ist-B.03:03 » Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 11 Mar Cum, 2011 10:43

Bakın, bu sabah Japonya'yı 8,9 şiddetinde (!) bir deprem felç etmek değil, neredeyse sakat bıraktı :shock: Aklıma ilk gelen yine bizim Marmaray'dı. Türkiye ve hele hele İstanbul “herhangi” bir yerde değiller, tektonik durum orada gayet ciddî. Of of of!

Videolarla:

http://www.badische-zeitung.de/erdbeben ... fen-kueste

Haberler videosu canlıymış ...

Şurada da cehennemden fotoğraflar:

http://www.badische-zeitung.de/nachrich ... d=42507985

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 11 Mar Cum, 2011 13:10

çok büyük bir felaket. geçmiş olsun. dünya elden gidiyor. 8.9 şiddetinde bir deprem hiç duymamıştım. bu kadar şiddetli bir depreme dayanıklı bir tünel yapısı varmıdır? gerçi deprem okyanusun 24 km derininde olmuş. hissedilen şiddetini bilmiyorum.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 11 Mar Cum, 2011 14:40

Atom santralı da çarpıldı, durum net değil. Rusya alarmda. Dili bilmeyen, resimlerden de yeterince anlar.

http://www.ardmediathek.de/ard/servlet/ ... Id=6689892

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Mar Cum, 2011 19:50

Evet büyük bir felaket. Acikcasi ben henüy bu siddette bir depreme, depremin merkezinde ya da en siddetli etkili oldugu yerde dayanacak bir yapi oldugunu sanmiyorum, kaldi ki bu depremde herhalde kara altinda degil okyanus altinda meydana gelmis. Ülkemiz icin konusursak Marmaray tüneli kac siddetinde depreme dayanikli? 7, 8, 9,? Ben gectigi güzergahta 9 a da dayanikli yapilsa risk altinda olacagini ve hicbir insaat firmasinin buna zaten garanti vermeyecegine inaniyorum. Allah herkesi bu tür felaketlerden uzak kilsin insallah.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 11 Mar Cum, 2011 19:55

marmaray için 8 şiddetinde depreme dayanıklı deniyordu. ama ne kadar bilimsel bir açıklama olduğunu bilmiyorum. şifahi bir açıklama da olabilir. sitede bu kadar bahsedilmiş.

TÜNELLER VE DEPREM
İstanbul, doğudan Marmara Denizindeki Adaların güneybatısına doğru uzanan Kuzey Anadolu Fay Hattından yaklaşık 20 kilometre uzaklıktadır. Bu nedenle proje alanı, büyük bir deprem riskinin dikkate alınmasını gerektiren bir bölgede yer almaktadır.

Dünya genelinde benzer tipte birçok tünelin -bu bölgede beklenen büyüklüğe benzer büyüklükte- depremlere maruz kaldıkları ve bu depremleri büyük hasar görmeden atlattıkları bilinmektedir. Japonya'daki Kobe Tüneli ve ABD'nin San Francisco şehrindeki Bart Tüneli, bu tünellerin ne kadar sağlam inşa edilebildiklerini gösteren örneklerdir.

Marmaray Projesinde, mevcut verilere ek olarak, jeolojik, jeoteknik, jeofizik, hidrografik ve meteorolojik etüt ve araştırmalardan ek bilgi ve veriler toplanacaktır ve bu veriler, en yeni ve modern inşaat mühendisliği teknolojileri kullanılarak inşa edilecek olan tünellerin tasarımı ve yapımı için temel teşkil edecektir.

Buna bağlı olarak bu proje kapsamındaki tüneller, bölgede beklenebilecek olan en yüksek şiddetteki bir depreme karşı dayanıklı olacak şekilde tasarlanacaktır.

İzmit Bolu bölgesinde 1999 yılında yaşanan sismik olay sonucu elde edilen en son tecrübeler özümlenmiştir ve bu deneyimler, İstanbul Boğaz Geçişi Demiryolu Projesinin tasarımının dayandığı temellerin bir parçasını oluşturacaktır.


Yapılan çalışma ve değerlendirmelere en iyi ulusal ve uluslararası uzmanlardan bazıları katılmıştır. Japonya ve Amerika'daki deprem Bölgelerinde daha önceden birçok benzer tünel inşa edilmiştir ve bu nedenle özellikle Japon ve Amerikalı uzmanlar, tünellerin tasarımında karşılanması gereken şartnameler dizisinin geliştirilebilmesi için, Türkiye'deki bilim adamları ve uzmanlarla çok yakın bir işbirliği içerisinde çalışmaktadır.

Türk bilim adamları ve uzmanlar, potansiyel sismik olayların özelliklerinin tanımlanması üzerinde yoğun olarak çalışmaktadırlar; ve bugüne kadar Türkiye'de toplanan ve tarihsel verilere dayanan tüm bilgiler - İzmit Bolu Bölgesinde 1999 yılında yaşanan olaydan elde edilen en son veriler dahil olmak üzere - analiz edilmiş ve kullanılmıştır.

Japon ve Amerikalı uzmanlar, bu veri analizi çalışmasına yardım etmiş ve ilgili faaliyetleri desteklemişlerdir; bu uzmanlar, ayrıca tüneller ve diğer yapı ve istasyonlardaki sismik ve esnek derzlerin tasarımı ve yapımı ile ilgili geniş kapsamlı tüm bilgi ve tecrübelerinin Yükleniciler tarafından karşılanması öngörülen şartnamelerin kapsamına dahil edilmesini sağlamıştır.

