ist-HT.09 » Sadece Hızlı Trenler İçin 2.Tüp Geçit
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18113
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Marmaray sadece kent içi yolculuk, daha doğrusu banliyö ya da metro adı her ne ise bu trenler için çalışacak ise fazlası ile yeter hemde çok uzun yıllar boyunca yeter, ama nüfus arttıkça frekans düşürmek istedikçe diğer trenler bunu zora sokar, dolayısı ile yük trenleri bana göre yolu uzuyor olsa da kuzeye yönlenmeli ya da kesinlikle deniz yolu ile sevkiyata yönlendirilmeli derim. Özellikle YHT, Bölgesel, ya da diğer şehirlerarası trenler için gelecekte muhakkak başka bir alternatif olması gerekecek, ister köprü ile geçsin ister tünelle, beni ilgilendiren geçmesinin gerekliliği. İstanbul' u kıyaslayabileceğimiz kentlerin yaptıklarına bir bakalım derim, onlar bile 100 yıl önce başlayıp en son 50 yıl önce tasarladıkları planları bile şimdi değiştiriyorlar, çünkü zaman tükendi yeni bir yüzyıl başladı, gereksinimler farklılaştı.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
o zaman başlıktaki soruya evet cevabı veriyorsun demektirÖzellikle YHT, Bölgesel, ya da diğer şehirlerarası trenler için gelecekte muhakkak başka bir alternatif olması gerekecek, ister köprü ile geçsin ister tünelle, beni ilgilendiren geçmesinin gerekliliği.
3. köprü işi uzadıkça uzuyor. güzergahta bazı sıkıntılar var. çok kuzeyden ve ormalık alanlardan geçtği için karşı çıkmalar var. böyle gderse 2012'de başlamayacak. 2013'te belk başlar. ama herşey değişebilir. 4 sene desek 2017. sapma yapsak 2018. marmaray tüp geçit 2013'te kısmen 2015'de banliyö ile birlikte açılsa, arada 3 sene var. demek ki ilk başta tüpten herşey geçirilecek.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18113
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
yht 2015'de istanbula varacak. ilk başta gebze-köseköy mevcut yenilenmiş hattan. ihale sonuçlanmış. hattı yapmaya başlayacaklar. iş süresi 36 ay. 2012'de başlasa 2015 eder. tabi marmaray modernizasyonu a başlamalı. sanırım her ikisi 2012'de başlayacak.
yük treni için 42 sefer düşünülüyor tüpte. 1 günde. yani gecede
yük treni için 42 sefer düşünülüyor tüpte. 1 günde. yani gecede
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
olması lazımda yapıalcak mı emin değilim. sadece hat söküp yenileme işi gibi geldi bana. aşağıda olamayacağını anlatmaya çalıştım. her yere yht götürecem diyorsun 100 km'yi eski hatta mahkum bırakıyorsun. madem öyle ankara-polatlı arasını da eski hattan gitseydi bu meret. ne o kadar para döktün.
http://www.rayturk.net/?p=30110
http://www.rayturk.net/?p=30110
Ankara-İstanbul hızlı tren projesi 2. faz inşaatı kapsamında 56 km uzunluğundaki Gebze-Köseköy demiryolu hattının standartlarını yükseltmek ve rehabilitasyonunu yapmak amacıyla yakında inşaatına başlanacak.
56 km’lik güzergahın bazı kısımları 3 hatta çıkarılacak. Ancak ağırlıklı olarak 2 hat yapılabilecek. Ankara’dan Köseköy’e kadar yüksek standartlı, elektrikli, sinyalli ve saatte 250 km hıza uygun olarak yapılan özel hatta seyahat eden hızlı tren Türkiye’nin en kalabalık nüfusa sahip İstanbul’a yaklaşırken hızını düşürerek konvansiyonel hatta girecek. Tam bu noktada 3 önemli darboğaz bulunmaktadır.
1-Haydarpaşa-Adapazarı bölgesel ekspresi
2-Şehirlerarası ekspres trenler
3-Derince-Köseköy arası yoğun yük taşımacılığı
Bu kadar yoğun trafiğe sahip olan koridora hızlı trenlerinde girmesi 15 dakika da 1 sefer yapma hedefini de ortadan kaldırıyor. Kaldı ki aynı koridor üzerinde İstanbul-Bursa, İstanbul-Sivas, İstanbul-Konya, İstanbul-Antalya, İstanbul-İzmir, İstanbul-Kars, İstanbul-Mekke gibi hızlı tren işletmelerinin yapılmak zorunda olması büyük bir darboğaz oluşturacaktır. Bunu önlemenin yolu ise Köseköy-İstanbul arasında kuzeyden geçen yeni bir hızlı tren koridoru oluşturmaktan geçiyor. Sultanbeyli ve Ataşehir’den Söğütlüçeşme’ye bağlanacak bir hızlı tren hattının acele olarak ele alınması gerekiyor. 2013 yılında bitirilmesi planlanan hızlı tren hattının bu tarihte bitirilemeyeceği gayet açık. Asıl hedefin 2015 olduğu düşünülürse yeni koridor için bir an önce yapımına başlanması gerekiyor.