tr-M.09 » Metro İnşaatlarına Ulaştırma Bakanlığı Müdahil Olmalı mı?

Metro İnşaatlarına Ulaştırma Bakanlığı Müdahil Olmalı mı?

Evet, ama sadece inşaat
17
53%
Evet, işletme ile birlikte
6
19%
Hayır, sadece maddi destek verebilir
7
22%
Hayır, hiçbir şekilde katılmamalı
2
6%
 
Toplam oy: 32

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Kas Cmt, 2010 12:21

Bakla ağızdan çıkmış, haber sitelerinde cayır cayır yazdığı ve bizimde o olsun bu olsun dediğimiz işler şu an ki planda yok, aslında zaten en başından beri "yarım kalmış metro inşaatları" ibaresine uyanmak lazımdı, tufaya düştüm. Aşağıda alıntıladığım haber doğru ise zaten bu yapılan çalışmanın amacının da birini kurtarmak olduğunu pek çok kişi düşünecek, sonrası için ifadelerin ucu açık, herhalde İstanbul artık inşaatlara başlayıp başlayıp yarım bırakır sonrada bakanlık gel bunu yap der :) çünkü durum ona zorluyor gibi.

Metroların bakanlık tarafından yapılması işinde karar imzaya açılmış, Ankara' da inşaatı devam etmeyen :D hatların yapımını UBAK üstleniyor ama İstanbul' da sadece İkitelli metrosu denilmiş, İBB baştan beri buradaki 2 inşaatı bir ifade ediyordu (saçma bir şekilde) şimdi bakanlıkta yemiş gibi yapıp en azından Otogar-Kirazlı ve Kirazlı-Başakşehir hatlarını tamamlar, ilave olarakta Başakşehir hattının Kirazlı-Bakırköy arasını alabilir diye düşünüyorum.

İzmir' in de devam eden inşaatları için bakanlık yardımına başvuracağı gibi bir ifade var fakat henüz resmi başvuru yapılmamış.

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=25236
Ankara ve İstanbul metrolarının Ulaştırma Bakanlığı tarafından tamamlanması için gerekli son adım atıldı. İki şehrin metroları için gerekli olan Bakanlar Kurulu prensip kararı imzaya açıldı. Böylece Ankara Metrosu için 1,5 milyar dolar, İstanbul'daki İkitelli Metrosu için 700 milyon dolar harcanacak. Metroların işletmesi, ilgili büyükşehir belediyelerince gerçekleştirilecek. Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, metrolarla ilgili prensip kararının imzaya açıldığını doğruladı.

Süreç, imzaların tamamlanmasının ardından başlayacak. Yapımı süren metro hatları, Demiryolları Limanlar ve Hava Meydanları İnşaatı (DLH) Genel Müdürlüğü ile ilgili büyükşehir belediyeleri arasında imzalanacak sözleşme ile Ulaştırma Bakanlığı'na devredilecek. Bakanlık, metroların tamamlanmasının ardından işletmeyi belediyelere devredecek. Belediyeler, gelirlerinin yüzde 15'ini Hazine'ye aktaracak. Ulaştırma Bakanlığı yetkilileri, "Prensip kararında bazı oranlar belirtildi. Bu konuda kararı Bakanlar Kurulu verecek. Bize göre makul görünen de yüzde 15." dedi. Hazine, Ulaştırma Bakanlığı'nın inşaat için kullandığı kaynağın karşılanmasının ardından gelirden kesintiye son verecek.

İzmir Büyükşehir Belediyesi de Üçyol-Üçkuyular ile Bornova-Evka-3 metrosunun inşaatını Ulaştırma Bakan-lığı'na devretmek istiyor. Bakan Yıldırım, "Metro yatırımları yüksek maliyetli yatırımlar. Belediye bütçesi ile yapımı zor oluyor. Bu nedenle bakanlık olarak biz yapacağız ve parasını Hazine tahsil edecek. İzmir'in talebi henüz gelmedi. Geldiği zaman değerlendireceğiz." bilgisini verdi. Yıldırım, sadece iki şehrin değil, Türkiye'deki tüm metro çalışmalarının kararını ve gerekli görülmesi halinde inşasının da Ulaştırma Bakanlığı tarafından yürütüleceğini aktardı.

