ist-M.03:06 » M6 Levent-Hisarüstü Metrosu [İnşaat Süreci]

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

ist-M.03:06 » M6 Levent-Hisarüstü Metrosu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 31 Oca Sal, 2012 14:00

hisarüstünden daha ileri uzatılarak adam gibi 2 tünelli sistem yapılibilir. sahile de iner. istinye falan devam eder. bu arada ibb güzergah haritası koymuş. 4 istasyon var.

Levent-Hisarüstü metro hattında 4 istasyon olacak

Taksim-Hacıosman metro hattı Levent istasyonundan başlayacak olan projenin güzergah ayrıntıları şöyledir:

Nispetiye Caddesi boyunca ilerleyen hattın ilk istasyonu Akmerkez Meydan’ın olduğu Ahmet Saygı-un Caddesi ile kesişen bölgede Uygulama Oteli’nin olduğu yer olacaktır. 2. istasyon ise Tepecik Yolu ile ayrılan noktada olacaktır. 3. istasyon ise Etiler’de Çanakkale Seramik Sitesi ile Profesörler Sitesinin ortasında olacaktır. 4. istasyon ise Hisarüstü-Nispetiye Kavşağı’nda Boğaziçi Üniversitesi’nin girişinde olacaktır. Bu son istasyondan sahildeki Aşiyan Parkı’na füniküler hat yapılacaktır.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 31 Oca Sal, 2012 14:07

Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 31 Oca Sal, 2012 16:25

http://blog.milliyet.com.tr/Istanbul_a_ ... t_anasayfa

bazı bilgiler var.

yolcu sayısı saatte 5-10 bin

2'li tren dizisi çalışacak. ilerde 3 olabilirmiş.

hisarüstü levent arası 5 dakka olacakmış.

seferler 4 dakka da 1 olacakmış

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Şub Çrş, 2012 00:31

Tek tünel olması karşılıklı işletmeye engel mi? Orada tek tünel diyor ama tek hat demiyor dikkatini çekerim. Arkadaşlar bu böyle biraz alelacele verilmiş bir haber bence, seçim geliyor vites yükselteceğiz ama araba ağır vasıta ve kara şanzıman dolayısı ile ara gazı istiyor, alın size ara gazı, ver baba. ıııınnn ınıın ınınınnnnnn.

Hepsini bir kenara bırakın burada asıl dikkat çekici olan şey şudur,
2'li tren dizisi çalışacak. ilerde 3 olabilirmiş.
Dolayısı ile bu sistem bir premetro bile değil yahu :) bildiğin yer altı tramvay tüneli, yani şunun adına tramvay yapıyoruz diyemiyorlar, yer altında ya tamam o biiiirrr metroooooo, sinyalizasyonu varr, o birrrrrrr metroooooo :) ya kardeşim ne olacak yer altı tramvay hattı çekeceğiz deseniz, tamam bizde şehir treni tabiri yok olmasına da gerek yok, ya da şöyle deyin, "biz bu hatta peronları 6 lı diziye göre yapacağız, ama başlangıçta 2 eğer talep fazla olursa 3 lü kuple ile araç çalıştıracağız, Allah izin verirde 20 sene sonra hala İstanbul ve bu tünel ayakta olursa talepte artmış olursa sistemi bir metro halinde yani kapasitesi yüksek olduğu için 6 lı diziler ile çalıştıracağız" çok mu zor? Ama bu aragazı olmuyor tabii, çünkü dranvay demek fren demek bizde ama metro dedin mi gazz gazzz gazzzzzzz. Bakın için metro tabiride geçiyor PRE-METRO, hemde bütün dünya biliyor bu tabiri, öyle miniye falan gerek yok, mini bizi bozar diz altı iyidir.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 01 Şub Çrş, 2012 09:54

Ha bak, şu tünel konusunu iyi kazdın ama! Berlin'de hep ve her yerde tek tünel, doğru. Tek tüneli ben aslında iyi buluyorum, ama genelde aç-kapada daha kolay, sanırım. Ben tek yolluk sandım.

İkili, üçlü setler beni şimdi aslında pek heyecanlandırmıyor, Kurzzug dediğimiz, kısatren metrosu olur. Berlin'de eskiden 3 numaralı metroda iki vagonlu trenler işlerdi, U15 olarak öyle devam etti, U4 de hâlâ 2–3 vagonlu. Yani, neden olmasın. Ama hata edip de istasyonları inşaallah o kadar kısa yapmazlar, çünkü hep geleceği de görmek gerekir. Berlin'de eski 3 Uhlandstraße'de sonlanırdı. Bu çok eski, güzel ve büyük bir metro istasyonuydu. Tek bir giriş-çıkış merdiveni vardı, ve peronlarının yarısı kapalıydi, ışıklar da sönük. Böyle koskoca bir metro istasyonunun orada olmasının sebebi, bu hattın 20’li/30’lu senelerde meşhur Kurfürstendamm caddesinin altında devam edecek hâlde plânlanmış olmasından kaynaklandı. Bu hâlâ olmadı, ama Berlin birleştikten sonra, eski 1 numaralı ve 2 numaralı hatlar ortada bir kol değişimi yaptılar, ve eninde sonunda, Uhlandstraße birden U1 hattının başdurağı oldu. Peronlarını nihayet açtılar (onlarca sene sonra), ikinci bir giriş inşa ettiler. Herrmannstraße de öyle, 1920’lerde istasyonun % 90’ı bitmişti, devamını şimdi, on onbeş sene evvel yaptılar, 70 seneden fazla atıl kalan masterplânlı bir istasyon. Misaller yani.

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 363
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 01 Şub Çrş, 2012 11:30

Bence durakların yeri biraz saçma olmuş. Hatta bayaa saçma olmuş.
En çok yolcu sirkülasyonunun olacağı Akmerkez iki istasyonun tam ortasına konmuş. Uygulama oteli önüne durak yapmak yerine Belediye binası önüne doğru kaydırsalar bu durağı ve diğer durağı Etiler lisesi önünden Akmerkez girişine koysalar daha doğru olur, Beşiktaş belediyesine gıcıklıktanmı bunu böyle yaptılar anlamadım. Bu hatta yolcu yoğunluğu olacak istasyonlar, üniversite, Akmerkez ,birde olursa belediye durağıdır.
Huzurevi-Futbol sahası civarındaki istasyonda çok yoğunluk olacağını sanmam. Birde bu hattı yapmışken Gültepeye doğru devam ettirip oradan gelecek yolcularıda Leventte metro ile buluşturmayı neden akıl etmiyorlar anlamıyorum.Metrocityde sonlandırmak yerine Belediye önünden kıvrılıp Levent çarşının altından geçirip Kanyonun yanından Gültepeye doğru devam edilebilir, hattı Gültepeye doğru 1,5 km daha uzatsalar en azından Ortabayır'a kadar, çok daha iş görür bence. Metronun altından nasıl geçerler bilemem, inşaat olarak zorlu olabilir ama fonksiyonunu en az 2 ye katlar bence...Başkan Gültepeye havaray diye atıp tutyordu, iki şeritlik caddede kaldırıma bile yar yokken al sana yeraltı çözümü işte. Gültepede Etilerin 2 misli nüfus var, hizmet etmek istiyorsan doğrusu Gültepeye bu sistemi yapmak herkesin arabasıyla işe gittiği zengin Etilere yapmak değil, ama maksat şov yapmaksa böyle yapılıyor demekki...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Şub Çrş, 2012 11:40

Özgür mesajına 5 dene yeşil yıldız verdim :) yani Gültepe civarının iyi bir toplu taşıma erişimine ihtiyacı var bu kesin, ha Levent metrodan Gültepe' ye doğru nasıl giriş yapabilir yani arka tarafta bayağı bir vadi görünümlü o kısma inmeden sırtın altından herhalde gidilir, Gültepe' ye girmeyeli 10 yıldan fazla oldu tam gözümde canlandıramıyorum şimdi sadece bir noktadan sonra Kağıthane tarafında doğru inen dik yokuşlar olduğunu hatırlıyorum.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 01 Şub Çrş, 2012 12:04

gültepe konusuna katılyıorum. zaten bu metro hattı da havaray olarak düşünülmüştü baktılar cadde dar havarayı iptal edildi. gültepeyi de anlarlar yakında.

topbaş habertürk canlı yayına çıkmış.

hat 3.3 km uzunluğunda. esatın dediği gibi tramvay tadında. madem yapıyorsunuz hisarüstü-istinye şeklinde bağlayın. levent-balmumcu-beşiktaş eklemesi de olsun. adam gibibeşiktaş-levent-istinye metrosu olsun.

http://www.rayturk.net/?p=3743
LEVENT’TEN BOĞAZİÇİ’NE METRO

Levent’ten Boğaziçi Üniversitesine metro hattının uzatılması kararını aldık. 3 bin 320 metrelik hatta 5 istasyonu olacak. Böylece Nispetiye Caddesi’nin ulaşımı rahatlayacak. Ayrıca Hisarüstü’nden Aşiyan’a, yüzeyden giden finiküler yapılacak.

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 363
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 02 Şub Prş, 2012 13:33

İstinye işi zor, Baltalimanında büyük bir vadi var geçmeleri gereken ve yerleşim az o bölgede, metroyu doldurmaz. Başka metro ihtiyaçları dururken orayı metro yapmak abes olur.
Gültepe için mevcut metronun altından-üstünden bir şekilde geçilir, belki şişhane istasyonu gibi bayağı bir derin olur ama olur, orada maksat yüzeye çıkmak değil metroya aktarım yapmak olacağından derinlik sorun olmaz bence.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Şub Prş, 2012 13:42

Alttan geçmekte bir sıkıntı yok, yapılmış pek çok örneği var, zor bir süreç iyi projelendirme ve aşırı dikkatli çalışma gerektiriyor ama yapılıyor, zaten İBB kaynaklı haritada da istasyon hattın altına denk geliyor ve biraz geçecek şekilde resmedilmiş, kabaca doğu yönü olarak düşünürsek o yönde uzatmada bir sorun yaşanmayabilir, sadece dediğim gibi Gültepe ile Levent arasında bir vadi varmıydı yokmuydu? Onu hatırlayamadım, arka taraf bayağı bir iniş çıkışlıdır o bölgede.

İstinye konusunda bir zamanlar dile getirilen boğaz kıyısı metro hatları vardı, belki o paralelde bir şey düşünülebilir ama ben onunda gerekli olduğuna inanmıyordum :) bu anlamda bu hattında sahile kadar inmesi bana cazip gelmiyor, İBB nin bu funiküler önerisi daha mantıklı gibi, ama mümkün olan yerlerde verdiğim örnekteki gibi uzun soluklu bir kaç istasyonlu funiküler hatları inşa edilmelidir diye düşünüyorum. Funikülerler Kenti İstanbul :)

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 363
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 02 Şub Prş, 2012 20:20

Yedi tepe olunca yedi funiküler yaparlar artık :)
Gültepe ile Levent arasında bir vadi var sayılır, vadi Gültepe ile Mecidiyeköy arasında aslında. Kanyon'un kuzeyinden bir geçiş daha mantıklı olur aslında. Böylece Gültepe ana caddenin tam altından götürürler tünelleri.
Leventte metronun altından geçerlerse o derinlik Büyükdere caddesi kıyısındaki yüksek binalarında altından geçmeye elverişli hale getirebilir bu düşünülen metromsu sistemi. Metro tünellerinin çapı 8-10 metre olsa iki metro tüneli aradaki boşlukla birlite 30 metre eder. O bölgede zemin kayadır. TBM ile kaya zeminde bir günde 30 metre delebilirlerse ki bence delinebilir, metroyu 1-2 gün (bir hafta sonu mesela) kapatarak bu alttan geçişin inşaat işini kolaylıkla yapabilirler demektir. Bu konuda yeterli teknoloji mutlaka vardır, iş ki yapılmak istensin...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Şub Cum, 2012 00:25

Tek tünel şeklinde diye beyan etmişlerdi, iki aracın güvenli seyri için kaç m. genişlik olmalı onu bilmiyorum, muhakkak teknik bir kısıtı vardır ama bu 8m. falan olmaz diye düşünüyorum, yani tek tünelde 10 m. den daha geniş olacaktır ama 30 m. lik bir alana ihtiyaç yok, diğer taraftan ben hatta herhangi bir kapatmaya gerek olmadanda geçebilir diye düşünüyorum.

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön