ist-B.03:03 » Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 12 Şub Pzr, 2012 18:50

zeytinburnu yer altına alınma ile ilgili çok bilgi bulamadım. sadece halk ile denizin buluşması adına bir meydan yapıalcakmış. işin demiryolu mahiyetini tam öğrenemedim. o yüzden altta tcdd üstte marmaray gibi bir şey duymadım. bekleyip görelim. sirkeci ile ilgili bazı yeni resimlerde buldum. linkten:

http://www.rayturk.net/?p=4573

Resim

şaftlar engelli vatandaşlar için asansör yapılacakmış

Resim

ilk resimlerde sirkeci yaya tüneli yuvarlak, oval görünüyordu. şimdi düz diktörtgen gibi resmedilmiş

Resim

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Yıllık Paso
Mesajlar: 366
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 12 Şub Pzr, 2012 21:38

Bu asansörler sadece engelli vatandaşlar için değil tüm yolcular için olacak diye biliyorum. Zira orada istasyonun yüzeye göre derinliği 60 mt olacak, buradan yukarı yürüyen merdiven işi zor. Bu yüzden tüm yolcuların kullanabileceği şekilde büyük asansörler olmalı ve baştada böyle planlıyorlardı, tabi değişmediyse...

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 12 Şub Pzr, 2012 21:41

http://www.rayturk.net/?p=4573

burda % 69 ve % 31 ornlarından ne kasteilmiş acaba?

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 12 Şub Pzr, 2012 23:30

Sanırım yolcu/yaya dağılımı.

60 metre neden merdiven açısından zor olacakmış? :lol: Münih ve Prag metrolarında gayet normal bir derinlik, biraz sürüyor işte (hele hele Prag’ta), merdivenle bir buçuk, iki dakika gitmek normal, yani ikisini şahsen sıkça kullandığım içın sayıyorum, okuma duyma Moskova metrosu da felâket derinlerde, ama binmedim.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 13 Şub Pzt, 2012 00:51

yolcu dağılımı gar tarafında daha çok mu olacakmış? belki olur ama 2 kata yakın fark olmaz sanırım. cağaloğlu yokuşu da bayağı yolcu çeker.

burası sirkeci ama çözemedim tam neresi

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Şub Sal, 2012 11:36

Öncelikle artık şu ÖZÜRLÜ ASANSÖRÜ ya da ENGELLİ ASANSÖRÜ tabirinden kurtulmalıyız diye düşünüyorum, tamam konu öncelik ise tabii ki, eşek değiliz herhalde öncelik veririz değil mi? Ama koca bir sistem inşa etmeye çalışıyoruz fakat asansörleri hala yetersiz sayıda ve büyüklükte yapıyoruz, ben buna bir türlü anlam veremiyorum, biz neyi geriden takip ediyoruz? Doğru düzgün kapasiteli asansörler yap, yine üstüne tabelanı uyarılarını koy ama normal insanlarda kullansın kardeşim, zaman hız zamanı.

Mehmet kutu gibi görünmesi kısmına gelince, orası yine de yuvarlak delinmiştir ama kaplama yaparken belki bu şekilde kaplayacaklardır, olabilir mi?

Bir de şu 60 metre falan demişsiniz ama ben bugün Hacı Osman istasyonunu gördükten sonra kimse Taksim'e derinde demesin :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 14 Şub Sal, 2012 12:28

bir üstteki resmi anlayan var mı? sirkeciye ati ama tam çözemedim. batı şaftımı ne?

yenikapı yönlendirme işleri. nedir bunlar anlatabilirmisiniz? rakamlar falan var.


Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 14 Şub Sal, 2012 12:36

Neden? Anlat şu hacı Osman’ı. Ben sadece Osmanbey’i tanıyorum.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Şub Sal, 2012 12:39

Mehmet bir önceki resim neresi bilemiyorum sadece asansör ve erişim tüneli işaretlenmiş :)

Benim sorum şu bu yönlendirme çalışmasını kim yapmış, nereden buldun bu resimleri onu öğrenebilirmiyim?
Neden? Anlat şu hacı Osman’ı. Ben sadece Osmanbey’i tanıyorum.
Neyini anlatayım in in bitmiyor kardeşim, bana Taksim'e göre çok daha derin geldi.

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Yıllık Paso
Mesajlar: 366
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 14 Şub Sal, 2012 13:11

Arkadaşlar 60 metre yüzeyden derinlik deme boğaziçi köprüsünün araç geçişinin deniz seviyesine yüksekliği demek. Ben şu anda köprüye bakıyorum ve yürüyen merdivenle bu işin en azından kullanım kolaylığı açısından yapılamayacağını düşünüyorum. 3-4 parçalı bile olsa ki (ona uygun büyüklükte şaft açıldığını sanmıyorum) dolapçı beygiri gibi dön babam dön demektir bu, kullanım açısından felaket bir durum olur hehalde.
Bu işlerden anlayan bir makine mühendisi arkadaşımız varsa aydınlatsın bizi. Marmarayla ilgili ilk planlarda çok derin olduğundan merdiven yerine asansör düşünüldüğünü okumuştum, sanırım DLH nin sitesiydi...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Şub Sal, 2012 13:17

Sitede kesin vardır mühendiste yazmıyorlar :D Valla Özgür bence yürüyen merdiven ile halledilebilir diye düşünüyorum. 60 metre derinlik inmek için 3 kat inmek yeterli olabilir ama dik olur. Yürüyen merdiven ile rahatlıkla inilebilecek bir yükseklik sanırım Taksim'de böyle dik merdiven var bir sıkıntıda yok. Ama asansör olmamalı değil tabii ki, hatta bir önce yazdığım gibi fazladan ve büyük asansörler olmalı. İsteyen asansörü bekler isteyen yürüyen merdiven ile devam eder.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 14 Şub Sal, 2012 13:23

Arakat, hol, mezanin, bunlar önemli tabiîki, döp diye tek merdivenle sokaktan trene inilmez :lol:

Kilitli

“Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]” sayfasına dön