Ankara'da, yıllardır devam eden metro inşaatı bulunuyor. Ulaştırma Bakanlığı'na bağlı DLH Genel Müdürlüğü, başkentte inşa aşamasında olan metro hatları için 1,5 milyar dolar harcayacak. Toplam uzunluğu 42,3 kilometreyi bulacak metro hatları şöyle:

Kızılay-Çayyolu Metrosu: 2002'de başlanan 16 bin 590 metrelik hattın 8 bin 600 metrelik hat ve 6 metro istasyonu tamamlandı. Geri kalan 7 bin 990 metrelik hat ve 5 metro istasyonunun yapımına devam ediliyor. 3 aşamadan oluşan metro inşaatının Çayyolu-AŞTİ (1. Aşama) bölümünün inşaatı tamamlandı. Necatibey-Söğütözü (2. Aşama) bölümdeki 3 bin 106 metrelik hat ve üzerindeki 1 istasyonun inşaatı yüzde 73 oranında tamamlandı. 4 bin 884 metrelik hat ve 4 istasyondan oluşan 3. aşama inşaatının gerçekleşme oranı ise yüzde 71.

Batıkent-Sincan Metrosu: Halen hizmet veren Ankara-Batıkent hattının devamı olan metro, Sincan Organize Sanayi Bölgesi'ne kadar gidecek. Toplam 15 bin 360 metrelik hat üzerinde 11 istasyon bulunuyor ve gerçekleşme yüzde 71 seviyesinde.

Tandoğan-Keçiören Metrosu: Toplam uzunluğu 9 bin 220 metre olan hat üzerinde 9 istasyon bulunuyor. Keçiören'den gelecek Kızılay-Batıkent Metro hattı ile Atatürk Kültür Merkezi'nde birleşecek. Buradan AŞTİ-Dikimevi arasında çalışan hafif raylı sistem Ankaray'a da ücretsiz aktarım olabilecek.

DLH Genel Müdürlüğü, İstanbul'da şu aşamada yalnızca Bağcılar-Mahmutbey-İkitelli-Olimpiyat Köyü arasındaki 15,9 kilometrelik inşaatı devralacak. Bu hattın tamamlanması için 700 milyon dolar harcanacak. Ulaştırma Bakanlığı kaynakları, İstanbul'da inşa edilen diğer hatların da daha sonra yapımının üstlenilebileceği mesajını verdi.
Dikkatli okumamışım, son paragrafta İstanbul da sadece Başakşehir hattının tamamlanacağını yazıyormuş.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 27 Kas Cmt, 2010 12:58

Eğer ki Kirazlı-Başakşehir etabını bakanlık devralırsa, bunun anlamı İBB bütçesinden bu işe 2011'de para ayrılmayacak demektir. Eğer böyle olursa Kadıköy-Kaynarca metrosu bu hattan önce tamamlanır, bir kamu çalışanı olarak kamuda bürokrasi işinin ne olduğunu gayet iyi biliyorum, şimdi o iş için 40 kişi 40 fikir sunar 1 fikir 40 kişiden imza bekler falan filan...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Kas Cmt, 2010 13:42

İnşallah öyle olmaz ama olacak sanırım, bakalım göreceğiz her halukarda bitsin de.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Kas Pzt, 2010 17:02

Ulaştırma Bakanı Yıldırım'ı çok yormuşlar bugün, pek çok konuda beyanatları olmuş, metro inşaatlarının bakanlığa devri konusunda da bunları dile getirmiş:
Yıldırım, İstanbul ve Ankara'da yarım kalan metro hatlarının yapımının yerel yönetimlerden alınarak Ulaştırma Bakanlığına verilmesine yönelik Bakanlar Kurulu kararının kısa sürede çıkmasını beklediğini ifade etti.

