tr-HT.01 » Projelendirilen Hızlı Tren Hatları
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Muhakkak ölçüp biçmişlerdir, sonuçta kafadan proje yapacak halleri yok, o kadar abartmıyorum ya da küçümsemiyorum. Ama o apartmanların hepsinin girişi o sokaklardan, inşaat için sokağı kapaman lazım, binalara ne kadar yaklaşacaksın? Ben o yüzden orada olsa olsa mevcut 2 haricinde en fazla 1 ekspres hat inşa edilebilir diyorum, belki ekstra bir peron daha konulabilir, de bugün yetecek yarın yetecek, 10 yıl sonra aman burası dar geliyor diyecekler, paralar çöpe gider gitmez tartışılır ama yazık olur. Şahsi görüşüm hem Marmaray hem YHT kapsamında bu güzergah birlikte ele alınıp gerçekten büyük bir gar inşa edilmelidir, yük trenleri için bir yol, kısa duracak bölgeseller için bir yol, yht duraklaması için 1 yol ki Sirkeci kullanılmaz ise mecburen burası Baş gar gibi hizmet vereceği için uzun durmak zorunda. 2 yolda marmaray için, hadi bölgeseller ile yht leri çakıştırmazsın 4 yol 2 peron olsun. Ama peron işinide 5 metre kurtarır abi derlerse ben fıttırırım.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Proje tipine göre değişir, 3 peron 6/7 yol sığdıranda var, 2 peron 5 yol sığdıranda google dan ölçmek her zaman doğru sonucu vermeyebilir, mesela şimdi bir tanesinde 8 yol 4 peron ölçüm 60 metre içine sığan, yukarıda verdiklerimin tamamını 60 metre içine sığacak şekilde ölçtüm. Bir de sen neden İETT garajına taktın kafayı orası olsa olsa gar giriş binası olur bizi ilgilendiren ray hattı alışveriş merkezi değil, ama bir dükkan ayarlarız hesaplı diyorsan başka
Daha önce yazmıştım standartları bilmiyorum ama nerde kimden duydum hatırlamıyorum demiryolları için bir koruma bandı olayı var bu da herhalde minimum 11 m. güvenlik için öneriliyor, bu normal 2 hatlı bir yol için. Bunun dışında peron genişliği olarakta önerilenin 7 metre olduğunu biliyorum, daha genişide var darıda var ama bahsettiğim adam gibi garlar için, yani normal bir istasyonda 5 m. bile yeterli gelebilir, fakat yoğun yolcu olan bir güzergahta 7 m. öneriliyordu diye aklımda kalmış. Hadi bir merkez garda trenleri yollara dağıttığımız için maks. 7 yapalım (yerimiz dar oynayamıyoruz ya ) araç genişliğinden yola çıkarak bir hat içinde min. 3,5 m. genişlik verelim bu durumda ilk örneğim 42 m. falan yapıyor, demek ki orada peronlar daha geniş. Bir de google earth belki açıdan dolayı yanıltabilir, yani haritadan baktım ölçtüm diyerek bir kriter oluşturamayız bence.
Daha önce yazmıştım standartları bilmiyorum ama nerde kimden duydum hatırlamıyorum demiryolları için bir koruma bandı olayı var bu da herhalde minimum 11 m. güvenlik için öneriliyor, bu normal 2 hatlı bir yol için. Bunun dışında peron genişliği olarakta önerilenin 7 metre olduğunu biliyorum, daha genişide var darıda var ama bahsettiğim adam gibi garlar için, yani normal bir istasyonda 5 m. bile yeterli gelebilir, fakat yoğun yolcu olan bir güzergahta 7 m. öneriliyordu diye aklımda kalmış. Hadi bir merkez garda trenleri yollara dağıttığımız için maks. 7 yapalım (yerimiz dar oynayamıyoruz ya ) araç genişliğinden yola çıkarak bir hat içinde min. 3,5 m. genişlik verelim bu durumda ilk örneğim 42 m. falan yapıyor, demek ki orada peronlar daha geniş. Bir de google earth belki açıdan dolayı yanıltabilir, yani haritadan baktım ölçtüm diyerek bir kriter oluşturamayız bence.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Projeler için bir taraftan ihaleler yapılırken diğer taraftanda tabii ki herkes benim kapımada benim kapımada serzenişlerine başladı. Geçtiğimiz günlerde Diyarbakır ilininde bir şekilde böyle bir talebi olmuştu, maşallah çok hızlı bir şekilde bu talebe cevap verilmiş ama umulanın olacağını sanmıyorum, yani yaparız bu treni kafalarız falan sanılıyorsa, o tren kaçtı bence.
http://www.haber7.com/haber/20120112/Gu ... eliyor.php
http://www.haber7.com/haber/20120112/Gu ... eliyor.php
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü'nce 'Diyarbakır-Şanlıurfa Yüksek Hızlı Tren Projesi' konusunda gerekli çalışmaların başlatıldığı ifade edilen yazıda, söz konusu proje kapsamında Şanlıurfa'nın Diyarbakır üzerinden Malatya, Sivas ve Ankara’ya, Yüksek Hızlı Tren hatlarıyla bağlanmış olacağı ifade edildi.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bana ilginçten öte saçma geldi ya neyse sen çiziktirince daha iyi canlandı gözümde, açıkçası Şanlıurfa'ya yht gidecekse bu Ankara-Kayseri-Maraş-Antep istikametli olmalı derim ama Şanlıurfa ile Diyarbakır arasında YHT hattı mı?
