ist-M.03:05 » M3 Başakşehir-Kirazlı (Bakırköy) Metrosu

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 28 Kas Pzr, 2010 21:56

iett 2011 bütçesi 284 milyon, bakanlıktan gelen 700 milyon. toplam 984 milyon. ama iett'de nakit para yoktur. bir yerlerden kredi bulacam deyip bütçeye kalem olarak koymuş olaiblir ki o zaman "hava" bütçe olur bu. ama bakanlığın 700'ü de böyle olabilir. ama bulurlar kredi diyelim. birde swiss oteli satmışlar. 400 milyona. topbaş bütçe konuşmasında bunun 284'ünü başakşehir hattına verecem dedi ki iett'nin hava bütçesi burada anlam kazanıyor. ibb iett'ye sübvansiyon adı altında verdiği paralardan biri bu.

otogar'dan kirazlı ve başakşehir olimpiyatköy dahil maliyet 1.184 milyon idi. duyduğuma göre 800-900'ü ödenmiş. zaten bu kadar ödeme olmasa işler bu kadar ilerlemez. ama bağcıalr sitasyonundan dolayı ek 100'e ihtiyaç olacağı ve maliyetin 1,2 veya 1,3'ü bulabileceğini dymuştum.

ne yaparsak yapalım 700 bitmiyor ama. o yüzden kriazlı-bakırköy hattının maliyeti 500 falan didi. okumuştum bir yerde. 9 km zaten. 50 ile çarpsak 450 eder doğru tahmin. bakanlık marmaray ile bütünleşmesini sağlamak isteyebilir bakırköy'de. bence öyledir. beşiktaş'In marmaray bağlantısı yok emsela bakanlık o yüzden düşünmemiş olabilir o hattı. bide 25 km. eşşek yükü para.

zaman netleştirecek.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Kas Pzr, 2010 21:59

Yani bu 700 hem Otogar-Kirazlı, hemde Başakşehir-Bakırköy ün 1. etabını bitirip 2. etabıda yapar diyorsunuz, iyi valla. Üstüne eksik kalırsa da zaten ek ödenek çıkararır Bakanlık. Bak bu hesabı sevdim :)

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 28 Kas Pzr, 2010 22:34

Mehmet'in hesabı doğru. Kirazlı-Bakırköy 450-500 milyon dolara tamamen hallolur, eğer ki kalan 200 milyon dolarla yarım kalan 2 hattı yapabileceklerse tamam bu iş...

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 30 Kas Sal, 2010 13:17

Geçmiş olsun. Bakanın açıklamasına göre istanbul'da yeni ihale yok. demek ki yarım iş tamamlanacak aynı yüklenici ile. bu da demektirki gülermak doğuş başakşehir hattını bitirecekler.başımız sağolsun demek daha doğru. metro atılımı topal kaldı. ankara'dan başka yok.

belediye başakşehirin uzun vadeli borçlarını da bakanlığa yükleyecek. kredileri bakanlık ödeyecek. ibb rahatlayabilir. rahatlarsa ümraniye işine girer. yine daralır. diğer 3 hat için 2014'e kadar umutlanmak zor. umarım yanılırım.
Bu kararla birlikte Ulaştırma Bakanlığına bağlı Demiryollar, Limanlar ve Havameydanları (DLH) İnşaatı Genel Müdürlüğünün metro inşaatlarına başlayacağını anlatan Yıldırım, şunları kaydetti:

”İstanbul’da muhtemelen aynı yüklenici firma devam edecek. Ankara’da ise çalışmaya devam etmek isteyenlerle yola devam edeceğiz, istemeyenlerin faaliyet gösterdiği metro hatları için yeniden ihaleye çıkacağız. En kısa sürede hatları tamamlamak istiyoruz. önceliği yarım kalan ve toplu taşıma ihtiyacının en fazla olduğu metro hatlarına vereceğiz. Bu hatların devreye girmesiyle Ankara ve İstanbul trafiğinde ciddi rahatlama olur. Toplu taşımada hem şehir merkezlerine hem de çevresine yönelik trafik rahatlar. Tüm hatların tamamlanması 2-2,5 yılı bulur.”

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 30 Kas Sal, 2010 16:23

Mehmet bu niye kötü haber olsun ki, yüklenicilerin çalışması ile ilgili bir sorun mu var? Adamlara paraları verildikten sonra hiç sıkıntısız işin bitirileceğini düşünüyorum. Yani burada aksayan işlerin sorumlusu yükleniciler değil parayı ödemeyenler.

Hatta yeni ihale olmaksızın işin devam ettirilmesi zaman bile kazandırabilir...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Kas Sal, 2010 16:29

Mehmet diğer hatların yapılmayacak olmasını kast ediyor bence, yani o açıdan yeni ihale yok dedi diye tahmin ediyorum. Zaten yukarıda bunu biraz tartışmıştık yapım bedeli ile ilgili olarak, tabii ki aslında karar amaca uygun, yarım kalan hatlar tamamlanacak ve Hakan' ın da değindiği gibi aynı firma ile devam edilmesi olayı hızlandıracak dolayısı ile burada bir sorun olmayacağı gibi aksine işler gayet hızlanabilirde.

Diğer husus ise evet hakikatten kötü oldu ama dediğim gibi baştan beri bende bu hatayı yaptım, neydi amaç "YARIM KALAN METRO İNŞAATLARINI BAKANLIĞIN ÜSTLENMESİ" o zaman bir sorun yok :) Fena manipülasyona geldik, sadece biz değil gazeteler bile, eh işte kaynaksız haber olunca böyle oluyor. :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 01 Ara Çrş, 2010 03:53

hat bakırköy-başakşehir olarak ele alınıp, yarım sayılabilirdi. kanunda yarım kalma ibaresi yok. bakanlığın görev tanımında büyükşehirlerdeki metroları yapar ibaresi eklendi. belediye talep edecek bakanlar kurulunda imzaya açılacak ve yapılacak. dolayısıyla manipülasyon yok aslında. umut vardı bitti. fakirin ekmeği umuttur. hepimiz metro fakiri değilmiyiz?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Ara Çrş, 2010 19:29

Dediğin gibi hattın tamamı yapılacak olsa iyi olur, zaten sizin para hesabına göre yapılması da mümkün gibi demiştiniz, bakalım ne olacak göreceğiz.

Manipüle konusuna gelince, goccca gazetelerde yapılacak, edilecek diye yazılıyorsa bir yerden duymuş olmaları lazım, yapılacak demek insanları yönlendirmektir, manipülasyonun ağa babasıdır hemide.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 02 Ara Prş, 2010 13:21

anadolu ajansı yazdı istanbulda 4 metro yapılacak diye. isim isim yazdılar hatları. gazetelerin hepsi de alıntı yapıp yazdı. yapılacak ama ne zaman?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Ara Cum, 2010 21:34

Hakan yazdı:Şu an bir metro hattının maliyeti ki bu metro hattı tamamı yer altında düşünülmelidir, kaba inşaatı ince işleri elektromekanik işleri yazılımsal işler vs... km'si 85 trilyon civarında. Bu fiyata metro araçları dahil değil.
Hakan geçen verdiğin bu rakamdan sonra bugün bir yazıda dikkatimi bir şey çekti sadece aradaki işçilik ya da ne bileyim maliyetleri kıyaslayabilmek adına bilginiz olsun diye yazıyorum, şu an Viyana' da inşaatı başlamış olan U1 hattı güney uzatması için 770 milyon euro kaynak ayrılmış, ve uzatılacak bölüm 4,7 km (çift hat 9,4 yapar) bu da km si 164 milyon euro gibi bir rakama geliyor, araçlar hariç. Emin olmamak ile birlikte önemli bir kısmınında zaten aç-kapa tekniği ile geçileceğini düşünüyorum, nerede ise ülkemizdeki rakamın 2 katı gibi bir maliyet çıkıyor doğru mu anladım.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 03 Ara Cum, 2010 23:09

2 katı değil 4 kat yapıyor, benim verdiğim rakam TL ve kesinlikle doğru rakam...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Ara Cum, 2010 23:24

Ha doğru ya ben euro - tl paritesini düşünmedim 4 katı yapıyor, huh be :)

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön