at-T.35 » Wiener Tramwaytag - Viyana Tramvay Günü
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Abi eyvallah, kesinlikle beklerim. Seneye umarım daha geniş bir alanda yapılır ve daha keyifli olur. Her şey bir yana o gün tüm işletmeye çıkartılan eski tramvayları seferde görmek ve onlara binmek bile yeterli bir zevk. Tabii ki bu tarihte yani Eylül' ün ilk hafta sonu yapılıyor sanırım hep yolu düşenler muhakkak Viyana Tramvay Müzesini de gezmeli, malum dünyanın en büyük Tramvay Müzesi. O konu ile ilgili başlığı hiç görmemiş olanlar ve tekrar okumak isteyenler için işte linkikemal yazdı:Seneye tramwaytag'da inşallah biz de orada olmak istiyoruz benim oğlan ve ben...bittik bu işe yani
http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?t=512
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Kemal abi bak bu seneki Tramwaytag ı da kaçırdın Abi her sene Eylül' ün ilk hafta sonu, kaçırmayın bak Bu sene etkinlik Viyana Tramvay Müzesinde gerçekleştirildi, bu sene müzenin sanırım 25. yıl dönümü idi, hem bu sebeple hemde müzenin giderek düşen bir ziyaretçi trafiği var bu sebepten olsa gerek müze alanında gerçekleştirildi. Alan büyük ve güzel olduğu zaman hem çocuklar için aktiviteler çoğalıyor hemde çocuk sayısı artıyor. Aslında çocuklar büyüklerden daha meraklı burada tramvaylara metrolara, ilgi sahibi büyüklerde çocuklarını ihmal etmeyip getiriyorlar.
Ben çok fazla takılmadım, işletmeci ile girilen diyaloglarda gördüğüm kadarı ile herkezin damağında tadı kalan yer Simmering' deki büyük atölye de yapılan Tramvay Günü olmuş, herkes yeniden ne zaman orada yapılacak diye soruyordu. Çok fazla yenilik yoktu, aslında ilginin azalmasında yavanlığında etkisi var diye düşünüyorum, zaten bu yüzden Simmering atölyesinde yapılan etkinlik korkunç bir ilgi görmüştü. Bir iki kare fotoğraf ile geçtim bende zaten,
Bu disko tramvayı, James Cottrail diye bir DJ getirmişlerdi, yalandan müzik yapıyordu içinde
Bu da her yıl katılan, raylı sistem çalışanları sigortasının ilk hastanesi diyeyim gerçi her hastaya bakıyorlar normalde, tramvay gününde de bir tramvayı muayene yeri gibi düzenleyerek basit kan tahlilleri ve diş kontrolü yapıyorlar
Henüz dikiş tutturamadıkları yeni gelen araç bilgisi veren ekranlar, dediğim gibi henüz tam tutmadı, merkezi yerlerde var ve arıza veriyor ara sıra, mavi ekran çıkıyor
Gezenlerden bir kare ve müzenin ön kısmı
Bu güne özel hizmet veren merkezden ziyaretçileri etkinlik alanına taşıyan nostaljik tramvaylar
Müzeden bir iki kare, daha çok sistem ile ilgili
ilk gece hatlarının 1955 de başladığını gösteren duyuru
1957 yılı tramvay hatları haritası
Wiener Linien logosunun gelişimi, bildiğim kadarı ile bu sondaki logo da değişti, kent simgesi olan kırmızı kalkan ortasındaki haç şekli değiştirildi, daha çok 4 köşeli bir yıldız gibi duruyor artık
Bir de bu otobüs var, kentte bir otobüs müzesi de varmış ama her zaman açık değil galiba, ilgi daha çok tramvaylara, fakat bu otobüsler ile de çok övünürler. Alttaki resimde bakımdan çekilmiş bir fotoğrafı var, özel bir düzeneğe gerek olmaksızın o açı ölçere bakarak aracı kriko ile 30 dereceye kadar devrilmeden yatırabiliyorlarmış benim anladığım kadarı ile,
Ben çok fazla takılmadım, işletmeci ile girilen diyaloglarda gördüğüm kadarı ile herkezin damağında tadı kalan yer Simmering' deki büyük atölye de yapılan Tramvay Günü olmuş, herkes yeniden ne zaman orada yapılacak diye soruyordu. Çok fazla yenilik yoktu, aslında ilginin azalmasında yavanlığında etkisi var diye düşünüyorum, zaten bu yüzden Simmering atölyesinde yapılan etkinlik korkunç bir ilgi görmüştü. Bir iki kare fotoğraf ile geçtim bende zaten,
Bu disko tramvayı, James Cottrail diye bir DJ getirmişlerdi, yalandan müzik yapıyordu içinde
Bu da her yıl katılan, raylı sistem çalışanları sigortasının ilk hastanesi diyeyim gerçi her hastaya bakıyorlar normalde, tramvay gününde de bir tramvayı muayene yeri gibi düzenleyerek basit kan tahlilleri ve diş kontrolü yapıyorlar
Henüz dikiş tutturamadıkları yeni gelen araç bilgisi veren ekranlar, dediğim gibi henüz tam tutmadı, merkezi yerlerde var ve arıza veriyor ara sıra, mavi ekran çıkıyor
Gezenlerden bir kare ve müzenin ön kısmı
Bu güne özel hizmet veren merkezden ziyaretçileri etkinlik alanına taşıyan nostaljik tramvaylar
Müzeden bir iki kare, daha çok sistem ile ilgili
ilk gece hatlarının 1955 de başladığını gösteren duyuru
1957 yılı tramvay hatları haritası
Wiener Linien logosunun gelişimi, bildiğim kadarı ile bu sondaki logo da değişti, kent simgesi olan kırmızı kalkan ortasındaki haç şekli değiştirildi, daha çok 4 köşeli bir yıldız gibi duruyor artık
Bir de bu otobüs var, kentte bir otobüs müzesi de varmış ama her zaman açık değil galiba, ilgi daha çok tramvaylara, fakat bu otobüsler ile de çok övünürler. Alttaki resimde bakımdan çekilmiş bir fotoğrafı var, özel bir düzeneğe gerek olmaksızın o açı ölçere bakarak aracı kriko ile 30 dereceye kadar devrilmeden yatırabiliyorlarmış benim anladığım kadarı ile,
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Evet, eskiden kıtada Viyana Berlin'in çiftkatlı kardeş kentiydi, her nedense o kültürden koptular. İlk resimde arkadakı model de daha yeni bir Berlin modeli.
Şu devrilmemelerine ben de hep hayran kalıyorum. Ama en korkuncu da İngiltere'de, Galler olsun, İngiltere'deki Brighton olsun, bilhassa Brighton çok dağlık tepelik bir yer, ve caddelerle sokaklar neredeyse küreüstü gibi. otobüsler hep yana yatmiş hâlde geziyorlar, hiç devrilen olmadı. İstanbul'daki Optare'ler de İngiliz malı/modeli. Ben şahsen pek sevmiyorum, bana çok küçük geliyorlar. Yine de, muazzam sağlam hepsi.
Şu devrilmemelerine ben de hep hayran kalıyorum. Ama en korkuncu da İngiltere'de, Galler olsun, İngiltere'deki Brighton olsun, bilhassa Brighton çok dağlık tepelik bir yer, ve caddelerle sokaklar neredeyse küreüstü gibi. otobüsler hep yana yatmiş hâlde geziyorlar, hiç devrilen olmadı. İstanbul'daki Optare'ler de İngiliz malı/modeli. Ben şahsen pek sevmiyorum, bana çok küçük geliyorlar. Yine de, muazzam sağlam hepsi.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Eylül ayı benim için bayağı dolu geçti hayırlara vesile olsun inşallah, bu sene kaçırdım mı kaçırıcam mı diye düşünürken 2012 Tramvay günü bugün gerçekleştirildi. Gidip gitmemekte kararsızdım çünkü bu sefer ismi tramvay günü ama pratikte otobüs günü idi o nasıl oluyor derseniz; bir iki kere bahsetmişimdir kentin övündüğü bir otobüs filosu var, övünme sebepleri "dünyanın en çevreci otobüs filosu" demeleri, çok uzun yıllar önce doğalgazlı otobüs sistemine geçmişler ve gerçektende tüm otobüsler halen doğalgaz ile işletiliyor, gayette güzel çalışıyorlar. Bir de eskiye meraklı oldukları eski otobüslerden de çok iyi korumuşlar, müzede sergilenenlerin tamamı halen faal, zaten bunu bugün gözümüzle de gördük.
Dediğim gibi otobüs amaçlı bir gün olduğu için Ottakring ilçesindeki kentin eski garajlarından birisi olan Spetterbrücke garajında gerçekleştirildi ana temasıda 1-2 hafta önce kentin eski yerleşim alanı içerisinde çalışmaya başlayan Viyana için üretilmiş elektrikli otobüsün halk sunumu idi, belki bunun etkisi ile belki de nostaljik otobüslere binmek için bayağı bir kalabalık vardı.
Çok fazla foto çekmedim zaten daha çok şirketten birileri ile tanışıp sohbet edebilmek için çaba harcadım bu sefer, geç kalınmış bir çaba olsa da iyiydi, güzeldi yani dayanamadım sırtardım şirkette yönlendirme işaretleri ile ilgili birimde görevli Diplom Ingenieur bir bayan ile uzunca bir sohbet ettik aklıma gelen bir iki detaya gülüyorum. Bu diplom ingenieur un Türkiye'deki karşılığı ne acaba? Yüksek mühendis gibi birşey falan herhalde. Neyse, yönlendirme mevzusuna ayrıca gelirim.
Alandan bir iki kare;
Viyananın kovboyları her tramvay metro otobüs organizasyonunda oradalar, kimdirler nedirler bilmiyorum, galiba bir country müzik grupları falan var da ne alakalar çözemedim bunca senedir
Bugüne özel müzeden çıkarılıp alana yolcu taşıyan nostaljik tramvaylardan bir tanesi
Bir tane daha yakalamıştım ama uzaktan zumlayıp çekmeye çalıştım kötü çıkmış, keyfimde kaçık olduğu için çok vakit harcamak istemedim. Bir sürü deli duraklarda fotoğraf çekmek için bekliyordu bir de bana gerek yok.
Bunlarda nostaljik otobüsler, bunlar ile de Ottakring metro istasyonundan alınan yolcular etkinlik alanına uğrayıp kısa bir tur ile dolaşıyorlardı.
Bu sarı renkli olan Postbus işletmesinin bir otobüsü, bu araç kiralanıyorda bildiğim kadarı ile, oldukça bakımlı içi çok temizdi ama boş iken çekemedim, diğer taraftan üzerindeki bir etikette doğru yalan arızasız 100.000 km. yaptığı yazıyordu.
devam eden mesajda sergilenen diğer otobüsler ve elektrobus u göstereceğim.
Dediğim gibi otobüs amaçlı bir gün olduğu için Ottakring ilçesindeki kentin eski garajlarından birisi olan Spetterbrücke garajında gerçekleştirildi ana temasıda 1-2 hafta önce kentin eski yerleşim alanı içerisinde çalışmaya başlayan Viyana için üretilmiş elektrikli otobüsün halk sunumu idi, belki bunun etkisi ile belki de nostaljik otobüslere binmek için bayağı bir kalabalık vardı.
Çok fazla foto çekmedim zaten daha çok şirketten birileri ile tanışıp sohbet edebilmek için çaba harcadım bu sefer, geç kalınmış bir çaba olsa da iyiydi, güzeldi yani dayanamadım sırtardım şirkette yönlendirme işaretleri ile ilgili birimde görevli Diplom Ingenieur bir bayan ile uzunca bir sohbet ettik aklıma gelen bir iki detaya gülüyorum. Bu diplom ingenieur un Türkiye'deki karşılığı ne acaba? Yüksek mühendis gibi birşey falan herhalde. Neyse, yönlendirme mevzusuna ayrıca gelirim.
Alandan bir iki kare;
Viyananın kovboyları her tramvay metro otobüs organizasyonunda oradalar, kimdirler nedirler bilmiyorum, galiba bir country müzik grupları falan var da ne alakalar çözemedim bunca senedir
Bugüne özel müzeden çıkarılıp alana yolcu taşıyan nostaljik tramvaylardan bir tanesi
Bir tane daha yakalamıştım ama uzaktan zumlayıp çekmeye çalıştım kötü çıkmış, keyfimde kaçık olduğu için çok vakit harcamak istemedim. Bir sürü deli duraklarda fotoğraf çekmek için bekliyordu bir de bana gerek yok.
Bunlarda nostaljik otobüsler, bunlar ile de Ottakring metro istasyonundan alınan yolcular etkinlik alanına uğrayıp kısa bir tur ile dolaşıyorlardı.
Bu sarı renkli olan Postbus işletmesinin bir otobüsü, bu araç kiralanıyorda bildiğim kadarı ile, oldukça bakımlı içi çok temizdi ama boş iken çekemedim, diğer taraftan üzerindeki bir etikette doğru yalan arızasız 100.000 km. yaptığı yazıyordu.
devam eden mesajda sergilenen diğer otobüsler ve elektrobus u göstereceğim.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Diğer otobüsler ile devam edelim,
eski minibüsleri önceden buna midibüs diyordum da bu bildiğimiz minibüs yav, burada omnibüs yazıyorlar tabelalarında ama omnibüs te sanırım daha genel bir tabir.
Bu da yeni modeli, eski kent merkezindeki dar sokaklarda bu araç ile taşımacılık yapıyorlar.
Bunlarda yine zamanında kente hizmet etmiş araçlardan müzeye kaldırılanlar, bu iki katlı ile ilgili daha önce yazmıştım, ciddi bir kuyruk vardı içine binip görebilmek için, bekleyemedim açıkçası. Bu fırsat her zaman ele geçmiyor ama olsun
Wiener Lokalbahn şirketide engelli erişimli araçları ile etkinlikte idi, tabii normal belediye otobüsleride artık bu şekilde pazarlanıyor ama bu arkadaşların bu sunumunun nedeni standart olmayan araçlarda sistemi adapte etmiş ve kullanıyor olmaları. Büyük otobüslerinin tamamında bu aparat yok ama pek çoğunda var gibi, şöyle diyeyim bugün etkinlik alanı haricinde yolda da 2 adet gördüm ve dikkat ettim onlarda engelli erişimli idi. Araç yüksek tabanlı içten basamaklı olduğu için özel bir aparat ile tekerlekli sandalyeli yolcular bir nevi asansör vari araç ile alınıyor ve indiriliyor.
eski minibüsleri önceden buna midibüs diyordum da bu bildiğimiz minibüs yav, burada omnibüs yazıyorlar tabelalarında ama omnibüs te sanırım daha genel bir tabir.
Bu da yeni modeli, eski kent merkezindeki dar sokaklarda bu araç ile taşımacılık yapıyorlar.
Bunlarda yine zamanında kente hizmet etmiş araçlardan müzeye kaldırılanlar, bu iki katlı ile ilgili daha önce yazmıştım, ciddi bir kuyruk vardı içine binip görebilmek için, bekleyemedim açıkçası. Bu fırsat her zaman ele geçmiyor ama olsun
Wiener Lokalbahn şirketide engelli erişimli araçları ile etkinlikte idi, tabii normal belediye otobüsleride artık bu şekilde pazarlanıyor ama bu arkadaşların bu sunumunun nedeni standart olmayan araçlarda sistemi adapte etmiş ve kullanıyor olmaları. Büyük otobüslerinin tamamında bu aparat yok ama pek çoğunda var gibi, şöyle diyeyim bugün etkinlik alanı haricinde yolda da 2 adet gördüm ve dikkat ettim onlarda engelli erişimli idi. Araç yüksek tabanlı içten basamaklı olduğu için özel bir aparat ile tekerlekli sandalyeli yolcular bir nevi asansör vari araç ile alınıyor ve indiriliyor.
En son Esat tarafından 15 Eyl Cmt, 2012 21:20 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.