Yaklaşık 2 milyon aracın yollarında dolaştığı İstanbul deniz altından 2 kıtayı birleştirecek tüp geçite yaklaşık 4.5 yıl sonra kavuşmuş olacak. Daha önce birincisiyle yan yana olması planlanan geçit için yetkililer son aşamada “Kazlıçeşme’yi yeraltından Göztepe’ye bağlayacak” dedi. Tayyip Erdoğan'ın Marmaray'da son tüpün batırılması için düzenlenen törende açıkladığı ve 5 Ağustos'ta yapılan ikinci tüp geçit ihalesinin galibi ortaya çıktı. Denizin altından iki kıtayı birleştirecek ve sadece lastik tekerlekli araçların kullanımına sunulacak tüp geçit Türk-Kore işbirliğiyle yapılacak.
ÇİFT YÖN 8 DOLAR
Otomobiller, küçük otobüs ve minibüslerin kullanacağı yeni tüp geçiti, günde en az 65 bin araç kullanacak. Ağır vasıtaların kullanmayacağı yeni proje, İstanbul'un trafiğinin rahatlamasına büyük katkı sağlayacak. Ulaştırma Bakanlığı, tünelden geçiş ücretlerini KDV hariç maksimum tek yön için 4, çift yönlü ise 8 dolar olarak belirledi.
GEÇİŞİN GÜZERGAHI NASIL?
Karayolu Boğaz Tüp Tünel Geçişi Projesi, Avrupa yakasında, Florya-Sirkeci Sahil Yolu'nun (Kennedy Caddesi) Kazlıçeşme mevkiinden başlayarak Anadolu tarafında Ankara Devlet Yolu'nun Göztepe Kavşağı mevkiinde bitecek.
ist-L.03:01 » Karayolu Tüp Geçit Projesi: Kazlıçeşme-Göztepe
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bu arada başlık projeye göre revize edilmiştir.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5556
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5556
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Benim için otobüs otobüstür, ne farkı olsun ki? Çiftkatlı ve körüklü ile şehirlerarası otobüs arasında ne fark var da, tünel için önemli?
Ama kamyon ve şehirlerarası otobüs geçemez denirse, iyi, o zaman kuralla girmemeleri sğlanır, ama teknik açıdan girememezlik fena olur. Zaten beyinsizin biri yine de girer. Girdikten sonra sıkışırsa? Oha
B. Alabay
Ama kamyon ve şehirlerarası otobüs geçemez denirse, iyi, o zaman kuralla girmemeleri sğlanır, ama teknik açıdan girememezlik fena olur. Zaten beyinsizin biri yine de girer. Girdikten sonra sıkışırsa? Oha
B. Alabay
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5556
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Ben de bilmem, bizde burada pek o kadar fark yok, İsveç'te de yok. Sen sakın isüzü gibi şeyleri otobüs diye satmayasın bana? Sence bir Citaro veya (modern) MAN basit bir çiftkatlı şehirlerarasından değişik mi? Ama belki Türkiye'de burada tanımadığımız şehirlerarası otobüsler geziyordur, onu bilemem. Bu etraflarda o tip otobüsler bazen basit hatlara da veriliyor (Linienbetrieb). Yani haftaiçi Freiburg-Herbolzheim, haftasonu da Freiburg-Milano (hem de uluslararası)
B. Alabay
B. Alabay
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Tünel Marmaray' ın biraz altından geçiyor ama yaklaşım tünelleri ile birlikte Kazlıçeşme - Göztepe arasında yapılmış olacak.Türk-Kore Ortak Girişiminden yapılan yazılı açıklamada, Ulaştırma Bakanlığına bağlı Demiryolları, Limanlar ve Havameydanları İnşaatı Genel Müdürlüğünce (DLH) yap-işlet-devret modeli ile yapılacak Karayolu Boğaz Tünel Geçişi Projesi ihalesini, Yapı Merkezi ile Kore'den SKEC-Samwhan-Hanshin-Namkwang-Kukdong şirketlerinden oluşan Türk-Kore Ortak Girişiminin kazandığı kaydedildi.
Açıklamada, yaklaşık 1 milyar dolara malolması beklenen ve lastik tekerlekli araçların kullanacağı tünel geçişinin, Türk-Kore ortak girişimi tarafından 4 yıl 7 ayda tamamlanacağı ve projenin inşaat aşaması dahil toplam işletme süresinin 30 yıl 6 ay 9 gün olacağı belirtildi.
Verilen bilgiye göre, Türk-Kore Ortak Girişimi tarafından gerçekleştirilecek 14,6 kilometrelik proje, Avrupa yakasında Florya-Sirkeci sahil yolunun (Kennedy Caddesi) Kazlıçeşme mevkisinden başlayarak, Anadolu tarafında Ankara Devlet Yolunun Göztepe Kavşağı mevkisinde sona erecek.
Lastik tekerlekli araçlar için yapılacak tünel geçişi, denizin altından geçen yaklaşık 3,3 kilometrelik bölümü ile her iki yakadaki mevcut yollara bağlanacak. Geçiş, 2,1 kilometrelik bölümü delme tünel olmak üzere toplam 5,4 kilometre uzunluğunda tünelden ve 9,2 kilometrelik yol genişletme ve kavşak düzenlemelerinden oluşacak.
Proje kapsamında ayrıca, Avrupa ve Anadolu tarafında havalandırma şaftları, Avrupa yakasında ücret toplama gişeleri, tünel işletme binası inşa edilecek. İki katlı ve ikişer şeritli planlanan tünelde, katlardan biri giden araçlara, diğeri ise gelen araçlara ayrılacak.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
İhale süreci başlamış, ihale tarihi olarakta 12 Haziran belirlenmiş, hayırlı olsun ne diyelim, sevdik biz bu deniz altı tünel işini
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=12238Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, İstanbul'un yaklaşık 14 milyon nüfusu ile Türkiye'nin sanayi, ticaret ve eğitim merkezi olduğunu kaydetti. İstanbul trafiğinde, Türkiye'deki motorlu taşıtlarının dörtte birinden fazlasının, binek araçların ise yüzde 25'inin bulunduğunu ifade eden Yıldırım, bu araçlarla her gün yaklaşık 10 milyon kişinin yolculuk yaptığını, İstanbul Ulaşım Ana Planı öngörülerine göre bu verilerin her yıl yüzde 7,8 oranında arttığını belirtti.
Yıldırım, Avrupa tarafında yer alacak gişelerden, Florya-Sirkeci Sahil Yolu'nun (Kennedy Caddesi) Kazlıçeşme mevkine kadar olan sahil yolunda ve Anadolu tarafında da Koşuyolu ile Göztepe arasındaki mevcut yollarda şerit sayılarının arttırılarak iki yönlü 4 şeritli hale getirilmesinin öngörüldüğünü bildirdi. "İnşaat süresinin, etüt ve proje çalışmaları dahil 3 yıl süreceğini tahmin etmekteyiz" diyen Yıldırım, yarından itibaren ihale dokümanlarının verilmeye başlanacağını, tekliflerin 12 Haziran 2009 tarihinde açılacağını bildirdi.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
1 yıldan daha uzun süredir haber çıkmayan İstanbul' un ikinci büyük projesi, karayolu tüp tünel geçişi idi. Bu konu ile ilgili bir takım açıklamalar yapılmış. Geçen yıl yazdığım mesajda da işin ihale aşamasında olduğu beyanatına dayanarak yazmışım ama geçen 1 yılda herhangi bir gelişme olmadı, bugün çıkan bir haberde bu konu ile ilgili olarak ilgili devlet birimlerinin önümüzdeki hafta bir toplantı yapacağı belirtilmiş, bakalım ne kararlar ya da sonuç çıkacak.
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=24892
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=24892
Bu arada Ulaştırma Bakanlığı bu proje içinde yıl sonuna kadar ihaleye çıkmayı hedefliyormuş.Hazine Müsteşarlığı, İstanbul Boğazı Karayolu Tüp Tünel Geçişi Projesi'ne ilişkin görüşünü oluşturdu ve Devlet Planlama Teşkilatı'na (DPT) gönderdi. Proje için gelecek hafta Hazine Müsteşarlığı, DPT, Ulaştırma Bakanlığı ve Maliye Bakanlığı yetkililerinin katılımıyla toplantı yapılacak.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=27387
Haberde kalın işaretlediğim yerdeki ifade hiç hoş değil aslında, yani her iki açıdan da böyle bir talepte bulunulması ve bu talebin kabul görmesi kadar bunun haber niteliği ile kullanılması da hoş değil, ama haber işte Neyse sağlık olsun, bari hakiki bir temel atma olsun yani yukarıdaki gerekçe için sadece kurdele kesme işlemi ise yazık, boşa geçecek aylar anlamına gelir.Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, İstanbul Boğazı'nın altından otomobillerin geçeceği karayolu tüp geçişinin temel atma törenini bugün gerçekleştiriyor.
Erdoğan'ın bu kararında, projenin mimarı Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'ın, seçim yasakları nedeniyle bakanlığı bırakacağı 9 Mart'tan önce temeli yetiştirmek istemesinin etkili olduğu öğrenildi.
4 YIL 7 AYDA TAMAMLANACAK
Yap-İşlet-Devret modeli ile gerçekleştirilecek projenin toplam büyüklüğü 1 milyar 75 milyon dolar. Türk-Kore Ortak Girişim Grubu, tüp geçişi 4 yıl 7 ayda inşa edecek. Tünel, Aksaray, Topkapı, Eminönü, Sultanahmet gibi yoğunluğu olan bölgelerden direkt karşıya geçiş sağlayacak. Florya-Sirkeci sahil yolunun Kazlıçeşme mevkisinden başlayarak, Anadolu tarafında Ankara Devlet Yolu'nun Göztepe Kavşağı mevkisinde sona erecek. Sadece otomobil, küçük otobüs ve minibüs gibi hafif araçların geçiş yapacağı karayolu tüneli için Ulaştırma Bakanlığı, daha önce geçiş ücretlerini, tek yön için KDV hariç en fazla 4, çift yön için ise 8 dolar olarak belirlemişti.