tr-D.01 » Ankara-İstanbul Sürat Demiryolu Projesi

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 21 Mar Pzr, 2010 21:23

aydın mı abi :) gerçi bugün pazar, gevşek gün

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Oca Cum, 2011 18:10

Memedin gözü aydın :) gerçi bir ara hızlı trende falan da tartıştık ama asıl yeri burası. Şimdi bu uyanık çinliler "biz kredi verelim ama işi biz yapalım" diyorlardı ya, buna yeni şart olarak "geçin başka işleri sürat demiryolunu bitirelim" demişler. Bunların toprak üstündeki kadar da yerin altında var ha, korkulur.

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=26757
34 yıldır hayata geçirilemeyen ve yaklaşık 1 milyar lira harcandıktan sonra projenin 'uygulanabilir' olmadığı gerekçesiyle yarım bırakılan Sürat Demiryolu Projesi'ne Çinliler talip oldu. Çinli ve TCDD yetkilileri, hat üzerinde yaptıkları ön çalışmayı tamamladı. Çalışmaya göre, hat 350 kilometre hıza uygun şekilde inşa edilebilecek.

Proje için Devlet Demiryolları, Çinliler ile işbirliğine giderek detayları Çinli uzmanlarla birlikte incelemeye aldı. Bir yandan da ayrıntılı yer etüdü ve teknik çalışmalar başlatıldı. Çinli ve TCDD yetkililerince saha ve proje üzerinde yapılan ilk incelemeye göre, hattın saatte 350 kilometreye uygun inşa edilebileceği ortaya kondu. Ancak, teknik yönden çalışma halen neticelenmiş değil. Ulaştırma Bakanlığı yetkilileri, hat üzerinde yapılması düşünülen 350 kilometrelik süratin yolun her noktasında söz konusu olmayacağını belirtiyor. Yetkililer, Çinlilerin bu projeyi başarması ve hayata geçmesi halinde Ankara'nın da İstanbul'un bir ilçesi gibi olacağına vurgu yaparak, "Bir yolcu, Ankara'dan İstanbul'a, 1 saatten biraz fazla bir zaman içinde ulaşabilecek." dedi.
Yanlız komik gelen şu oldu,
Çinlilerin bu projeyi başarması ve hayata geçmesi halinde
işi yaptıracak adamlar işe inanmıyormu ya?

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 28 Oca Cum, 2011 18:19

geçin başka işleri sürat demiryolunu bitirelim" demişler.
bu izlenimi nasıl elde ettin? haberde okuyamadım öyle bir anlam çıkaracak bir şey.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Oca Cum, 2011 18:22

Çinli gibi düşündüm. Ya parayı ben veriyorum, karşımda da aman kredi verde nasıl yaparsan yap gibi bir duruş var, bütün beyanatlar, bütün haberler bu yönde, yok 6000 km yol yapacaklar, yok Edirneden Karsa, adam açık açık diyor ki,

1. Krediyi kendi bankamdan veririm, eyvallah genelde iş böyle yürüyor dimi.
2. İşi ben yaparım, ok ama büyük ihtimal ile işçileri de kendi getirecek aynen saudi arabia da olduğu gibi
3. Güzergahı ben seçerim, işaretler hep bu yönde değil mi? Adam güzergahı geziyor, kendi etüt ediyor, bakıyor, burayı beğendim yapalım :)

Tamam bende yapılsın istiyorum, bu konuda hemfikiriz, de ya böyle bir tarz olmaz ama, imf den kurtulduk yecüc mecüc e mi kapıldık be.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 28 Oca Cum, 2011 18:36

yecüc mecüc bunlar :)

sürat hattını bitirsinlerde daha ne kadar para vereceklerini söylemediler. bu ay sonunda söyleyeceklerdi. söylerlerse düşer ajanslara. şimdiki haberde ön çalışma yapmışlar olabilr demişler. malüm bu ayaşdan 250, 300 km hız olmaz, yapı uygun değil falan deniyordu. ötesi dağlık köroğlu tüneli var. eşşek gibi diyorlardı. adamlar onu öğrenmek istemişler. acaba gidermi diye. bu öğrenme işlerini çokça yaptırmıştık. japona, almana, ingilize kimler geldi geçti..

şimdi moda çin.

langur
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 193
Kayıt: 29 Eyl Sal, 2009 17:15

Mesaj gönderen langur » 15 Tem Cum, 2011 01:22

Sürat demiryolu projesi ile ilgili olduğunu düşündüğüm haberi Mehmet Kasım'ın sitesinde buldum. 1975 tarihli projede şu anki durumu özetliyor. 1975'te başlanmış, 2011'e kadar %75'i bitirilmiş. Böyle giderse 10 sene sonra biter inşallah :)

Kaynak: http://www.rayturk.net/?p=26617

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 12 Ağu Cum, 2011 14:18

bu iş yine YATTARA olmaya aday. çin tüm projelerini ertelemiş. bi kaza nelere mal oluyor. küresel dünya küresel life. light mıydı yoksa :)

http://www.rayturk.net/?p=27887
Çin’in hızlı tren üretici firması China North Locomotive ve Rolling Stock, Temmuz ayında yaşanan ve 40 kişinin ölümüne neden olan kazanın ardından trenlerini geri çekme kararı aldı. Çin’in hızlı tren projesi yürrüttüğü ülkeler arasında Türkiye de var. Şirket tarafından alınan karar, Pekin hükümetinin ülke çapında yayılması için teşvikte bulunduğu hızlı tren ağına yönelik planların yavaşlayacağını ortaya koydu.
En son Mehmet Kasım tarafından 12 Ağu Cum, 2011 16:37 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Ağu Cum, 2011 16:13

Çin işi Japon işi o kadar söyledik :) yok araklamamışlarda Almanlarla birlikte çalışmışlar :) ya ne çalışması, Alaman uyanığı gitti oraya onlara araç üretecek minimum bilgiyi verdi, sinyalizasyon sistemini sattı gitti, çinlilerde aman nasıl olsa alalım biz bundan aparır yenisini yaparız diye he dediler, iş sadece trenle yazılımla bitmiyor ama dilde tüy bitiyor.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 12 Ağu Cum, 2011 16:38

peki siemens nasıl böyle bir şeye girer ki?prestijini sarsar? dünya devi bi firma. lisans onun. çindeki kazada siemensin de payı yok mu? ucuzmu bu kadar sıyrılmak.

gerçi konuyu konuştuğum kişiler olayın doğal afet kategorisine girdiğini söylüyorlar. yıldırım düşmüş ve sinyal iptal. o yüzden olmuş kaza. Allahtan gelen bir olay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Ağu Cum, 2011 16:42

Parayı veren düdüğü çalar, sinyale yıldırım düşmüş adam ne yapsın, paratoner yapsın, Siemens o bölgede sürekli yıldırım hava olduğunu bilebilirmi ya da araştırmalımıdır bilemem ama birlikte çalıştıkları eşekler bilmek zorundadır bu yıldırım olayı yeni olmamış benim haberlerde de okuduğum kadarı ile.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 12 Ağu Cum, 2011 19:06

aynı bölgede daha önce de yıldırım düşmüşse ve bu yoğun bir şekilde oluyorsa önlem almalı tabi. 54 yht setini de geri çağırıyorlar. crh modellerindne biri.

Elector_of_Brandenburg
Kaçak Yolcu
Mesajlar: 7
Kayıt: 07 Ağu Pzr, 2011 21:28

Mesaj gönderen Elector_of_Brandenburg » 12 Ağu Cum, 2011 19:43

Kendi imkanlarımız ile, konvansiyonel hatlarımız çok rahat standart seviyelere çekebiliriz. Ankara-Beypazarı-Göynük-Arifiye hattını, Osmanlı İmparatorluğu' nun kuruluş bölgesinin ulaşımı için konvansiyonel demiryolu olarak kendimiz yapabiliriz. Bu şekilde Doğu' dan gelip Ankara' da toplanmış olan yük trenlerini İstanbul' a daha hızlı bir şekilde sevkedebiliriz.

Hızlı tren Sivas, Bursa ve İzmir' e ulaştıktan sonra bence konvansiyonel hatlarımızı modernize etmeden daha fazla hızlı trende ısrarcı olmaya lüzum yok.

Konvansiyonel hatlarımızın hali hakikaten çok kötü. İstanbul başta olmak üzere liman kentlerimiz ise son derece kalabalık ve bu iki problem birbiri ile direk alakalı. Bir TV programında İSO başkanı Tanıl Küçük' ü izlemiştim, kendisi deprem önlemi olarak taşınmayı kabul ettiğini ve Tekirdağ-İstanbul arasında!!!! bir yer rica etmişti. Yük taşımacılığı durumumuz ortada, üstelik Avrupalılar gibi 1000-7000 metreküp/saniye debi sahibi nehirlerimiz de yok ki İç ve Doğu Anadolu' ya ulaşımımızı nehirlerimize aktaralım.

Daha düşük yağışlarımızı sebebi ile düşük tarım rakamlarımızdan bahsetmek bile istemiyorum. Ülkemiz yılda 20 milyon ton buğdayı ancak elde ederken ülkemizin 1/2.5' u büyüklükteki Almanya 30 milyon ton buğday elde eder ve bizim İstanbul Sanayi Odası başkanımız Tanıl Küçük elimizde Avrupa ölçeğinde dekar başına 500 kilodan fazla buğday veren sayılı ovalarımızdan Trakya Ovası' na göz diker. Buğdayda ithalat yapan hiçbir ülke bırakın globali bölgesel güç bile değildir ve ne yazık ki biz şu an buğdayda ithalata bağımlıyız çünkü çorak toprağında dekar başına 300-350 kiloluk verim alabilen ortalama çiftçi kar edemediğinden arpaya yöneliyor.

Ne yazık ki ülkemizdeki bir çok insan gerçek problemlerimizi önümüze çıkan küçük sorunların etkisi ile görememekte. Batı Avrupa ve Kuzey Amerika ülkelerinin her karışını en faydalı şekilde değerlendirirken biz sanayimizi verimsiz İç Anadolu steplerine taşıyamıyoruz, en verimli ovalarımızdan birisi ise demiryolu ulaşımının berbat olması sebebi ile sanayileşmenin pençesinde.

Gelişmiş bir konvansiyonel demiryolu ağımız olursa, hem kıraç İç Anadolu toprağının sanayisi artar. Hem de verimli deniz kıyısı ovalarımız sanayi tehdidinden kurtulur. 70 milyonluk ülkemiz için ben bir hedef rakam vereyim: 40 milyon ton buğday ve 16.5 milyon ton mısır (Fransa' nın ortalama yıllık rekoltesi) ve bizim rekoltemiz buğdayda Fransa' nın yarısı iken, mısırda sadece 4 milyon ton.

Trakya Ovası' na ihtiyacımız çok var.

Cevapla

“Demiryolu Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön