ist-B.03:03 » Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Kas Pzt, 2010 01:28

Mehmet yine tersinden anlıyorsun herhalde? Bizim değil senin ikna olman gerekiyor, adam "4 tane sistem çalışacak, yapılacak iş yetmeyecek ve ben metro dediğimiz banliyö hattınıda normal trenler için kullanacağım, dolayısı ile tren dispeçini ben yapacağım" diyor, bence gayet açık, ben öyle anlıyorum, TCDD yönetimi kendi ağzı ile sistemde tehlike meydana gelebileceğini, bunu ancak kendi tecrübeleri ile bertaraf edebileceklerini söylemiş. Ha sen başka türlü anlarsın o başka, senin bakış açın, saygı duyuyorum ama aynı saygıyı da beklerim :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 22 Kas Pzt, 2010 01:34

yav hep tartışma çıkaracak şekilde konuşuyorsun. tersten anlamak ne demek? kızdırdın yine beni.

tüpten hızlı tren geçemez diye bir laflar vardı. adam geçirecez demiş. ben bunu diyorum. ikna olduk mu diye? benim ikna olmam gereken şey nedir? ben zaten tüpten hızlı tren geçecek diyorum. neye ikna olayım..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Kas Pzt, 2010 01:38

Niye kızıyorsun ki şimdi? Kızacak yer mi arıyorsun? Canın benimle tartışmak mı istiyor? Adam kendi ağzı ile sistem sıkışacak demiş, ha sen tüpten diğer trenlerin geçeceğini kast etmişsin, o zaman açık açık yazacaksın kardeş, ben aptalım kusuruma bakma, açık yazmayınca anlayamıyorum. Ben hattın genel kullanımını kast ettim sen tüpten nelerin geçeceğini kast etmişsin, ben kızıyormuyum?

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 22 Kas Pzt, 2010 01:41

tüpten yht geçeemz denimişti de ben onu hatırlattım. neyse. anlaşıldı tamam.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Kas Pzt, 2010 01:45

Mehmet Kasım yazdı:tüpten yht geçeemz denimişti de ben onu hatırlattım. neyse. anlaşıldı tamam.
Tüpten YHT teknik olarak geçemez dediğimi hatırlamıyorum ama doğrudur işletme olarak zorlanacağını, sıkışacağını iddia ettim ve hala iddiamdayım, yük trenlerinin gün içerisinde geçemeceğini, gece Marmaray seferlerinden sonra geçmesinin uygun olacağını, bunun dışında gün içinde Marmaray trenlerinin arasına nasıl hem hızlı tren hemde bölgesel trenlerin sokulacağını hala merak ediyorum, olmayacak kısa sürede tırtlayacak diyorum. Ama zaten Genel Müdür ona da açıklık getirmiş, diğer trenler araya girecek banliyö bekleyecek, dolayısı ile zaten kafalarında bir işletme planı yapmışlar, TCDD baştan beri zaten buna hazırlanıyor, yapılamaz mı yapılır, sadece neden iki ayak bir çoraba sokuluyor, pabuç demiyorum bak, çorap :) esner ama çok zorladınmı yırtılır, pabuç olsa hiç giremezdi ;)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 22 Kas Pzt, 2010 04:21

metro değil banliyö işleteceğiz demelerinden şunu da çıkardım; öyle beklediğimiz gibi 90 saniyede 1 çalışan metro işletmesi olmayacak. izban'a bakalım mesela; başta 20 dakka da 1 sefer yapılıyordu bu ara sanırım 12 dakkada 1. ayrı bir şey ama orda da ortak hat kullanması var, hem kentiçi hemde şehirlerarası.

marmaray'da 2013-2016 yılları arasında kademeli olarak 20, 15, 10, 8 dakka da 1 işletme yapılır diye tahmin ediyorum. seferler birden yoğunlaşmaz. 90 saniye hedefi 2023 hedefi zaten. o zamana kadar 2. tüp işlerine girişilebilir. zaten etüdleri yapılıyor.

peki neden çorabı pabucu sıkıştırıyoruz? japonlar 4'lü tüpün yapılmasının zor olduğunu ve ancak 2'li hatta kredi verebileceklerini söylediler. malüm deprem kuşağı, yapım zorlukları vs. hal böyleyken 2 tüpte işletmek seçeneği ortaya çıktı

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Kas Pzt, 2010 11:36

Handikapları biliyorum Mehmet, tamam yapılamadı ona eyvallah. Ben sadece bu kadar yüklenilmesinin hata olacağını söylüyorum, şimdi Başar başlamadan örnekleri vereyim :) bizimkinin kat be kat fazlası trafiği 4 yolla halletmeye çalışan ülkeler bile şu anda darboğazda ve bütün dünyada şu an demiryoluna yöneliyor sende biliyorsun, şimdi biz Avrupa-Asya arasında demiryolu köprüsü kuracağız diyoruz ve bunun ana teması yük taşımacılığıdır kimse yolcu taşımacılığı diye kendini kandırmasın (lokal olarak evet yani yurtiçi) dolayısı ile o zaman kendimizi kandırmayalım tüpün amacı yük taşımacılığıdır, hızlı tren yolculuğudur, yanında banliyöyü de iyileştiriceğiz, konfor artacak onu da tüpten geçireceğiz diyelim, böyle söylensin canımı ye, ama ayak yapılmasın abicim.

