Hattın yolculu taşımaya Ramazan Ayı yani bu sene denk geldiği üzere Ağustos ayı içerisinde başlanması planlanıyormuş, umarım açılış yıldönümlerini de her yıl Ramazanda yapmaya kalkmazlar

ehü, şakka şakka.
Bu arada linkten önce şunu belirteyim, bir kaç mesaj önce bir alıntı yapmışım, Ulaştırma Bakanı şöyle demiş :
Soluk, “Haberleşme sisteminde Polatlı-Konya güzergahında muhtelif aralıklarla eğer iki trenimiz gidiyor ise herhangi bir sorun yok. Ancak yarımşar saat aralıklarla sefere başladığımızda işte o haberleşme sisteminin o zaman önemi ortaya çıkıyor. Yazılım çalışması 3-5 gün sürebilir ama 10 günün ötesi yok. Yazılımın dışında sıkıntımız kalmadı” dedi.
Bunu 29 Mayıs' ta demiş, bugün 4 Ağustos demek ki 10 günün bayağı bir ötesi varmış, demek ki demeç verirken hele ki teknik konularda verirken kesin konuşmamak ya da gerçekten konuya vakıf kişiler tarafından bilgilendirilerek vermek gerekirmiş, olsun bu kadar kusur paşa kızında bile olur, ben hat bitsin bu sene açılsında başka bir şey istemiyorum
http://www.lojiport.com/index.php?sayfa ... y&id=29922
TCDD Genel Müdürlüğü yetkililerinden alınan bilgiye göre, elektrifikasyon, sinyalizasyon testleri tamamlanan hattın yol ölçümleri de sorunsuz şekilde sonlandırıldı. Hat üzerindeki trafiğin yönetilmesi için gerekli olan haberleşme yazılım çalışmalarını iki hafta içerisinde tamamlamayı planlayan TCDD Genel Müdürlüğü, Ramazan ayı içerisinde Ankara-Konya arasında YHT ile yolcu taşımaya başlayacak.
Geçen yıl Aralıkta teknik deneme seferleri, Haziranda da ticari deneme seferleri başlayan hat üzerinde trafik yönetimine yönelik yazılım çalışmalarında da son aşamaya gelindi. Çalışmaları tamamlayarak bu ay içinde seferlere başlayacak olan Kurum, hatta başlangıçta saatte 300 kilometre hız yapabilen 12 YHT seti kullanacak, kısa süre içerisinde de 350 kilometre hız yapabilen 6 tren seti için ihaleye çıkacak.
İki il arasında 1 saat 30 dakikalık sefer süresi, Ankara-Sincan arasında hizmete geçecek Başkentray'ın tamamlanmasıyla 1 saat 20 dakikaya, saatte 350 kilometre hız yapabilen YHT setlerinin işletmeye alınmasıyla da 1 saat 15 dakikaya inecek.
YHT'ler, ilk etapta 4 gidiş, 4 geliş olmak üzere 8 sefer düzenlenecek hattaki seferlerin bazılarında ara durak olarak Polatlı'daki YHT Garı'nda da duracak.
Tamamen Türk firmalarınca projelendirilen, yerli müteahhit ve mühendislerce yapılan hat, dünyanın en kısa sürede inşa edilen hızlı tren hattı olma özelliğini taşıyor. Bu hat aynı zamanda dünyada kilometre başına maliyeti en düşük YHT olarak da tanımlanıyor. Ankara-Konya YHT hattı 1 milyar TL'ye mal oldu.
Ayrıca Eskişehir-Konya arasında da YHT seferleri başlatılması için çalışmalar sürdürülüyor. Bu yıl içerisinde bu hatta da seferlere başlanması planlanıyor.
Çevre dostu olması ve düşük enerji maliyeti açısından önemli yer tutan YHT'ler, Ankara-Konya arasını 500 TL'lik enerji maliyeti ile kat ediyor. Böylece Ankara-Konya arasında koltuk başına 1.5 TL maliyetle sefer yapılıyor.
Ha bir de kafama takıldı, koltuk başına 1,5 TL lik maliyet var ise yolcudan kaç para alınıyor, kar marjı nedir? Alalım bir kaç set bizde girelim bu işe

ne kadar kolay hesap, koltuk başı 1.5 TL maliyet, tabi diğer masraflar önemli değil canım.