ist-M.03:02 » M2 Şişhane-Yenikapı Güney 2.Etap İnş

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 05 Eyl Pzt, 2011 18:45

hımm anladım. peki 3 ana göz, ek olarak 1 doğuda 1 batıda olmak üzere toplam 5 göz olabilir mi?

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 05 Eyl Pzt, 2011 19:38

Düşey olarak düşünürsek, 3 istasyonda aynı hizadamı? Birbirinden aşağıda ya da yukarıda olan yok mu?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Eyl Pzt, 2011 20:25

Daha önce Mehmet' e sormuştum ama verdiği cevabı hatırlayamadım bildiğim kadarı ile Marmaray ile M2 aşağı yukarı aynı kotta olacaklar, ben daha önce M1 in üst kat hizasında olacağını düşünüyordum ama artık pek öyle düşünmüyorum çünkü güzergahı üzerinde pek çok eski bina vardı oradan geçerken biraz derinleşmiş olması gerekiyor, bu sanırım yeni binaların altından geçerken 10 m. civarında bir mesafe oluyor, eski binalarda daha derin olması tercih edilir herhalde.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 05 Eyl Pzt, 2011 20:35

m2 20 m derinlikte. marmaray 15 gibiydi sanırım.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 06 Eyl Sal, 2011 19:05

Esat yazdı:Daha önce Mehmet' e sormuştum ama verdiği cevabı hatırlayamadım bildiğim kadarı ile Marmaray ile M2 aşağı yukarı aynı kotta olacaklar, ben daha önce M1 in üst kat hizasında olacağını düşünüyordum ama artık pek öyle düşünmüyorum çünkü güzergahı üzerinde pek çok eski bina vardı oradan geçerken biraz derinleşmiş olması gerekiyor, bu sanırım yeni binaların altından geçerken 10 m. civarında bir mesafe oluyor, eski binalarda daha derin olması tercih edilir herhalde.
yenikapıda 72 m aç-kapa alanı olacakmış m1'in. ama stasyon buna dahil mi bilemiyorum?
(Yenikapı istasyon girişindeki 72 m.’lik tünel olarak açılacak kısım, aç-kapa yapısı olarak inşa edilecektir.)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Eyl Sal, 2011 19:29

M1 peron boyu 110 ya da 115 m. aklımda kaldığı kadarı ile :) 72 den geri kalan 40 m. nerde yahu :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 06 Eyl Sal, 2011 22:34

o zaman istasyon hariç 72 m daha kuzeyde aç-kapa var. zaten orda bi kaç bina yıkılmıştı.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Eki Sal, 2011 20:39

Unkapanı tarafında pek bir gelişme görünmüyor, köprü ayaklarında bir gelişme varmı bilgisi olanlar?

Resim

Resim

Bu arada resimler Kent ve Demiryolu grubundan alıntıdır.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Eki Çrş, 2011 22:28

1 Ağustos ta CNN Türk kanalında Eğrisi Doğrusu programında yapılan Haliç Köprü geçişi ile ilgili tartışma programı, programa köprünün mimarı Hakan Kıran ve karşıt görüşü savunan tarihçi Cemal Kafadar katılmışlar, izlenmesi gerektiğini düşündüm ilginç bilgiler var.

http://video.cnnturk.com/2011/programla ... 28-07-2011

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 26 Eki Çrş, 2011 23:14

Burada hangi tarayıcı ile baksam, hiçbir video gözükmüyor. Flash'ı her ne şekilde uygulamışlarsa …

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1610
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 16 Kas Çrş, 2011 15:06

Bugün çektiğim bu resimlerde köprü viyadüklerinin ayaklarına ait filizler görülüyor:

Resim

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Kas Çrş, 2011 21:23

Kemal abim yine hafiye gibi kenarlardan köşelerden detayları almışsın :) eline ayağına sağlık. Yok köprü şöyleydi, siluet böyleydi derken köprüye dair bir emare daha gördük, hadi hayırlısı.

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön