ist-M.03:05 » M3 Başakşehir-Kirazlı (Bakırköy) Metrosu

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 04 Ara Cmt, 2010 00:30

bizde işçilik maliyetleri düşük olduğundan mı acaba?

başakşehir hattı esenlerle birlikte 26 km toplam 1.1 milyar usd. bölelim 26'ya ne eder? km başına 42 milyon usd gibi bir şey.

birde hattın tamamlanması için maliyetinin 1.5'a çıkabileceği konuşuluyor. (demek ki bakanlığın vereceği 700 kafa buraya gidecek. ibb 850-900 kafa ödemiş. çünkü)

bu 1.1 olan maliyete bağcılar istasyonu dahil değil. onun için 100 kafa eder diyorlar. diğer tamamlanacak işler için falan kabaca 1.5. o zaman maliyet ne olur? km başına 57 milyon usd.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 04 Ara Cmt, 2010 12:58

İşçilik böyle projede devede kulak bence. Onların yanlış yaptığı bir şeyler var, ya da bizde eksik bir şeyler var...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Ara Cmt, 2010 13:36

Dediğim gibi burada yapılacak iş tahminimce aç kapa çünkü nerede ise yarısı kadar bir kesimde aç-kapa hazırlığı olarak altyapı deplasesi, binalar ile yol arasında kaldırım kenarında beton enjektesi ve tramvay yolunun deplasesi yapılıyor şu anda, bu maliyetin içine bu tramvay deplasesi de dahil olabilir, bayağı bir yolu tek hatta düşürecekler yeni ray döşüyorlar, bir tanede kısa parkur için armut bölgesi inşa ediliyor ve tabii ki metro inşaatı bittiğinde tekrar o yolun üzerine tramvay hattı yeniden inşa edilecek, bu yüksek olmasında bir etken olabilir, işçiliklere gelince kaba bir tahmin ile konuşacağım ama burada inşaat işçileri 1300-1600 e civarında maaş alır ve artı fazla mesailer, fazla mesai ödenmeyipte istirahat verilsede bir şey fark etmiyor bu seferde adam çalışmadığı gün için maaş almış oluyor, ama bir de şu var fazla işçi istihdamı yapılmaz, yani 1 kişilik işte 2 kişi hayatta çalıştırmazlar. Ama teknik işçiliğin maliyeti daha yüksek, ustalar ustabaşları, ya da mühendislerin maaşları tabii ki daha yüksek hele ki işin içine teknik bilgi gerektiren ve sorumluluk gerektiren işler girerse, malum orada bir kompresör patlarsa mesela o kompresörün sorumlusu mühendisi oyarlar, çok sorumluluk çok para :) Ama bu kazı TBM ile yapılacaksa ona bir şey diyemem ki dediğim gibi sanmıyorum, merak ettim geçen açılan şu hat kaça mal olmuş ona bakacağım çünkü o yüzeysel metro idi çoğunlukla da viyadük üzerinde gidiyor bakalım o kaça mal olmuş.

Şimdi baktım 2009 yılında U2 hattının yaklaşık 5 km lik uzatması için 125,5 milyon euro kaynak aktarılmış, dediğim gibi bu hat çoğunluk ile viyadük üzerinde gidiyor ve 6 istasyon inşa edildi bir de ilave olarak ana garaj sahasına bağlantı yolu. Ama 2010 bütçesinden ne ayrılmış onu bulamadım. Bir başka bilgide ise 4. faz olarak adlandırılan U1 ve U2 nin 15 km lik toplam uzatması için 1,85 milyar euro kaynağın 2007 yılında ayrıldığı bunun yarısının Viyana şehri belediye yarısınında Viyana eyalet yönetimi tarafından karşılanacağı belirtilmiş. Neyse konuyu çok dağıtmayayım bilgi ve karşılaştırma olarak bulunsun istedim.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 18 Ara Cmt, 2010 18:10

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Ara Cmt, 2010 21:26

Hakan teşekkürler, daha önce yayınladıklarınla birlikte bunların istasyon isimleri yazmayan çözünürlüğü yüksek halleri varmı sende, bana bir ara gönderebilirmisin hepsini hazır coştum yine dalgalanıyorum :P bir şey yapmaya çalışıyorum da.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 04 Oca Sal, 2011 22:55

Başkan HT Bloomberg Tv'de Ulaştırma Bakanlığının devraldığı iki projenin olduğunu söyledi, bunlardan bir tanesi İncirli-Beylikdüzü. Diğer hattın ise Kirazlı-Bakırköy arasındaki 9 km'lik kısım olduğunu söyledi. İnşa halindeki Kirazlı-Başak kısmının 2011'de hizmete gireceğini söyledi ama devredildiği ile ilgili bir bilgi vermedi, neler oluyor anlayan var mı?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Oca Çrş, 2011 10:54

Valla ben bir şey anlamadım, gazetelerde devr aldı diye bahsedilen, belediye ağzı ile yazılan çizilen Otogar-Kirazlı, Kirazlı-Başakşehir ve Kirazlı-Bakırköy değil miydi ya? Köprünün altından çok su da akmadı henüz :) boşu boşuna metrobüs yapmayalım diye UBAK ı katakulliye getirip beylikdüzünü araya mı kattılar?

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 05 Oca Çrş, 2011 11:46

regada yayınlanan hatlarda belikdüzü de vardı. toplam 3 hat

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Oca Çrş, 2011 11:52

Orada vardı biliyorum okumuştum, zaten bana göre de yapacaksa UBAK yapsın, İBB daha merkezdeki işlere baksın derim ama Hakan' ın bahsettiği şekilde bir ifade doğal olarak diğer işlere ne oldu diye sormayı gerektiriyor, acaba onlar kesin olacak o yüzden Başkan o anda unuttu ya da bahsetme gereği duymadı mı, bilemiyoruz ki. :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 05 Oca Çrş, 2011 12:19

UBAK hepsine hemen başlamayacak bence. sadece gündemine aldı. zamanı gelince başlar. ama inşaatı devam eden hattı devralır yakında. diğer 2 hat yani kirazlı-bakırköy ve beylikdüzü de bakanlığın sırasına girer. iyi mi oldu kötümü yakında anlarız ama öncelik yarım işin bitmesi. diğer 2 hat zamana yayılır.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Oca Çrş, 2011 12:45

Kötü olacağını sanmıyorum, sadece belediye gelirin bir kısmını geri ödemede kullanacağı için yük yine işletmecinin sırtına binecek olacak başka bir şey yok, o açıdan kötü olur ama vatandaş olarak bizi etkileyen büyük bir değişim olmaz, bilet fiyatları dışında :)

Ben de her halukarda Otogar-Kirazlı ve Kirazlı-Başakşehir in bitirilmesi için öncelikli devralınacağını düşünüyorum,

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 05 Oca Çrş, 2011 21:22

yapılırsa iyi olurda, ya başlanamazsa? bakanlık ülkedeki diğer projeleri öne sürerek bunları arkaya atarsa? istanbul hep üvey evlat muamelesi görüyor.

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön