tr-HT.03:01 » Ankara-İstanbul YHT 2. Etap İnşaatı

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Eyl Cmt, 2011 12:30

Mehmet Kasım yazdı:aşağıdaki işte tam esatlık :) sen otoyol yap, hizmete aç, sonra yht geçirecem de. otoyolu kapat. daha fazla uzatmadan esata havale ediyorum

Resim
Valla Mehmet belgesel izlesinler biraz ya :) kızmayın ama şu kıç içi kadar Viyana' da U2 metro uzatmasında bile kullanılan bir teknik var, hatta buradakinde kavisli bir köprüyü inşa ettiler adamlar. Alttaki otoyolun sadece bir iki şeridi kapandı, demiryolu ise çatır çatır çalıştı. Ayakları dikiyorsun, üzerinden kriko sistemi ile tonlarca ağırlıktaki beton ya da çelik tabliyeleri iterek köprü inşa edebiliyorsun. Ha demiyorum burada bu olabilirdi, belki farklı bir şey vardır ama lütfen ya, lütfen. TV ye çıkıp "tamamen Türk mühendislerinin eseri" derken biraz tonu düşürelim, işte bu tam Türk işi bir imalat.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 17 Eyl Cmt, 2011 13:26

belgesel izlemeye vakitleri olmuyordur :) otoyolla kesişme ile ilgili bölümü alıntıladım. 2 farklı alternatif önermişler. 2 alternatifte de maliyetleri ayrı ayrı çıkamrışlar. galiba alternatif-1 uygulanacak. sanırım uygulanıyor da. dosya aralık 2010'da hazırlanmış. o günden bu güne bölgeden gelen fotolarda inşaatlar devam ediyor gibiydi.

http://www.rayturk.net/?p=29587

Resim
Bozüyük-Mekece otoyolu ile hızlı tren projesinin kesişmesi:

Hızlı tren projesinin 196+600 km’sinde Bozüyük-Mekece otoyolu ile hızlı tren tüneli kesişmektedir. Bu kesişmenin aşılması için hızlı tren hattı için otoyolun altında aç-kapa tünel yapılması planlanmaktadır. Ancak bu bölümde otoyol inşaatı daha önce tamamlanmış ve sürekli bir trafik akışı devam etmektedir. Otoyolun sağında ve solunda arazi yetersizliği olduğundan dolayı otoyolun yerini geçici olarakda olsa değiştirmek mümkün olmamaktadır. Ancak büyük miktarda kazı gerektiren bypass yolu inşaa etmek mümkündür. Ancak kavşak çarpraz olarak konumlandığı için aç-kapa tünel inşaatında zorluklar olacağındna dolayı hızlı tren projesinde gecikmeye yol açacaktır.

Trafiğe açık olan otoyolun medyanı 4 m genişliğindedir. Hızlı tren projesindeki VK-20 nolu viyadüğün bir ayağı otoyolun medyanı ile kesişmektedir. Temel ölçüleri 3.50×7.00 m olmasına karşın taban boyutları 17×17 m’dir. Bu nedenle viyadük inşaatı sırasında tüm karayolu iptal edilmelidir. Geçici bir bypass yolu inşaa edilmesi mümkün olabilir. Buda zorluklar ve projenin gecikmesi demektir.


Alternatif yol-1

İstanbul Ankara istikametinden 188. km’de başlayıp 206. km’deki Bilecik hızlı tren garı girişinde biten 18 km’lik baypass yoludur. Rota ile Tünel-20 heyelan bölgesi arasındaki mesafe 1 km’dir. Bu durum hızlı tren hattında 2.271 m fazla tünel ve 1.388 m fazla viyadük yapılmasını gerektirmektedir. Ancak herhangi bir demiryolu ile kesişme olmamaktadır. Herhangi bir nehir yatağı da kullanılmayacaktır. Bozüyük-Mekece otoyolunun 202. km’sinde kesişme olmasına rağmen 33 m yükseklik nedeniyle sorun olmamaktadır. Hızlı tren hattının 196. km’sinde bulunan Vezirhan istasyonu alternatif-1′e dahil değildir. Bilecik istasyonu ile Vezirhan istasyonu arası 12 km olduğundan süre ve maliyet açısından Vezirhan istasyonunu inşaa etmek fizıbıl değildir. Alternatif-1 rotası proje dizayn kriterlerini yatay ve dikey eksende karşılamaktadır. Maksimum dikey eğim %1.22′dir.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 18 Eyl Pzr, 2011 09:26

