

İzole Cebireli Ray Devreleri:
İzole cebireler ile birbirinden elektriki olarak ayrılmış ray bölgelerine uygulanan gerilimin kontrol edilmesi ile trenin varlığı anlaşılır. Ray hattı izole cebire ile belli bölgelere ayrıldıktan sonra bu bölgelerin herhangi bir tarafından bir besleme gerilimi verilir ve ray bölgesinin diğer tarafından da gerilim kontrol edilir. Eğer izole edilmiş bölgeden uygulanan gerilime göre bir geri dönüş gerilimi alınıyorsa ray bölgesinde tren yoktur. Tren bir ray bölgesinde girince iki ray arasını kısa devre eder. Bu durumda raya uygulanan gerilimden geriye dönüş olmayacağı bölgede trenin varlığı anlaşılır. Burada tren algılama sistemi ters mantıkla çalışır. Yani gerilim varsa tren yok, gerilim yoksa tren var addedilir. Bunun sebebi ise hatta emniyetli şekilde çalışma mecburiyetidir. Herhangi bir sebebten (kablo kopması, kısa devre, ekipman arızası vs) dolayı uygulanan gerilim geri alınamazsa o bölgede trenin olduğu addedilir ve sistemde arıza olsa dahi en emniyetli duruma geçeceği için kazalar önlenir. Özellikle eski sistemlerin tamamı Ray Devrelidir. Istanbul M1 Aksaray-Havaalanı LRT hattı, İzmir Metrosu Üçyol-Bornova Hattı ve TCDD banliyö ve şehirlerası hatlarında izole cebireli ray devreleri kullanılmaktadır.
http://www.bombardier.com/en/transporta ... 0d8001297cCITYFLO 250
For high capacity light rail/metro systems
CITYFLO 250 is a system with onboard automatic train protection (ATP) that is displayed in the driver's cab, with track to train communication via balises. CITYFLO 250 is designed primarily for light rapid transit (LRT) or metro applications running on segregated or non-segregated tracks.
The Municipality of Izmir awarded Bombardier Transportation the contract to build a new metro system for the large metropolis of Izmir in Turkey.
Bombardier Transportation supplied a CITYFLO 250 solution for the project, which included EBI Lock computer-based interlocking, EBI Cab ATC onboard equipment and an EBI Screen control room.
The contract also includes the construction of a double track of 11.5 km, 10 stations and 30 articulated vehicles, power supply, signalling and communication systems, a service workshop and depot.
İzmir Metrosu Üçyol’dan Evka-3′e kadar 15 km uzunluğa ulaştı
İzmir Hafif Raylı Sistemi 1. Aşama Üçyol-Bornova Arası 45.000 kişi/saat/yön kapasiteli, 10 adet yolcu istasyonu olup, 11,6 km uzunluğundadır.
İzmir Metrosunun Ege Üniversitesi Hastanesi önündeki son istasyondan Bornova merkeze (3,2km) (Üniversite, Evka 3, Bornova Merkez) ulaşan metro hattı hizmete açılmıştır.Bornova-Evka 3 uzatma hattı ile birlikte toplam metro hattı uzunluğu 11,6 km’den 14,8 km’ye ulaşmıştır. İstasyon sayısı ise 10 istasyondan 12 istasyona çıkmışktır.