ist-B.03:03 » Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Nis Pzt, 2012 12:22

Tek kelime GERİZEKALILIK. Eğer daha fazla konuşmamı isterseniz 2 kelime GERİZEKALILIĞIN DANİSKASI, gerisi sadece (.)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 09 Nis Pzt, 2012 12:36

TCDD, uzun mesafeli lokomotif-vagon işletmeciliği konsepti yerine, ileri teknoloji dizel tren seti işletmeciliğine geçiyor.
yeni konsept bu. gerizekalılık veya başka bir şey. konsepti tartışmak için başka başlık açabiliriz. ama marmaray için bu konseptin sonucunda oluşacak yeni durumu tartışalım.

yeni konsepte göre, uzun mesafe trenler iptal olunca cr3 yeter mi? 3 hat olamsı bu durumda yeter mi?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Nis Pzt, 2012 12:50

Mehmet Kasım yazdı:
TCDD, uzun mesafeli lokomotif-vagon işletmeciliği konsepti yerine, ileri teknoloji dizel tren seti işletmeciliğine geçiyor.
yeni konsept bu. gerizekalılık veya başka bir şey. konsepti tartışmak için başka başlık açabiliriz. ama marmaray için bu konseptin sonucunda oluşacak yeni durumu tartışalım.

yeni konsepte göre, uzun mesafe trenler iptal olunca cr3 yeter mi? 3 hat olamsı bu durumda yeter mi?
Mehmet senin bundan
TCDD, uzun mesafeli lokomotif-vagon işletmeciliği konsepti yerine, ileri teknoloji dizel tren seti işletmeciliğine geçiyor.
anladığın

bu mu
herşey yht'ye dönüyor gibi. sanırım artık o meşhur ankara, cumhuriyet, fatih, başkent. vs ekspres trenlerini göremiyeceğiz. yollara yht'ye açılacak.
Bir şey diyemiyorum ben demiryolu uzmanı değilim ama bence o bahsi geçen konu bu trenlerin kalkması değil, tren setlerinin yenilenmesi, bence sen kendine göre bir yorum yapıyorsun.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 09 Nis Pzt, 2012 14:13

uzun mesafeli işletme kalkıyor diyor. dizel tren seti konacakmış ama bölgesel işletmelere. bence mesela doğru ekspresi artık işlemez. diğer ankara ekspresleri de işlemez. ihtimaller bu.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Nis Pzt, 2012 16:44

İhtimaller, ihtimal hesabı sevmem hesap kitabı, zaten bugüne kadar hangi hesapları tuttu, yapacağız dedikleri neyi yaptılar yapabildiler Marmaray konusunda? Geyik. Dizel tren seti koyacaklarmış, evet o haberi okudum bu sadece tren setlerinin yenilenmesi, mevcut lokoların ıskartaya çıkması ya da yedeğe falan alınması vagonlarında artık yeni nesil modern dizel lokomotifler ile çekilmesi anlamına geliyor. Kelime oyunu yapmaktan bıkmadılar, ah ama bir de yapabilseler gariplerim.

Bu ihtimalleri resmi olarak kurummu duyurdu, bakan mı söyledi, yoksa senin çıkarımların mı? Bunu sadece şunun için soruyorum malum bu işlere yön veriyorsun, bir sürü takipçin var, tabii ki önerilerin ve fikirlerin önemli bende önemsiyorum ama işte herkes acaba yorumlayabiliyormu, doğru çıkarımlar da bulunabiliyormu, enformasyon dezenformasyon ne bileyim. Ha benim için sorun yok, haklı çıkabilirsin. Doğu ekspresinin kaldırılması süper fikir, zaten artık Türk toprağı değil trende gitmesin kardeşim, herhalde yeni devlet politikası.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 09 Nis Pzt, 2012 20:59

haberin kaynağı anadolu ajansı yani devlet. tcdd'den bilgi almış.

ben haberi okuduğumda aşağıdaki alıntıya baktığımda bir konseptten bahsediyor. işletmecilikten bahsediyor. yoksa sadece tren yenileseler bunu zaten her zaman diyorlar, trenleri yeniliyoruz, yht üretiyoruz, eskileri atıyoruz yenileri koyuyoruz falan hemde açılış yaparak vs.

bu haber işletmecilik değişikliğinden bahsettiğini anlıyorum. ör. ankara istanbul arasındaki bir çok ekspres trenin seferden çekileceğini anlıyorum.zaten bi bahane çektiler bile. demiryolcular demiyormuydu? canac raporu bizi tasfiye edecekler. al işte tasfiye ediyorlar yavaş yavaş. eskiyi tasfiye edip yeniye geçiyorlar. vs.

http://www.haber7.com/haber/20120406/Uc ... eliyor.php
TCDD, uzun mesafeli lokomotif-vagon işletmeciliği konsepti yerine, ileri teknoloji dizel tren seti işletmeciliğine geçiyor.
En son Mehmet Kasım tarafından 09 Nis Pzt, 2012 22:56 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Nis Pzt, 2012 22:01

su en son yaptigin yaptigin alintiya takiyorum zaten. Ikisi birbiri ile tamamen alakasiz seyi birbirine baglamak? Uzun yol tren seferi ile yeni teknoloji dizel set? Biri isletmecilik biri tren? Neyse, gerek yok zaten, koyunlari angarada hizliya aktarin oyle gonderin istanbola konsdpti :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 09 Nis Pzt, 2012 22:58

Esat yazdı:su en son yaptigin yaptigin alintiya takiyorum zaten. Ikisi birbiri ile tamamen alakasiz seyi birbirine baglamak? Uzun yol tren seferi ile yeni teknoloji dizel set? Biri isletmecilik biri tren? Neyse, gerek yok zaten, koyunlari angarada hizliya aktarin oyle gonderin istanbola konsdpti :)
yeni teknoloji dizel set, şimdi kısa hatlarda raybüs dmu işletmeleri var. onları yaygınlaştıracağız diyorlar demek ki. uzun parkurlu trenleri iptal ediyoruz kısa bölgesel işletmeler kuracağız diyorlar.

alıntıyı ikiye bölüyorum.

a-uzun mesafeli lokomotif-vagon işletmeciliği konsepti


yerine,

b- ileri teknoloji dizel tren seti işletmeciliği konseptine geçiyor.

burda 2 farklı işletmeden bahsediliyor. yani senin dediğin gibi işletme ile tren tipini karşılaştırmıyor

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Nis Pzt, 2012 23:10

Bence o haberde bir yanlışlık var, ya da uyutma. Her hali ile saçma sapan bir fikir, iyi İstanbul'dan kimse trenle Ankara'dan öteye gitmesin, gidende hızlı trenle gitsin, oradan da dizellerle sağa sola taşınsın. Neden? Bu DMU ları üreten kim? Aman gaçmasın, üretmeye devam etsin, elektrikli hat yapma masrafından kurtulalım, motorine bağımlılığımızda devam etsin, nasıl olsa ultra konforlu, nesi var? gliması var, lcd ekranı var, zemzem servisi var içinde, bir kapıları falan tam otomatik :).

Haberde işletmecilik ifadesini trenlerin işletilmesi olarak kast ediyorlar, aradaki farkı bilmeyen bir habercinin işletme kelimesini araçları işletmek yani filo yönetimi yerine kullanılan işletmek kelimesini kullanma ile sefer düzeni, hatları falan yürütmeyi kast eden işletmek ile karıştırması, en masumane hali bana göre budur.

Eğer diğer türlü ise, yani senin aktardığın gibi bir şeyi kast ediyorlarsa, ki olabilir ben anlamamış olabilirim, sadece Haber7 de okudum çünkü, eğer böyle bir durum varsa bu doğru bir fikir bana göre değildir. Bu sadece malumun ilamıdır. Yani biz bu hattı beceremeyeceğiz, o yüzden bu hattan ne kadar az tren geçerse o kadar iyidir, kaldırırız uzun hatları rahatlatırız, onun yerine de sokarız yht yi gözü boyarız olayıdır. Bu defalarca yazdığım 3. hattanda geçirecez, banliyönünde arasına sokacaz, geceleri yük treni kaydırıcaz caz ının yeniden bestelenmiş halidir. BANA GÖRE, ben doğrumuyum? Yok, ben deveyim nerem eğriki buram doğru ola :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 10 Nis Sal, 2012 09:08

Eğer diğer türlü ise, yani senin aktardığın gibi bir şeyi kast ediyorlarsa, ki olabilir ben anlamamış olabilirim, sadece Haber7 de okudum çünkü, eğer böyle bir durum varsa bu doğru bir fikir bana göre değildir. Bu sadece malumun ilamıdır. Yani biz bu hattı beceremeyeceğiz, o yüzden bu hattan ne kadar az tren geçerse o kadar iyidir, kaldırırız uzun hatları rahatlatırız, onun yerine de sokarız yht yi gözü boyarız olayıdır. Bu defalarca yazdığım 3. hattanda geçirecez, banliyönünde arasına sokacaz, geceleri yük treni kaydırıcaz caz ının yeniden bestelenmiş halidir. BANA GÖRE, ben doğrumuyum? Yok, ben deveyim nerem eğriki buram doğru ola
bende bunu diyordum. yeni durumda yht rahat rahat çalışır o zaman.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

yenikapı 3 hat

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 11 Nis Çrş, 2012 22:02

http://www.rayturk.net/yenikapi-projele ... tograflar/

yenikapının batısında 3 adet tünel vardı. 2 tünel trenler için, diğer tünel acil durum vs. için demiştik. acaba yanıldık mı? yenikapı yarışmasında sunulan bir görsel sanki 3. hattın bayağı bir hat olduğu hatta peron bile olduğu gibi resmedilmiş. batı tarafında makas var. foto burda.

http://www.rayturk.net/wp-content/uploa ... ro3hat.jpg

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Nis Çrş, 2012 22:23

Yanılma doğru ama sanırım sen yanılıyorsun :)

Bahse konu olan Marmaray hattı ise tek orta peronlu 2 yollu bir istasyon yapısı var, istasyonun batı çıkışında bir 3. hat var bu hat daha önce Kadıköy hattında fotosunu yayınladığımın benzeri bir bekleme, geceleme, yön değiştirme falan gibi işler için kullanılabilecek olan bir yol bence.

Bahse konu olan M2 hattı Yenikapı istasyonu ise o istasyon 2 peronlu 3 yollu resmedilmiş yani Otogar istasyonu benzeri, malum hattın batıya uzaması söz konusu ama kısa parkur işletme için bir orta yol (en azından 1 orta yol) gerekli olduğu için ve biz hep en azına mahkum olduğumuz için öyle tasarlanmış gibi.

Kilitli

“Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]” sayfasına dön