hızlı tren ve deprem gerçeği

http://www.rayturk.net/?p=29673
Hızlı tren hattı ve deprem

Bayındırlık ve İskan Bakanlığı Afet İşleri Genel Müdürlüğü Deprem Araştırma Dairesi tarafından, Ankara-İstanbul hızlı tren hattının geçtiği Bilecik ve Sakarya illerinin depremsellik haritaları hazırlanmıştır. Buna göre; hızlı tren hattının 2. faz güzergahı Bilecik ve Sakarya’da 1. ve 2. derece deprem kuşağında yer almaktadır. İnşaat işleri 1997/09/02 tarih ve 23.098 sayılı Resmi Gazete’de yayınlanan yönetmeliklere göre yapılmak zorundadır.
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Eyl Pzr, 2011 10:20

Bu konuda yapacak fazla bir şey yok aslında, bölgenin durumu ortada. Bunun ekstra bir raporla ortaya konarak gerekli önlemlerin alınmasının istenmesi güzel ama bizim en büyük sorunumuz kontrol, inşaat aşamasında gerçekten bu yönetmeliklere uygun yapılıp yapılmadığı sürekli kontrol edilir ise bir sorun yaşanmaz diye düşünüyorum.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 18 Eyl Pzr, 2011 10:50

Ya öyle olmalı, ya da olmayacak diye, bu işi bilenlere bırakmak gerekir, yani ya Japonlara ya da Amerika'dan Kaliforniyalılara. İkisi de dahî bir şekilde demiryoluna sahip, ikisi de dünyanın en felâket deprem bölgelerinde, ve, önemli olan, ona göre tedbirli.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 18 Eyl Pzr, 2011 10:51

başbakanın yht şantiyesini ziyaretinde müteaahhit ile konuşması video olarak yayınlanmıştı. orada müteaahhit depreme uygun olması için projelerde 6 ay ek süre harcadık gibi şeyler söylemişti. kontrol önemli. umarız kontrol ediliyordur ama müşavir firması ne ki? var mı?

Resim

birde yht hattının su kaynakları ile ilgili durumu var. sakarya nehrini baştan aşağı katediyor. doğal hayata dikkat.

http://www.rayturk.net/?p=29695
Su kaynakları ve hidroloji:

Ankara-İstanbul hızlı tren projesi güzergahındak en önemli su kaynağı Sakarya Nehri’dir. Türkiye’nin kuzey batısında yer alan su toplama havzalarından biri olan Sakarya su havzası, Kızılırmak, Batı Karadeniz, Marmara, Susurluk, Gediz, Akarçay ve Konya havzaları ile çevrilidir.

Sakarya nehrinin ana kolları Porsuk ile Ankara ve onu izleyen Seydisuyu, Çark Deresi, Karasu, Girmir Creek, Göynük Creek, Mudurnu Creek ve Göksu’dan oluşmaktadır. Sakarya Nehri’nin su sıcaklığı ılık ve yüksek akış hızına sahiptir. Bu diğer tüm bölgesel ve küçük kolların ana koludur. Bu yüzden kararsız bir akış rejimine sahiptir. Havza akış hızı sonbahar aylarında yağmura bağlı olarak artmakta ve daha az buharlaşma olmaktadır. Mart, Nisan ve Mayıs aylarında en yüksek akış oranları vardır. Su seviyesi, Temmuz , Ağustos ve Eylül aylarında en azdır. Çözünmüş oksijen konsantrasyonu yaz aylarında düşük, kış aylarında yüksektir. Nehrin, asgari, ortalama ve maksimum akış hızları sırasıyla 30 m3/s (2.6×106 m3/gün), 193 m3/s (16.7×106 m3/gün) ve 996 m3/s (86.0×106 m3/gün) olarak belirlenmiştir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Eyl Pzr, 2011 12:32

Söyleyeceğim şey tabii ki bilimsel değil, ama ben demiryollarının inşaat aşamasında karayoluna göre daha az zarara sebep olduğunu düşünüyorum, işletme aşamasında ise demiryolunun vereceği zarar otoyolun yanında yok hükmündedir herhalde.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 18 Eyl Pzr, 2011 13:16

inşaat aşamasında belki aynı etkiyi gösteryordur. onlarca makine, kamyon, toz toprak her ikisinde de vardır. işletme konusunda ok.

bu da güzergahta korunması gereken alanlar:

http://www.rayturk.net/?p=29715
1-Poyrazlar Gölü ve çevresi

2-Hanlı bölgesi Sakarya nehri

3-Sapanca Vakıf Otel yolu

4-Sapanca Kırkpınar çevresi

5-Arifiye-Sapanca arası

6-Akçay-Feyziye köyü arası-Sapanca
Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

doğançay-sapanca arasına 7 bin 470 metre t

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 20 Eyl Sal, 2011 12:09

http://www.rayturk.net/?p=29823
Türkiye’nin en uzun tünelleri, hızlı trenin geçeceği Eskişehir-İstanbul arasına yapılıyor

533 kilometrelik Ankara-İstanbul arası hızlı tren projesinin ikinci etabı olan 158 kilometrelik ‘İnönü-Vezirhan-Köseköy’ kesiminde yer alacak tünellerden biri 7 bin 470 metre, diğeri ise 6 bin 100 metreden oluşuyor. 7 bin 470 kilometrelik tünel, Doğançay Ripajı olarak da nitelenen Vezirhan-Köseköy arasına inşa edilecek. Bu tünelle Sapanca’ya direkt iniş sağlanacak. Türkiye’nin en uzun ikinci tüneli ise yapımı halen devam eden İnönü-Vezirhan kesiminde, Bilecik’e 7 kilometre mesafede kuruluyor.
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Eyl Sal, 2011 18:14

Evet dün görmüştüm haberi ama inceleme fırsatım olmadı, Mehmet sen bilirsin Arifiye iptal demişsin, oradan geçmeyecek o zaman yht hattı, kesin olarak iptal dimi?

Bu tünel işini neden işin başında düşünmediler, ya da düşündüler de kaynak mı anca bulundu ne oldu da böyle boncuk bulmuş gibi olduk :)

langur
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 193
Kayıt: 29 Eyl Sal, 2009 17:15

Mesaj gönderen langur » 20 Eyl Sal, 2011 18:46

Gebze-Köseköy arası da iyileştiriliyor

Ankara-İstanbul hızlı tren projesinin ikinci etabı olan "İnönü-Vezirhan-Köseköy" kesimi ile DLH Genel Müdürlüğü'nce yürütülen Marmaray Projesi kapsamında yer alan Gebze-Köseköy arasındaki hat üzerindeki çalışmalar da sürüyor. Köseköy-Gebze arasındaki çift hatlı demiryolu yeniden inşa edilerek hızlı tren işletmeciliğine uygun hale getirilecek. Bazı yerler 3 hatta çıkartılacak. Proje çalışmaları tamamlanan 56 kilometrelik hattın ihalesini Societa Italiano Percondatte Spa Kolin İnşaat, 469,6 milyon lira teklifle kazanmıştı. İhaleyi kazanan firmaya bu ay içinde yer teslimi yapılması bekleniyor. Firma, yer tesliminden 36 ay sonra işi tamamlayacak.
36 ay 3 sene yapar!! O kadar uzun süre bekler mi bu hat?

Kaynak

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Eyl Sal, 2011 18:55

DLH Genel Müdürlüğü'nce yürütülen Marmaray Projesi kapsamında yer alan Gebze-Köseköy arasındaki hat üzerindeki çalışmalar da sürüyor.
Gebze - Köseköy arası Marmaray kapsamında? Vay be yani artık Kazlıçeşme' den banliyö trenine binip İzmit' e gidebileceğim süpermiş ya :) Marmaray' ın inşaat süresi uzadıkça boyuda uzuyor tabii, yani temel atıldığında çocuğum olsa şimdi eşşek kadar olmuştu.
xserhat yazdı:36 ay 3 sene yapar!! O kadar uzun süre bekler mi bu hat?
56 km için 3 sene bana da çok geldi, Mehmet daha iyi etüt edebilir bu sonucu, mevcut bazı inşaatlar ve ihaleler ile kıyaslayarak.

Cevapla

“Hızlı Tren Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön