Bursarayın mevcut hatlarında ve önümüzdeki aylarda devreye alınacak Kestel hattında ortaya çıkan vagon ihtiyacını uluslararası piyasadan karşılamada sıkıntı çeken BURULAŞ kullanılmış araca yöneldi.
Önceki gün BURULAŞ Genel Müdürü Levent Fidansoy ile konuştuk.
Daha önce de, şirketin Avrupa kentlerinde ikinci el vagon aradığını duymuştuk.
Meğer, Fidansoy da bu amaçla ayağının tozuyla yurtdışından yeni dönmüş.
İlk ağızdan öğrenmek için Genel Müdürü yakalamışken soralım istedik.
BURULAŞ Genel Müdürü Fidansoy araç arama ve alım işini doğruladı.
Almanyadan direkt olarak, aracısız bir belediyeden, şehir işletmesinden 24 adet ikinci el vagon alma konusunda anlaştıklarını açıkladı.
Firdansoy, araçların hangi Alman kentinden geleceğini ve markasını ise gizliyor.
Ancak duyumlarımız, Bombardierin ikinci el araçlarının Bursaya getirileceği yönünde.
Fidansoy, aracı kullanmadan temin ettikleri kullanılmış vagonların her birini 45 bin Avrodan satın aldıklarını ve çok avantalı durumda olduklarını söyledi.
Daha önce de İncirlide kullanılan eski tramvay vagonlarının 40 bin Avrodan satın aldıklarını belirten Fidansoy, her konuda uzlaştıkları araçlardan ikisinin bir aya kadar Bursaya gelmiş olacağını kaydediyor.
Sistemde araç ihtiyacına dikkat çeken Fidansoy, Şu an bile Kestel hattı devreye girmeden vagona acil ihtiyacımız var. Acil olarak bunu sıfır araçlar bakımından hemen temin etmemiz mümkün değil. Bu yüzden ikinci ele yöneldik diyor.
Bu arada, Almanyadan alınacak ray araçlarının her birinin 2,5 milyon kilometre yol katettiği söyleniyor.
Bursada 10 yıldır sistemde kullanılan Simenes marka vagonların 1 milyon 250 bin ile 1,5 milyon kilometreye ulaştıkları düşünülürse Almanyadan gelecek kullanılmış araçların bir hayli eski ve yaşlı oldukları anlaşılıyor.
50 yıllık ömürleri olduğu bilinen ray araçlarınında bakımla bunun sorun olmayacağı da vurgulanıyor.
Bursada vagon üretimi konusunda çalışmalar hızlanırken, anlık ihtiyaçların karşılanmasında bazen bu tür ara alımlara da ihtiyaç duyuluyor.
Büyükşehir Belediyesinin vagon üretimi konusunda Bursada iki otobüs üreticisini daha teşvik ettiği biliniyor.
http://olay.com.tr/makaleler/ihsan-aydi ... 15571.html
Bugün Olay gazetesindeki bir köşe yazarının yazdığına göre Bursaray'da kullanılmak üzere Almanya'dan 24 adet kullanılmış araç alımı yapılacakmış.
Temelde kullanılmış araç alınmasına karşı değilim , ihtiyacı karşılamak için böyle bir alım yapılabilir ama araçlar sistemin standardını düşürmemeli. İlk araçlarımız olan B80'lerdeki klima sorunu daha çözülmeye çalışılırken Almanya'dan klimasız araç almak halkın tepkisine yol açar. Diğer bir konu da bu araçlar ne kadar eski olacaklar acaba? Bochum'dan alınmış olan tramvaylar ile aynı yıllara ait araçlar olacaksa normal karşılanabilir ama daha eski araçları almak ne kadar doğru olur bilmiyorum. Ayrıca yazıda araçların 2.5 milyon km yaptığından bahsedilmiş , bursaray araçları ise 1 - 1.5 milyon km yapmış , kabaca orantı yaparsak araçların yaklaşık 20 yaş civarı olduğu ortaya çıkıyor yani 80'lerin sonu , 90'ların başında üretilmiş araçlar. Acaba hangi kentin araçları gelecek. Merakla bekliyorum.