ist-MB.07 » Metrobüsten Haberler

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Eki Sal, 2011 20:42

bir kaç gün öncede yine bir kaza vardı, aslında metrobüs hattı ile ilgili meydana gelen kazaların büyük çoğunluğu dış etkenler, yani bu haberde direkt sisteme ait iki araç kaza yapmış, tabii ki nedenleri araştırılacaktır, ölü olmaması sevindirici yaralılara da geçmiş olsun diyorum. Fakat hattın dışından gelen kazalar daha ölümcül oluyor, daha önce pek çok araç özellikle yüksek hız ve kontrol kaybı nedeni ile metrobüs hattı bariyerlerine ya da direklere çarparak ve hatta durağa çarparak kazalara ve sistemin kilitlenmesine sebep olmuşlardı. Belki size söyleyeceğim şey itici gelecek ama Allah' tan durakların full dolu olduğu saatlerde yollarda tamamen dolu ve kimse hız yapamıyor, aksi hali düşünemiyorum bile o yoğunluktaki bir durağa hattın dışından gelen bir aracın girmesi çok ağır sonuçlara sebep olur.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Ara Cum, 2011 00:54

Metrobüs hattı ile ilintili kazalara dair şöyle bir yazıda kaleme alınmış, her görüşü okumakta fayda var.

http://www.arkitera.com/haber/index/det ... opbas/5212
TMMOB Makina Mühendisleri Odası İstanbul Şube Başkanı İlter Çelik, metrobüs kazalarıyla ilgili bir basın açıklaması gerçekleştirdi.

Çelik, metrobüs kazalarının, şehrin ulaşım ana planının olmayışı ve yetkililerin bu konuda uzmanların mesleki birikimlerine sırt çevirmesi dolayısıyla gerçekleştiğini söyledi.

Son olarak dün Avcılar'da bir metrobüsün de karıştığı trafik kazasının ardından yeniden gündeme gelen metrobüs kazalarıyla ilgili basın açıklaması yapan Makina Mühendisleri Odası İstanbul Şube Başkanı İlter Çelik, kazaların sorumlusunun ulaşım ana planı olmayan İstanbul Büyükşehir Belediyesi olduğunu dile getirdi.
Bu yukarıda yer alan ifadelere katılıyorum, fakat aşağıda alıntılayacağım kısımda katılmadığım pek çok nokta var. Metrobüsün nüfusu İstanbul'a göre az Avrupa kentlerinin demode uygulaması olduğu ne kadar gerçek, bu bana göre tartışılır. Ayrıca "yetersiz ve etkin olmayan bir ulaşım aracı" ifadesi bence mevcut sistem için söylenemez, yetersiz derken yolcuya hitap edemiyor mu yani kalabalık mı kast ediliyor yoksa güzergah yetersizliği mi? Etkinlik derken ne anlamda etkin? Fakat yine bu paragraftaki emniyet şeritleri ile ilgili tespite de sonuna kadar katılıyorum.
"Metrobüs İstanbul'a uygun bir ulaşım aracı modeli değil"
'Metrobüs gibi yetersiz ve İstanbul genelinde etkin olmayan bir ulaşım sistemi kurulurken, ya servis yolları etkisiz hale getirilmiş, ya da motorlu araçlar, metrobüsten artan şeritlere sıkıştırılmıştır' diyen Çelik açıklamasını şöyle sürdürdü: "İstanbul Büyükşehir Belediyesi ve İETT yetkilileri, her yönüyle plânlanmış özel araçlara alternatif ve yenilikçi bir kent içi toplu ulaşım sistemi yerine daha çok İstanbul'un nüfusundan az Avrupa ülkelerinin kentimize göre minyatür ölçekteki kentlerinde kullanılan demode bir sistemi kentimize uydurmaya çalışmışlardır. Bu yapılırken de her zaman olduğu gibi insan güvenliği göz ardı edilmiş, yeterli önlemler alınmamıştır.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Şub Çrş, 2012 12:20

Kar nedeni ile sıkıntılı günler yaşanıyor İstanbul' da, her ne kadar yönetim bir sorun yok desede haber görüntüleri öyle demiyor. Özellikle metrobüs hattında gecikmeler had safhada, kar yağışının yoğun olması tabii ki sorunlara yol açacaktır ama bu ne beyanatlar ile ne de şunu yaptık bunu yaptık sözleri ile uyuşmuyor, bir aksama var ve bu binlerce insanın sıkıntı yaşamasına sebep oldu ve oluyor.

http://www.lojiport.com/haberdetay/Buzl ... atti/32256
Sabah saatlerinde Avcılar istikametine çalışan metrobüs seferleri de bir süre çalışmadı. Özellikle Küçükçekmece ve Avcılar bölgesinde metrobüs yolu kar ve buzla kaplandı. Buzlanma sebebiyle Metrobüs Küçükçekmece rampasını çıkamayınca, seferler durdu. Metrobüslerin duraklara gelmemesi nedeniyle vatandaşlar da mahsur kaldı.

Özellikle Metrobüs'ün ilk durağı olan Avcılar'da uzun süre yoğunluk yaşandı. Vatandaşlar kar yağışı altında araçların durağa gelmesini beklerken, bazıları da E5'e akın ederek yollarına belediye otobüsleriyle devam etmeye çalıştı. Ancak E5 karayolunun da karla kaplanması nedeniyle araç trafiği de durma noktasına geldi. Avcılar'da ve Küçükçekmece'de bazı araçlar rampayı çıkamayınca trafiği tıkadı. Bazı sürücülerin ise araçlarını E5 üzerine bıraktıkları gözlendi.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 01 Şub Çrş, 2012 13:23

Dün buranın (!) haberlerinde İstanbul'da tuz eksik olduğunu söylediler, söyleyenler İstanbullu yetkililer, başkaları değil, sadece tercüme ettiler. Ama şu anki hava durumu zaten tüm Avrasya ve Kuzeyafrika için normal değil. Düşünsene, Kuzeyafrika'da kar yağıyor. Sen de bana klima değişikliği yok diyon, hehe :lol: Bak demedi deme, Üsküdar metro istasyonu falan da filan. Metrobüs hattında herhâlde ilk olarak tuzlama araçları işlemek zorunda, rampa gibi yerlerde de (ayrıca da açıkta olan demiryolu makaslarında, yeri gelmişken) yolun içinde ısıtma sistemi gerekli. Yapmadılar mı yoksa?! :shock:

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Şub Çrş, 2012 13:44

Ulaşım A.Ş. de sıkıntı olmaz, tuz stoğu her zaman yapılıyor, ayrıca havanın böyle olduğu durumlarda öncesinde tüm gece makas bölgelerinde donmaya karşı çalışma yapılır, hatta metro hattında tedbir olarak bir tren belli aralıklar ile hareket halinde dahi oluyor, geçtiğimiz senelerde hep bu şekilde idi bugünde farklı olduğunu sanmıyorum.

Metrobüs hattında neden özellikle tuzlama ya da solüsyon çözümü yapılmadı ya da neden etkisiz kaldı bilmiyorum, bana çok abes geliyor, yağan kar çok deniliyor, haberleri videolarıda izlemedim açıkçası ama ne bileyim izole bir yol, sal iki tane aracı sürekli tuzlasın, solusyonlasın bir yandan da kazısın ammmaaa :) metrobüs yolunda kar küremek diğer trafiği etkiler, nereye atacak kürediği karı? Direkt karayoluna ve oradaki trafiği zora sokacak ya da ortaya, ona da imkan yok gibi, yani teorik olarak metrobüs hattında kar küreme çalışması yapmanın hiçbir faydası olmaz aksine zararı olur gibi geliyor bana.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 01 Şub Çrş, 2012 14:02

Hm, ilginç, bunu da düşünmemişler yani. Açıkçası ben de düşünmedim ama. O zaman kötü. Evet, bu tip ortayolları ben Orta- ve Güneyamerika'dan taniyorum, orada pek fazla kar yağmaz (yani, oldukları yerlerde, kimse şimdi Şili ile başlamasın).

Oha yahu, bayağı bir problem. Öyle fazla, deli gibi tuzlayamazsın da, etrafa korkunç zararı dokunur, sonra halkın içme suyu olmaz falan.

Eee, n’olacak şimdi? :shock:

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Şub Prş, 2012 00:04

alabay yazdı:Hm, ilginç, bunu da düşünmemişler yani.
Neyi düşünmemişler? Ya Başar o kadar fotosunu yayınladık hattın :) E-5 ile hattı ayıran tek şey bariyerler öyle arada bir menfez, drenaj kanalı falan yok, tamam tabii altta su atık hattı var o başka bir şey ama kar küremek nedir, önüne katıp götürmüyorsun yana doğru atıyorsun, nereye atacaksın? Dışa atsan E-5 e gidecek, içe atsan metrobüsün karşı şeridine gidecek? Ancak kepçe gibi bir şey ile öne küreyerek gidip istasyon girişlerinde genişleyen alanlara falan yığabilirsin, yani farklı bir durum varmı bilmiyorum şimdi ben farazi konuşuyorum, bunu ancak bize bu sıkıntıyı yerinde yaşamış olan arkadaşlar anlatabilir belki de söylediğim gibi bir durum yoktur. (Pek yanılmam ama :P)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 21 Şub Sal, 2012 15:39

PemBEEE … pembebüsss :-)

Kadınlara renk konusunu sordular mı acep?! Erkeklere de maVİbüss … hee, onlar zaten vardı ya, öhö ÖHhhö …

http://www.cumhuriyet.com.tr/?hn=316838

Geri kalan içeriğe lâf sarfetmeye bile değmez. Bunlar basbayağı bölücülükler, insan bölücülüğü, cinsiyet bölücülüğü, vs. Yetmiyorsa, o zaman araçların dört mislisi gerek. Veya sistem yanlış olmuş. Ama yok pembe, mavi, lâcivert, yeşil, sarı … hohooo :o

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 Şub Sal, 2012 22:26

Başka ülkelerde olunca demokrasi bizde olunca şeriat geliyor :) ay canım benim sevsinler haberinizi. Ha ben taraftarmıyım? Hayır :) Kusura bakmayında İETT önce işe alacağım diye söz verdiği sonrada mağdur ettiği bayan otobüs şoförü adaylarının hesabını versin, verdimi yoksa? Bir yerlerde başka bir iş verip falan mı susturdu ne oldu bilmiyorum. Diğer taraftan bu otobüsün şoförüde erkek olamaz, adamın ekstra yıpranma ücreti alması gerekir

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 21 Şub Sal, 2012 23:14

başar abi haklı olabilirsin ama maalesef bu şehirde çok balta var. senin ideallerindeki aydınlanmış bir kitle yok otobüslerde.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 22 Şub Çrş, 2012 13:42

Esat, hani nerede demokrasiymiş bu? Bu her yerde basbayağı yanlış.

Ve balta sence Berlin’de veya Hamburg’ta (Paris’te, şurda burda) yok mu? Var. Ne yapılacak? Ona karşı önlem alınacak. Polis yok mu meselâ? Ayrıca, araç sayısı yetmezse, tabiîki balık konservesi olur, ama bu son onyillarda da öyleydi. Yahu, arkadan beni bir kere kadın sanıp da mıncıklayan herife dondüğümde, adam donuna işedi … İstanbul’daydı bu, seksenlerde. Yani. Hayat bu. Ha, problemleri toplumda çözeceksin, o da başka bir konu, ama bilmem, şu ataerkil, cinsiyet konusunda sıkışmış toplumla nereye varılacak? Bugün kadınlar için ne yapılıyor? 1910’da ne yapıldı? 1930’da?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Şub Çrş, 2012 15:13

Hiçbir yerde bir şey yapılmıyor, yapılan ve çözüm olarak dünyada sunulan şeyde bu, ayrı vagon, ayrı otobüs başka bir çözüm yok.

Cevapla

“Metrobüs & Troleybüs Genel Konular” sayfasına dön