Büyük depremler, tasarım kapsamında bu tür depremlerin etkilerinin yeterli düzeyde dikkate alınmaması durumunda, büyük altyapı projelerinde ciddi düzeyde zarara neden olabilmektedir. Bu nedenle Marmaray Projesinde en gelişmiş bilgisayar tabanlı modeller kullanılacak ve Amerika, Japonya ve Türkiye'den en iyi uzmanlar, tasarım sürecine katılacaklardır.

Böylece Avrasyaconsult organizasyonunun bir parçasını oluşturan uzmanlar ekibi, en kötü senaryo koşullarının (yani Marmaray bölgesinde çok büyük bir depremin) oluşması durumunda, bu olayın o sırada tünellerden geçen veya tünellerde çalışan insanlar için bir afete dönüşmesinin önlenebilmesini sağlamak amacıyla, Yüklenicilere bağlı tasarımcılar ve uzmanlardan oluşan ekiplere destek olabilecek ve bu konu ile ilgili tavsiyelerini sunabileceklerdir.




Bu haritanın üst mavi kısmı, Karadeniz ve orta kısmı İstanbul Boğazı ile birbirine bağlanan Marmara Denizidir. Kuzey Anadolu Fay Hattı, bölgede karşılaşılabilecek olan bir sonraki depremin merkezi olacaktır; bu fay hattı, doğu/batı doğrultusunda uzanmakta ve İstanbul'un yaklaşık olarak 20 kilometre güneyinden geçmektedir.




Bu haritadan görülebileceği üzere, Marmara Denizi ve İstanbul'un güney kısımları (üst sol köşe), Türkiye'nin en aktif deprem bölgelerinden birinde yer almaktadır. Bu nedenle tüneller, yapılar ve binaların herhangi bir deprem durumunda yıkıcı zarar ve hasar oluşmayacak şekilde inşa edilecekteir.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 11 Mar Cum, 2011 20:17

Bundan daha da korkunç bir deprem Şili'de olmuştu, bence bu konuyu gözardı etmemeli. Türkiye'de atom santralları yasaklanmalı, köprü, bent ve tünel yapıları da Avrupa standartlarına göre değil, Amerika, Asya ve Okyanusya standartlarına göre yapmalı bence. Çok ciddî bir konu.

oglcan
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 167
Kayıt: 06 May Çrş, 2009 19:30

Mesaj gönderen oglcan » 11 Mar Cum, 2011 20:33

TCCD'deki banliyö setleri Marmaray'da çalışacak mı yoksa Marmaray için ayrı araçlar mı hazırlanacak?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 11 Mar Cum, 2011 21:04

O setlerin bir kısmı Ankara'dan ödünç değil miydi? Herhâlde onlar geri verilecek, eskiler hurdaya ayrılacak ve (sanırım) Marmaray baştan yeni araçlarla başlayacak. İnşaallah.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 11 Mar Cum, 2011 23:32

yeni setler adapazarında imal ediliyor. hatta bazı setler hazır. önümüzdekis ene toplu teslimatlar başlar. mart 2013'te rayda olacaklar.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Mar Pzr, 2011 22:51

Basar oku bakalim seni tatmin edecek mi?
Bir deprem oluşumunun kaynağa en yakın konumlarda belirlenerek, ilgili kurum ve kuruluşlara otomatik olarak iletilmesi ile yüksek gerilim hatlarındaki akımın kontrollü kesilmesi, kritik kimyasal üretim yapan fabrika, nükleer tesis ve rafinerilerin tehlike yaratabilecek faaliyetlerinin, metro ve banliyö trenleri gibi toplu taşıma araçlarının durdurulması, tüp geçit ve gaz dağıtımın kapatılması v.b. gibi tehlikenin azaltılması yönünde çok önemli tedbirlerin alınmasıdır.
Şu ana kadar hangi kuruluşlarla anlaşma yaptınız?
MARMARAY ile anlaşmamız hazır. İGDAŞ ile prensip anlaşması yaptık. Ankara-İstanbul hızlı tren için de bu sistemin kurulması yönünde görüşmelerimiz sürüyor. Çünkü hızlı trenler deprem yer hareketinden çok etkilenir. Raylarda büyük deformasyonlar olur
http://gundem.milliyet.com.tr/istanbul- ... efault.htm

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 14 Mar Pzt, 2011 00:32

Etmeyecek tabiîki. taşdevri. Rasathane bence gayet güzel de, değerini bilen sıfır.

Ben meselâ kaç kez sormuştum, ağır bir zedelenmeye karşı bir su savak tekniği var mı? Marmaray ve metrolarda? Varsa da, hiç halkla (Japonya'da da olduğu gibi) deprem antrenmanları yapılıyor mu? Yani halk afet egzersizleri var mı? Yoh. Neyse, bu 9,0'dan sonra pek fazla söylenecek söz kalmadı. Oturup bekleyeceğiz, bakalım, dünya ne hâlde ve ne hâle gelecek.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 14 Mar Pzt, 2011 14:32

nat geo belgeselinde yenikapı istasyonunun tsunami olasılığında kapaklarının otomatik olarak kapatılacağı anlatılmıştı. simulasyon falan gösteriyordu. ama yedikule tünel ağzıyla ilgili bir şey duymadım. orası da riskli bence. denize yakın. ve tünele giriş bölgesi. yani ağzı açık.

Resim
Resim

Kilitli

“Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]” sayfasına dön