tr-HT.04:02 » Ankara - Konya - Karaman YHT İşletmesi
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Hayal kurmak ne kadar güzel bir şey Neden Alstom ya da Siemens' ten alsınlar ki? Ya da şöyle diyeyim tek bir set için ayrı ihale mi yapacaklar? Akı bokundan pahalıya gelir diye bir laf vardır, bilmem ağır kaçtı mı burada? Bence cuk oturdu.
Gönül isterdi tabii ki direkt olaya AGV ile girelim ama hedef farklı olunca böyle oluyor, yani AGV ile başlayalım sorun değil 50 yılda yapalım bu hatları, ilk önce hızlı Ankara-İstanbul u yapalım yerine, 15 yılda hepsini yapıp bitirelim, hızlı olsun, ucuz olsun denilince ortaya bu çıkıyor. Ha şikayetçimiyim değil, ne güzel işte bizimde hızlı tren hatlarımız var, oluyor, yapılıyor, ama ben diğer yöntemi tercih ederdim.
Gönül isterdi tabii ki direkt olaya AGV ile girelim ama hedef farklı olunca böyle oluyor, yani AGV ile başlayalım sorun değil 50 yılda yapalım bu hatları, ilk önce hızlı Ankara-İstanbul u yapalım yerine, 15 yılda hepsini yapıp bitirelim, hızlı olsun, ucuz olsun denilince ortaya bu çıkıyor. Ha şikayetçimiyim değil, ne güzel işte bizimde hızlı tren hatlarımız var, oluyor, yapılıyor, ama ben diğer yöntemi tercih ederdim.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Valla yıllarca bozuk otobanları olan, tepe gibi kasisleri olan bir kentte insanlar niye Ferrari alıyor diye merak etmiştim, sanırım aynı sosyolojik sorun ile karşı karşıyayız. Sürecek hattımız yok ama AGV miz olsun, ayranımız yok ama tahteravanımız olsun gibi. Ben Alstom' un yerinde olsam satmam, lpg falan takarsınız siz diyerek :D
Siemens fabrika kurupta bize ICE3 mü verecek? Yoksa Rotem gibi mi yapacak, bence hiç kastırmaya gerek yok, açarsın ihaleyi, özellikleri belirtirsin herkes aracı için fiyatını biçer, kıyaslarsın aynı özelliklerde en ucuz olanı alırsın, böyle olacak. Teknik olarak ICE, TGV, AVE ya da diğerlerinin ne üstünlük ne zayıflığı var bilmiyorum benimki tamamen şahsi bir tercih olarak ICE3 tür.
AGV işletmede 300 ün üstüne çıkabiliyor sanırım, rekoru 500 km/s nin üstünde idi ama o rekor, ticari işletme hızı değildi biliyorsundur zaten sende.
Siemens fabrika kurupta bize ICE3 mü verecek? Yoksa Rotem gibi mi yapacak, bence hiç kastırmaya gerek yok, açarsın ihaleyi, özellikleri belirtirsin herkes aracı için fiyatını biçer, kıyaslarsın aynı özelliklerde en ucuz olanı alırsın, böyle olacak. Teknik olarak ICE, TGV, AVE ya da diğerlerinin ne üstünlük ne zayıflığı var bilmiyorum benimki tamamen şahsi bir tercih olarak ICE3 tür.
AGV işletmede 300 ün üstüne çıkabiliyor sanırım, rekoru 500 km/s nin üstünde idi ama o rekor, ticari işletme hızı değildi biliyorsundur zaten sende.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Esat'ın da dediği gibi, metroda bu gülünç durumlar olsa bile, artık YHT'de olmaz. Rusya Almanya'dan ICE tekniği alıyor, o kadar. Türkiye de karar vermek zorunda, BİR tane seti alacak, ondan sonra da başka bir şey na alacak, ne de alabilecek. Çünkü burada ICE ile TGV'nin ortak işletilebilinmesi için ne zorluklar çekildiğini görüyoruz.
Gidersin paşa paşa, ya Alman tekniği alırsın, ya Fransız ya da İspanyol. Japon almak biraz zor olabilir. Kendin de teknik üreteceğine başka şeylerle uğraşırsan, böyle olur işte
Almanya'nın şu an 260 seti var, Fransa'nın 465, İspanya'nın 100, Japonya'nın 3800'ün üstünde; sırf bilgilendirmek için.
