Antalya'daki Antalya-Konya-Kayseri Hızlı Tren Projesi ÇED toplantısından edindiğim bilgiler...
Antalya-Kayseri arası 82 tünel; 43 viyadük; 9 istasyon inşa edilecek
Antalya-Alanya arası 20 tünel; 4 adet viyadük; 2 istasyon inşa edilecek
Antalya-Alanya arası Kayseri-Antalya hattıyla birlikte proje çalışmaları yürütülüyor.
Alanya "bağlantısı"nda Manavgat ve Alanya istasyonları bulunacak,
Manavgat'tan Antalya yönüne giderken Kayseri ana hattında Serik istasyonu olacak.
Kayseri hattı, Antalya'da Aksu'ya girmeden Aksu'nun kuzeyinden geçecek. Aksu'ya gelmeden Yukarıkocayatak'tan kuzeye sapacak.
Daha sonra Kepez ve Döşemealtı ilçelerinin kuzeyinden geçerek Döşemaltı'nda İstanbul-Antalya hattıyla birleşecek. Kayseri hattının Antalya'daki son istasyonu "Döşemealtı" istasyonu olacak.
Antalya-Kayseri arası 160 dk sürecek, Manavgat-Alanya arası 21 dk.
İstanbul hattı Kepez'e kadar geliyor, zaten Antalya İstasyonu ( ana istasyon) Kepez-Fatih'teki Antray Depo sahasının arkasındaki alan. İstanbul hattı Liman'da son buluyor.
Döeşemealtı-Antalya-Liman istasyonları olacak,
Kayseri hattı için Havalimanına bağlantı düşünülmemiş ancak bir istasyon da Aksu ya da Havalimanına yapılabilir dendi. Ancak son kararı bakanlık verecek dendi.
projenin toplam uzunluğu 639,96 km (Antalya-Kayseri ve Manavgat-Alanya)
Manavgat'ın hemen kuzeyinde Manavgat İstasyonu olacak, buradan hat hemen kuzeye Konya'ya ayrılıyor. Akseki, Seydişehir, Meram, Karatay ilçelerinden geçecek.
Hat Antalya-Manavgat arasında Antalya-Mersin karayolunun kuzeyinden geçiyor.
Biraz da belge ve resimler konuşsun.
Dokümanlar MGS Mühendislikten Gülçin Dalgıç Hanımefendiye aittir.