ist-B.03:03 » Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 14 Şub Sal, 2012 15:10

Mehmet bir önceki resim neresi bilemiyorum sadece asansör ve erişim tüneli işaretlenmiş Smile
sirkeci orası.
Benim sorum şu bu yönlendirme çalışmasını kim yapmış, nereden buldun bu resimleri onu öğrenebilirmiyim?
google amcadan buldum. yönlendirme çalışması. özel bir firma yapmış. daha başka şeylerde vardı.

yenikapı

Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 23 Şub Prş, 2012 12:15

Hâlâ çok yazık bulduğum şu: Ayrılıkçeşme/İbrahimağa (hangi isim son olacak?) ile Üsküdar arası ve Sirkeci ile Yenikapı arası istasyon yapılmaması. Çoook yazık. Bulup, bulup, bir yolunu bulmaları gerekirdi bence. Sizce sonradan tünele istasyon inşa etmek mümkün olabilir mi?

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 23 Şub Prş, 2012 17:15

sirkeci ile yenikapı arasında beyazıt istasyonu olmalı idi. olsa idi çokda güzel olurdu. t1'in beyazıt sirkeci arasının yoğunluğunu da azaltabilirdir. anadolu yakasından trene binen yolcunun beyazıt meydanında inmesi gerçekten müthiş bir şey olurdu. ama sanırım gçeti artık. sonradan bir şeyler yapılabilir mi? araştırmak lazım.

proje ile ilgili tcdd'ye resmi başvuru yaptım. cevapalrı aynen aldım.

http://www.rayturk.net/hizli-tren-sabah ... remeyecek/
Gebze-Haydarpaşa, Sirkeci-Halkalı Banliyö Hatlarının İyileştirilmesi ve Demiryolu Boğaz tüp Geçişi İnşaatı (Marmaray) Projesi kapsamındaki; Gebze-Halkalı Banliyö Hatlarının İyileştirilmesi, İnşaat, Elektrik ve Mekanik Sistemler işi CR3 Sözleşmesi, UBAK Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü ile Obrascon Huarte Lain (OHL) S.A.- Dimetronic S.A. Ortak Girişimi arasında 26 Ekim 2011 tarihinde imzalanmıştır.

CR3 Sözleşmesi iş programına göre Yer Teslimi-İşe Başlama Tarihi (D Tarihi) 3 Kasım 2011’dir.

İmzalanan Sözleşmeye göre işe başlama tarihinden 1324 gün (44.5 ay) sonra (D+1324) CR3 Sözleşmesi kapsamındaki tüm işlerin tamamlanacağı öngörülmektedir.

Marmaray koridorunda tren işletmeciliğine geçildiğinde; genel olarak T1 ve T2 hatları Banliyö (CR) Trenleri, T3 hattı ise TCDD’nin şehirlerarası yük ve yolcu trenleri tarafından kullanılacaktır.

Yoğun saatlerde (7.00-9.00 ile 17.00-19.00 arası) Tüp Geçit’ten sadece CR (banliyö) araçlarının geçmesi planlanmaktadır.

Sirkeci ve Haydarpaşa Garları’ndan 05:00-22:00 saatleri arasında; T1, T2 ve T3 hat kapasitelerine göre gelen-giden Yüksek Hızlı Tren, uluslararası, şehirlerarası ve bölgesel yolcu trenleri olmak üzere, minimum tren işletme aralığında yolcu trenlerinin çalıştırılması planlanmaktadır.

TCDD Trenleri T3 hattını kullanacak. Hat kenarına yapılacak barınma hatları sayesinde çift yönlü işletme sağlanabilecektir.

Mehmet Kasım
Raytürk
şu trenlerden bizde de olsa.

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Şub Prş, 2012 19:01

alabay yazdı:Hâlâ çok yazık bulduğum şu: Ayrılıkçeşme/İbrahimağa (hangi isim son olacak?) ile Üsküdar arası ve Sirkeci ile Yenikapı arası istasyon yapılmaması. Çoook yazık. Bulup, bulup, bir yolunu bulmaları gerekirdi bence. Sizce sonradan tünele istasyon inşa etmek mümkün olabilir mi?
Cevabı kaç kere verdik? AYRILIKÇEŞME :) bu konu kapandı bitti.

Diğer konu, haklısınız olmalıydı ama olmadı, neden olmadığını biliyoruz, tarih cart ve curt. Yok derin olurmuş bilmemneymiş ya kardeşim Hacı Osman' a inin çıkın sonra bana derinlikten bahsedin :)

Bence sonradan tünele istasyon ilave edilemez, araştırmak lazım hiç yapmış olan varmı? Eğer mümkünse kesin yapılmıştır.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 23 Şub Prş, 2012 20:09

peki bu bilgilere ne diyorsun? tek hat üzerinden barındırma hatları vasıtasıyla tren işletilecekmiş. ne dersiniz?
Marmaray koridorunda tren işletmeciliğine geçildiğinde; genel olarak T1 ve T2 hatları Banliyö (CR) Trenleri, T3 hattı ise TCDD’nin şehirlerarası yük ve yolcu trenleri tarafından kullanılacaktır.

Yoğun saatlerde (7.00-9.00 ile 17.00-19.00 arası) Tüp Geçit’ten sadece CR (banliyö) araçlarının geçmesi planlanmaktadır.

Sirkeci ve Haydarpaşa Garları’ndan 05:00-22:00 saatleri arasında; T1, T2 ve T3 hat kapasitelerine göre gelen-giden Yüksek Hızlı Tren, uluslararası, şehirlerarası ve bölgesel yolcu trenleri olmak üzere, minimum tren işletme aralığında yolcu trenlerinin çalıştırılması planlanmaktadır.

TCDD Trenleri T3 hattını kullanacak. Hat kenarına yapılacak barınma hatları sayesinde çift yönlü işletme sağlanabilecektir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Şub Prş, 2012 21:16

genel olarak T1 ve T2 hatları Banliyö (CR) Trenleri, T3 hattı ise TCDD’nin şehirlerarası yük ve yolcu trenleri tarafından kullanılacaktır.
O girişte kalın işaretlediğim kelime olayın özüdür, genel bir ifade genel bir bakış açısı böyle demiş olmaları böyle olacağı anlamına gelmiyor, yani onlarda işletmeye geçince bakacak karar verecekler, emin ol bir planları yok.

Bir şey diyemiyorum, normalde mantıklı olan zaten söyledikleri şeydir ama bugün ve önümüzdeki 10 hadi 15 yıl için sonra? Kimse bilmiyor biz nasıl bilelim :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Şub Prş, 2012 21:38

Ayrılıkçeşme ile ilgili bir çizim, Kent ve Demiryolundan alıntıdır. Marmaray ve mevcut banliyö hattının birleşimini gösteriyor.

Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 23 Şub Prş, 2012 22:11

planda ayrılıkçeşme'ye dönmeden haydarpaşaya giden mevcut yol 3'e çıkıyor görünüyor.

söğütlüçeşme'den ayrılıkçeşme'ye doğru 3 hatta çıkıyor. kuzeyden gümneye doğru t1,t2,t3 desek, t1 tüpe giderken, t2 direk haydarpaşa'ya gidiyor görünüyor. ayrıca t2 makasla ayrılıkçeşme'ye gidiyor. (yani ayrılıkçeşmeden geliş yönü)

en güneydeki t3 haydarpaşa'ya devam ediyor. makasla ayrılıkçeşme'ye de gidiyor.

böyle çizsem doğru olur mu? gözlerim yanlış mı görmüş yoksa.

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Şub Prş, 2012 22:30

Yanlış görüyorsun, orada her iki yönede 2 hat giriş yapıyor, Haydarpaşa yönüne giren 2 hattan kuzeyde kalan tekrar ayrılıyor.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 23 Şub Prş, 2012 22:33

kalın çizgilerle çizip gösterebilirmisin? şöyle bir görünüm olmaz mı?

haydarpaşa'ya giden karayolu köprüsünün olduğu yerde açık bir şekilde 3 hat görünüyor

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Şub Prş, 2012 23:55

O zaman öyledir Mehmet :) yani bu kadar ısrar ediyorsan öyle olsun, ben köprüden 3 hat geçmiyor demedim, 2 hat geliyor ayrılıyor dedim arada bir fark yok ki? 2 hat geliyor, 2 işletme birbirinden ayrıldıktan sonra Haydarpaşa'ya giden hat tekrar ayrılıyor, bu da çok normal garın yaklaşım yolları.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 24 Şub Cum, 2012 11:10

yok ısrar etmiyorumda şeyi merak ettim. en kuzeydeki 2 hat ayrılıkçeşme'ye mi dönüyor?

yoksa en kuzey ile en güney hat mı ayrılıkçeşme'ye dönüyor?

aslında merak ettiğim konu şu yhtler iiçin ayrılan 3. hat en güneyde mi? en kuzeyde mi?

Kilitli

“Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]” sayfasına dön