ist-T.10:04 » LRV34 Rotem Metro Araçları
- abhazyalı ugur
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 128
- Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 17:54
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18075
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Neye göre test? Bizim raylara göre o zaman artık bizim raylarda kullanılması gerekir, yani burada test edilmesi sadece aracın çalıştığını gösterir Adana ya gittiğinde tekrar oradaki ray üzerinde testi gerekir bence, sonuçta Adana daki araçlar benim hatırladığım kadarı ile Taksim metrosu için düşünülmüştü ama yeterli olmadıkları ya da buradaki sisteme uygun olmadıkları gibi bir gerekçe ile istenmediler diye biliyorum.Peki adana araçları neden sistemi açılana kadar bize kiralamıyor.En azından bizim araçlar gelene kadar burda depolarda bekleyen araçların test sürüşleriş bizim burdaki raylarda gerçekleşir.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18075
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bu araçlardan ikinciside depoya indirildi, önümüzde hafta yada iki hafta içerisinde 2 adet daha teslim alınmış olacak, söylentilere göre Ağustos a kadar teslim alınacak deniliyordu ama bunu resmi bir ağızdan duymadık, Ağustos sonuna kadar olsa ve ayda 4 adet teslim alınabilse 16 adet yapar toplam 30 araç diye biliyorum, yine tam emin olmamak ile birlikte araçlar 2' li çalışacak gibi görünüyor.
Araçlar hakkında diğer bir bilgi iç tasarım oldukça geniş ayakta yolcu alanı fazla tasarlanmış, özürlü ve bebek arabaları için geniş alanlar var, makinist kapısı olmaması biraz kullanışsız geldi bana yani sadece yolcu kabininden binip inebiliyor makinistler, bunun dışında dış görünümün basitliğine rağmen içi bence gayet ferah, bu aşamada resim yayınlamak pek doğru değil evet devlet sırrı değil ama sonuçta teslimatı yapılmamış araçlar bizimde konumumuz gereği bazı kurallara uymamız gerekiyor gördüğüm kadarı ile iç tasarımı çiziktirebilirsem bu mesaja eklerim.
Araçlar hakkında diğer bir bilgi iç tasarım oldukça geniş ayakta yolcu alanı fazla tasarlanmış, özürlü ve bebek arabaları için geniş alanlar var, makinist kapısı olmaması biraz kullanışsız geldi bana yani sadece yolcu kabininden binip inebiliyor makinistler, bunun dışında dış görünümün basitliğine rağmen içi bence gayet ferah, bu aşamada resim yayınlamak pek doğru değil evet devlet sırrı değil ama sonuçta teslimatı yapılmamış araçlar bizimde konumumuz gereği bazı kurallara uymamız gerekiyor gördüğüm kadarı ile iç tasarımı çiziktirebilirsem bu mesaja eklerim.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5557
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18075
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Aslında tanıtım amaçlı şu heykel ineklerden birini içine bindirebiliriz eee artık konsept böyle en azından burda böyle, yeni alınacak Alstom tramvaylarında da oturma yeri çok az olacaktı, aslında tam tramvay işte ben tramvayda çok oturma yerine karşıyım 500 mt de bir durak var ne oturcan minibüsle 5 km gidiliyor ya (işte en tehlikeli zihniyet umarım böyle düşünen çok insan yoktur)
Valla kötü mötü bilemem böyle yapılmış, orjinalimi de istek üzerine mi yapılmış bilmiyorum içi ferah geniş yüksek tabi oturma yeride az olunca bu durum ortaya çıkıyor ama neyse
Valla kötü mötü bilemem böyle yapılmış, orjinalimi de istek üzerine mi yapılmış bilmiyorum içi ferah geniş yüksek tabi oturma yeride az olunca bu durum ortaya çıkıyor ama neyse
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18075
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18075
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Havalimanı hattındaki araçların sence problemi nedir, sadece eski olduklarını düşündüğün için mi böyle bir kanıya vardın? Açıkçası ben bu araçlara eski denilebilmesi için daha uzun süre geçmesi gerektiğini düşünüyorum 18 yıllık bir araç raylı sistemde ekonomik ömrü bulunan ve İstanbul Ulaşım A.Ş. gibi bakım onarımların yeterince titiz yapıldığı bir kurumda 30 yıl verimli kullanılabileceğini düşünüyorum, bu araçların bir önceki versiyonu hemde 20 yıl daha yaşlıları halen aktif şekilde Avrupa da kullanılıyor, Fanta reklamı gibi olacak ama araç konusunda imaj hiçbir şeydir, araçların sadece görünümü yeni olduğu için iyi olduğunu düşünme yanlışına düşmemek lazım, ha tabii ki kısmen doğrusun bir süre sonra bu hattın araçlarının yenilenmesi gerekecek şimdiden bu yenileme yapılsın ve oradan alınan araçlar öbür hatta verilsin diyorsun ama o hattaki insanlarda klimalı olmasına rağmen ABB leri beğenmiyorlar kendi aralarında eski bunlar yenileri gelsin diye söylenip duruyorlar bu anlamda kimseyi memnun edemeyiz ve şahsi görüşüm olarak böyle bir kaygı da taşımamalıyız.
Bir diğer durum bu alınan araçlardan şu ana gelenlerin hepsi MD yani makinist kabinli, hiç orta M dediğimiz römork araç yok, bu da araçların ikili dizi halinde kullanılacağı düşüncesini uyandırdı bende belkide orta vagonlar sonra gelecek, bu hali ile 3 lü dizi için 20 motris 10 römork yapar, yani 10 dizi Havalimanı hattında yanlış hatırlamıyorsam 75 araç var ve full çalışşalar 15,16 dizi yapıyor ki yetmiyor yani araçların karışık çalışması gerekir, ikinci handikap Havalimanı hattındaki araçların tekerlekleri S49 ray tipine uygundur T4 Edirnekapı Sultançiftliği rayları ise Rİ60 tır, bu uyum için tekerleklerin modifiye işleminden geçmesi gerekiyor, ki bu Rottem araçlarının tekerleklerinin de Rİ60 olduğu dolayısı ile Havalimanı hattında işletme hızında çalıştırılamayacağı (güvenli bir şekilde) anlamına gelir.
Sadece bildiğim kadarı ile bilgilendirmek istedim.
Bir diğer durum bu alınan araçlardan şu ana gelenlerin hepsi MD yani makinist kabinli, hiç orta M dediğimiz römork araç yok, bu da araçların ikili dizi halinde kullanılacağı düşüncesini uyandırdı bende belkide orta vagonlar sonra gelecek, bu hali ile 3 lü dizi için 20 motris 10 römork yapar, yani 10 dizi Havalimanı hattında yanlış hatırlamıyorsam 75 araç var ve full çalışşalar 15,16 dizi yapıyor ki yetmiyor yani araçların karışık çalışması gerekir, ikinci handikap Havalimanı hattındaki araçların tekerlekleri S49 ray tipine uygundur T4 Edirnekapı Sultançiftliği rayları ise Rİ60 tır, bu uyum için tekerleklerin modifiye işleminden geçmesi gerekiyor, ki bu Rottem araçlarının tekerleklerinin de Rİ60 olduğu dolayısı ile Havalimanı hattında işletme hızında çalıştırılamayacağı (güvenli bir şekilde) anlamına gelir.
Sadece bildiğim kadarı ile bilgilendirmek istedim.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5557
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Havalimanı hattında, M1 idi, di mi? ... metro araçları gayet güzel. Hiç sırıttığı yok. Yeterince oturma yeri olsun, bavul koyacak yer de olsun, o kadar. Bir de herhangi bir semtin ortasında değil, şehrin ortasında bitsin! Aslında Aksaray'dan aşağı doğru değil, yukarı doğru gitmesi ilginç olurdu ...
B. Alabay
B. Alabay
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38