ist-M.03:04 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18149
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bu videoları da Youtube da buldum, yükleyen arkadaş sanırım bizim siteye de üye idi ama pek yazmıyor, fotoğraflar ile yapılmış videolar ama inşaatın içinden güzel kareler verdiği için onlarıda yüklüyorum, eline sağlık diyelim yükleyen kişinin
http://www.youtube.com/watch?v=61ptlorzdB4
http://www.youtube.com/watch?v=r6ke4KLvQyE
http://www.youtube.com/watch?v=61ptlorzdB4
http://www.youtube.com/watch?v=r6ke4KLvQyE
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18149
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Dün ben TBM flan filan lafı etmiştim bugün fotoları gördükten sonra uyandım bu bölüm sanırım NATM ile yapılacaktı, sende bununla ilgili bir şeyler yazmıştın galiba Hakan? Demek ki orada bir sütun alana rastlanmış, yani toprağın içinde dikine farklı bir alan, o alan aşağı doğru boşalma yaşadı ise bundan kaynaklanmış olabilir. Yukarıda iş yoktu zaten, tünelide gördüğümüz gibi fiks edip üst kısmın çökmesini durdurmuşlar, ama aşağı doğru çökme devam ediyorsa o yumuşak alanada beton enjekte edilerek sağlamlaştırılması gerekiyor, bir ihtimal o işlem yapılıp bitene kadar kazı devam etmeyebilir.
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
Kartal'dan 2 tane TBM'yi güzergaha soktular 2 TBM tam bu olayın yaşadığı yerdeki şafta kadar hemen hemen kazdı. Bu şafttan doğuya doğru da neredeyse 1km kadar daha kazı yapılacak ama NATM yöntemi ile tabi bir de triyaj alanı inşa edilecek ama ne zaman? Anladığım kadarıyla TBM'ler henüz şafta ulaşmadı ama az kaldığı için karşılama hazırlıkları sürüyor, sürerken de dediğin gibi o kısımda bir yukarıdan aşağı akma olmuş. Zaten şaftın hemen batısı dere yatağı, toprak daha gevşek olabilir yani...
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Kadıköy-Kartal arası zemin incelemesinin sonuçları...
Çok ayrıntısına girmek istemiyorum, ne benim uzmanlık alanım ne de çoğunluğun ilgisini çekecek bir konu. Sadece aylarca süren numune alma işlemlerinin olduğunu ve gerçekten her konuda çok hassas çalışıldığının bilinmesi için tüm çalışmaların son meyvesi olan haritayı paylaşmak istedim...
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5582
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Hmm ... bu senin sunduğun plâna göre Ünalan ve Göztepe istasyonları bayağı zor konumda ama. İnşaallah bunları da iyi hesaplamışlardır, çünkü deprem durumunda her yerin reaksyonu değişik olur, ve oraları bana takoz şeklinde dibe giden yarığa benziyor.
En son alabay tarafından 27 Eyl Pzt, 2010 13:17 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18149
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Resim küçük yüklendiği için aslında ben iyi seçemedim, bende de bir döküman vardı ama orada sadece inceleme olarak yazmışlar böyle resimli detay yoktu, ama buradan bakınca oralar dere yatağı gibi görünüyor, tam olarak istasyon o noktalara geliyorsa tabii ki sıkıntılı fakat şunu da unutma Başar, zaten bu Hakan' ın da söylediği üzere sırf bu iş için yapılmış zemin etütleri sonrasında edinilen bilgiler, dolayısı ile istasyonlar inşa edilirken tabii ki denk geldiği zemine göre inşa ediliyordur, bunu zaten inşaat ihalesinden önce zemin etütlerini görerek herhalde maliyet çıkartıyorlardır, diğer türlü bir savsaklama olmadığına inanıyorum. Ayrıca '99 dan sonra cidden pek çok şey değişti, bu işler 20 yıl önce yapılıyor olsaydı bende pek çok şeye şüphe ile bakardım.
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
Haritalar tam açıklayıcı değil, eksik bir harita daha var, prada kot durumuna göre de incelem var. Onuda ekleyeyim akşama, bu arada bu haritanın oluşturuluş şeklini de yazayım da daha anlamlı olsun, toplamda 138 sondaj gerçekleştirilerek numuneler alınmış ve onların tetkiki ile oluşturulmuş. Bunun dışında güzergahta eski bilgilerden de muhtemelen yararlanılmıştır...
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5582
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18149
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Fazla takıyorsun kafaya
o kadar da değil. Dediğim gibi zaten öncesinde yapılan zemin etütleri dahi ciddi bir çalışma, eğer bir sorumsuzluk olacaksa zaten bu zemin etütleri yapılmaz. Kaldı ki daha önce söylediğim gibi sadece istasyonlar için değil hattın güvenliği içinde yapılıyor bu etütler, TBM nin güzergahı da bu etütler ile belirleniyor. Büyük çoğunluk ile kireç tabakaları içinden ilerlemesi sağlanıyor, öngörülemeyen şeyler olmuyor mu, tabii ki oluyor. Mesela M3 Çırpıcı da meydana gelen hadise, orada 10 civarında bina boşaltıldı ve yıkıldı ama sorun asıl olaran ne tünelde ne de binalarda idi, binaların yapıldığı yer bir dere yatağı idi ve binalardan birinin altında tespit edilememiş bir kuyu çıktı bu da toprağın boşalmasına sebep olmuştu, aynen geçen günlerde bu hatta olduğu gibi.
Bu tip durumlar çok daha büyük ve önemli projelerde bile olabiliyor, Gotthard tünelinde anlatmıştım hatırlarsan. Sonuç olarak bu tip çalışmalarda böyle hadiseler olabilir, istasyon yerleri konusunda sen düşünce olarak endişelenmekte haklısın ama benim bir önceki mesajımı da dikkate al, gerçekten işler pek öyle basit olmuyor artık, bazı şeylere cidden dikkat ediliyor.

Bu tip durumlar çok daha büyük ve önemli projelerde bile olabiliyor, Gotthard tünelinde anlatmıştım hatırlarsan. Sonuç olarak bu tip çalışmalarda böyle hadiseler olabilir, istasyon yerleri konusunda sen düşünce olarak endişelenmekte haklısın ama benim bir önceki mesajımı da dikkate al, gerçekten işler pek öyle basit olmuyor artık, bazı şeylere cidden dikkat ediliyor.