ist-M.03:02 » M2 Şişhane-Yenikapı Güney 2.Etap İnş

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Oca Çrş, 2012 22:22

Hakikatten ya "Türkiye ilk metro hattını İstanbul'da 1912 de inşa etti" diyor, sonrada "metro hatları daha sonra 1992 ve 1998 de yapıldı" diyor, sanırım yeni yapıldı gibi bir anlam var, su gibi ingilazcamız yok ki kardeşim :P google translator sağolsun.

Şimdi şu benim raylı sistem tarihçesine baktım da orada kast ettiği şey "plan yaptırılması" ya da "yapılması" ama planlama dememişler ilk metro hattı yapıldı demişler.

Başar'ın Wikipedi den verdiği bilgi
Yine 1912'de bir Fransız mühendisin Karaköy-Şişli arasında bir hat önerdiği ve Kurtuluş'a doğru bir giriş yaptığı anlaşılıyor. İlk etraflı proje ise 1912'te rastlıyor.
bunun kaynağı nedir bilmiyorum.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 11 Oca Çrş, 2012 22:39

Şu Fransız mühendisinin işini bir yerden hatırliyorum, plânlarını görmüştüm. Ama nerede? Hm.

Ama yine de … işte biraz salatalık var.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Oca Çrş, 2012 22:44

Sanırım bir zamanlar bir abimiz blueprint ini bulup yayınlamıştı, sahaftır kendisi, şimdi emin değilim ama onda vardı diye hatırlıyorum böyle bir şey.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 11 Oca Çrş, 2012 22:57

böyle bir ibare var. etüd işi. m2'nin tarihçesini yazmışlar. gerçi abdülhamid zamanında şişli-beyazıt metrosu düşünüldüğünü okumuştum.
Summary Chronology
1912 Karaköy-Sisli, the first Metro Survey Study of $stanbul
Summary Chronology

1912 Karaköy-Sisli, the first Metro Survey Study of $stanbul

1952 Offer for Metro also including crossing the Golden Horn by Sociêtê Gênêrale de
Traction et d’Explotations

1978 Offer for 4.Levent-Yenikapı Metro Line to 17th Regional Directorate of General
Directorate for Highways by Freeman Fox & Botek Companies

1982 Preparation of “General Transportation Survey Study” by ;stanbul Technical University

1985-1989 Performance of Feasibility Studies of ;stanbul Metro

1990 Approval of Metro Line by the Protection Board (Resolution No:1626)

1995 – Entry of the line into the Master Development Plans of 50.000
– Conclusion of Tender related with Project Consultancy Services

1998 Conclusion of Tender related with the construction of Taksim-Yenikapı Line

1998-2005 Submission of Alternative Project related with Metro across the Golden Horn to the
concerned Protection Board

1999 Approval of Taksim-Yenikapı Route by the Protection Board (Resolution No:1627)

2005 Approval of Concept Project of Metro Bridge across the Golden Horn by the
Protection Board (Resolution No:965)

2006 – Completion of ground researches
– Obtaining the approvals related with vessel traffic
– Approval of “Preliminary Project” by ;stanbul Metropolitan Municipality

2007 – Approval of “Final Project” by ;stanbul Metropolitan Municipality
– Completion of expropriations

2008 – Approval of crossing project related with the Genoese City Walls by the Protection
Board
– Tender
– Approval of “Detailed design Project” by ;stanbul Metropolitan Municipality

2009
10


bide 1858'e ait bölgenin haritasını koymuşlar.

Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 12 Oca Prş, 2012 11:34

karayolu trafiğini de bu köprüye alsak nasıl olur? alternatif çalışma yapılmış. tersi de var:


Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 12 Oca Prş, 2012 12:09

Onu ilk başta düşünmeliydi. Tamamen ilk başta. Zaten orada bir köprü var. Ya metroyu oradan geçirirsin, ya da ikisini yeni köprüye yöneltirsin. Yani, mantıken iyi olurdu. Ama dağlık yer, Şişhane'den iniş zaten mideyi hoplatıyor, zaten çirkince bir yer olmuş (ne yazık ki), yani zor olurdu da belki.

Ben hâlâ köprüortası istasyonu pek beğenemiyorum. Oraya her kıyıya bir istasyon gerekirdi. Ama belki herşey bittikten sonra, insan alışır, aa, güzel oldu falan der. Yaya yola bakar. Ayrıca, orada ek (!) yaya yolları olacak mı? Yoksa geçmek isteyen istasyon yaya trafiğiyle çakışır mı?

Ve bir şey daha merak ediyorum. O köprüden gelcekten, 50–100 sene gibi deli bir zaman seçelim … tek o hat mı geçecek, yoksa başka hatları da geçirebilecek bir iğne deliği olarak da düşünülebilir mi? Metro rayları için … tramvay için (zor herhâlde). Metro derken, ille de Yenikapı'ya gidecek, paralel yol kullanışlı bir şey aklımda değil. Ama bakarsınız, bir gün Sirkeci'ye de bir sondurak düşünülür, veya surlardan yeraltından bir hat yetiştirebilirler. Farz edelim ki, Topkapı'dan derinden kaza kaza bir metro hattı yapıyorlar, Fatih'te bir istasyonu olur, sonra Beyoğlu'na devam etmesi için bu köprüden geçebilir(di).

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 12 Oca Prş, 2012 12:43

mevcut karayolundan metro geçmesi ile ilgili de bir alternatif hazırlanmış. sanırım unkapanı tarafında tünele girmesi için büyükçe bir viyadük gerekiyordu. imç'yi bypas etmek zordu galiba. kemerin siluetini de bozabilirdi.

Resim

köprüden başka hat geçmesi ile ilgili düşüncene sonuna dek katılıyorum. topkapı-fatih-unkapanı yoluyla giden bir metronun bu köprüye çıkması planlanmadı ama planlanması gerekti.

artı kabataş-karaköy-şişhane metro etüdü vardı. kabataş-beşiktaş-mahmutbey metrosunun şişhaneye bağlanması ile ilgili olarak. ne oldu bilmiyorum.

bunlarda o civarda yapılan fotolama çalışmaları.

Resim
Resim
Resim

sağdaki resimde yer alan bina yıkıldı. alan açıldı. çok ferah oldu. deniz görünebilir belki.

Resim
Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 12 Oca Prş, 2012 13:15

karayolu köprüsünden metro geçse:

Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 12 Oca Prş, 2012 19:32

surlar ve metronun geçişi

Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 12 Oca Prş, 2012 19:58

Hm, orası biraz dar görünüyor gibi. Kaldırım, araç, park … bunlar metro şebekesinden bayağı uzakta kalmalı. Ayrıca surları, etraftaki binaları vs de fazla sarsmamalı. Bunları o köşede bakalım nasıl çözecekler.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 12 Oca Prş, 2012 22:33

resim dar gösterebilir. ama orada genişçe bir alan var. ray hattını temsilen çizdim. şimdi bana da dar geldi ama temsili olsun diye yaptım. burada biraz daha genişçe göründü.

Resim

Resim

bu iyi oldu:

Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 13 Oca Cum, 2012 19:05

azapkapı bölgesinde tersane caddesi ile tünel arasında 3 adet viyadük ayağı var. çay bahçesinin önüne denk gelenden hariç olarak. sokak arasında 3 ayak. biri tam tünel girişinin önünde.

tünelden çıkınca 1. ve 2. ayakların tam ortasında sur kapısı konumlanıyor. mahalleden kapıya girince hemen kafamızda viyadük belirecek. yükseklik kaç m tahmin edemedim daha. ama 1. ayak çok yüksek değil. sıfıra yakın.

Resim

caddenin her 2 yanında ayak var.

caddeden haliç'e doğru karada 4 tane daha ayak var. sonra köprü başlıyor. bu 4 ayağın olduğu alan da da surlar vardı.

Resim

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön