Köprünün projesi sizinde içerikte okuduğunuz üzere tamamlanmış, hesap kitaba göre mevcut köprüye yapılacak bir takım takviyeler ile bu sistemin iş göreceği düşünülüyor. Tabi henü proje aşamasında, çünkü haberin devamında projenin Karayolları Genel Müdürlüğü'ne sunulduğu 2011 yatırım planına alınmasının beklendiği belirtilmiş.Malatya Valisi Ulvi Saran, Karakaya Baraj Gölü üzerindeki Fırat Demiryolu Köprüsü’nün üzerine ikinci bir kat daha yapılacağını ve bu ikinci katın karayolu ulaşımına açılacağını söyledi.
Saran, şöyle konuştu:
"Elazığ’ın Baskil ilçesinden gelip de Malatya’da ikamet eden 40 binin üzerinde insan var. Ayrıca, Baskil yöresinde yetişen kayısı Malatya’da pazarlanıyor. Burada 20 bin ton civarında kayısı yetişiyor. Bu nedenle gerek Baskil’den Malatya’ya, gerekse Malatya’dan Baskil’e gerçekleşen yolcu trafiği ile kayısı ve tarım ürünlerinin Malatya’ya getirilmesi son derece meşakkatli oluyor. Bu taşımacılık genellikle barajdan feribotla yapılıyor. 2003 yılındaki feribot kazasında da 10’un üzerinde vatandaşımızın hayatını kaybettiği bilinen bir şey. Burada karayolu köprüsü olmadığı için karşıdaki ürünler ve ahali bize Kömürhan Köprüsü’nü dolaşarak gelmek zorunda kalıyor. Bu da uzun bir güzergahın katedilmesi anlamına geliyor"
Baskil ilçesinden Malatya’ya doğrudan geçişi sağlayacak bir hat olup olmayacağını düşündüklerini anlatan Saran, demiryolu köprüsünün çelik konstrüksiyonun üzerine kaplama yapılarak üst katını karayolu geçişine uygun hale getirip getiremeyeceklerini düşündüklerini ve Ortadoğu Teknik Üniversitesinden Malatya’ya uzmanları davet ettiklerini söyledi.
Malatya Valisi Ulvi Saran, Karakaya Baraj Gölü üzerindeki Fırat Demiryolu Köprüsü’nün üzerine ikinci bir kat daha yapılacağını ve bu ikinci katın karayolu ulaşımına açılacağını söyledi.
Demiryolu köprüsünün üzerine yapılması planlanan karayolu projesinin tamamlandığını anlatan Saran, Türkiye’nin en uzun demiryolu köprüsü olan 2080 metre uzunluğundaki Fırat Demiryolu Köprüsü’nün üzerine yapılacak karayolu köprüsünün bölge insanın ihtiyaçlarına cevap vereceğini kaydetti.
Saran, şöyle konuştu:
"Elazığ’ın Baskil ilçesinden gelip de Malatya’da ikamet eden 40 binin üzerinde insan var. Ayrıca, Baskil yöresinde yetişen kayısı Malatya’da pazarlanıyor. Burada 20 bin ton civarında kayısı yetişiyor. Bu nedenle gerek Baskil’den Malatya’ya, gerekse Malatya’dan Baskil’e gerçekleşen yolcu trafiği ile kayısı ve tarım ürünlerinin Malatya’ya getirilmesi son derece meşakkatli oluyor. Bu taşımacılık genellikle barajdan feribotla yapılıyor. 2003 yılındaki feribot kazasında da 10’un üzerinde vatandaşımızın hayatını kaybettiği bilinen bir şey. Burada karayolu köprüsü olmadığı için karşıdaki ürünler ve ahali bize Kömürhan Köprüsü’nü dolaşarak gelmek zorunda kalıyor. Bu da uzun bir güzergahın katedilmesi anlamına geliyor"
Baskil ilçesinden Malatya’ya doğrudan geçişi sağlayacak bir hat olup olmayacağını düşündüklerini anlatan Saran, demiryolu köprüsünün çelik konstrüksiyonun üzerine kaplama yapılarak üst katını karayolu geçişine uygun hale getirip getiremeyeceklerini düşündüklerini ve Ortadoğu Teknik Üniversitesinden Malatya’ya uzmanları davet ettiklerini söyledi.
Köprünün yerini görmek için bu linke tıklayınız.
Köprünün Malatya tarafından Malatya merkeze kuş uçumu 20 km. var, Kömürhan köprüsünden dolaşmak ise, yaklaşık 80 km lik bir yol demek anlamına geliyor ama sadece bu açıdan değil de aynı zamanda Elazığ bağlantısını da kısaltıp kısaltmadığının etüt edilmesi lazım, eğer bu konuda da fayda getirecekse ve gerçekten o çelik köprü ağır vasıta trafiğine dayanacak konstrüksiyona sahip ise bu proje hayata geçmelidir derim.