ist-T.10:04 » KTA Tramvay Araçları - Düwag B100
-
- Kaçak Yolcu
- Mesajlar: 9
- Kayıt: 25 Eyl Sal, 2007 01:26
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
O fren manevra levhası buralarda bazı araçlarda hakikaten var(dı). "Sabit duruşunuz için sıkı tutunun, mesuliyetimiz yok" gibilerinden. Ama zaten o araçlarda fazla durulmaz, duran sadece kapılarda durur(du), gerisi otururdu - buralarda fazla dolu tramvaylar yok, ki bunlar basit tramvay değil aslında, Stadtbahn-Wagen dedikleri, yani bizim M1'de çalışan vasıtalarla kıyaslanabilirler.
Duraklara ... durak ışıkları, durak levha ışıkları yok mu? Yani hem tramvayda, hem otobüste yapılan bir şey genelde. Işik için fazla enerji masrafı olmasın diye de güneş panosu kullanılır.
B. Alabay
Duraklara ... durak ışıkları, durak levha ışıkları yok mu? Yani hem tramvayda, hem otobüste yapılan bir şey genelde. Işik için fazla enerji masrafı olmasın diye de güneş panosu kullanılır.
B. Alabay
- AyLiN
- Aylık Paso
- Mesajlar: 90
- Kayıt: 14 Eyl Cum, 2007 19:50
KTA lara Kötü Tramvay aracı diyorlarmış diyen halt etmiş diyorum sadece bende üzerine. Benim gibi çocuklu aileler için çok güzel bir araç. En azından çocuk arababı nereye koyucam oğlum sağ sola saldırıp milleti rahatsız etmesin diye ne tarafa oturucam diye düşünmek zorunda kalmıyorum. Zeytinburnu kabataş hattındaki tramvaylarda bile aynı konfor yok yeni olmalarına rağmen. Bir de vatandaş eşşeklik yapmasa orada kocaman Bebek arabası işareti varsa oradan bebek arabalı biri geldiği zaman kalkması gerektiğini anlasa çok daha güzel olacak. Ama eminim geçen haftalarda yapılan etkinlikler artıkca çocuklarımız ulaşım araçlarını nasıl kullanacağını düzgün bir şekilde Esat bey gibi bilinçli eğitmenler tarafından öğrendikce bu sorunda ortadan kalkmaya başlayacaktır.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Düwag (KTA) lar ile ilgili son durum 31 araçlık bir alım yani sayı 30+1 olarak belirlenmiş, 1 taneyi Köln den hediye ediyorlar aslında bu araçların bir maliyet analizini yapmak lazım ilk zamanlar öğrendiğimize göre bir tanesi 15.000 euro gibi bir rakama geliyordu, bu o günkü rakamlar ile sıfır model bir alçak tabanlı aracın 10' da biri maliyet, araçların teknik durumu ve kapasitesi ile birlikte yapılan ağır bakım neticesinde 10 yıl ekonomik ömür biçilmişti (şifai olarak) acaba yapılan ağır bakım ve revizyonun maliyeti nedir, bunu hesaplayabilirsek burada bir fayda/maliyet analizi çıkartabiliriz, ben her halükarda bu araçların karlı bir yatırım olduğuna inanıyorum İstanbul bunları 10 yıl kullansa bile sonrasında başka hatlara ya da şehirlere gönderebilir.
- abhazyalı ugur
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 128
- Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 17:54
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Revizyona girecek Düwaglardan birinin kapısında yer alan çıkartmalar, kapıların otomatik kapandığı, içeride yeme içme yasağı ve bilet satışı ya da onayı ile ilgili çıkartmalar, her şey iyi güzelde bu alman kuralcılığı düzenciliği hoşuma gidiyor ama bu kadar da estetikten yoksun olmalarına anlam veremiyorum, bir insan kurallara bu kadar bağımlı bir sistem kurabiliyor ama o sistemin içerisinde bu tip öğeleri sallıyor gidiyor ha amaca hizmet ediyor ya da o insanlar anlıyorsa sana ne diyebilirsiniz, olsun bence biraz görsel olsun, simetrik olsun bir şey olsun işte
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Sen biraz bu vasıtaların "hurda" olduğunu unutuyorsun. Bugün herşey çok görveye-sel. Seller akıy gidiy.
Entwerter bambaşka bir şey, İstanbul'da kimse anlayamaz, çünki çok Almanya'ya has bir sistem, bakire bilet aldığında (tekli veya çoklu), bunu damga makinesi ile bir zamana ve binişe bağlıyabiliyorsun. Yani bilet alımı değil, var olan bilete geçerlilik "vurma" âleti.
B. Alabay
Entwerter bambaşka bir şey, İstanbul'da kimse anlayamaz, çünki çok Almanya'ya has bir sistem, bakire bilet aldığında (tekli veya çoklu), bunu damga makinesi ile bir zamana ve binişe bağlıyabiliyorsun. Yani bilet alımı değil, var olan bilete geçerlilik "vurma" âleti.
B. Alabay
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Valla hurda ağır kaçar benim beklemediğim kadar atak, seri, sessiz ve iyi frenlemeli, yani bir tramvay aracı nasıl olmalı derseniz cevabım aha "düwag" olur artık Umarım öyledir Köln ya da Berlin in yeni araçları içinden görüntülerimiz olsa, yani illa ben gelecem oraya anlatıcam yoksa tık yok.Sen biraz bu vasıtaların "hurda" olduğunu unutuyorsun. Bugün herşey çok görveye-sel. Seller akıy gidiy.
Entwerter bambaşka bir şey, İstanbul'da kimse anlayamaz, çünki çok Almanya'ya has bir sistem, bakire bilet aldığında (tekli veya çoklu), bunu damga makinesi ile bir zamana ve binişe bağlıyabiliyorsun. Yani bilet alımı değil, var olan bilete geçerlilik "vurma" âleti.
B. Alabay
Entwerter Avusturya da da var, hatta S-Bahn ların kapısında aynı işaret var ama biraz daha detaylı yazıyor, biletinizi bu makinelere sokarak gün ve saat işareti vurduruyorsunuz, işaretsiz biletle yakalanmakta cezaya tabi
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Eee, ora Avusturrya. Bura Alamannya. Orada anlatırlar, okşarlar, mucuk falan, hani sadomazoşist pasta, kahve. Burası açıkhava kampı. Entwerter'i anlamadın mı, kahveyi değil, ama kahverengiyi dolu dolu yedin!biletinizi bu makinelere sokarak gün ve saat işareti vurduruyorsunuz
Berlin, Köln falan diyorsun, yahu n'apalım, şu aoralarda değiliz Sana bir iki Combino iç çamaşır resmi göndermemiş miydim?
B. Alabay