ist-M.03:03 » M1B Otogar-Kirazlı (Halkalı) Metrosu 1.Etap
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
sağlık olsun. düşer fotoğraflar yakında. 2 yürüyen merdiven varmış. acaba şu meşhur kırık viyadük n'oldu ki? bu yeni istasyonun açılması ile işletmede bir değişiklik olmamıştır dimi.
şimdi eski yolu ne yapacaklar? depoya gidiş için kalacak galiba dimi? yoksa iptal mi?

yeni hat böyle. eskisi boşa çıktı. tek hat işletmesi var şimdi de.

2. hat kırmızı hat. mavi ile işaretlediğim yer kopuk. viyadük yıkıldı. eski yol iptal olduğuna göre rahatlıkla inşaa edilebilir. kot sorunu var mı bilmiyorum. yakında inşaat başlayabilir.

şimdi eski yolu ne yapacaklar? depoya gidiş için kalacak galiba dimi? yoksa iptal mi?

yeni hat böyle. eskisi boşa çıktı. tek hat işletmesi var şimdi de.

2. hat kırmızı hat. mavi ile işaretlediğim yer kopuk. viyadük yıkıldı. eski yol iptal olduğuna göre rahatlıkla inşaa edilebilir. kot sorunu var mı bilmiyorum. yakında inşaat başlayabilir.

-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5585
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Bu şimdi kaçıncı Esenler istasyonu? Doğru dürüst hatırlayamıyorum, ama ilk başta oralarda bir sondurak vardı sanki. otogar yoktu veya atıldı sanki. Seksenler sonu, doksanlar başı? O son istasyon (Esenler) böyle garip metal bir rampayla bir otobüs durağına çıkıyordu. Çok ucube bir yerdi. O bu hattın açılışından sonra ilk gidişimdeydi.
(Yeni) hat şimdi ne şekilde işletiliyor? İBBde M3 bilgisi yok henüz. Başka yerde de bulamadım. İşliyor mu? İşlemiyor mu? Neden Aksaraya kadar işlemiyor? He, bir soru daha bunu Otogardan Kâğıthane istikametine devam ettirip, oradan (meselâ) Beşiktaş gibi yerlere yönlendirmek mantıklı olmaz mı?
(Yeni) hat şimdi ne şekilde işletiliyor? İBBde M3 bilgisi yok henüz. Başka yerde de bulamadım. İşliyor mu? İşlemiyor mu? Neden Aksaraya kadar işlemiyor? He, bir soru daha bunu Otogardan Kâğıthane istikametine devam ettirip, oradan (meselâ) Beşiktaş gibi yerlere yönlendirmek mantıklı olmaz mı?
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
yeni hattın işletmesinde herhangi bir değişiklik yok. otogar-esenler mekik şeklinde çalışıyor. bazen sabahları esenler aksaray yapıyor galiba. onu bilmiyorum. kirazlı etabı açılınca kirazlı-aksaray ilerde kirazlı yenikapı işletmesi olacak deniyor.(Yeni) hat şimdi ne şekilde işletiliyor? İBBde M3 bilgisi yok henüz. Başka yerde de bulamadım. İşliyor mu? İşlemiyor mu? Neden Aksaraya kadar işlemiyor? He, bir soru daha bunu Otogardan Kâğıthane istikametine devam ettirip, oradan (meselâ) Beşiktaş gibi yerlere yönlendirmek mantıklı olmaz mı?
beşiktaş-şişli-otogar lrt projesi vardı. çok güzeldi. beşiktaş-şişli-tekstilkent oldu. revizeye göre otogara uğramıyor. 3-4 km kuzeyinden metristen geçiyor. hani şu temden gelen otobüslerin otogra gitmek için döndüğü kavşak.
esenler istasyonu 18 aralık 1989'da açılmış
http://www.rayturk.net/esenlerdeki-eski ... met-verdi/
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Başar çok geriden takip ediyorsun ya, başlık ne? Önce bir ona bakalım 
Konuya gelelim bu hattın Otogar'dan oraya buraya uzaması mı dediniz? Öyle bir gerçeklik bu boyutta yok, hat zaten Kirazlı' ya gidiyor sonra Halkalı'ya gidecek inşallah. Güneyde de Yenikapı'ya inecek başka bir şekli yok.
İşletme halen mekik işletme, sabahları çıkan araçlar sefere çıkan araçlar onlar Esenler-Aksaray yapıyor sonra normal Aksaray-Havalimanı tarifesine geçiyorlar, pik saat bitiminde fazla araçlar depoya giriş için Aksaray-Esenler yapıyor olabilir.
Bu 2. Esenler istasyonu ilki ve hala o halde duranı o metal olan yer resimlerini yüklemiştim zaten.
Viyadük ile ilgili şunu söyleyebilirim, dedim duyduğum kadarı ile yapılacak, hatta mevcut viyadüğün orada yeni bir trafik düzenlemesi de yapılıyor, okulun duvarı geri çekiliyor, bir takım işler var ve bana göre bunların çoğu yeni viyadük inşaatına göre planlanan şeylere benziyor, haklı çıkarmıyım göreceğiz.
Mehmet eski yol neden kullanılmasın? Bence kullanılacaktır ve hatta kesinlikle kullanılmalıdır. Yeni istasyon çıkışından garaj sahasına giriş manevra gerektiriyor işletme içinde bunu yapmak gereksiz, işletmedeki hattı kesip araç alıp çıkartmak yerine garaja girecek araç direkt Otogar'dan sonra girer yoluna depoya gider. Ayrıca Aksaray-Havalimanı araçları neden bu hattın yoluna çıkarak depoya girsin ya da çıksın? O yol bence her halukarda kalmalıdır, eğer onu iptal ederlerse yarın bir gün sıkıntıya girerler diye düşünüyorum, yedek yol her zaman olmalıdır.
Esenler istasyonu ile ilgili tespitlerim var, foto 2 adet var iyi değil ama kötü 2 noktayı çektim, istasyon genel olarak güzel, her ne kadar yukarı çık, aşağı in yine çık gibi bir şey yapılıyor olsa da çok kötü değil erişim anlamında, bence o pozisyondaki bir istasyona yapılabilecek diğer çözümde bunun tam tersi olurdu
Bu tespitleri daha sonra yazacağım, yetişirse bugün, neden hala doğru düzgün metro istasyonu inşa edemiyoruz anlamıyorum.

Konuya gelelim bu hattın Otogar'dan oraya buraya uzaması mı dediniz? Öyle bir gerçeklik bu boyutta yok, hat zaten Kirazlı' ya gidiyor sonra Halkalı'ya gidecek inşallah. Güneyde de Yenikapı'ya inecek başka bir şekli yok.
İşletme halen mekik işletme, sabahları çıkan araçlar sefere çıkan araçlar onlar Esenler-Aksaray yapıyor sonra normal Aksaray-Havalimanı tarifesine geçiyorlar, pik saat bitiminde fazla araçlar depoya giriş için Aksaray-Esenler yapıyor olabilir.
Bu 2. Esenler istasyonu ilki ve hala o halde duranı o metal olan yer resimlerini yüklemiştim zaten.
Viyadük ile ilgili şunu söyleyebilirim, dedim duyduğum kadarı ile yapılacak, hatta mevcut viyadüğün orada yeni bir trafik düzenlemesi de yapılıyor, okulun duvarı geri çekiliyor, bir takım işler var ve bana göre bunların çoğu yeni viyadük inşaatına göre planlanan şeylere benziyor, haklı çıkarmıyım göreceğiz.
Mehmet eski yol neden kullanılmasın? Bence kullanılacaktır ve hatta kesinlikle kullanılmalıdır. Yeni istasyon çıkışından garaj sahasına giriş manevra gerektiriyor işletme içinde bunu yapmak gereksiz, işletmedeki hattı kesip araç alıp çıkartmak yerine garaja girecek araç direkt Otogar'dan sonra girer yoluna depoya gider. Ayrıca Aksaray-Havalimanı araçları neden bu hattın yoluna çıkarak depoya girsin ya da çıksın? O yol bence her halukarda kalmalıdır, eğer onu iptal ederlerse yarın bir gün sıkıntıya girerler diye düşünüyorum, yedek yol her zaman olmalıdır.
Esenler istasyonu ile ilgili tespitlerim var, foto 2 adet var iyi değil ama kötü 2 noktayı çektim, istasyon genel olarak güzel, her ne kadar yukarı çık, aşağı in yine çık gibi bir şey yapılıyor olsa da çok kötü değil erişim anlamında, bence o pozisyondaki bir istasyona yapılabilecek diğer çözümde bunun tam tersi olurdu

-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Öyle bir engel var ise bilemem, duyduğun bir şeyler varsa söyleMehmet Kasım yazdı:viyadük yapılması fiziken mevcut depo yolunu kaldırmayı gerektirebilir mi diye düşündüm. yani depo yolu iptal edilmeden viyadük inşaatı yapılamıyordur belki de.

Gelelim Esenler istasyonu konusuna. İstasyon tabii ki yeni olduğu için güzel. Önce bir rampa ile eski istasyon ve depo yolu üzerinden geçiliyor, çok yorucu bir yol değil burası hemen turnike bölgesi zaten, ödemenizi yaparak merdivenlerden alt kata yani yeni yolların ve peronların altındaki kata giriyorsunuz, buraya asansör ile de erişim mümkün. Yürüyen merdivenler, asansörler hepsi yapılmış güzel. Bu alt kattan her iki yönün ayrı ayrı olan peronlarına erişiliyor bunda da büyük bir sıkıntı yok bence, bilmiyorum pik saatte yolcu durumu nedir ama normal akşam vakti bir sıkıntı yok.
Peki ben niye bıdı bıdı yapıyorum istasyon konusunda?

Konu şu, bununla ilgili ayrıca bir başlık açacağım ama ciddi anlamda tartışmanızı ve katılmanızı bekliyorum, sorun engelli erişimi, aslında bakınca bir sorun yok denilebilir ama var, bu istasyon sıfır kilometre ama kim yaptı ise bu işten zerre kadar anlamıyor. Tamamen hatalı bir uygulama var eski adı ile Kör Çizgisi yeni ismi ile HİSSEDİLEBİLİR ZEMİN uygulaması hatalı. Ha çokmu biliyorum, vallahi bu işi kim yaptıysa ondan çok biliyorum. Resimlerini çekemedim güvenlikler ile tartışma yaşamak istemedim ama ilgili başlığı açarsam çizerek göstericem ve genel olarak İstanbul'un bu sorununu anlatacağım zaten.
Bunu geçtik istasyondaki asıl problem yine inşaat problemi, ya arkadaş tamam istasyon kurpta inşa edilmiş eyvallah, ama bu sadece yolun deveri olacağı anlamına gelmez mi? İstasyon neden eğimli?



Bilmiyorum bana şu yeniden yapılacak banliyö istasyonlarını hatırlattı

Bir diğer sıkıntı, şimdi bunu niye kafama takıyorum, ya önemsizmi, şu resme bir bakalım

Bakın burası ikinci yol peronun duvarı, camlar peronun camı arkadaki demirler ne? Carefour tarafına giren viyadüğün kenarı, yani orası viyadük. Ya Allah muhafaza bir araba orada kaza yapsa, sadece bir karayolu bariyeri ve o demirler var. Adam direkt istasyona uçacak araba ile ya da kamyon otobüs her ne ise. Kimse bana o bariyer ve demirler tutar demesin, bu bence son derece sorumsuz bir istasyon inşaatı olmuş.
Son olarak bu duvarın devamında ki orayı çekemedim, duvar ile tavan arası tamamen açık, bölgeyi bilenler oradaki kış rüzgarını iyi bilirler, tamam direkt o yönden esmiyor ama acaba kapatılsa idi daha iyi olmazmıydı diye düşündüm, yağış ve rüzfardan korumak için? Bu tabii biraz tartışmalı belkide orası kapatılırsa bir vadi oluşturup aksine daha çok rüzgar çekebilir, bilmiyorum, o kadar uzmanı değilim ama kimse bunun uzmanı gerçekten bunun modellemesini yaptımı? Araştırdımı? Yapıldı ise vallahi bravo o zaman yazdıklarım için özür dilerim.