Bu kararla birlikte Ulaştırma Bakanlığına bağlı Demiryollar, Limanlar ve Havameydanları (DLH) İnşaatı Genel Müdürlüğünün metro inşaatlarına başlayacağını anlatan Yıldırım, şunları kaydetti:

''İstanbul'da muhtemelen aynı yüklenici firma devam edecek. Ankara'da ise çalışmaya devam etmek isteyenlerle yola devam edeceğiz, istemeyenlerin faaliyet gösterdiği metro hatları için yeniden ihaleye çıkacağız. En kısa sürede hatları tamamlamak istiyoruz. önceliği yarım kalan ve toplu taşıma ihtiyacının en fazla olduğu metro hatlarına vereceğiz. Bu hatların devreye girmesiyle Ankara ve İstanbul trafiğinde ciddi rahatlama olur. Toplu taşımada hem şehir merkezlerine hem de çevresine yönelik trafik rahatlar. Tüm hatların tamamlanması 2-2,5 yılı bulur.''
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=25296

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Ara Pzr, 2010 19:00

Daha önce İzmir' in bakanlıktan talepte bulunmadığı yönünde haberler yayınlanmıştı, bununla alakalımıdır yoksa gerçekten basitçe bir partizanlıkmıdır bilemem, bana kalırsa bu işte partizanlık olduğuna ihtimal vermem, çünkü böyle bir davranış oradaki seçmeni tamamen kaybetmenizi sağlar, aksine bakanlık İzmir' i de yapsa idi göğsünü gere gere bakın ben yaptım derdi, şimdi bakalım bunun altından ne siyasi yorgan kavgaları çıkacak.
Devir için gerekli olan Bakanlar Kurulu kararı geçtiğimiz hafta gerçekleşen Bakanlar Kurulu’nda imzaya açıldı ve Başbakan Erdoğan da bu karara beklenen imzasını attı.

Bu kararla Hükümetin, Ulaştırma Bakanlığı kanalıyla Ankara Metrosu için 1.5 milyar dolar, İstanbul’daki İkitelli Metrosu için 700 milyon dolar olmak üzere ilk etapta en az 2.2 milyar dolar harcayacağı tahmin ediliyor. Ankara metrosunun kalan kısmının 1.5 milyar dolar olduğu, bugüne kadar harcanan tutarın ise 700 - 800 milyon lira civarında olduğu açıklanmıştı. Ulaştırma Bakanlığı, söz konusu metroların inşaatını tamamladıktan sonra ilgili büyükşehir belediyelerine işletmeleri için devredecek. Ancak belediyeler işletme gelirlerinin yüzde 15’ini Hazine’ye aktaracak. Hazine, Ulaştırma Bakanlığı’nın inşaat için kullandığı kaynağın karşılanmasının ardından gelirden kesintiye son verecek. Öte yandan sözkonusu Bakanlar Kurulu kararında, İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin Bakanlığa devretmek istediği metroyla ilgili devir yer almadı. İzmir Büyükşehir Belediyesi de Üçyol-Üçkuyular ile Bornova-Evka-3 metro inşaatlarını Bakanlığa devretmek istiyordu.