Gidersin paşa paşa, ya Alman tekniği alırsın, ya Fransız ya da İspanyol. Japon almak biraz zor olabilir. Kendin de teknik üreteceğine başka şeylerle uğraşırsan, böyle olur işte
Almanya'nın şu an 260 seti var, Fransa'nın 465, İspanya'nın 100, Japonya'nın 3800'ün üstünde; sırf bilgilendirmek için.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Valla Mehmet Başar bu işin nasıl olması gerektiğini benim gibi dolandırmadan anlatmış, her ne kadar EU da ortak sinyalizasyon cart curt denilse de bu işler kolay değil. TİCARET. Bak cep telefonu kaç yıldır var ama daha ortak bir şarj aletine geçmek için kararı yeni alabildiler, bu her sektörde doğal olarak demiryollarında da var hele ki rekabetin bu kadar çetin olduğu işlerde milyon dolar eurolar uçuyor havada
Ama gel gelelim bizde işler nasıl yürüyor? Alımı kim yapıyor? Gerçekten aklı selim demiryolcular işin içinde mi? Ya da Avrupa saksı gibi gidip teknik gezi dışında her geziyi yapanlar haricinde bir şeyler öğrenmek için gidip gelenler varmı? Yoksa sadece bürokratlar mı? Çeşit çeşit araç rekabete açılmak değil, aksine her markanın her modelinin her parçası için ayrı ayrı iş yapmak, parça başı maliyeti yükseltmek, bu işçilerin alacağı eğitim falan filan masrafları cabası, her marka için belli süreler ile garanti dahili işler bunlar hep para. Adam gibi bir sistem kurarsın, o firmaya dersin ki, şu kadar inşaat yapıyorum 2023 e kadar bu kadar km hattım olacak ve xxx adet araca ihtiyacım olacak, bana üretim periyodunu ver, bakım onarım yedek parça temini falan filan, ondan sonra ne istiyorsan yap. Araçların bu süre içinde geliştirilmesini de katarsın işin içine, emin ol ki bu tip bir alımdan çok daha ucuza gelir. Çünkü herkes işin BEYANAT kısmına bakıyor, "Efenim danesini 1 milyona aldıh, çoh ucuzz" iyi yukarıda yazdıklarım? Bunlar anlatılmaz, gazeteler yazmaz, binen mutlu olur gerisi yalan olur
Ama gel gelelim bizde işler nasıl yürüyor? Alımı kim yapıyor? Gerçekten aklı selim demiryolcular işin içinde mi? Ya da Avrupa saksı gibi gidip teknik gezi dışında her geziyi yapanlar haricinde bir şeyler öğrenmek için gidip gelenler varmı? Yoksa sadece bürokratlar mı? Çeşit çeşit araç rekabete açılmak değil, aksine her markanın her modelinin her parçası için ayrı ayrı iş yapmak, parça başı maliyeti yükseltmek, bu işçilerin alacağı eğitim falan filan masrafları cabası, her marka için belli süreler ile garanti dahili işler bunlar hep para. Adam gibi bir sistem kurarsın, o firmaya dersin ki, şu kadar inşaat yapıyorum 2023 e kadar bu kadar km hattım olacak ve xxx adet araca ihtiyacım olacak, bana üretim periyodunu ver, bakım onarım yedek parça temini falan filan, ondan sonra ne istiyorsan yap. Araçların bu süre içinde geliştirilmesini de katarsın işin içine, emin ol ki bu tip bir alımdan çok daha ucuza gelir. Çünkü herkes işin BEYANAT kısmına bakıyor, "Efenim danesini 1 milyona aldıh, çoh ucuzz" iyi yukarıda yazdıklarım? Bunlar anlatılmaz, gazeteler yazmaz, binen mutlu olur gerisi yalan olur
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
manş tünelinde bile bi çekişme vardı. farklı aracı sokma konusunda. sanırım tgv siemensi sokmuyordu oraya. davalar vardı. sonuç ne oldu bilmiyorum
tek bir firma ile stratejik bir partnerlığa girmek en doğrusu. buna aktılıyorum. uzun vadeli bir plan yapıp ilerlemek lazım. ama türkiye her devletin iş yapmak için saldırdığı bir ülke. ispanyolundan tut çinine, merkel ble geldi yhtleri biz yapalım dedi. sarkozy hıyarı dedimi bilmiyorum ama ispanyollar çok sıkı. daha dün gelmişler. neden? ihale açıklaması ve ispanyolalrın gelişi aynı tarihte. tesadüf mü? sanmam. gelicekler ihale şartnamesini alacaklar bence.
gönlümden geçen alstom veya siemens
tek bir firma ile stratejik bir partnerlığa girmek en doğrusu. buna aktılıyorum. uzun vadeli bir plan yapıp ilerlemek lazım. ama türkiye her devletin iş yapmak için saldırdığı bir ülke. ispanyolundan tut çinine, merkel ble geldi yhtleri biz yapalım dedi. sarkozy hıyarı dedimi bilmiyorum ama ispanyollar çok sıkı. daha dün gelmişler. neden? ihale açıklaması ve ispanyolalrın gelişi aynı tarihte. tesadüf mü? sanmam. gelicekler ihale şartnamesini alacaklar bence.
gönlümden geçen alstom veya siemens
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Siemens oraya girebilecek ama oradaki sorun birazda teknikti diye biliyorum, sinyalizasyon ve araç sistem haberleşmesi ile ilgili sıkıntılardı galiba. Şu anda Almanya Fransa arasında bu sorun aşıldı, teknik olarak her iki sistemin araçları ilerleyebiliyor, İspanyol araçlarının boji açıklığı sorunu vardı ama CAF larda esnek boji sistemini geliştirip kullandıkları için bunu da büyük ölçüde aştılar, henüz işletme başladımı bilmiyorum ama TGV ler ile AVE ler birbirlerinin hattına girebilecekti. İngiltere tarafıda biraz sıkıntılı, daha geçen bir belgesel izledim adamlar Manş Tüneli yapıldıktan sonra yapmışlar hızlı tren hattını hemde bayağı bir zaman sonra, trenler tünele kadar 250 geliyor, tüneli yine 200 falan geçiyor sonra İngiltere tarafında cart diye hız kesmek zorunda kalıyorlarmış çünkü herifler bir HT yolu inşa etmemiş, tabi bugün böyle bir durum yok ama bu sıkıntı yaşanmış.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
manştaki yavaşlama olayı bizim 3. köprüye benziyor. belki ayaş tüneli de öyle olabilir. cafın bastıracağını düşünüyorum. ispanya ile türkiyenin büyük bir stratejik ortaklığı var. medeniyetler arası gibi. usta da onun eşbaşkanı. sarkozy ve merkel avrupayı batağa sürükleyen 2 gerici olmasa siemens ile alstom rahat girerdi türkiyeye. 19yüzyıl liderliği yapıyorikiside.
caf oaris:
caf oaris: