Valla Mehmet belgesel izlesinler biraz yaMehmet Kasım yazdı:aşağıdaki işte tam esatlıksen otoyol yap, hizmete aç, sonra yht geçirecem de. otoyolu kapat. daha fazla uzatmadan esata havale ediyorum

Valla Mehmet belgesel izlesinler biraz yaMehmet Kasım yazdı:aşağıdaki işte tam esatlıksen otoyol yap, hizmete aç, sonra yht geçirecem de. otoyolu kapat. daha fazla uzatmadan esata havale ediyorum
Bozüyük-Mekece otoyolu ile hızlı tren projesinin kesişmesi:
Hızlı tren projesinin 196+600 km’sinde Bozüyük-Mekece otoyolu ile hızlı tren tüneli kesişmektedir. Bu kesişmenin aşılması için hızlı tren hattı için otoyolun altında aç-kapa tünel yapılması planlanmaktadır. Ancak bu bölümde otoyol inşaatı daha önce tamamlanmış ve sürekli bir trafik akışı devam etmektedir. Otoyolun sağında ve solunda arazi yetersizliği olduğundan dolayı otoyolun yerini geçici olarakda olsa değiştirmek mümkün olmamaktadır. Ancak büyük miktarda kazı gerektiren bypass yolu inşaa etmek mümkündür. Ancak kavşak çarpraz olarak konumlandığı için aç-kapa tünel inşaatında zorluklar olacağındna dolayı hızlı tren projesinde gecikmeye yol açacaktır.
Trafiğe açık olan otoyolun medyanı 4 m genişliğindedir. Hızlı tren projesindeki VK-20 nolu viyadüğün bir ayağı otoyolun medyanı ile kesişmektedir. Temel ölçüleri 3.50×7.00 m olmasına karşın taban boyutları 17×17 m’dir. Bu nedenle viyadük inşaatı sırasında tüm karayolu iptal edilmelidir. Geçici bir bypass yolu inşaa edilmesi mümkün olabilir. Buda zorluklar ve projenin gecikmesi demektir.
Alternatif yol-1
İstanbul Ankara istikametinden 188. km’de başlayıp 206. km’deki Bilecik hızlı tren garı girişinde biten 18 km’lik baypass yoludur. Rota ile Tünel-20 heyelan bölgesi arasındaki mesafe 1 km’dir. Bu durum hızlı tren hattında 2.271 m fazla tünel ve 1.388 m fazla viyadük yapılmasını gerektirmektedir. Ancak herhangi bir demiryolu ile kesişme olmamaktadır. Herhangi bir nehir yatağı da kullanılmayacaktır. Bozüyük-Mekece otoyolunun 202. km’sinde kesişme olmasına rağmen 33 m yükseklik nedeniyle sorun olmamaktadır. Hızlı tren hattının 196. km’sinde bulunan Vezirhan istasyonu alternatif-1′e dahil değildir. Bilecik istasyonu ile Vezirhan istasyonu arası 12 km olduğundan süre ve maliyet açısından Vezirhan istasyonunu inşaa etmek fizıbıl değildir. Alternatif-1 rotası proje dizayn kriterlerini yatay ve dikey eksende karşılamaktadır. Maksimum dikey eğim %1.22′dir.
Hızlı tren hattı ve deprem
Bayındırlık ve İskan Bakanlığı Afet İşleri Genel Müdürlüğü Deprem Araştırma Dairesi tarafından, Ankara-İstanbul hızlı tren hattının geçtiği Bilecik ve Sakarya illerinin depremsellik haritaları hazırlanmıştır. Buna göre; hızlı tren hattının 2. faz güzergahı Bilecik ve Sakarya’da 1. ve 2. derece deprem kuşağında yer almaktadır. İnşaat işleri 1997/09/02 tarih ve 23.098 sayılı Resmi Gazete’de yayınlanan yönetmeliklere göre yapılmak zorundadır.
Su kaynakları ve hidroloji:
Ankara-İstanbul hızlı tren projesi güzergahındak en önemli su kaynağı Sakarya Nehri’dir. Türkiye’nin kuzey batısında yer alan su toplama havzalarından biri olan Sakarya su havzası, Kızılırmak, Batı Karadeniz, Marmara, Susurluk, Gediz, Akarçay ve Konya havzaları ile çevrilidir.
Sakarya nehrinin ana kolları Porsuk ile Ankara ve onu izleyen Seydisuyu, Çark Deresi, Karasu, Girmir Creek, Göynük Creek, Mudurnu Creek ve Göksu’dan oluşmaktadır. Sakarya Nehri’nin su sıcaklığı ılık ve yüksek akış hızına sahiptir. Bu diğer tüm bölgesel ve küçük kolların ana koludur. Bu yüzden kararsız bir akış rejimine sahiptir. Havza akış hızı sonbahar aylarında yağmura bağlı olarak artmakta ve daha az buharlaşma olmaktadır. Mart, Nisan ve Mayıs aylarında en yüksek akış oranları vardır. Su seviyesi, Temmuz , Ağustos ve Eylül aylarında en azdır. Çözünmüş oksijen konsantrasyonu yaz aylarında düşük, kış aylarında yüksektir. Nehrin, asgari, ortalama ve maksimum akış hızları sırasıyla 30 m3/s (2.6×106 m3/gün), 193 m3/s (16.7×106 m3/gün) ve 996 m3/s (86.0×106 m3/gün) olarak belirlenmiştir.
1-Poyrazlar Gölü ve çevresi
2-Hanlı bölgesi Sakarya nehri
3-Sapanca Vakıf Otel yolu
4-Sapanca Kırkpınar çevresi
5-Arifiye-Sapanca arası
6-Akçay-Feyziye köyü arası-Sapanca
Türkiye’nin en uzun tünelleri, hızlı trenin geçeceği Eskişehir-İstanbul arasına yapılıyor
533 kilometrelik Ankara-İstanbul arası hızlı tren projesinin ikinci etabı olan 158 kilometrelik ‘İnönü-Vezirhan-Köseköy’ kesiminde yer alacak tünellerden biri 7 bin 470 metre, diğeri ise 6 bin 100 metreden oluşuyor. 7 bin 470 kilometrelik tünel, Doğançay Ripajı olarak da nitelenen Vezirhan-Köseköy arasına inşa edilecek. Bu tünelle Sapanca’ya direkt iniş sağlanacak. Türkiye’nin en uzun ikinci tüneli ise yapımı halen devam eden İnönü-Vezirhan kesiminde, Bilecik’e 7 kilometre mesafede kuruluyor.
36 ay 3 sene yapar!! O kadar uzun süre bekler mi bu hat?Gebze-Köseköy arası da iyileştiriliyor
Ankara-İstanbul hızlı tren projesinin ikinci etabı olan "İnönü-Vezirhan-Köseköy" kesimi ile DLH Genel Müdürlüğü'nce yürütülen Marmaray Projesi kapsamında yer alan Gebze-Köseköy arasındaki hat üzerindeki çalışmalar da sürüyor. Köseköy-Gebze arasındaki çift hatlı demiryolu yeniden inşa edilerek hızlı tren işletmeciliğine uygun hale getirilecek. Bazı yerler 3 hatta çıkartılacak. Proje çalışmaları tamamlanan 56 kilometrelik hattın ihalesini Societa Italiano Percondatte Spa Kolin İnşaat, 469,6 milyon lira teklifle kazanmıştı. İhaleyi kazanan firmaya bu ay içinde yer teslimi yapılması bekleniyor. Firma, yer tesliminden 36 ay sonra işi tamamlayacak.
Gebze - Köseköy arası Marmaray kapsamında? Vay be yani artık Kazlıçeşme' den banliyö trenine binip İzmit' e gidebileceğim süpermiş yaDLH Genel Müdürlüğü'nce yürütülen Marmaray Projesi kapsamında yer alan Gebze-Köseköy arasındaki hat üzerindeki çalışmalar da sürüyor.
56 km için 3 sene bana da çok geldi, Mehmet daha iyi etüt edebilir bu sonucu, mevcut bazı inşaatlar ve ihaleler ile kıyaslayarak.xserhat yazdı:36 ay 3 sene yapar!! O kadar uzun süre bekler mi bu hat?