Belediyelerin bitiremediği yüksek tutarlı metro inşaatlarını Ulaştırma Bakanlığı’nın devralıp bitirmesine ilişkin yasa hükmü 2009 yılında TBMM’de kabul edilen bir Torba Kanun’a eklenmişti. Bu hüküm sadece İstanbul ve Ankara metrolarını kapsamıyor. Bununla birlikte Bakanlık hangi metro inşaatını devralacağını “gerekli görülmesi halinde” değerlendiriyor. İzmir metrosunun da devralınmaması için herhangi bir neden bulunmuyordu. Başbakan Erdoğan’ın imzaladığı Bakanlar Kurulu kararıyla, Ulaştırma Bakanlığı DLH Genel Müdürlüğü üzerinden, İstanbul’da Bağcılar-Mahmutbey-İkitelli-Olimpiyat Köyü arasındaki 15.9 kilometrelik inşaatı devralıyor. Bu hattın tamamlanması için 700 milyon dolar harcanacak. İstanbul’da inşa edilen diğer hatların yapımının da Bakanlık tarafından sırayla üstlenilebileceği belirtildi.
http://www.milliyet.com.tr/izmirlileri- ... efault.htm

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Ara Pzt, 2010 16:37

http://www.rayturk.net/?p=16496

Mehmet in Resmi Gazete kaynaklı verdiği habere göre, şu an inşaatı devam eden ve ekonomik nedenler ile sorunlu olduğunu bildiğimiz Kirazlı-Başakşehir hattı ile birlikte bilmediğimiz nedenlerden dolayı sallanan Otogar-Kirazlı hattı da Bakanlık tarafından yapılacak hatlar arasında gösterilmiş, malum bu iki ayrı hat İBB tarafından hep tek iş olarak adlandırılmıştır, neyse tek oldu temiz oldu :D ilave olarakta Başakşehir hattının 2. etabı olan Bakırköy kesimide Bakanlığa' devredilecekmiş. Asıl sürpriz ise yapılacaktı, yapılmayacaktı, yarım kalanlardı yok şunlar bunlardı derken İncirli-Beylikdüzü hattı oldu, bu hatta bakanlık tarafından yapılacak hatlar arasında sayılıyor.
MADDE 9 − (1) Bu Karar kapsamında Bakanlıkça projeleri devralınacak belediyeler ve devralma yetkisi verilen projeler şunlardır:

a) İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığına ait projeler:

1) 2009E060020 proje nolu Bakırköy (İDO)-İncirli-Kirazlı Metro Hattı.

2) 2007E060040 proje nolu Bakırköy-Beylikdüzü Metro Hattı.

3) 1999E060240 proje nolu Otogar-Bağcılar-İkitelli Metro Hattı.
Bakanlar Kurulundan çıkan tam karar metni ise şu şekilde
BAKANLAR KURULU KARARI

Karar Sayısı : 2010/1115

Ekli “Şehir İçi Raylı Ulaşım Sistemleri, Metrolar ve Bunlarla İlgili Tesislerin Ulaştırma Bakanlığınca Devralınması ve Tamamlanmasını Müteakip Devri ile İlgili Şartların Belirlenmesine İlişkin Karar”ın yürürlüğe konulması; Ulaştırma Bakanlığının 25/10/2010 tarihli ve 17500 sayılı yazısı üzerine, 3348 sayılı Ulaştırma Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanunun 9 uncu ve geçici 7 nci maddelerine göre, Bakanlar Kurulu’nca 25/10/2010 tarihinde kararlaştırılmıştır.

ŞEHİR İÇİ RAYLI ULAŞIM SİSTEMLERİ METROLAR VE BUNLARLA İLGİLİ TESİSLERİN ULAŞTIRMA BAKANLIĞINCA DEVRALINMASI VE TAMAMLANMASINI
MÜTEAKİP DEVRİ İLE İLGİLİ ŞARTLARIN BELİRLENMESİNE İLİŞKİN KARAR


Amaç ve kapsam

MADDE 1 − (1) Bu Kararın amacı, 3348 sayılı Ulaştırma Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanunun 9 uncu ve geçici 7 nci maddeleri uyarınca şehir içi raylı ulaşım sistemleri, metrolar ve bunlarla ilgili tesislerin Ulaştırma Bakanlığınca devralınması ve tamamlanmasını müteakip devri ile ilgili usul ve esasların belirlenmesidir.

