Yok, burada beyti görmedim ben. Zaten en nefret ettiğim şey, buranın (sözde) "Türk" lokantaları. İğrenç!

Alaman oryantal düşlerine göre bir şey ...
B. Alabay
Yeter yeter, takma kafana bak onu aşağıda tartışıyoruzalabay yazdı:... da, ama peronlar yetecek mi?
Marmaray, Topkapı Sarayı’nı tehdit ediyor. Saray kompleksinin altından geçen tünel kazısı nedeniyle Sur-u Sultani olarak bilinen tarihi yapılarda büyük çatlaklar meydana geldi.
Marmaray’ın tarihi surlara verdiği zarar Kültür ve Turizm Bakanı Ertuğrul Günay’ın da gündeminde ilk sırada yer alıyor. Geçen hafta müzeye gelerek çatlakları yerinde inceleyen Günay, Koruma Kurulu’nun acil toplanmasını istedi. Yetkililerden bilgi alan Bakan Günay’ın gündeminde tarihi eserleri tahliye etmek ve müzeyi kapatmak var.
Günay’ın olası çökme ve can kaybı ihtimalini göz önüne alarak bir an önce müzenin kapatılmasını istediği de söyleniyor. Yıldız Teknik Üniversitesi’nden bir heyet müzede inceleme yaptı. Çıkacak rapora göre ne yapılacağına karar verilecek. Marmaray projesini yürüten firmadan mühendisler de müzedeki çatlakları yakından inceliyor. Çatlaklara yerleştirilen çok sayıda monitör aracılığıyla çatlakların nasıl genişlediği saniye saniye izleniyor.
Marmaray çalışmalarının Topkapı Sarayı’nın ana bölümlerine ne derecede etki ettiği konusunda ise henüz bir veri yok. Yetkilileri asıl endişelendiren ise bu ihtimalin de yüksek olması. Tünel kazısının bir yönü tamamlandı. İkinci yönünün kazı çalışmalarına yeni başlandı. Bu nedenle hasarın artacağı belirtiliyor.
Türkiye’de asrın projesi olarak nitelendirilen ve Boğaz’ın iki yakasını demiryolu hatları ile birleştirecek olan Marmaray’da ilk kez bu kadar büyük tedirginlik yaşanıyor. Çünkü hattın şu anda süren tünel ve istasyon açma faaliyetleri Topkapı, Ayasofya Camii gibi eserlerin yakınında sürdürülüyor.
Bir gazetecinin ''Marmaray kazısı sırasında Topkapı Sarayı'nda çatlaklar meydana geldi, bu konuda bir inceleme başlatıldı mı?'' sorusunu yanıtlayan Bakan Günay, şöyle konuştu:
''Başlatıldı ben bizzat inceledim. Yenikapı Sirkeci hattında, İslam Bilim ve Teknoloji merkezinin altından geçerken, sanıyorum 40 metreye yakın bir derinlikten geçmesine rağmen muhtemel bir boşluktan ötürü bir sarsıntı ve yer yer çatlaklar var. Şu anda durum sabitlendi, yeni bir tehlike yok. Oradan ray geçti.''
Gereken güçlendirmelerin yapıldığını bildiren Günay, şöyle devam etti:
''Ben inceledim, ama bilim adamları inceliyor. Üniversiteler, teknik üniversite inceliyor. İkinci hattın geçmesi sırasında daha dikkatli önlemler alınacak ve müzeyi de belki bir süre ziyarete kapatacağız. Şu anda endişe edilecek bir durum olmadığını bilim insanları söylüyorlar, ama duvarlarda yer yer çatlaklar var. Galiba biraz daha dikkatli olmak gerekiyor.''
''Ana binayı etkileyecek bir durum söz konusu mu?'' sorusuna ise Bakan Günay, şu yanıtı verdi:
''Hayır, Topkapı'dan uzakta tamamen Sirkeci tarafında, İslam Bilim ve Teknoloji müzesi yaptığımız eski has ahırların altından geçerken yer yer çatlamalar oldu. İkinci hat geçerken belki önlem olarak bir süre için kapatma düşünebiliriz, tamamen teknik üniversitenin vereceği raporlara bağlı. Ben bizzat yerinde inceledim tabii sevimli bir durum değil, ama aşırı ölçüde korkulacak bir durumda umarım değil.''
Bende öyle düşündüğüm için mesajın başına yazdım zaten, tünel kazısı ile alakası var ama üstte zarar görenler arkeolojikEsat yazdı:Aslında arkeolojik kazı ile ilgili değil ama Marmaray' ın yer üstündeki tarihi eserlere zarar verip vermediği ile ilgili bir haber o yüzden burada paylaşmak istedim.
1 milyar dolar yani aşağı yukarı 1,6 milyar tl yapıyor değil mi? Bu para projeye aktarılmış olsa çok işe yarardı, sağlık olsun sonuçta arkeolojik kazı işi Marmaray Yenikapı alanında bitti, burada çıkacak eserlerinde bir şekilde orada sergilenmesi amacı ile müze kurulması da iyi olacak, yapılan işe değsin bari.Marmaray ve metro istasyonu ile birlikte toplam 43 bin 250 metrekare istasyon alanı var. Biz 285 bin metrekarelik alanı da dahil ederek Arkeopark projesini için düğmeye bastık. Hazırlıkları tamamladık ve uluslararası bir proje hazırladık. Arkeopark’ta kazılarda ortaya çıkartılan gemiler ve tarihi eserler de sergilenecek. Hatta kazılarda çıkan gemi ve tarihi eserlerin bir kısmını Transfer Merkezi’nde de sergilemeyi düşünüyoruz.
Marmaray kazı alanında 13, metro kazı alanında da 22 olmak üzere toplam 35 tarihi gemi bulundu. İBB Başkanı Topbaş, tarihi gemilerin kaldırılarak Arkeopark’ta sergilenmesi için çalışmaların titizlikle yapıldığını söylüyor: “Şimdiye kadar 46 milyon TL harcama yapıldı. Marmaray’ın kazı alanındaki gemiler kaldırıldı ve Marmaray’da inşaat işine başlandı. Metro alanında ise 2 gemi kaldı. Bu gemiler kaldırıldığında çalışmalara başlanacak. Eğer yeni bir aksilik çıkmazsa 29 Ekim 2013’te proje tamamlanacak. .”
9 yıllık gecikmenin İstanbul’a maliyeti nedir? Bu soruyu Topbaş detaylarıyla açıklıyor: “Taksim metrosu günlük 230 bin yolcuya hizmet ediyor. Eğer Yenikapı bağlantısı bitmiş olsaydı bu rakam 732 bine çıkacaktı. 5.2 kilometrelik güzergah yüzünden günde 500 bin İstanbullu taşınamıyor. Bu da 9 yılda yaklaşık 1 milyon 600 milyon yolcu demek. Zaman kaybı, yakıt kaybı, gibi parametreler göz önüne alınmadan kaba bir hesap yapılırsa, 9 yıllık gecikmenin maliyeti yaklaşık 1 milyar dolar.