
Ya da Söğütlüçeşmeden başlamazda bütün olarak HALKALI'dan başlar.
HALKALI-ADAPAZARI kulağa çok hoş geliyor. Bence olacak
Veya doğu-batı karışımı ÇERKEZKÖY-GEBZE neden olmasın????
Not alın kenara olacak göreceksiniz....
*** Söğütlüçeşme-İzmit
*** Söğütlüçeşme-Adapazarı
Ya da Söğütlüçeşmeden başlamazda bütün olarak HALKALI'dan başlar.
HALKALI-ADAPAZARI kulağa çok hoş geliyor. Bence olacak
Veya doğu-batı karışımı ÇERKEZKÖY-GEBZE neden olmasın????
Not alın kenara olacak göreceksiniz....
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Çerkezköy-Gebze hatta Çerkezköy-Adapazarı konusunda bana ve kaynaklarıma güvenebilirsin. Ama sık sefer olmaz. Saatte bir yada 2 saatte 1 gibi düşünebilirsiniz. Yani BÖLGESEL TREN KONSEPTİNDE....Edirne-alabay yazdı:Öyle koca hat tasarımları nasıl olsun da, gereken dar aralarla o Marmaray iğne gözünden geçecek? Hiç mantıklı değil. Yük trenlerini hiç saymayalım da ...B. Alabay
Adapazar'da bir seçenek.Dediğim gibi demiryolları gelişecek ve taşımacılıktaki oranı artacak.EDİRNE-ANKARA HIZLI TREN BİLE OLCAK.
Hatta EDİRNE-KARS-BAKÜ bile...
"TRANSAVRASYA"
Bilmem anlatabildim mi?
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Uçtun yine maşaallah, Londra-Bağdat, he?
Olsa da, o zaman Berlin'in Charlottenburg istasyonu gibi olur, yani banliyö ve tren geçer, ama banliyö hatları her yerde durar, tren bir, iki, üç yerde.
Ama ... Charlottenburg istasyonunun kaç rayı ve peronu var? Dört peron ve ona göre de ray. Ama bir kısmı transiut artık, ona göre, sanırım, sadece üç peronu kullanıyorlardır şu an. Gençliğimde üç perondu, yani altı ray.
Öyle kolay kolay tüm trenler bir koridordan geçemez.
B. Alabay
Olsa da, o zaman Berlin'in Charlottenburg istasyonu gibi olur, yani banliyö ve tren geçer, ama banliyö hatları her yerde durar, tren bir, iki, üç yerde.
Ama ... Charlottenburg istasyonunun kaç rayı ve peronu var? Dört peron ve ona göre de ray. Ama bir kısmı transiut artık, ona göre, sanırım, sadece üç peronu kullanıyorlardır şu an. Gençliğimde üç perondu, yani altı ray.
Öyle kolay kolay tüm trenler bir koridordan geçemez.
B. Alabay
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
http://mkaslan.blogcu.com/metro-2010-ya ... ri/6468656
2010'a girerken mecut durumun haritasını aşağıda görebilirsiniz.
Test çalışması devam eden hattmız; Sanayi Mah-Seyrantepe
Tünelleri biten, ince işleri devam eden hatlarımız; Otogar-Kirazlı, Kirazlı-Başakşehir, İkitelli-Olimpiyatköy ve AOS-Hacıosman
Tünel çalışmaları devam eden 2 hattımız; Kadıköy-Kartal ve Kazlıçeşme-Ayrılıkçeşme (Marmaray)
2010'da inşaatına başlanması muhtemel hattımız; Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy
2010'a girerken mecut durumun haritasını aşağıda görebilirsiniz.
Test çalışması devam eden hattmız; Sanayi Mah-Seyrantepe
Tünelleri biten, ince işleri devam eden hatlarımız; Otogar-Kirazlı, Kirazlı-Başakşehir, İkitelli-Olimpiyatköy ve AOS-Hacıosman
Tünel çalışmaları devam eden 2 hattımız; Kadıköy-Kartal ve Kazlıçeşme-Ayrılıkçeşme (Marmaray)
2010'da inşaatına başlanması muhtemel hattımız; Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Tünel çalışmaları tamamlanıp, ince işleri devam eden hatların haritada gösterimi.
Elektrifikasyon, ray döşeme, elektromekanik işler, enerji hattının çekilmesi, istasyon ince işleri, havalandırma, peron, turnike, yürüyen merdiven vs. işeri devam ediyor. Yani asıl büyük iş bitti işin kolay yanları kaldı. 2010 yılı içinde test sürüşlerine başlaması ihtimal dahilinde.
Elektrifikasyon, ray döşeme, elektromekanik işler, enerji hattının çekilmesi, istasyon ince işleri, havalandırma, peron, turnike, yürüyen merdiven vs. işeri devam ediyor. Yani asıl büyük iş bitti işin kolay yanları kaldı. 2010 yılı içinde test sürüşlerine başlaması ihtimal dahilinde.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
BU AYKİ GÜNDEM:
1-Marmaray'da tüp ile kara tüneli buluşması gerçekleşecek.
2-2. TBM Üsküdar İstasyonu'ndan tüpe doğru kazmaya başlayacak (geçen ay olacaktı devretti )
3-Haliç Metro Geçişi Köprüsünün son parçaları da gelecek.
4-Seyrantepe hattı açılabilir.
5-Başakşehir vagonalrının son patiside gelmiş olur.
6-Kadıköy-Karal metrosundan 45.000 m tünel rakamına ulaşılır.
7-Unkapanı-Yenikapı metro tünelinde son 15 m'ye girilebilir.
1-Marmaray'da tüp ile kara tüneli buluşması gerçekleşecek.
2-2. TBM Üsküdar İstasyonu'ndan tüpe doğru kazmaya başlayacak (geçen ay olacaktı devretti )
3-Haliç Metro Geçişi Köprüsünün son parçaları da gelecek.
4-Seyrantepe hattı açılabilir.
5-Başakşehir vagonalrının son patiside gelmiş olur.
6-Kadıköy-Karal metrosundan 45.000 m tünel rakamına ulaşılır.
7-Unkapanı-Yenikapı metro tünelinde son 15 m'ye girilebilir.