Tanımlar

MADDE 2 − (1) Bu Kararın uygulanmasında;

a) Bakanlık: Ulaştırma Bakanlığını,

b) Belediye: Bakanlar Kurulunca projeleri Bakanlığa devredilmesine karar verilen büyükşehir belediyelerini,

c) Proje: Şehir içi raylı ulaşım sistemleri, metro hatları ve bunlarla ilgili tesisleri,

ifade eder.

Projelerin devri

MADDE 3 − (1) Her bir proje için ayrı ayrı geçerli olmak üzere, yapımına devam edilmekte olan projeler bakımından yüklenicilerin, 13/7/2010 tarihinden önce belediyeler ile akdedilmiş bulunan sözleşmeleri ile aynı şartlarda işi yürütmeye yazılı olarak muvafakat etmeleri kaydıyla Bakanlık, söz konusu projenin mevcut sözleşmeleri ile devir alınmasına karar verebilir. Bu durumda, yükleniciler sözleşmelerinde yer alan hakların dışında Bakanlığa karşı yeni bir hak iddiasında bulunamazlar.

(2) Birinci fıkrada belirtilen muvafakatın sağlanamaması halinde belediyeler, her bir projenin devri bakımından ayrı ayrı geçerli olmak üzere, her türlü hukuki ve sözleşmeden kaynaklı sorumluluk kendilerinde kalmak üzere, mevcut sözleşmelerini fesih veya tasfiye etmek kaydıyla Bakanlıktan işin devralınmasını talep edebilirler.

(3) Bir projenin gerçekleştirilmesi amacıyla belediyece birden fazla sözleşme akdedilmiş olması halinde, yüklenicilerden bir kısmının yazılı olarak muvafakat vermemesi durumunda muvafakat verilmeyen işler bakımından fesih veya tasfiye yoluna gidilebilir.

Protokol düzenlenmesi

MADDE 4 − (1) Devir alma işlemi belediyeler ile Bakanlık arasında düzenlenecek protokollerle gerçekleştirilir. Her bir projenin devri için ayrı ayrı protokol düzenlenir.

(2) Belediyeler, bu Karar hükümleri çerçevesinde Bakanlığa devrettikleri projeler dolayısıyla devir tarihine kadar yapılmış bulunan iş ve işlemler ile harcamalarını Bakanlıktan talep edemezler.

Mevcut altyapı tesislerinde değişiklik

MADDE 5 − (1) Bu Karar hükümleri çerçevesinde Bakanlıkça yerine getirilecek iş ve işlemler açısından zorunluluk doğması halinde, belediyelere ait atıksu, temizsu, doğalgaz tesisleri gibi kentsel altyapı tesisleri ile diğer kamu kurum ve kuruluşlarına ait telekomünikasyon, elektrik, doğalgaz ve petrol boru hatları gibi altyapı tesislerinin yer değiştirmesine Bakanlık yetkilidir. Söz konusu kuruluşlar, Bakanlık tarafından bu amaçla kendilerine yapılacak talepleri geciktirmeksizin yerine getirirler.

Kontrol ve danışmanlık hizmetleri

MADDE 6 − (1) Bakanlık, projelerin yapımı süresince belediyelerin yapı kontrol elemanlarından veya kontrol ve danışmanlık hizmetlerinden, düzenlenen protokoller çerçevesinde yararlanabilir.

Mevcut protokoller

MADDE 7 − (1) Projelerin yapımı dolayısıyla belediyeler ile kamu kurum ve kuruluşları arasında akdedilmiş bulunan protokoller, mevcut hükümleri ile Bakanlık tarafından ayrıca başka bir işleme gerek kalmaksızın devralınmış sayılır. Ancak, mevcut protokollerde belediyelerce yerine getirilmesi öngörülen yükümlülükler ilgili belediyeler tarafından yerine getirilmeye devam olunur.

Mülkiyet devrine ilişkin hususlar

MADDE 8 − (1) Projenin Bakanlıkça yapımının tamamlanmasından sonra, Bakanlığın bağlı, ilgili veya ilişkili kuruluşları dışında bir kuruluşa mülkiyetin devri maliyet bedeli üzerinden gerçekleştirilir. Devir işlemi Hazine Müsteşarlığının uygun görüşü alınarak düzenlenecek protokol ile yapılır.

(2) Devralan kuruluş, merkezi yönetim bütçesinden karşılanan proje maliyetlerinin ifa edildiği tarihe kadar, tüm brüt gelirlerini Hazine Müsteşarlığınca belirlenen banka hesabına aktarır. Hazine Müsteşarlığı ve belediyelerle birlikte belirlenecek periyotlarda bu hasılatın % 15’i Hazine Müsteşarlığının hesaplarına aktarılır. Kalan miktar devralan kuruluş hesaplarına intikal ettirilir.

(3) Devralan kuruluşun belediye bağlı idaresi, belediye bağlı idaresinin ve/veya belediyenin sermayesinin yüzde ellisinden fazlasına sahip olduğu şirket olması halinde ve herhangi bir sebeple faaliyetlerinin sonlandırılması halinde, bu Karar kapsamında ilgili kuruluş tarafından yerine getirilmesi gereken tüm yükümlülükler ilgili belediye tarafından üstlenilmiş sayılır. Bu husus Bakanlık ile belediyeler arasında yapılan protokollerde de ayrıca belirtilir.

Devralma yetkisi verilen projeler

MADDE 9 − (1) Bu Karar kapsamında Bakanlıkça projeleri devralınacak belediyeler ve devralma yetkisi verilen projeler şunlardır:

a) İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığına ait projeler:

1) 2009E060020 proje nolu Bakırköy (İDO)-İncirli-Kirazlı Metro Hattı.

2) 2007E060040 proje nolu Bakırköy-Beylikdüzü Metro Hattı.

3) 1999E060240 proje nolu Otogar-Bağcılar-İkitelli Metro Hattı.


b) Ankara Büyükşehir Belediye Başkanlığına ait projeler:

1) Ankara Metrosu 2. Aşama (M2): Kızılay-Çayyolu-2 İstasyonu arası metro hattı.

2) Ankara Metrosu 3. Aşama (M3): Batıkent-Sincan (OSB İstasyonu) arası metro hattı.

3) Ankara Metrosu 4. Aşama (M4): Tandoğan (TCDD Ankara Garı)-Keçiören (Gazino İstasyonu) arası metro hattı.

4) Ankara Metrosu 3. Aşama Elektro-Mekanik İşleri ile M2, M3, M4 arasının sinyalizasyon sistemlerinin yapılması ve M1 sisteminin yeni sisteme uyumunun sağlanması için gerekli revizyonların yapılması işi.

(2) Birinci fıkrada sayılan projelerin devralınabilmesi ve her bir hattın işletmeye açılarak hizmet verebilir hale getirilebilmesi için ihale edilmiş olan veya ihale edilmesi gereken altyapı inşaatları, hat işleri (ray döşenmesi, travers, balast, makas, 3. ray ve benzeri), hat yapıları (aç-kapa, delme tünel), istasyonlar (bina elektrik ve mekanik tesisatları, yürüyen merdivenler, asansörler ve benzeri), elektro mekanik sistemleri, hatların işletilmesi için gerekli depo sahalarının inşa edilmesi, bunlarla ilgili kamulaştırma işlemleri dahil olmak üzere her türlü etüt, proje, iş ve işlemlerin yapılması, yaptırılması, müşavirlik ve kontrollük hizmetlerinin satın alınması, söz konusu hatlarda kullanılacak araçların temini ve bu amaçlarla ilgili her türlü iş ve işlemlerin yapılabilmesi hususlarında Bakanlık yetkilidir.

Yürürlük

MADDE 10 − (1) Bu Karar yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

Yürütme

MADDE 11 − (1) Bu Karar hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Oca Prş, 2011 03:01

Mevzu yine Angara metroları

http://www.haberturk.com/yasam/haber/59 ... itirecegiz
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Ankara'da 3 metro hattını tamamlayacaklarını anımsatarak, ''Keçiören'i bir numaraya yazdık'' dedi.

Keçiören Belediye Başkanı Mustafa Ak, Ulaştırma Bakanlığının yarım kalan metro projelerini tamamlayacağını hatırlatarak, Ankara'daki projeler arasında ilk sıranın Keçiören metrosuna verilmesini istedi.

Ulaştırma Bakanı Yıldırım, bu sözlere karşılık ''Başkanımız ikramda bulundu ama faturayı da önümüze koydu'' şeklinde espri yaptı.

Konuşmasında Ankara'da 3 metro hattını tamamlayacaklarını anlatan Yıldırım, ''Keçiören'i bir numaraya yazdık'' diye konuştu.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 20 Oca Prş, 2011 12:57

siyasi reklam kokan hareketler. hani sincan 1 numaraydı. keçiörene gidince 1 numara o oldu. yarın sincana giderse 1 numara sincan mı olacak? keçiörenliler kırılmasın diye gönlünü almak için söylenmiş bir söz. sincan 1 numara olmak zorunda. ama yht gar çerçevesinde metro bağlantısı da yapıalcağından ihaleis de yakın olduğundan keçiören şanslı biraz.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 May Cmt, 2011 16:50

Mehmet Kasım yazdı:siyasi reklam kokan hareketler. hani sincan 1 numaraydı. keçiörene gidince 1 numara o oldu. yarın sincana giderse 1 numara sincan mı olacak? keçiörenliler kırılmasın diye gönlünü almak için söylenmiş bir söz. sincan 1 numara olmak zorunda. ama yht gar çerçevesinde metro bağlantısı da yapıalcağından ihaleis de yakın olduğundan keçiören şanslı biraz.
Sincan 1 numaraymış zaten, dediğin gibi Bakan yarım elma gönül alma yapmaya çalışmış :)
Ulaştırma Bakanı Habip Soluk, Ankara Metrosu Sincan-Fatih Durağında, durağın elektromekanik inşaatı devir teslim törenine katıldı. Yarım kalan metroları tamamladıktan sonra işletmek üzere belediyelere devredeceklerini aktaran Soluk, Ankara'da metrolar için 3 milyar 40 milyon lira harcayacaklarını belirtti. 3 güzergah devraldıklarını vurgulayan Soluk, "Toplamda 44 kilometrelik bir iş var. Yasal süreçlerinin sonunda bu 3 güzergaha aynı anda başlamayı hedefliyoruz. Ancak, bu güzergahların fiziki ilerlemelerin farklılığı nedeniyle, hepsi aynı anda teslim edilemeyecek. Mevcut fiziki ilerlemelerine göre sıralı bir teslimat gerçekleşecek. Zannediyorum ilk teslimat Sincan Metrosu olacak." dedi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 May Çrş, 2011 11:22

http://ekonomi.haberturk.com/makro-ekon ... ci-basladi

Ankara daki metro hattı inşaatlarının Ulaştırma Bakanlığı' na devri tamamlanmıştı, devir sonrasında bakanlık boş durmayarak hatları yeniden ihale işinide başlattı, Haziran ayı içerisinde ihale tarihleri açıklanmış. Bu takvime göre;

Kızılay-Çayyolu hattı 22 Haziranda,
Batıkent-Sincan hattı 23 Haziranda,
Tandoğan-Keçiören hattı24 Haziranda,

ihale edilecekmiş, ihale başarılı bir şekilde sonuçlanırsa, malum son dönemde erteleme iptal modası başladı, böyle bir durum olmaz ise 2 hat için yaklaşık 2 yıl bir tanesi içinde 3 yıla yakın tamamlanma süresi ön görülmüş
Ulaştırma Bakanlığı Demiryollar, Limanlar ve Hava Meydanları (DLH) İnşaatı Genel Müdürlüğü, Kızılay-Çayyolu hattını 22 Haziranda, Batıkent-Sincan metrosunu 23 Haziranda ve Tandoğan-Keçiören hattını ise 24 Haziranda ihale edecek.

