brs-M.04:02 » M2 Üniversite-Kestel Metro Hattı

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

brs-M.04:02 » M2 Üniversite-Kestel Metro Hattı

Mesaj gönderen Esat » 19 Eyl Pzt, 2011 19:20

Bursaray C Etabında Üniversite kesimi işletmeye bugün işletmeye açıldı. Daha önce bu kesim ile ilgili bir başlık açmamışız, sorduğumu ve Bursa' dan yazan üyelerimizden cevap aldığımıda hatırlıyorum aslında hangi etap hangi hat diye ama şimdi yine hatırlayamadım :) Neyse Üniversite ye giden C hattı ile ilgili başlığımız budur.

http://www.bursa.bel.tr/universitede--r ... aber/7891/
Bursa Büyükşehir Belediyesi çağdaş ve konforlu ulaşımı üniversite ile buluşturan 6,5 kilometrelik Görükle hattında yolculu seferleri başlattı. Yeni dönemde kampüse Bursaray’la ulaşma imkanı yakalayan binlerce üniversiteli genç ve Tıp Fakültesi’ne giden vatandaşlar, kesintisiz ulaşımın keyfini çıkardı.

Bursa’da ulaşım sorununu raylı sistem yatırımları ile çözmeyi hedefleyen Büyükşehir Belediyesi, Altınşehir, Ertuğrul ve Özlüce istasyonlarının Aralık ayında yolculu seferlere açılmasının ardından Yüzüncü Yıl, Batıkent ve Üniversite istasyonlarını da seferlere açtı. Uludağ Üniversitesi’ne ulaşımı rahatlatan Görükle hattında seferlerin başlamasıyla birlikte, Üniversite İstasyonu’ndan Arabayatağı’na gidecek olan 2 numaralı metro ile herhangi bir aktarma yapmadan kentin iki uç noktası arasında kesintisiz ulaşım sağlanmış oldu.
Fotolar aynı linkten alıntıdır
Resim

Resim

Resim
En son Esat tarafından 21 Ağu Çrş, 2013 09:22 tarihinde düzenlendi, toplamda 3 kere düzenlendi.

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 19 Eyl Pzt, 2011 20:19

C etabı normalde sadece Küçük Sanayi-Üniversite arası kapsıyordu ama bu hatta iptal edilen tünellerle sağlanan tasarruf ile C etabının bir kolu kuzey hattı olan Mudanya yolu üzerinde ki Organize Sanayi-Emek kısmına geçmiş oldu. BBB bu c etabında öncelikli olarak üniversite hattına verdi ki bunu yapmasıda ulaşım açısından en mantıklı olanı idi. Kuzey hattında işler yavaş ilerledi ama yavaş ilerlemesinin en büyük nedenlerinde biride Korupark İstasyonu'nun bulunduğu yere 3X3 genişliğinde tünel kavşak yapılmış olması. Ayrıca istasyonda bu tünelin içinde yer alıyor.

Şimdi D etabı olarak Kestel başladı ve 1,5 yılda bitirilmesi hedefleniyor. Bir sonra hat ise E etabı olan Terminal etabı. Bu etap Yalova Yolun geçiyor ve şehirler arası otobüs terminaline ulaşıyor. Yalnız bu hatta bir süpriz yapılıp hattın Terminal'de son bulmayıp doğuya doğru yönelerek Demirtaş Org.San.Böl. ve Demirtaş beldesine götürülmesi hedefleniyor. E etabının inşaat süreci ise 2014 yılında yapılacak olan yerel seçimlerde tüm kesimlerin vaadleri arasında olacağı kesin. Bu dönemde ise inşaatına başlanması hayal gibi görünüyor. Çünkü şuan Kestel inşaatı başladı, nostaljik tramvay uzatılıyor ve ek 2 vagon daha alınacak ve ayrıca yıl sonunda veya 2012 başlarında S.Garaj(Kent Meydanı)-Heykel tramvayına başlanacak.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Eyl Pzt, 2011 20:41

Umarım en kısa sürede C etabının kuzey kesimide bitirilir. Bahsettiğiniz E etabı düşüncenizede katılıyorum büyük ihtimal ile şimdilik bir seçim vaadi olarak cepte duracaktır :) Bir de aslında hatların bir tanımlama sorunu var gibi, etaplar normalde inşaat işlerini belirler, yani 1. 2. gibi, burada harfler ile gidildi ama bakıldığı zaman bu harflerde yapım aşamalarını gösteriyor hatlandırmayı değil sanırım Bursaray' ın bu konu ile ilgili bir çalışma yapması gerekiyor, hali hazırda bana göre çok gelinmiş durumda ama neresinden dönülse kardır.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 19 Eyl Pzt, 2011 21:48

Uyt be, ne HOŞ! :D

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 19 Eyl Pzt, 2011 22:17

etaplar normalde inşaat işlerini belirler, yani 1. 2. gibi, burada harfler ile gidildi ama bakıldığı zaman bu harflerde yapım aşamalarını gösteriyor hatlandırmayı değil sanırım
Bursa'da harfler inşaat etaplarını, rakamlar da hatları belirtiyor. Sizin belirttiğiniz adlandırmaya ters.

Bildiğim kadarıyla Avrupa'da metro hatları harfler, tramvay hatları numaralar ile adlandırılıyor. Bursa'da ise metro hatları numaralar ile adlandırılıyor. Şu anda tramvay hattımız olmasa da yapılan bazı bilgilendirmelerde tramvay hatlarından T1, T2 şeklinde kombinasyon olarak bahsediliyor. Bu adlandırma da bana Almanya'daki U1, U2, ....U66 şeklindeki adlandırmayı hatırlattı.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 19 Eyl Pzt, 2011 22:55

Metrolarda da genelde numara kullanılır, ama harf kullananı da var. Almanca konuşan ülkelerdeki U harfi sadece U-bahn, yani metro, demek. Eskiden o da yazılmazdı.

Tramvaylarda da duruma göre ya numara ya harf. Bazen harflerin de belirttiği bir şey var, meselâ tip – X hızlı demek, N gece demek, M metro (yeraltı treni metro değil, kentmetro) demek, E ek hat demek, Z (bazen) şube demek, S özel demek. Yani, her yerin kendisine has mantıklı bir sistemi vardır. Bazı kentlerde tramvaylar rakamlı, otobüsler harfliydi (bu Almanya'da eskiden ortaboy kentlerde normaldi, bugün artık sadece darmstadt öyle, orada şehiriçi otobüslerin numaraları olmaz).

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 20 Eyl Sal, 2011 09:56

HELAL OLSUN BURSA

ŞAMPİYON BURSA

senturk90
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 153
Kayıt: 09 Ağu Pzr, 2009 07:28

Mesaj gönderen senturk90 » 20 Eyl Sal, 2011 13:43

Bugün üniversiteye kadar metro ile yolculuk yaptım. Gayet iyiydi. Eski araçlar geldi ama klimalı olanlarından. :D Tabi hepsi klimalı değil bazıları klimalı montaj devam ediyor herhalde. Dikkatimi çekti üniversite istasyonuna yürüyen yol yapmışlar. :D Yürüttürdü bizide :D Neyse dönerken vatmanın biri yanıma oturdu.Ben de durur muyum? Başladım sormaya.Yeni vagonlardan şu ana kadar 12 tanesi gelmiş. Yeni vagonlar galiba çalışmıyor dedim. Yeni vagonlar yazılımda sorun yaşıyormuş ve deneme aşamasındalarmış.İvmelenmeyi sordum. Bombardierler sanki daha iyi dedim. Siemenslerinde gayet güçlü motorları olduğunu söyledi ama üzerinde oynanmış. Esat Bey demişti bir yerde. Mesela ibre 90 km/h gösterse dahi araç 70 ile gidiyormuş.Siemenslerin motorunda güç düşürmeye gidilmiş.Ve üniverstie etabında sağ raylardan giderken Özlüce istasyonundan sonra sol raya girdi ve bunu sordum. İki yöndende gidiş geliş yapılıyormuş. "Şimdilik." Ama yolcunun kafası karışıyor dedi. Ne tarafa gideceğini kestiremiyormuş ve sürekli anons yapılıyor.

senturk90
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 153
Kayıt: 09 Ağu Pzr, 2009 07:28

Mesaj gönderen senturk90 » 20 Eyl Sal, 2011 14:00

Unutmadan şunu da söyleyeyim. Metromuzun 1 veya 2 aya daha ihtiyacı var. Bazı istasyonlarda çalışmalar devam ediyordu. Batıkent istasyonu galiba. Mesela üniversite istasyonunda yürüyen merdivenler daha takılmamıştı. Hatta 2. resimde küçük bir drek var bursaray yazıyor küp içinde. O gibi bir drekteki poşeti dahi çıkartılmamıştı. Hoşuma giden başka birşey Batıkent istasyonunda duvarlara fayans döşenmiş. Böylece çirkinlik giderilmiş. Galiba korupark istasyonunda da öyle olacak.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 20 Eyl Sal, 2011 15:22

Şimdi D etabı olarak Kestel başladı ve 1,5 yılda bitirilmesi hedefleniyor. Bir sonra hat ise E etabı olan Terminal etabı. Bu etap Yalova Yolun geçiyor ve şehirler arası otobüs terminaline ulaşıyor.
büyükşehir beeldiyesi bu yüzden yht garını terminal yakınlarında istiyormuş. yht ile gelen terminale erişsin diye sanırım. birde metro oldu mu bursanın tüm dertleri biter sanırım.

terminal

kestel

başka neresi kalıyor metro olarak? 2 hattı kaldı galiba.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Eyl Sal, 2011 18:03

Şentürk izlenimler için teşekkürler, gerçekten iyi olmuş makiniste de denk gelmen. Hattın tek e düşmesinin sebebi ya o bölgede bir çalışma devam ediyordur ya da Özlüce' den sonraki durak son durak ise tek hat üzerinde işletiyor olabilirler, tabii seferler çok sık değil ise.

Araç konusu da ilginç tabii ki, yine yeniden benzer bir sorun ile karşı karşıyayız galiba. Başar ile sürekli çok afedersiniz anırır gibi aynı marka, aynı yazılım diye tutturmamızın sebebi bu, gerçi eski araçlarda Bombardier ile ortak üretimdi, bunların ise tamamı Bombardier' de üretilmedi mi? Dur kafam karıştı :):) araçlar başlığına bakmak lazım.

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 20 Eyl Sal, 2011 19:47

Mehmet Kasım yazdı:
Şimdi D etabı olarak Kestel başladı ve 1,5 yılda bitirilmesi hedefleniyor. Bir sonra hat ise E etabı olan Terminal etabı. Bu etap Yalova Yolun geçiyor ve şehirler arası otobüs terminaline ulaşıyor.
büyükşehir beeldiyesi bu yüzden yht garını terminal yakınlarında istiyormuş. yht ile gelen terminale erişsin diye sanırım. birde metro oldu mu bursanın tüm dertleri biter sanırım.

terminal

kestel

başka neresi kalıyor metro olarak? 2 hattı kaldı galiba.
Başka yapılacak hat kalmıyor. Sadece mevcut hatlarda 2-3km'lik uzatımlar olur. Örneğin; Üniversite'den 2km uzatmayla Görükle'ye, Emek'ten 2km uzatma ile YHT'nin Bursa Gar'ına veya Geçit bölgesine.

Şimdi akıllara Mudanya gelecek ama bu aksta Bademli bölgesinden sonra eğimler Bursaray'ın standartların üzerinde. Bunu Bursaray'ın işletmecisi olan Burulaş'ın genel müdürü açıkladı. Bunun içinde bir çözüm aradıklarını söyledi. Çözüm ise; Bursaray'ı Mudanya hattında gittiği yere kadar (tahminim Bademli bölgesi) gitmesi ve burada geniş bir istasyon yaparak bu istasyondan Mudanya Raybüs tarzında bir tren ile ulaşımın sağlanması. Yani Raybüs ile Bursaray aynı istasyona yanaşacak ama Raybüs Mudanya'ya, Bursaray şehir merkezine gidecek.

Bu durum şuan için düşünce aşamasında ama bu hat için Metrobüs sistemide düşünülmektedir.

Cevapla

“Bursa Metro Hatları - BursaRay” sayfasına dön