Hala Haydarpaşa Sirkeci kavgası yapıyoruz, o zaman Marmarayı 3 kesimli işlet, ana şebeke eski banliyöler gibi çalışsın, bir tane de tüpü geçen sefer koy 2 araçta 1, onunla birlikte tüptende bölgeselleri, yük trenlerini sorunsuz geçir, tehlikeli yükleri gece geçireceksin zaten mecbur. Ya da hiç uğraştırma kardeşim 3. köprüye koy demiryolunu bu köprüdende intermodal diye dillerine doladılar ya, işte intermodal taşımacılığı yap, İzmit Limanından Derincede yükle konteynerleri o köprüden geçir, Halkalı ya ulaştır kuzeyden, ya da Tekirdağ limanına, ordan da ver gemilere güle güle, demiryolunda Avrupa ülkeleri ile tam entegrasyonu sağlayınca zaten trenlerin direkt gidecek gemiye inmenede gerek kalmayacak, şimdi benim sunduğum öneriler mantıksız mı abi? Metro dendi, bak şimdi iş banliyöye döndü :) bal çaldın, daha yalamadan geldin sildin ne anladık? Benim kızdığım şeyi gerçekten anladığın gün birbirimizi çok seveceğiz inan bana :D:D

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 22 Kas Pzt, 2010 13:02

metro konforunda banliyö denmişti. kimseden metro diye duymamıştım. tekirdağdan derinceye trenferi ihalesi oldu geçenlerde. haydarpaşa sirkeci kavgası bitti. oralar kullanılacak. eski banliyö işletmesi de olabilir sanırım. şimdi ki kavga yorgan kimin kavgası? demek ki işler biteceği anlaşılıyor ki pasta yarışı başlamış.

iğne deliğinden geçirmek bizimkisi. 3. köprüden demiryolu geçsin diye 50 tane haber yaptım. ama olmadı. kafamı duvara vurayım mı? artı 2. tüplü geçişi her yerde yazıyoruz. etüd var bakalım.

marmaray bi bitsin herşey çok güzle olacak. öncelik bu. inşatın bitmesi en öncelikli konu. diğer ayrıntıları tcdd ben aşarım diyor zaten. bayramda karayolları savaş alanına döndü ama demiryolları sapasağlam burun bile kanaamdı. yapsınlar bu işleri de. biraz destek olalım. manen.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Kas Pzt, 2010 13:11

Mehmet Kasım yazdı:şimdi ki kavga yorgan kimin kavgası? demek ki işler biteceği anlaşılıyor ki pasta yarışı başlamış.
Aynen öyle oldu, destek var merak etme, ben sadece biraz daha ileriyi düşünelim istedim hep, sen şimdiden kafanı vuruyorsun duvara, ama işi düşünmesi gerekenlerin pek vurası yok :D 5 hadi 10 sene sonra vurmasınlar, o zaman da bizim "biz demiştik" dememizin de bir faydası yok.

Senin bahsettiğin gibi bir işletme ile çalışırsa Marmaray ve yük trenleri içinde çözüm üretiyorlarsa kısa vadede hiçbir sorun olmayabilir, hayırlısı bakalım, hele çalıştığı günü bir görelimde, 2009 du, 11 di 13 tü 15 ti derken yine bir 13-14 lafları dolanmaya başladı, bu saatten sonra gecikme kaldırmaz.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 22 Kas Pzt, 2010 15:36

2013'te kısmi açışı olacak zaten. 2014'te tam kapasite açılabilir. ihale şartnamesinde bizzat gözlerimle gördüm. hatta 2015 gibi olasılık bile sezdim.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 26 Kas Cum, 2010 20:01

Bugün marmaray'ın önemini anladığım günlerden biriydi. Yolun yarısı emniyet şeridinde olmasına rağmen saat 17 sularında Halkalı'dan hareket etmeme rağmen Pendik'e ulaşmam 19:15'i buldu. Halbuki marmaray sistemi devrede olsaydı Küçükçekmece'de metroya binerdim ve tahminen 70 dakikada Pendik'de olurdum...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Kas Pzr, 2010 17:58

Resim

Marmaray ile ilgili kredilendirme ya da planlama gibi bir şeyler yapan şirketler böyle bir organizasyon şeması önermişler, bu da zaten benim duydum 3-4 sene önce duydum dediğim yapı ile nerede ise aynı, muhtemelen de bu tip bir yapı olacağını düşünüyorum ama işte o zaman ortaya şu işletme sorunu çıkacak, bunun çıkıp çıkmayacağını göreceğiz, bir tarafta 2 dk. da bir metro gibi işleteceğim diyenler diğer tarafta 6-10 dk. da bir banliyö işleteceğim diyenler, yük treni taşımacılığının büyük ölçüde tren feriye kayacağı öngörülüyor, sanırım taşımacılarda bu yönde açıklamalar yapmışlar. Geriye sadece 15 dk. da bir minibüs gibi hızlı tren taşımacılığı kalıyor :) Sakarya' dan sonra İstanbul' a kadar bölgeselin görevini de bu trenlere yaptırırlarsa geriye bir sorun kalmıyor, tabi araç sayısındaki eksiklik, olası arıza ve kazalardaki senaryolar falan. Ama tabi bunları düşünmeye gerek yok canım, olursa bakarız.

http://www.kentvedemiryolu.com/icerik.php?id=771

Yazıyı baştan aşağı okumanızı isterim, katılmadığım yerleri tabii ki var ama şu yetkililerin rakamsal tutarsızlıklarını ortaya dökmesi açısından iyi bir yazı bence, ayrıca sefer sayısı ve araç sayıları ile ilgili bölümde ilginç, tabi o bölümü şu 2 dk. da bir tren işletmesine göre göz önüne almak lazım seyrek frekans ta zaten bir sorun olmayacaktır.

Kilitli

“Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]” sayfasına dön