
ist-M.04:02 » M2 Yenikapı-Hacıosman Metro Hattı
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
m2 kodlu ray devreleri upgrade olması lazım
m2 1. fazda kodlu ray devreleri kullanılıyormuş. 2. fazı birleştirirken bu sistem upgrade edilmesi lazım? edildi ise hangi sisteme geçildi.
http://www.rayturk.net/rayli-ulasimda-s ... l-ogeleri/
http://www.rayturk.net/rayli-ulasimda-s ... l-ogeleri/
Kodlu Ray Devreleri:
Kodlu ray bölgelerinde rayları izole cebire ile ayırmaya gerek yoktur. Onun yerine ray bölgeleri arasında kapasitif ayırıcılar kullanılır. Ray bölgesinin bir ucundan verici vasıtası ile raya verilen ses frekansı ray bölgesinin diğer ucundan bir alıcı vasıtası ile alınır ve ölçülür. Eğer frekansta bir sapma varsa fail-safe mantığa göre tren varmış gibi düşünülür ve bölge kilitlenir. Son yıllarda inşaa edilen olan sabit bloklu sistemlerde, ses frekanslı ray devreleri kullanılmaktadır. Özellikle kısa mesafeler de aracın algılanmasını gerektiren düşük zaman aralıklı tren işletmesi yapılan sistemlerde kullanılması avantajlıdır. Ayrıca ray kesintisiz olduğu içinde yolculuk konforu artar ve bakım maliyeti düşer. Son zamanlarda işletmeye açılan Ankaray Dikimevi-AŞTİ hattı ve İstanbul Metrosu M2 Taksim – 4 Levent Hattında kodlu ray devresi kullanmaktadır.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Sanırım CBCT denilen sisteme geçmişMehmet Kasım yazdı:sinyalizasyon sisteminin yapıldığını biliyorumda hangi sisteme geçtiğini merak ettim.
Sabit blok otomatik sürüş sinyalizasyon sistemi:
Otomatik tren işletme sistemine sahip bu sistemlerde trenler kumanda merkezi tarafından bilgisayar vasıtasıyla otomatik olarak sürülmektedir. Zaman çizelgesine göre tren hareket saatleri işletme programına kaydedilir. Trenin hangi hızda nasıl gideceği bazen blokların başında veya devamlı trenle haberleşme yoluyla alınmaktadır. Merkezi interlocking trenlerin konumunu algılar ve durması gerektiği noktayı ve nasıl güvenli olarak duracağını trene bildirir. Trende aldığı bilgiye göre duracağı yeri, uygulaması gereken fren gücünü hesaplar ve ona göre bir fren gücü uygular.
Eğer tren çalıştırma sıklığı düşük tutulmak isteniyorsa sinyalizasyon sisteminin ilk dizaynı sırasında (ör. HT = 90 sn. veya 120 sn.) ray devrelerinin uzunluğu kısa tutulmalıdır. Düşük tren aralıklarında uygulanması zor olmakla beraber 2 dk civarındaki tren aralıklarına kadar uygun bir çözümdür. Manuel sürüş sinyalizasyon sistemine göre %10-15 daha fazla maliyetli olmakla beraber, sürüş senkronizasyonu, enerji ve personel tasarrufu düşünüldüğünde uygun bir çözümdür. Taksim 4 Levent arasındaki İstanbul metrosu bu sistemi kullanmaktadır.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Onu daha önce hangi başlığa yazmıştım hatırlamıyorum şu anda ama Şişhane-Taksim arası en son görüştüğümde aklımda kalan manuel işletildiği idi bu da Haliç köprüsü sonrasında inşa edilecek makas grubu ile alakalı bir durumdu, yani köprü inşa edilip o alan yapılmış olsa aslında Şişhane' de sisteme dahil işletilebilirdi eğer yanlış hatırlamıyor isem orası ile ilgilide proje bazında çalışmalar yapıldı ama mevcuda bağlanmadı zaten bu yüzden hala mekik işletme devam ediyor.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
TOS
tahmin ettiğim gibi. şişhane yenikapı açılınca aynı hacıosman uzatmasındaki ızdırapları yaşayacakmıyız? yoksa daha kısa mı olacak? o zaman hem mevcut kısmın upgrade edilmesi hemde uzatmanın entegre olması hemde yeni araçlar vardı. şişhane yenikapıda bu 3 işin 2'si yok. ne dersiniz?
http://www.rayturk.net/metroda-tam-otom ... sistemler/
http://www.rayturk.net/metroda-tam-otom ... sistemler/
TAM OTOMATİK SÜRÜCÜSÜZ (TOS) SİSTEMLER ve AVANTAJLARI
Raylı toplu taşımada sürücüsüz veya tam otomatik sistemler yaygınlaşmaktadır. Hem hareketli blok hemde sabit blok sistemlerde tam otomatik bilgisayar kontrollü tren sürüşü mümkündür. Yıllardır yapılan testler ve uygulamalar başarı ile sonuçlanmıştır.
TOS sisteminin avantajları aşağıda verilmiştir:
Güvenlik ve Emre Amadelik
1. TOS Sistemler insan hatasını engellemektedir. Mevcut sistemlerde kazaların bir çoğu insan hatasından kaynaklanmaktadır.
2. Ayrılmış yol kullanımı yaya ve araç ile çarpışmaları önlemektedir.
3. Platform kapıları kullanılması durumunda hat’a insan düşmesini ve yolcuların sebep olduğu gecikmeleri önlemektedir.
Yüksek Kalitede Hizmet
1. TOS Sistemler ile trenler arasındaki Headway süresi minumuma indirilerek yolcuların bekleme süreleri kısaltılmaktadır.
2. Aktarma noktalarında bekleme süresi kısaltılabilmektedir.
3. Yüksek ticari hız, kısa yolculuk süreleri ve dakiklik toplu taşımanın yolcu çekim etkisini arttırmaktadır.
Yüksek İşletme Esnekliği
1. Değişkenlik arz eden yolculuk taleplerine gerçek zamanlı olarak hat’a araç sokma veya hattan tren çekme şeklinde cevap verebilme özelliği.
2. Araç içinde Sürücülerin / Personelin olmaması personel verimliliğini arttırmaktadır. Tabii araca makinist konup/konmaması işletmeciliği yapan firmanın seçimine bağlıdır. Trende bulundurulacak personeller yolculara hizmet kalitesini arttırıcı şekilde örneğin yolculara yardımcı olacak şekilde çalıştırılabilir.
Düşük Bakım Maliyeti
1. TOS sistemlerde eğer hareketli blok kullanılırsa (özellikle CBTC’de) kullanılan saha ekipmanlarının az olması sebebiyle bakım ihtiyacı azdır ve maliyeti düşüktür.
2. Saha ekipmanı az olduğu için arızaya müdahale daha kolay ve arıza giderme süresi daha düşüktür.
Minumum Çevresel Etki
1. Belirli yolculuk talebi için kullanılacak Headway süresinin kısaltılması demek daha kısa tren setlerinin kullanılması demektir. Bu altyapının boyutunun ve maliyetinin azalması demektir.
2. Lastik tekerlekli versiyonlarda dik eğimleri rahatlıkla tırmanabilme ve daha az gürültü oluşturma özelliği.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
O kısımda öyle bir sıkıntı olmayacak sanırım, dedim ya yazdım ama bulamıyorum, Şişhane içinde sistem yapılmıştı fakat makas bölgesi dahil edilmediği için manuelde bırakıldı, işin o kısmı biraz karışık sanırım sistemi kuran firma o detaylara girmek istemedi öyle hatırlıyorum, daha doğrusu sana geçen söylediğim gibi ne istediğini bilir ve bunu şartnamene düzgün yazarsan kimse sana artislik yapamaz
Yenikapı uzatmasında bu sorunlar yaşanmayacak denildi, tabii ki orada sinyalizasyon kurulum ve test aşamaları olacak ama böyle adaptasyon sorunu falan diye bir şey yok çünkü aynı şeyin devamı yapılacak.

Yenikapı uzatmasında bu sorunlar yaşanmayacak denildi, tabii ki orada sinyalizasyon kurulum ve test aşamaları olacak ama böyle adaptasyon sorunu falan diye bir şey yok çünkü aynı şeyin devamı yapılacak.