Bende aynısını söylüyorum zaten, hatta defaetle de yazdım, iki uçtaki yolculuğun bir önemi yok, tamam böyle bir talep varmı yokmu bu tabii ki bir kriter ama önemli olan hat boyunca bir doluluk olacak mı? Böyle bir imkan var ise o güzergah fizibl bir sorun yok, zaten S çizerek gitmesi gerekebilir önerimde bu sebepten dolayı, semt merkezlerine girerek insanları ekstra olarak bir minibüs ya da otobüs ile metroya ulaşma sıkıntısıdan kurtarmak. Ama İstanbul'da bu da sorun, öyle noktalar var ki yolun altı da üstü de yolcu talebi yüksek, o zamanda mecburen E-5 güzergahını takip edecek.
Şunu da kabul ediyorum, tabii ki en kolayı ve hatta doğrusu E-5 in altından kazarak gitmek, hem hız sağlayacak hem de zaten var olan bir güzergah, senin şu sürekli emsal gösterdiğin kentlerde de zaten bu şekilde yapılmış pek çok hat yokmu? Ama adam 2. dünya savaşından sonra kentlerini kurarken caddelerden kısmamış ki

hep yazıyorum ya bizim sokak dediğimiz yerler adamlarda patika, cadde dediklerimiz sokak, bulvar diyoruz koskocaaa Millet ve Vatan caddelerine ama 2 ve 3 er şerit, en geniş caddelerimiz bunlar o da 2 tane. E-5 i buldunmu altına gireceksin

başka yolu da yok gibi.
alabay yazdı:İstanbul'daki en büyük problem, başından sonuna kadar doğru dürüst bir master plânının olmaması. Yenikapı'dan Havalimanı'na Esenler üzerinden gezmek mantıksız; ama tam bir ağ olsa, o önemli olmaz, çünkü aktarma merkezleri olur. Ama bizde istasyon aralıkları bile artık buna tam elverişli değil. Olmadı bu iş, bir türlü olmadı.
Burada da haklısın, ama master plan yok mu? Var gibi, soru şu olmalı bence doğru mu? Ya da yeterli mi? Master Plan 5 yıllık mı yapılır, ne bu Hizmet Hedefi mi? Yani dönemim boyunca bunu yapacağım, sonraki seçimden sonra Allah büyük.
Havalimanı hattı konusuna da değineyim, bu konuyu uzun zaman tartıştık, hatırlarsın hatta başka sitede, orada bir takım çizimlerde yapmıştım ama bulamadım buraya da yükleyeyim. Neden Otogar bağlantısı gereksiz ki? Bu düşünce aslında saçma, herkes o hat niye öyle kıvrılıyor ki diyor

Otogar' a gidiyor işte, neden unutuyoruz ülkemiz bir karayolu ülkesi, şehirlerarası ulaşımda karayolunun hükümdarlığı uzun süre daha sürecek ve Otogar bu sebeple gidilmesi gereken bir yer, o zaman metro niye gitmesin, ya da havalimanı ile otogar arasında neden bağlantı olmasın? Evet, hep diyorum hat ilk önce Bağcılar üzerinden İkitelli'ye gitmeli idi ama kesinlikle havalimanına da bağlanmalıydı. Bugün olaya bakarsak zaten hat için bir takım düşünceler var malum şu A, B olayı, e o zaman oldu olacak öneri hatlarımızı gözden geçirip bir de C hattı yapsınlar Ulubatlı'dan sonra kıvrılsın Zeytinburnu'na birleşsin, fakat o zaman yazdığım yazılarda yaptığım hesaplama hiçte süre olarak büyük artı katmıyordu, yani kimse o kestirme gibi görünen güzergahta ama yol 15 dk. kısalıyor diye beklemesin, o zaman fayda nerede?