tkn-RS.11 » Ray Tipleri ve Bağlantı Elemanları
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18078
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
tkn-RS.11 » Ray Tipleri ve Bağlantı Elemanları
Ray tipleri, ray bağlantı elemanları ve ray altı malzemeleri üzerine bilgi paylaşımı ve tartışmalar bu başlık altında yürütülecektir.
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 153
- Kayıt: 09 Ağu Pzr, 2009 07:28
Esat Bey bu raylar sizce s47 mi s49'luk raylar mı? Aslında s47 'lik rayı ilk defa duyuyorum. Yani benim bildiğim s47'lik ray yok. Birde konusunu açmışken bilen varsa şu s54 tipi ray nerelerde kullanılır onuda açıklarsa sevinirim. Bugünlerde ray tiplerine takmış durumdayımda.Esat yazdı:Evet aslında o daha enteresan, cadde üzeri bir sistem olmasına rağmen Ri60 değilde S ray kullanmışlar muhtemelen S47 diye düşünüyorum, niye acaba. Araçların tekerlekleri ile alakalı bir durum olabilir, İstanbul' da bu konu ile ilgili bir sıkıntı yaşanmıştı geçmişte.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18078
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Ben hem betona fiks olması nedeniyle hemde daha hafif ray kullanmışlardır düşüncesi ile S47 dedim ama S47 tip rayı bende geçen sene duydum ve gördüm, Wiener Linien'e yaptığım bir gezide oradaki hat bakım sorumlusu Viyana metro hatlarında S49 luk rayların S47 ler ile değiştirildiğini, S47 lerin mantar tipinin biraz daha farklı olduğunu bu sayede kurp hızlarının yüksek ama sürüşün güvenli olacağını söylemişti, orada duydum ve rayı da gördüm ama tartmadım metresi gerçekten 47 kilo gelirmi bilmem
O alıntı yaptığınız ifade de biraz gevşeklik yapıp sallamışım galiba :S metro tekerleklerindeki o ismi şimdi aklıma gelmeyen raya tutunmayı sağlayan tırnak kısmı biraz geniş (etli) dolayısı ile Ri60 olarak adlandırılan oluklu rayda kullanılamıyorlardı, bu sebepten ya özel olarak tramvay için üretilmiş tekerlek satın almanız gerekiyor (bandajmıydı ya o kısmın adı hatırlayamıyorum bir türlü) ya da kendi torna atölyenizde tekerlekleri Ri60 a uygun hale getirmeniz gerekiyor. Mehmet Keleş ya da Kahraman başlığa göz atarlarsa konuyu aydınlatıp yanlışlarımı düzeltebilirler.
O alıntı yaptığınız ifade de biraz gevşeklik yapıp sallamışım galiba :S metro tekerleklerindeki o ismi şimdi aklıma gelmeyen raya tutunmayı sağlayan tırnak kısmı biraz geniş (etli) dolayısı ile Ri60 olarak adlandırılan oluklu rayda kullanılamıyorlardı, bu sebepten ya özel olarak tramvay için üretilmiş tekerlek satın almanız gerekiyor (bandajmıydı ya o kısmın adı hatırlayamıyorum bir türlü) ya da kendi torna atölyenizde tekerlekleri Ri60 a uygun hale getirmeniz gerekiyor. Mehmet Keleş ya da Kahraman başlığa göz atarlarsa konuyu aydınlatıp yanlışlarımı düzeltebilirler.
-
- Moderatör
- Mesajlar: 233
- Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25
Ray tipleri
Hafif Vinyol (S) Raylar: S 7,10,14,18,20
Ağır Vinyol (S) Raylar: S 30,33,41/40,41/14,49,54,64, UIC 54E,54,60, R65
Oluklu Raylar Rillenschiene: Ri 52/13,Ri 53/13,Ri 59/10,Ri 59/13,Ri 60/10,Ri 60/13,Ph 38,Ph 37 a
TCDD Hemzeminlerde oluklu ray kullanmıyor. Son yıllarda araba hemzeminlerini kauçılu kavşaklara çeviriyorlar. Özellikle şehir içlerinde..
Hafif Vinyol (S) Raylar: S 7,10,14,18,20
Ağır Vinyol (S) Raylar: S 30,33,41/40,41/14,49,54,64, UIC 54E,54,60, R65
Oluklu Raylar Rillenschiene: Ri 52/13,Ri 53/13,Ri 59/10,Ri 59/13,Ri 60/10,Ri 60/13,Ph 38,Ph 37 a
TCDD Hemzeminlerde oluklu ray kullanmıyor. Son yıllarda araba hemzeminlerini kauçılu kavşaklara çeviriyorlar. Özellikle şehir içlerinde..
