ist-M.03:04 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18157
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Eki Sal, 2011 10:49

Son durum;

Kalan ray montajı yaklaşık 1,2 km imiş, bunu sanırım tabelalardan doğrulayabilirsiniz, tabela gören bir kamera olsa bakacağım da :) bir iki açık şaft bölgesi ve Kartal' daki araçların hatta alındığı bölümde ray döşemesi yok, bu kesimlerin bu ay sonuna kadar halledileceği söyleniyor ama sanırım Kartal her halukarda kalacak yani araç teslimatı bitene kadar kalacaktır diye düşünüyorum. Bakım onarım ve depo sahası ray montajına da başlanıyor, bununda çok uzun soluklu bir iş olacağını sanmıyorum, katener ile ilgili bir sorun yok, daha önce bir kaç kez söylediğim gibi yeterki ray döşensin çok kısa bir sürede halledilebiliyor.

Test sürüşü haberi doğru, 11/11/11 gibi atraktif bir tarihte hat boyunca bir sürüş yapılacak, bu sürüş sinyalizasyonsuz daha doğrusu manuel olarak yapılacak yani bu sürüş esnasında yeniden şu beyanatı duyacağız (bu hat otomatik olarak işletilecek) Yıl sonu itibari ile hedef tüm imalatın bitmesi ve sistem testlerine başlanması, yani tüm sistemin testi.

Eeee açılış için ne diyelim ;) yıl sonunda açılış yok, yeni yılın 2. ayının ortasında açılış hedefi var, belki yolculu taşıma Mart 1 e sarkabilir ama hedef Şubat ortası. Eğer teknik anlamda testlerde sıkıntı yaşanır ve bu sorunların aşılması için çalışılır ise belki 1-2 aylık sarkma olabilir gibi. Eh iyi haber, en azından daha net bir açılış tarihine sahibiz.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 11 Eki Sal, 2011 13:20

Kalan ray montajını teyit edemeyiz çünkü tabelalar 5,5 km kaldığı dönemde takılı kaldı. O zamandan beri güncellenmiyor.

Bunun dışında vagonların hatta alındığı yaklaşım tüneli Kartal istasyonunun yaklaşık 300 metre batısında, muhtemelen istasyon ile bu yaklaşım tüneli arasında ray montajı yapmadılar. Katener işini hallettikleri aşikar, madem 1 ay sonra o kadar mesafede sürüş olacak mecburen yapacaklar.

Hattın açılışı ile ilgili olarak benim düşüncem baştan beri aynı, hat yıl sonunda bitmiş olur ancak, hattın randımanlı çalışması önümüzdeki yazı bulur hatta okulların açılışını. Şubatta açsalar bile otobüsleri falan ancak bir sonraki kış tarifesine geçerken düzenlemiş olurlar.

Hattın temeli şubat 2005 de atılmıştı, açılışı da yine bir şubat gününe gelirse 7 yılda tamamlanmış olacak...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18157
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Eki Sal, 2011 13:27

su an buyuk olasilik ile subat, sistem testlerinde bir sorun cikmaz ise. Dedigin gibi 7 yil olacak.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 12 Eki Çrş, 2011 10:41

Bence şubat iyi. Hat açılsın, bu arada yaza kadar otobüslerin yolcu oranlarındaki değişimleri görsünler. Hangisi ne olabilir düşünsünler, torpilli mahalleler kulis yapsın. Yazın oturup çalışır onları düzenlerler. Eylül itibariyle de anadolu yakası lüks ulaşım sistemi ile prim yapmaya başlasın artık...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18157
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Eki Çrş, 2011 10:47

Keyfini çıkartacağız diyorsun yani :):) peki sence otobüs hatlarında gerçekten büyük bir değişim olacak mı? Yani Kadıköy' de bir düzenleme olması gerektiği aşikar, o bölgenin rahatlamasını kesinlikle sağlayacaktır ama buradan ötelenen otobüsler nereden kalkacak? Bir de gerçekten E-5 üzeri hatlarda çok ciddi bir seyreltme olur mu?

Bu arada ortası kenarı derken, o kadar yazdık bari yazalım 15 Şubat planda görünen açılış tarihi, bir ihtimal 1 Mart yolculu taşıma olarak zikrediliyor bu arada belki açılış yapılıp ücretsiz taşıma yapılacak bir süre öngörülmüş olabilir, bununla ilgili bir bilgi yok bu benim çıkarımım, olmayabilirde. Eğer küçük aksilikler olur ise 1 Nisan' a kadar sarkabilir ama ötesi pek düşünülmüyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18157
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Eki Çrş, 2011 12:38

Hakan yazdı:Bunun dışında vagonların hatta alındığı yaklaşım tüneli Kartal istasyonunun yaklaşık 300 metre batısında, muhtemelen istasyon ile bu yaklaşım tüneli arasında ray montajı yapmadılar. Katener işini hallettikleri aşikar, madem 1 ay sonra o kadar mesafede sürüş olacak mecburen yapacaklar.
Araçları hatta alabilecekleri başka bir nokta varmı peki? Çünkü şöyle bir durum var hali hazırda 68 araç geldi daha bu kadar araç gelecek, Şubat' a kadar 32 araç daha gelse sayı 100 yapar, geri kalan araçları alabilecekleri bir nokta varmı? Ben sorgulamadım ama araç bakım ve park alanına da ray döşenmeye başlamış acaba bu noktada araçların alınabileceği bir yer mevcutmu bunu öğrenmek lazım. Aksi takdirde şu an ki noktaya ray döşenir ise oradan alınması oldukça zor olacak.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 12 Eki Çrş, 2011 17:32