İlla Diyarbakır'a gitmesi isteniyorsa Sivas üzerinden gitmesi doğru gibi görünüyor, ama diyorum ya gerenk varmı? Yoksa devlet baba yht yi de ücretsiz mi yapacak.
İlla Diyarbakır'a gitmesi isteniyorsa Sivas üzerinden gitmesi doğru gibi görünüyor, ama diyorum ya gerenk varmı? Yoksa devlet baba yht yi de ücretsiz mi yapacak.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Coğrafyaya bakmadan, Kayseri'den neden devam etmediklerine bir şey diyemem. Ama öte yandan, Diyarbakır bir gün normal bir şehir olarak, normal bir hayata dönüp, Türkiye'de normal ve barış içinde bir geleceğe gidecekse, oraya YHT, ve oradan da etrafa YHT hatları çekmek gayet mantıklı olur. O köşeler onlarca senedir gerilerde kalmış. Ben şahsen Malatya ve Adıyaman'dan daha doğuya gidemedim henüz, ama oraları da yetti, bana her yer çöl gibi geldi
Merak ettim, coğrafyaya bir bakayım Hm. İsviçre olsa, tünel kazar Ama fay hatları? Yine de garip, yani KayseriAntep deliğini kapatmalı aslinda. Ama kapatılacak başka o kadar delik varki, hiç, ne diyelim ki
Merak ettim, coğrafyaya bir bakayım Hm. İsviçre olsa, tünel kazar Ama fay hatları? Yine de garip, yani KayseriAntep deliğini kapatmalı aslinda. Ama kapatılacak başka o kadar delik varki, hiç, ne diyelim ki
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
ankara-urfa yht işletmesinden ziyade gap bölgesine dönük olarak bölgesel bir sistem gibi duruyor. g.antep-ş.urfa arasında, urfa-diyarbakır arasında dolayısıyla antep-diyarbakır arasında yht'nin iş yapacağını zannederim. ama sağlam bir ekspres trene de fitim.
bölgeye birde konyadan gelen bir hat var.
bölgeye birde konyadan gelen bir hat var.
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 741
- Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47
..........................................................................................................
6 adet yüksek hızlı tren (YHT) için ihaleye çıkmaya hazırlanan Devlet Demiryolları (TCDD), 350 kilometre hız yapacak trenler alacak.
İslam Kalkınma Bankası'ndan alınan yaklaşık 175 milyon euroluk kredi ile başlanacak projede sayı, Ankara-İstanbul ve Ankara- Sivas hatlarının açılması ile 2016 yılına kadar 62'ye çıkacak. Böylece Ankara-Eskişehir ve Konya arasında 250 kilometre hızla giden YHT'lere, "Çok yüksek hızlı trenler" eklenecek. Sabah'ın haberine göre söz konusu ihaleler yakın zamanda bitirilmesi planlanıyor. Bu şekilde Ankara-Eskişehir ve Ankara-Konya hattındaki beklenenin üzerinde oluşan talepler de seferler arttırılarak karşılanabilecek. Alınması planlanan trenlerle, hem kısa zamanda Ankara-Eskişehir ve Ankara-Konya hattındaki YHT'lerin seferler arttırılacak hem de daha hızlı trenlerle süre kısalacak.
GÜNDE 50 BİN YOLCU
2013 sonunda günlük 50 bin yolcu taşıması hedeflenen İstanbul- Ankara hattının devreye girmesi, 2023'e kadar Edirne'den Kars'a tüm hatların tamamlanması ile yüz binlerce yolcuyu taşıyacak YHT'ler, Türkiye ulaşım sektöründe büyük zaman ve kaynak tasarrufu sağlayacak. 2023'te hedeflerin tamamlanması ile Edirne'den Kars'a 8 saatlik ulaşımın önü açılacak.
http://goo.gl/iup50
...........................................................................................................
6 adet yüksek hızlı tren (YHT) için ihaleye çıkmaya hazırlanan Devlet Demiryolları (TCDD), 350 kilometre hız yapacak trenler alacak.
İslam Kalkınma Bankası'ndan alınan yaklaşık 175 milyon euroluk kredi ile başlanacak projede sayı, Ankara-İstanbul ve Ankara- Sivas hatlarının açılması ile 2016 yılına kadar 62'ye çıkacak. Böylece Ankara-Eskişehir ve Konya arasında 250 kilometre hızla giden YHT'lere, "Çok yüksek hızlı trenler" eklenecek. Sabah'ın haberine göre söz konusu ihaleler yakın zamanda bitirilmesi planlanıyor. Bu şekilde Ankara-Eskişehir ve Ankara-Konya hattındaki beklenenin üzerinde oluşan talepler de seferler arttırılarak karşılanabilecek. Alınması planlanan trenlerle, hem kısa zamanda Ankara-Eskişehir ve Ankara-Konya hattındaki YHT'lerin seferler arttırılacak hem de daha hızlı trenlerle süre kısalacak.
GÜNDE 50 BİN YOLCU
2013 sonunda günlük 50 bin yolcu taşıması hedeflenen İstanbul- Ankara hattının devreye girmesi, 2023'e kadar Edirne'den Kars'a tüm hatların tamamlanması ile yüz binlerce yolcuyu taşıyacak YHT'ler, Türkiye ulaşım sektöründe büyük zaman ve kaynak tasarrufu sağlayacak. 2023'te hedeflerin tamamlanması ile Edirne'den Kars'a 8 saatlik ulaşımın önü açılacak.
http://goo.gl/iup50
...........................................................................................................