-
- Moderatör
- Mesajlar: 233
- Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25
S54 Tipi raylar izole-cebre kısımlarında sadec kupon olarak kullanılır...senturk90 yazdı:Esat Bey bu raylar sizce s47 mi s49'luk raylar mı? Aslında s47 'lik rayı ilk defa duyuyorum. Yani benim bildiğim s47'lik ray yok. Birde konusunu açmışken bilen varsa şu s54 tipi ray nerelerde kullanılır onuda açıklarsa sevinirim. Bugünlerde ray tiplerine takmış durumdayımda.Esat yazdı:Evet aslında o daha enteresan, cadde üzeri bir sistem olmasına rağmen Ri60 değilde S ray kullanmışlar muhtemelen S47 diye düşünüyorum, niye acaba. Araçların tekerlekleri ile alakalı bir durum olabilir, İstanbul' da bu konu ile ilgili bir sıkıntı yaşanmıştı geçmişte.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18078
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Mehmet sağolasın, bu tabloya görede S47 yok, dolayısı ile ben her zamanki gibi Alamanca konuşma arasında yanlışmı anladım diye şimdi şüpheyede düştümMehmet keleş yazdı:Ray tipleri
Hafif Vinyol (S) Raylar: S 7,10,14,18,20
Ağır Vinyol (S) Raylar: S 30,33,41/40,41/14,49,54,64, UIC 54E,54,60, R65
Oluklu Raylar Rillenschiene: Ri 52/13,Ri 53/13,Ri 59/10,Ri 59/13,Ri 60/10,Ri 60/13,Ph 38,Ph 37 a
TCDD Hemzeminlerde oluklu ray kullanmıyor. Son yıllarda araba hemzeminlerini kauçılu kavşaklara çeviriyorlar. Özellikle şehir içlerinde..
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18078
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
O konu hakkında hiçbir bilgim yok, hatta selet ile ped in farkını dahi bilmiyorum diyebilirim. Eğer selet rayı tutan tirfonların bağlandığı kıvrımlı demir set ise o var, tabi bir de hm tipi bağlantı nedir onu bilmem lazım En iyisi ben yorum yapmayayım bu konuda, batıyorum.
Diğer taraftan bir düzeltme, ben S47 yazmışım ama o S48 U imiş, çektiğim fotoları buldum. Üstteki resimde yaptıkları travers ve ray altı kauçuğu yenileme işleminden bahsediyor, bunu daha çok gürültü önleme ve konforlu yolculuk için yapıyorlar anladığım kadarı ile, ray ile ilgili resim altta. Orada vatandaşın biri S48 i görünce neden S49 değil, normalde o kullanılmıyormu gibi bir şey sormuştu, hat bakım görevliside yenileme işleminde bu rayı kullandıklarını bunun profilinin metro hatları için daha iyi olduğunu falan filan söyledi, kurplarda daha iyi ve hızlı sürüşten bahsetmişti, ama her zaman dediğim gibi anlama ile ilgili sıkıntım olduğu için bazen yanlış çıkarımlar yapabiliyorum.
Diğer taraftan bir düzeltme, ben S47 yazmışım ama o S48 U imiş, çektiğim fotoları buldum. Üstteki resimde yaptıkları travers ve ray altı kauçuğu yenileme işleminden bahsediyor, bunu daha çok gürültü önleme ve konforlu yolculuk için yapıyorlar anladığım kadarı ile, ray ile ilgili resim altta. Orada vatandaşın biri S48 i görünce neden S49 değil, normalde o kullanılmıyormu gibi bir şey sormuştu, hat bakım görevliside yenileme işleminde bu rayı kullandıklarını bunun profilinin metro hatları için daha iyi olduğunu falan filan söyledi, kurplarda daha iyi ve hızlı sürüşten bahsetmişti, ama her zaman dediğim gibi anlama ile ilgili sıkıntım olduğu için bazen yanlış çıkarımlar yapabiliyorum.
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 153
- Kayıt: 09 Ağu Pzr, 2009 07:28
Bu konuyu açtığınız iyi oldu. Selet: Örnek ile açıklayayım hani şu tramvay hatlarında travers yerine kullanılan rayı betona fikslemek için kullanılan şey.
HM tipi bağlantıda sizin dediğiniz ve paylaştığım resimdede görebilirsiniz. Sizin paylaştığınız resimde ise N tipi bağlantı. Ped dediğimiz şey ise sizde açıkladınız zaten titreşimi gürültüyü azaltmak konforu sağlamak için yapılan izolasyon. Travers altında olur. Selet altı vardır. Ve ray altında olur.
HM tipi bağlantıda sizin dediğiniz ve paylaştığım resimdede görebilirsiniz. Sizin paylaştığınız resimde ise N tipi bağlantı. Ped dediğimiz şey ise sizde açıkladınız zaten titreşimi gürültüyü azaltmak konforu sağlamak için yapılan izolasyon. Travers altında olur. Selet altı vardır. Ve ray altında olur.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18078
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Tamamdır, teşekkürler. Malzemeyi biliyorumda ismini bilmiyordum, hiç dikkat etmemişim isminin ne olduğuna öğrendiğim iyi oldu. Nette arayınca bir kaç site çıkıyor ama tam detaylı bakmadım hiçbirine, TCDD de ise sorabileceğim hat bakımdan tanıdık kimse yok, bu soruyu Mehmet Keleş cevaplar diye düşünüyorum
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 153
- Kayıt: 09 Ağu Pzr, 2009 07:28