Metro ihalelerinin tamamlanmasının ardından firmalarla sözleşmeler imzalanacak ve 15 gün içerisinde yer teslimi yapılarak inşaatlara başlanacak.

Şartnameye göre ilk ihale edilecek Kızılay-Çayyolu hattı ve Batıkent-Sincan metrosunun yer tesliminden itibaren 730 gün içerisinde tamamlanmaları gerekiyor. Tandoğan-Keçiören hattının tamamlanma süresi ise 850 gün olarak belirlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Tem Pzt, 2011 12:10

Bugün İstanbul' daki metro hatları ile ilgili şöyle bir haber okudum, ortalık iyice çorba oldu. Daha önce yapılan beyanatlara pek uymayan İBB ve Bakanlık sitesindeki datalarada uymayan bir takım bilgiler veriyor. Bu habere göre Üsküdar-Çekmeköy hattı dahi bakanlık tarafından yapılacakmış! Böyle bir bilgi yoktu diye hatırlıyorum, eğer öyle olsa o ihaleyi İBB ye yaptırmazlar ki zaten? Başakşehir metrosunun ikinci etabı olan İncirli uzatması ile birlikte dile getirilen bir başka hatta M2 nin devamı olması yıllardır düşünülen Yenikapı-Bakırköy hattı. Bu hattında bakanlık tarafından yapılacağı yazılmış, bana biraz kafa karıştırıcı bir haber gibi geldi sanırım editörleri derleme yapmış, ya da ben uyanamadım daha :)
İlde yapımı planlanan 5 metro hattı ve 2006'dan beri tamamlanamayan Otogar-Bağcılar-Başakşehir-Olimpiyatköy metroları, artık Ulaştırma Bakanlığı'na devredildi. Yıl sonunda tamamlanacak Kadıköy-Kaynarca metrosunun yanı sıra Üsküdar-Çekmeköy-Ümraniye metrosu için ağustos ayında ihaleye çıkılacak.

Asrın projesi olarak sayılan Marmaray'da ilk seferin 29 Ekim 2013'te yapılması planlanırken yapımı devam eden Otogar-Bağcılar-Başakşehir-Olimpiyatköy metrosunda ise bu yılın eylül ayında ilk seferlerin başlaması planlanıyor. Ancak geçtiğimiz yıl Bakanlar Kurulu, şehir içi raylı sistemlerin yapımlarının Ulaştırma Bakanlığı'na devredilmesi kararı üzerine İstanbul'daki toplam 86 km uzunluğunda olan 5 ayrı metro hattının yapımının Ulaştırma Bakanlığı'na devretti. Ağustos ayında ihalesi yapılması planlanan Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy metrosu bakanlık tarafından yapılacak. Fizibilite ve uygulama projelerinin ardından ihale aşamasına getirilen Beşiktaş'tan Mahmutbey'e kadar uzanan Kabataş-Beşiktaş-Alibeyköy-Mahmutbey metrosu bakanlık eliyle vatandaşların kullanımına sunulacak. Bakanlık İstanbul'da ihalesi yapılacak olan 9 kilometrelik Bakırköy (İDO)-İncirli-Kirazlı ve 7 kilometre uzunluğundaki Yenikapı-İncirli metro hattının yapımını da üzerine aldı. Bakırköy ile Beylikdüzü'nü birbirine bağlayacak 25 kilometrelik hattı da bakanlığın devraldığı raylı sistemlerden.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 08 Tem Cum, 2011 22:18

% 50 gazıyla tüm hatlara el mi atacak usta ?

Cevapla

“Metro Hatları Genel Konular” sayfasına dön