Esat bir yaklaşım tüneli de vatandaşların Kapet diye bildiği bir durak var onun hemen güney tarafındaki park alanında var. Maltepe ile Küçükyalı arasındaki bu yaklaşım tüneli kapatıldı mı yoksa açıkmı bilmiyorum ama olduğunu biiyorum. Şu ana kadar vagonlar oradan alınmadı ama bundan sonra düşünebilirler mi bilmem. Bunun dışında vagonları alabilecekleri yer yok...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18157
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Eki Çrş, 2011 22:50

O bölümde ray döşendi ise tırları içeri sokamazlar, ve eğer açılışta hattı kesin Kadıköy - Kartal çalıştıracaklar ise taş ocağındaki girişe de ray döşemek durumundalar bu durumda oradan da araç giremez??? gerçi yaklaşım tüneli içine ray döşenerek bir makas bağlantısı yapılır ise olabilir ama öyle bir şey yapılır mı bilmiyorum. Bir diğer seçenekte eğer var ise bakım ve park alanı olarak kullanılacak yolların bulunduğu tünellerden indirmek, aklımda kaldığı kadarı ile bu tüneller zaten yaklaşım amacı ile yapılmış ve sonradan bakım ve park alanı olarak kalmasına karar verilmişti, Kartal' dan sonraki alana bakım alanı yapılamadığı için, eğer orada da yüzeye bir çıkış var ise orayı kullanabilirler herhalde.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 13 Eki Prş, 2011 17:29

Öncelikle otobüs hatlarını düzenleyeceklerine eminim. Çünkü Uzunçayır ve Ünalan istasyonlarının kesiştiği bölgede her şey heryerde. Orada kocaman bir alanlar silsilesi var, bir takım çalışmalar da var ama ne olduğu anlaşılmıyor. Benim tahminim özellikle anadolu yakasının kuzey-batı kesim hatlarının son durağı olarak bu kısım düşünülüyor.

İkinci olarak Kozyatağı'nda da koca bir alan boşaltılıp asfaltlandı, muhtemelen orayı da aynı amaçla kullanacaklar.

Bir diğer konu ise Kartal-Kaynarca arasında tünellerin işinin bitmiş olduğu gerçeği. Bu kesime ray döşemeleri halinde tüm vagonlar orada istiflenebilir...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18157
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Eki Prş, 2011 23:59

Fakat her halukarda araç indirecek yer sıkıntısı ortaya çıkacak, ben acaba Kartal işletmesi olmazmı diye düşündüm ama daha önce de son aldığım bilgide de Kartal' dan işletme olacak şeklidne dile getirildi. Bir de yılbaşına kadar zaten bakım ve park alanının ray döşeme işi bitecektir, dolayısı ile araç park etme yeri konusunda hiç sıkıntı olacağını düşünmüyorum.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 18 Eki Sal, 2011 17:35

Biraz daha bekleseydim 1 ay olacaktı neyse, bilgi edinme başvurumun özet halini yazıyorum. Yahoo kullandığımdan orjinalinde karakter sorunları var mecburen kendim yazdım, neyse önemli olan ne dedikleri.

* Hat üzerindeki istasyonlarda kaba inşaat ilerlemeleri?
* Ayrılıkçeşme istasyonumuz hariç diğer istasyonlarımızdaki kaba inşaatlar tamamlanmış durumdadır. Mevcut olarak devam eden çalışmalar ise sadece istasyonlara bağlı yaya giriş çıkış yapılarıdır ve D100 karayolu yaya alt geçitleridir.

* İstasyonlardaki ince işçilik durumları?
* İnce işçilikde %82 seviyesine ulaşılmıştır.

* İstasyonlardaki elektromekanik işler?
* Elektromekanik işler kapsamında %80'in üzerinde ilerleme mevcuttur.

* Ray montaj, katener, yürüme yolları, ve tünellerdeki diğer işler?
* Ray montajı %95, yürüme yolları %94, katener montajının %99'u tamamlanmış durumdadır.

* Kartal-Kaynarca kesiminde durum?
* Kartal-Kaynarca arasındaki anahat tünelleri bitmiş durumdadır. İstasyon inşaatları ihale edilerek en kısa sürede başlanması planlanmaktadır.

* Kadıköy-Kartal metrosunun açılış tarihinde herhangi bir değişiklik olup olmadığı, hattın etaplar halinde açılması gibi bir durumun olup olmadığı?
* Şu an itibariyle açılış tarihinde bir erteleme söz konusu değildir. Ayrılıkçeşme istasyonunda marmaray projesinden kaynaklanan bir gecikme söz konusu olmuştur. Bilindiği üzere Kadıköy-Kartal Metro projesi ve marmaray projesi aynıanda yürütülmektedir. 31.12.2011 tarihinde Kadıköy-Kartal Metro hattımız kullanıma açılacaktır, fakat Ayrılıkçeşme istasyonumuzun inşaat açlışmaları gecikmeli olarak başladığı için ilk etapta metro hattımıza durak olarak dahil edilmeyecektir. Çalışmalarımız tüm hızıyla devam etmektedir ve bu istasyonumuzun da 2012 yılı içerisinde bitirilmesi planlanmaktadır

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18157
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Eki Sal, 2011 20:21

İBB 31 Aralık' ta ısrarcı yani, bakalım bekleylim görelim. Ama daha önce seninde bir takım öngörülerin vardı hem bu hemde benim aldığım diğer haberin detaylarına dayanarak ben o tarihte bir açılış olsa bile bunun aşırı derecede göstermelik olacağını düşünüyorum, umarım öyle olmaz.

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön