ist-T.06 » Kadıköy-Üsküdar Bölgesi Tramvay Projeleri

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 23 Mar Cum, 2012 19:42

şöyle bi ring nasıl olur?

Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 23 Mar Cum, 2012 21:14

Böyle eşek kadar rin ge için? Normal hatlar yapılir o zaman. Moda için ring belki elverişliydi, ama bu büyük şey?

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 23 Mar Cum, 2012 21:33

tutsa 4-5 km civarı tutar. çok büyük değil gibi. ama sen bilirsin

Kullanıcı avatarı
zafer94
Aylık Paso
Mesajlar: 56
Kayıt: 22 Mar Prş, 2012 23:04

Mesaj gönderen zafer94 » 23 Mar Cum, 2012 23:37

ayağımdan rahatsızım su metrobüs gitmek işkence hatta tramavay olduğu iş bankasından yürümek zor 21de son sefer yapılıyor ondan sonra ot gibi kalıyoruz taksiler kısa mesefa diye çıkmıyor taksi bozma taksi dolmuş var oda 4 kişi olmadan çalışmıyor tek kişi binince taksiden daha pahalı geliyor yani 21den tek seçenek modaya çıkmmın var tabanvay bir çare bulsunlar yada bu taramvayı bir tepe natiluse bir metrobüse göndersinler ama metro yapılıyor yada bir seçenek var şişhane metrosu gibi tek hat kadıköy kartal metrosuna eklemek çünkü bütün metrolar 24 kadar çalışıyor burdan kadıköy beldinesi söylüyorum yardım ettsiler gothalar ben çıkıyorumda yaşlıllar çok zorlanıyor çarşı durağında durağa bir ikarus gelince bolca duman yiyoruz bize niye işkence çektiyoruz :cry: :cry: :cry:

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 24 Mar Cmt, 2012 00:16

Ne o yani, orada otobüs mü işlemiyor?! Saat 21’den sonra koca İstanbul’da otobüs mü yok? O zaman tramvay da kurtarmaz …

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 Mar Cmt, 2012 00:16

Şimdi kime laf yetiştireyim şaşırdım :) Öncelikle Mehmet Keleş in görüşü benim için önemli yani gerçekten yapılabilirliğine inanıyormu (teknik olarak) diğer taraftan bu mesajları aldığım başlığın ilk mesajındaki haritada zaten benim kafamdaki güzergah resmedilmiş ve zaten başka bir seçenekte yok aslında o bölgeye inmek için, yani eski Bostancı tramvay projesinin güzergahı bkz.
Resim
alabay yazdı:Yani ille de gereken bir şey değil bence.
Sence değil, bence gerekli bu sayede şu Kadıköy minibüslerinin ötelenmesi için metro ile birlikte bir destekleyici unsur daha ortaya çıkar bu bir, ikincisi sistemde yer alan araçlar yenilenerek ortaya iki ayrı hatta doğru düzgün çalışan bir iki tramvay hattı çıkabilir, sen ring hatta karşısın biliyorum, bende çok taraftar değilim ama Kadıköy merkez bölge için başka bir seçenek pek söz konusu olamaz, Rıhtım caddesi haricinde çift hat olabilecek mahalle arası yollar yok.

Zafer Bey, siz neden böyle bir talebiniz olduğunu açıklamışsınız, bu anlamda ben hak veriyorum, yani o güzergahta bir erişim imkanı pek yok gibi, olanlarda tramvay kadar iyi olmayabilir. Ama bir iki noktayı düzelteyim.

1- Kadıköy Belediyesi bu işte bir yaptırım gücü olan kurum değil, talepkar olabilir ama işi yapacak ya da yaptıracak olan kurum değildir.

2- Kadıköy Belediyesi bu hattın üzerine bir geliştirme yapılmasını ister mi, buna emin değilim. Aksine İBB yarın bu hattı söküyorum, kaldırıyorum dese eminim ki zil takılır, hatta boy boy demeçler ile biz demiştik denilir, çünkü en başından beri Moda tramvayına karşıydılar.

3- Yaşlılar, bebekliler ve hastaların ulaşımı/erişimi konusunda haklısınız ama bu talepler bireysel olarak yapıldığında pek anlamlı ya da etkili olmuyor. Bir de bir bölgedeki yüzdesel olarak düşük bir grubun talebinden ziyade genel yolculuk talebi etkili olur, bence o güzergahta bir talep vardır ve zaten böyle bir hat yapılsa üzerine kesinlikle yolcu koyarak arttıracaktır.

4- Tramvayın çalışma saati konusunda da haklısını ve en azından Natulius'a uzatılarak metroya bağlanması talebinizi de şahsen çok mantıklı buldum, hatta teknik olarak Moda tramvayının Salı Pazarı civarından Söğütlüçeşme'ye bağlanmasından daha kolay ve hızlı bir çözümde olabilir.

şimdi çiziktiremedim ama elim giderse bir iki noktayı özelikle çizmek istiyorum, bence Boğanın orası bu konuda sorunlu bir yer.

Kullanıcı avatarı
zafer94
Aylık Paso
Mesajlar: 56
Kayıt: 22 Mar Prş, 2012 23:04

Mesaj gönderen zafer94 » 24 Mar Cmt, 2012 22:52

21 den sonra otobüs felan yok 21den sonra modaya tek yol tabanvay :(

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 24 Mar Cmt, 2012 23:37

Eh İstanbul, dünya şehri işte. 24 saat 15/30 dakika servis. Ay pardon, Berlin’le karıştı şimdi … oppala …

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 25 Mar Pzr, 2012 00:04

Moda'ya otobüs giderse bir daha çıkamaz, o daracık yollarda ben 4 metrelik arabayla zar zor dönüyorum. Kocaman otobüs ne girebilir, ne çıkabilir, ne de dönebilir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Mar Pzr, 2012 00:07

Hakan yazdı:Moda'ya otobüs giderse bir daha çıkamaz, o daracık yollarda ben 4 metrelik arabayla zar zor dönüyorum. Kocaman otobüs ne girebilir, ne çıkabilir, ne de dönebilir.
Kesinlikle araba ile girmek büyük sıkıntı, tabi o zaman tramvay nasıl giriyor diye bir soru gelebilir buna kontra olarak ama ben araba girmesindense tramvay girmesini tercih ederim. Otobüs ise imkansız belki minibüs :)

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 25 Mar Pzr, 2012 00:19

Tramvay tek vagonlu, ve o vagonda solo otobüslerde bir hayli kısa. Zaten Moda'nın kıyısından dolanıp tekrar Kadıköy'e dönüyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Mar Pzr, 2012 00:24

Hakan yazdı:Tramvay tek vagonlu, ve o vagonda solo otobüslerde bir hayli kısa. Zaten Moda'nın kıyısından dolanıp tekrar Kadıköy'e dönüyor.
çift vagonluda olsa boydan kurtardığı için dönebiliyor, zaten bende o hesap ile bu hattan ayrı bir hattın daha planlanabileceğini düşünüyorum ama bunun için Altıyol üzerinde başka otobüs ve minibüs çalışmaması lazım, yani belediye bunu sağlayabilirse, Kadıköy İDO - Söğütlüçeşme işletmesi 2 farklı varyasyon ile çalıştırılabilir, tabii teknik olarak hangisi daha yapılabilir olur onu bilmiyorum, tabii bir de bölge halkının tepkisi ne olur? Yapılırken bu hattıda istemeyen çoktu çünkü, bir diğer konu ben bu hat üzerinde modüler araçlardan yeni tramvaylarında çalışabileceğini düşünüyorum.

Cevapla

“Tramvay Önerileri” sayfasına dön