tr-HT.09 » Ankara-İstanbul Hızlı Tren ile 1,5 Saate İner mi?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Eki Cum, 2010 16:41

Valla benim bunlar hakkındaki düşüncelerimi Başar az çok bilir :) aslında dediğim gibi sorun iş yapmak değil ama işte görüyorsunuz Cin olmadan adam çarpmayı öğrendiler ona bayağı uyuz oluyorum, buna ister uyanıklık ister ticari zeka deyin, yoksa adam işini yapacaksa eyvallah dediğim gibi ülkem böyle 10-15 yılda binlerce km demiryoluna sahip olacaksa niye istemeyeyim, endişem bu heriflerin yaptıkları işlerde illa bir halt çıkıyor, hepimiz gazete okuyoruz, dünyanın en iyi firmalarını bile kazıklamaya kalktılar, heriflerde bu konuda zihniyet çok kötü, ama aynı işide Evropalı bir firma 2 katına yapıyor, ara sıra diyorum ya, biz şu eski alışkanlığımız, hem 1 lira olsun hem şüfer maalli olsun dan sıyrıldıysak sorun olmaz.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 15 Eki Cum, 2010 17:11

Bundan sıyrılmak çok zor. Minibüs mentalitesi dediğimiz de aslında bu. Ne o öyle "belde otobisi"? Korkunç olan ... biz bundan sıyrılacağımıza ve, diyelim, "Alman gibi" olacağımıza, Alman gidiyor, bizim gibi olmaya başlıyor. Asıl bu fena. Yani herşey "Geiz ist geil" mentalitesiyle beleş veya az paralı ama çooh "çoh" olacak, süper-XXXL falan. Herşey çöktü. Yani, kapitalizm bile çöktü bu konuda. Sapıttık. Yani değer saygısı yok, ne manevî değer, ne maddî deger ... bu yüzden de herşey böyle "yozlaşıyor", ama işte küresel bir problem. Batı ve Japonya şu an henüz ilerideyseler, bu geçmişin becerikliliği, bizde o yoktu. Onlar da batıyor, biz de. Açgözlülük var ortada. Elde etmek istediğin şey için çaba yok. Ne var? İhooläh var. Ne ihalesi be ... devlet kayboldu gitti, değer kayboldu gitti, insanlar da kaybolup gidecek. Çin'de unutulmaması gereken çok, ama ÇOK önemli bir unsur var: felsefe. Hani şu sabahları spor şeklinde gölge bokslama falanlar filanlar, judo gibi şeyler var ya, bunlar çürüğe karşı ilâç. Bu ne batıda var, ne bizde. Bu Çin ve Japonya'da var. Esat, bunu da kat hesaba. Meselâ Çin tıbbı kadar güçlü tıb yok. Acaba neden? Dinden derin felsefe var ortada. Dediğim gibi, onlara karşı saygım sonsuz, herşeyi batıdan 600 sene evvel yapmışlar, tarih kitapları burada (Türkiye de bu konuda "burası") bunu yazmıyor, ama küreselleşmiş zamanlarda bütün insanlık hortladı. Yani şöyle gökten mi, dipten mi, kalpten mi, beyinden mi, uzaydan mı ... nerden olursa olsun, bir güç çıkıp da, "olm, bu böle olmaz ama!" demiyor :?

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 22 Ağu Pzt, 2011 13:30

http://www.rayturk.net/?p=28410

İstanbul-3.Köprü-Sultanbeyli-Adapazarı-Ayaş-Ankara hızlı tren hattı mor renk ile gösterilmiştir.

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Ağu Pzt, 2011 14:37

Bu Ayaş dediğin şu bir türlü bitmemiş olan ve Çinlilerin yaparız deyip şimdilik el atmadığı Ayaş Tüneli yolu mu? Eğer öyle ise bunu Ankara-İstanbul YHT hattı diye göstermek bence doğru değil, hali hazırda bu projenin işlerlik kazanacağı kesin mi? En son Bakan bu proje ile ilgili negatif konuşmuştu diye hatırlıyorum başka bir gelişmemi oldu yoksa?

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 22 Ağu Pzt, 2011 15:22

Esat yazdı:Bu Ayaş dediğin şu bir türlü bitmemiş olan ve Çinlilerin yaparız deyip şimdilik el atmadığı Ayaş Tüneli yolu mu? Eğer öyle ise bunu Ankara-İstanbul YHT hattı diye göstermek bence doğru değil, hali hazırda bu projenin işlerlik kazanacağı kesin mi? En son Bakan bu proje ile ilgili negatif konuşmuştu diye hatırlıyorum başka bir gelişmemi oldu yoksa?
tabi ki hiç bir şey kesin değil. finansal dünya kriz içinde. kredi bulmak zor. çin projelerini askıya aldı. ama benim burda bir kaç dayanağım var.

1.dayanak bir ihale sonucuna göre proje çalışması yapılıyor.

http://www.rayturk.net/?p=23347
İşin Miktarı : ADAPAZARI-İSTANBUL KUZEY GEÇİŞİ ETÜT, PROJE, MÜHENDİSLİK VE DANIŞMANLIK HİZMETLERİ ALIMI
İşin Yapılacağı / Teslim Edileceği İl : SAKARYA

Yüklenici – Sözleşme Bilgileri

Yükenicinin Adı / Unvanı : SWS ENGINEERING S.P.A.
Sözleşme Tutarı : 3.926.850 TL
Sözleşme Başlangıç Tarihi : 03.03.2011
Sözleşme Bitiş Tarihi : 03.06.2012
2. dayanağım devletin yayınladığı harita:

Resim

3. dayanağım dlh sitesine aldı bilgileri:

http://www.rayturk.net/?p=26617

Resim

4. dayanağım da ekap şartnamesi:

http://www.rayturk.net/?p=25225

5. dayanağım trt'den print screen ettiğim görüntü:

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Ağu Pzt, 2011 15:24

İyiymiş, merak ettim o yüzden sordum sonuçta devletin bu işin başına verdiği adam bu projeyle ilgilenmiyoruz diye söyledi, ben de onu dayanak aldım :D

Diğer taraftan 2. resimde gösterilmiş olması belki bir ışık olabilir, ihaleler harici o diğer resimli gösterimler beni pek tatmin etmez açıkçası.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 22 Ağu Pzt, 2011 15:28

o resimler temsili çizim. kesin proje değil. trtye kalırsa düzceden geçiyor. bende ki dlh etüdlerinde ise direk arifiyeye gidiyor. ama somut olan bir şey var ki kesin proje ihalesi yapıldı. italyanlar aldı 2012'de bitirecekler. başbakanın ifadesi ile "tr bu ivme ile giderse" yapılır. devletlunun hedefleri ivmeye bağlı.

3.köprüde yht kesin birde.


haritadaki 3 yeşil hat ile 2-3 senedir debelenip duruyoruz. gerisini varın hesap edin.

1-köseköy-gebze

2-gebze-halkalı

3-bursa-yenişehir

Resim

http://www.rayturk.net/?p=28428

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 23 Ağu Sal, 2011 20:59

http://basiskele.com.tr/demiryolu-kalkiyor.html
17 Ağustos 1999 depreminden hemen önce şehir merkezinden kaldırılarak sahile alınan demiryolunun yeniden yer değiştirmesi için çalışmalar başladı. Şehrin içinden geçerken çok sayıda insanın canına mal olan demiryolu sahile kaydırıldığında ise bambaşka bir sorun yaratmıştı. Şehir merkezi ile İzmit Körfezi arasında adeta bir Çin seddi gibi duran demiryolu, kent halkının denizle ve yeşille tüm bağlantısını kopartmıştı.

İHALESİ YAPILDI
Demiryolunun sahilden kaldırılması için yapılan çalışmalar meyvesini vermek üzere. AKP Kocaeli Milletvekili ve 2. sıra adayı Fikri Işık`ın tam 4 yıldır üzerinde büyük bir titizlikle çalıştığı projede önemli bir adım atıldı. DDY, demiryolunun şehrin kuzeyinden gitmesi için fizibilite çalışması yapmaya karar verdi ve bu amaçla geçtiğimiz mart ayında ihaleye çıktı. İhaleyi alan firma çalışmalara başladı.

KUZEYE KAYDIRILACAK
Fizibilite çalışmalarının bu yılın sonunda tamamlanması bekleniyor. Bu çalışmalar sonrasında hazırlanacak raporun ‘olumlu` olması halinde Gebze-Köseköy arasındaki demiryolu kuzeye kaydırılacak, ayrıca Marmaray`la buradan bağlantısı yapılacak. Kuzeye alınacak demiryolu, 3. Boğaz Köprüsü`nün devamı niteliğindeki Kuzey Marmara Otoyolu ile paralel inşa edilecek. Ve İzmithalkı yeniden denizle kucaklaşmış olacak.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Ağu Sal, 2011 21:08

