ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Sultanbeyli Metro Hattı [İnşaat Süreci]
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Sana katılıyorum Hakan, ilçe isminden yola çıkarak istasyon isimlendirmesi hele ki İstanbul gibi bir kentte anlamsız, ilçeler büyük nüfuslar büyük. Bence şov amaçlı veriliyor biraz bu ilçeye de metro getirdik demenin bir yolu, ilçe sınırından geçiyorsa tamamdır diyerek veriyorlar o ismi.
Son durağın nerede olduğu konusunda açıkçası benim bir fikrim yok bilgi de alamadım bir kişiye mesajla sordum ama cevap gelmedi, hattın o kesimi ile ilgili de elimde hiç data yok maalesef.
Son durağın nerede olduğu konusunda açıkçası benim bir fikrim yok bilgi de alamadım bir kişiye mesajla sordum ama cevap gelmedi, hattın o kesimi ile ilgili de elimde hiç data yok maalesef.
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 77
- Kayıt: 16 Ağu Sal, 2011 08:46
geçen yerel seçimlerden önce çekmeköy belediye başkanı poyraz bizim siteyi ziyaret etmişti. o esnada çamlık üst geçit yanına (bahsi geçen peugeot bayisine çok yakın) durak yapılacağını söylemişti. madenler, ardından çamlık durakları şeklinde. ama sonradan değişen bir planlama mı oldu bilemiyorum.Ali Dağcı yazdı:Adapark adres verirken ilce kismina Sancaktepe yaziyor ama yolun karsisindaki IETT Camlik duragi Cekmekoy tarafinda kaliyor. Ben bu sekilde biliyorum, hatali mi? Son durak tam olarak neresiHakan yazdı:Yanlış değil demek yanlış, herkes biliyor ki Sancaktepe dendiği zaman akla gelen yer birinci sırada Sarıgazi'dir, o olma sa da Samandıra'dır. Ama asla Şile yolu değildir...
-
- Abonman
- Mesajlar: 22
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 10:16
Benim de duyduğum o şekilde. Deniyor ki aslında üst geçidin oraya yapılacakmış ama orada uygun yer bulunamamış o yüzden Peugeot bayisinin karşısındaki İETT Çamlık durağı civarına kaydırılmış. Zaten iki yer arasında çok fazla mesafe yok.keyifadami yazdı: geçen yerel seçimlerden önce çekmeköy belediye başkanı poyraz bizim siteyi ziyaret etmişti. o esnada çamlık üst geçit yanına (bahsi geçen peugeot bayisine çok yakın) durak yapılacağını söylemişti. madenler, ardından çamlık durakları şeklinde. ama sonradan değişen bir planlama mı oldu bilemiyorum.
Bu durumda şu anda fazla yolcusu yok gibi görünen M6 son istasyonu en fazla 1 sene sonra sabah /akşam saatlerinde tek başına tüm metroyu dolduracak kapasiteye ulaşır (Yapımı devam eden siteler sebebiyle) Ayrıca Sarıgazi'den de insanların buraya yürüyerek veya minibüslerle geleceğini tahmin ediyorum.
(Google haritasında yerlerini işaretledim ama fotoğraf yükleme seçeneğini bulamadım )
-
- Abonman
- Mesajlar: 22
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 10:16
Burada bir kelime oyunu olduğu ortada, dayanağı da -eğer söylediğimiz yerde ise- son durağın Sancaktepe ilçe sınırında kalması (hatta neredeyse ucu ucuna )Hakan yazdı:Hayır ilçe sınırı olabilir de, Bostancı'da Kadıköy'dür, Caferağa'da Kadıköy'dür.
Ama Kadıköy dendiğinde kimse Bostancı'yı anlamaz. Yani bir ilçe ismi var bir de ilçenin merkezi var, Sancaktepe'nin merkezi olmayan yere Sancaktepe diye durak ismi mi verilir?
Sancaktepe merkezi, benim gördüğüm kadarıyla şehirleşme olarak düzensiz, trafiği günün her saati yavaş akıyor yani planlı bir yerleşim yeri değil. İleride M6 uzatılırsa tahminin güzergah olarak yerleşimin nispeten fazla olmadığı Şile yolu çevresini takip edeceğini düşünüyorum.
Böyle olursa, uzatma olsa bile metro Sancaktepe merkezi pas geçebilir.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Bu da yine isim kargaşası!
Bizde ilin içinde neler var? İlçe, semt (!) ve mahalle. İlçe belli, mahalle de aşağı yukarı belli, ama bilhassa İstanbuldaki geçerli semtler pek belli değil. Bu problemler çoook eskilerden postakodlarında (da) belirmişti. Bindokuzyüzellilerde becerilebilen »arondisman« semtleşmeleri sonradan, altmış, yetmişlerde yine yozlaşıp, yok oldu. Mahalle isimleri belli kaldı. Ama mektup yazınca da kargaşaya devamdı hep Üsküdar/Kuzguncuk/İcadiye. Daha ne?
Bence ilçeler belli olsa da, genel olarak ya mahalleleri tam semtleştirmek gerek, ya da bir düz yöntem bulmak gerek. Bi-ööle-bi-bööle olmuyor. Hangisi daha önemli? İlçe mi, semti mi, mahallesi mi? Belli değil. Kadıköy Kadıköy, Bostancı da Kadıköy, ama Kadıköyün dibindeki GATA Üsküdar Ama Üsküdar/Üsküdar değil işte.
Bizde ilin içinde neler var? İlçe, semt (!) ve mahalle. İlçe belli, mahalle de aşağı yukarı belli, ama bilhassa İstanbuldaki geçerli semtler pek belli değil. Bu problemler çoook eskilerden postakodlarında (da) belirmişti. Bindokuzyüzellilerde becerilebilen »arondisman« semtleşmeleri sonradan, altmış, yetmişlerde yine yozlaşıp, yok oldu. Mahalle isimleri belli kaldı. Ama mektup yazınca da kargaşaya devamdı hep Üsküdar/Kuzguncuk/İcadiye. Daha ne?
Bence ilçeler belli olsa da, genel olarak ya mahalleleri tam semtleştirmek gerek, ya da bir düz yöntem bulmak gerek. Bi-ööle-bi-bööle olmuyor. Hangisi daha önemli? İlçe mi, semti mi, mahallesi mi? Belli değil. Kadıköy Kadıköy, Bostancı da Kadıköy, ama Kadıköyün dibindeki GATA Üsküdar Ama Üsküdar/Üsküdar değil işte.
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 741
- Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47
Sanırım bu konuda kafalar karışık ama ben bu metronun ortaya atıldığı ilk günden beridir şöyle biliyorum; Toplukonutlar İstasyonu an itibarı ile Kemerdere'deki Şile Otoyolu ile Dudullu Yolu'nun ve bi kaç ara yolun kesiştiği yeri ifade ediyor. Adındaki Toplukonut da zaten hemen yanındaki büyük bir modern siteden ve de ileride ki İdealist Kent'ten geliyor zannımca. Sanırım o bölge boş iken Kurban Bayramı'nda kurbanlık koyun alanı olarak kullanılıyordu.fazla katkı sağlamayacağınız dediğin toplukonutlar durağı, şile yolunun en merkezi ulaşım noktalarından madenler'e tekabül ediyor. en azından madenler'deki meydana "durak yakında burada" yazısı asıldı dolayısıyla tam tersine çok önemli bir yerde o durak... keyifadami 01 Hzr Cum, 2012 07:13
Aslında Çekmeköy-Sancaktepe denen istasyon bilfiil Madenler otobüs durağı yani hayli kalabalık bi kesişme durağı ama herhalde son 2 yılda yapılan büyük bat-çık oraya tam olarak bi istasyon konumlandırmaya engel olunca biraz ileriye kaydırmışlardır.[/img]
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 77
- Kayıt: 16 Ağu Sal, 2011 08:46
-
- Abonman
- Mesajlar: 22
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 10:16
3 numarayı eleyebiliriz. Dün NTV'de metronun açılış töreni dolayısıyla hazırlanan reklam gösterildi. Reklamda 38 ay ifadesi açıkça söylendi.kenanmar yazdı:1- İBB Beylikdüzü metrobüs uzatmasında olduğu üzere taahhütlerini zamanında hakkıyla gerçekleştirme konusunda sıkıntıda; birçok sözlerini tutamamış olmaya şimdiden bu metroyu eklemek istemiyor olunabilir.İBB neden ısrarla bu işin reklamını bas bas yapmıyor anlamıyorum, niye şöyle şatafatlı bir temel atma töreni yok ortada. Esat 24 May Prş, 2012 18:21
2- Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy metrosu ağırlıkla hükümete yakın bi oy potansiyeline sahip yerel seçimlerin yapılacağı dönemde işler biraz ilerlemişken bu konuyu parlatmak isteniyor olunabilir.
3- Yüklenici firma Doğuş Holding NTV'si vd. yayın organlarıyla bu işin reklamını yapmak istemiyor, ola ki metro geç veya kusurlu açılırsa bütün günahlar sadece onlara ait olmuş olabilir.
Bu arada son durak nerede olabilir. Üstgeçit ve Çamlık duraklarının Google Earth'ten yakınlıkları şu şekilde. Yanlış bilmiyorsam bugün açılışın yapılacağı yer de üst geçidin orası olmalı.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Üst geçit dediğiniz yerde birde karayolu alt geçidi var sanırım, eğer hat burada da diğer yerlerde olduğu gibi yolun altını takip ederek geliyor ise o alt geçidin altından geçer mi acaba? Hani ekstra bir 10 metre derinlik farkı daha ortaya çıkarıyor o yüzden diyorum, bölgeyi iyi bilmediğim için yorumlayamıyorum sanırım orası aynı zamanda bir kavşak alttan ve üstten gelen birer sokak tekrar yola bağlanıyor gibi, eğer burada minibüs, otobüs trafiği var ise ve aktarma gerektiren bağlantılar ise üst geçit bölgesi daha uygun bence.
Peki orada hiç şaft falan açıldı mı? Çünkü tahmini konuşacağım ama hat geçidin üst tarafından geçerek devam edebilir o yeşil alanın altına doğru, şile kavşağı civarında bir çalışma bölgesi olduğunu bir yerlerde okudum geçen ama burası ile arası bayağı bir var, bir de tabii ki bu hattın ikinci etabı söz konusu, son istasyondan ileri doğru bir kuyruk hattı da kazılabilir. Bakalım Başkan bugün neler söyleyecek açılış töreninde.
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 741
- Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47
Aslında 3 ihtimali de dile getirdiğim gün bu konuda büyük 1 sessizlik vardı ama şimdilik bu sessizlik bozuldu bakalım gelecek yıllarda bu konudaki bilgilendirmeler tıpkı Marmaray'da olduğu üzere 10-15dk'lık aylık videolarla desteklenecek mi?3 numarayı eleyebiliriz. Dün NTV'de metronun açılış töreni dolayısıyla hazırlanan reklam gösterildi. Reklamda 38 ay ifadesi açıkça söylendi. Ali Dağcı 06 Hzr Çrş, 2012 11:43
İstanbul'da alakalı alakasız her yere bu metronun reklamları yapıldığına göre bu sefer projenin gidişhatını daha yakından takip etmemizi sağlayabilirler.
Haklısın Esat, ayrıca google earth fotosunda sağ üstte görünen yeşillik alan askeri alan, bildiğim kadarıyla Üsküdar Selimiye'deki GATA, Çekmeköy'de o araziye taşınacak. Bu açıdan istasyonun o tarafa kayması da uygun düşebilir. Nasıl olsa yürüyen merdivenler ve metroya erişim yaya tünelleri Madenler otobüs durağındaki alana da uzatılabilir.eğer burada minibüs, otobüs trafiği var ise ve aktarma gerektiren bağlantılar ise üst geçit bölgesi daha uygun bence. Esat