Zamanında kafaları niye basmamış :) Tabii ki o şehir içindeki demiryolunu hatırlıyorum çocukluğumdan, ilk gördüğümde çok enteresan gelmişti bana bir o kadar da heyecanlandırmıştı. Yapılsın bakalım fizibilite raporundaki olumluluk neye göre değerlendirilecek bence bu önemli, çünkü eğer paran varsa coğrafik olarak mümkün olur diye düşünüyorum :)

İzmit' in kuzeyinden demiryolu geçirmek bana bir Bolu Tüneli projesi gibi göründü, çünkü kentin kuzeyinden dediğiniz zaman bu bayağı kuzeyi olmalı çünkü o kentin tek genişleyebileceği alan zaten kuzeydeki tepelere doğru olan kısımlar, şimdi siz oraya araya bir demiryolu yaparsanız bu sefer sahildeki olayı tekrarlamış olacaksınız, yine kenti ikiye bölmüş olacaksınız ve 30-40 yıl sonra bu sefer yine İzmit' in kentiçi demiryolu diyeceğiz o hatta, sence mantıklı mı? İşlerimiz hep böyle işte, kendi dönemimiz için yapalım da sonra Allah büyüktür diyoruz.

Bakalım yapılsın görelim, umarım kapsamlı ve gerçekten ileriye dönük bir proje olarak hayata geçer. Tabii bu durumda şu senin 37 metrelik köprü de boşa gitmiş olur :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 24 Ağu Çrş, 2011 12:44

kuzeyden yapılacak hat yht'ye hitap eder. yapılsa bile kentiçi demryolunun kalkması diye bir şey sözkonusu olamaz. çünkü mülakat mayısta verlmiş, köseköy-gebze yol yenilemesi ihale edldi, ab kredi verdi. iptal edilecek bir şeye kredi verirler mi? hem güneydeki iptal ettiğin zama bölgesel ekspres ne olacak? yht hattında bölgesel trenler mi gidecek? ana hat trenleri ne olacak?

marmaray gebzeye gliyor. izmiti kapattığın zaman ne anlamı kalır? marmarayda kuzeye gitsin o zaman.

benim anladığım, ortada bir proje çalışması var ama demiryolu iptal edilmeyecek

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 Ağu Çrş, 2011 21:54

Yanlız bir konuyu aşmak lazım artık sanırım, önceleri bende bu konuda hep negatif ve olmaz şeklinde yazıyordum ama YHT hattında basbayağı bölgesel trenlerde gidebilir, sonuçta zaten trenlerin 160km/s yaparı var sanırım, ee 15 dk. da bir yht de çalışmayacağına göre sanırım arada bölgesellerin işlemesi sorun olmaz, sorun doğru düzgün garlar inşa etmekte olur.

İkinci olarak sana katılıyorum, eğer hat kuzeye alınacak ise neden Köseköy ihale ediliyor, neden oraya köprü yapılıyor? Gerçi Köseköy' ün lojistik önemini inkar edemeyiz, orada büyük bir kapasite var ve demiryolu ile kullanılması kadar doğru bir şey de yok, yani kalkıp sahildeki hattı kaldırsanız bile, Köseköy' de şak diye kesseniz bile orada demiryolu olmalı derim. Ama haberin içinde Marmaray bile bu kuzey hattına bağlanacak demişler, işte bu garip geldi bana.

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 25 Ağu Prş, 2011 14:57

Yanlız bir konuyu aşmak lazım artık sanırım, önceleri bende bu konuda hep negatif ve olmaz şeklinde yazıyordum ama YHT hattında basbayağı bölgesel trenlerde gidebilir, sonuçta zaten trenlerin 160km/s yaparı var sanırım, ee 15 dk. da bir yht de çalışmayacağına göre sanırım arada bölgesellerin işlemesi sorun olmaz, sorun doğru düzgün garlar inşa etmekte olur.
YHT hattında DMU setler kolaylıkla çalıştırılabilir. Bu araçlar hem çok kullanışlı ama elektrikli bir hattımız varken neden dizel setler çalıştıralım. Yeni yapılan hızlı tren hatlarında kullanılmak üzere daha düşük kapasiteli araçlar da alınmalı yolcu yoğunluğunun az olduğu saatlerde ya da sefer sıklığını arttırmak için kullanılabilirler. Örnek olarak;
http://en.wikipedia.org/wiki/File:SwissTrain3.jpg
linkteki stadler trenlerden İsviçre, Romanya ve Bulgaristan'da görmüştüm. 10 - 15 dk sıklıkla yakın şehirlere çalışıyorlardı. bu setler kullanılarak Eskişehir - Ankara arası saatte bir Caf setler 20/40 geçelerde de bu tarz bir tren kullanılabilir.

Cevapla

“Hızlı Tren Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön