izm-M.04:01 » Evka 3-Narlıdere Kaymakamlık Metro Hattı

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Oca Sal, 2010 22:09

İzmir metrosu garaj sahasında bir metro aracı

Resim

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 10 Tem Cmt, 2010 19:08

benden başka o metroyu kullanmış olan var mı?
2005'teki gözetimlerim: trenler istasyona muazzam yavaş giriyordu. Metroyu kadın kullanıyordu, çok hoş. Banliyö şebekesi ölüydü,
Ben İzmir'de öğrenciyim ve metroyu sürekli kullanıyorum.Metro da benim en nefret ettiğim aşırı sarsıntı. İzmir'de metro genelde viyadük üzerinde veya tünelde gidiyor.Yüzeyden gittiği mesafe yaklaşık 2-3 km kadar ama bu yolu hiç gitmese daha iyi. Bu yolu alırken araçlar köy minibüsü gibi sağa sola sallanıyor.Bunun sebebini çözemedim. Bursaray'ın büyük bölümü yüzeyden gidiyor ama Bursa'da böyle bir sarsıntı sözkonusu değil.

Metroyu kadın kullanmasına gelince evet bu güzel birşey kadınlara da sistemde yer verimesi olumlu. Aynı şekilde Bursaray'da da kadın vatmanlar var.

Banliyö şebekesine gelirsek;
Şebeke Egeray olarak yenilendi ve güney hattında şu anda deneme seferleri yapılıyor.Yolculu seferlere ise 15 temmuzda başlayacaklarını duymuştum.Kuzey hattında ise Eylülde seferler başlayacak ve açılış 29 Ekimde olacak. Bu hat için caf setler alındı bu caf setlere ilave olarakta başkentrayda çalışacak rotemlerin bir kısmı İzmir'e getirildi.

Ayrıca banliyö hattının Şirinyer geçişi yer altına alındığı için Buca banliyö hattı ana hattan kopmuştu ve atıl durumda duruyordu. Geçen günlerde belediye bu hat için de ihale yaptı ve proje yapılmaya başlandı. Proje dahilinde Şiriyerden başlayan hat şu anki atıl banliyö hattını kullanacak ayrıca şuanki hat Dokuz Eylül Üniversitesi Tınaztepe kampüsüne kadar uzatılacak ve hat üzerinde tramvay işletmesi yapılacak.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Tem Pzr, 2010 22:47

Acaba tünel içleri betona tespitli viyadük üstleri balastlı alt yapı olabilir mi? Ya da hattın tamamı mı balastlı, çünkü bundan 6-7 sene önce, (belki biraz daha önce) İzmir metrosunda buraj çalışması için Ulaşım A.Ş. den buraj makinesi kiralıyorlardı, daha sonra kendileri aldı mı başka yerden mi kiralamaya başladılar bilmiyorum açıkçası ama genelde bu tip sarsıntıların sebebi balastlı alt yapıda hattaki bozulmalardır, buda büyük oranda balastın özelliğini kaybetmesine bağlı olarak meydana gelir, daha önce Bursa başlığında Hasan arkadaşımız buraj makinesi resimlerini yayınlamıştı, hani şimdi sözlerim suçlama gibi olmasın ama acaba bakım eksikliğimi var diye bir soru akla gelebiliyor.
Bu hat için caf setler alındı bu caf setlere ilave olarakta başkentrayda çalışacak rotemlerin bir kısmı İzmir'e getirildi.
Burayı tam anlayamadım, Ankara daki Başkentray sistemi için satın alınan Rotem ler çalışmak için İzmir' e mi getirildi? Acaba nasıl oldu bu iş, Başkentray devreye girene kadar kiralık falan mı, nedir işin iç yüzünü bilen var mı?

Atıl kalan banliyö hattının en azından tramvay olarak değerlendirilmesi yönünde bir çalışma olması gayet güzel, yani ray sökmek yerine bir şekilde işler hale getirmek iyi düşünce. İzmir de TCDD ile Belediye birlikte güzel işlere imza atıyorlar, benzer ortak iş düşünceleri İstanbul içinde vardı ama nedense konu İstanbul oldu mu çok yaygara koparılıyor, yani hem kurumların içinden hem siyasi çevrelerden, hem de işçi tarafından garip tepkiler geliyor, İzmir' de ise bu konuda pek sorun yaşanmadı herhalde, zaten en güzel örneği banliyö hatlarının konfor ve kapasitesinin arttırılarak Egeray adı altında birlikte çalışılması, bakalım bir de işletmeye geçince sizlerden değerlendirme almak lazım, gerçekten yapılan çalışmalar meyve verecek mi.

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 12 Tem Pzt, 2010 02:23

Burayı tam anlayamadım, Ankara daki Başkentray sistemi için satın alınan Rotem ler çalışmak için İzmir' e mi getirildi? Acaba nasıl oldu bu iş, Başkentray devreye girene kadar kiralık falan mı, nedir işin iç yüzünü bilen var mı?
Evet rotem setler kullanılmak üzere İzmir'e getirildi. Sanırım Başkentray projesi hayata geçene kadar bu araçlar İzmir'de kalacak. Şu anda deneme seferlerinde caflar ile birlikte bu araçlar da kullanılıyor. Araçlar kiralık mı bilmiyorum ama bana kalırsa kiralık değildir sonuçta iki hattı işleten de TCDD.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Tem Sal, 2010 17:25

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=22507
İzmir Büyükşehir Belediyesi, kentin kuzey-güney gelişme alanlarını birbirine bağlayan ve Türkiye’deki en yaygın kent içi demiryolu ulaşım ağı olan Aliağa-Menderes Banliyö Sisteminin Geliştirilmesi Projesi’nde bir yandan yolcusuz deneme seferlerinin mutluluğunu yaşarken, diğer yanda da hattın hizmete alınmasının ardından sisteme entegre olacak otobüsler için aktarma merkezleri oluşturuyor.

Büyükşehir Belediyesi ile TCDD ortaklığında tamamlanan proje kapsamında, 80 kilometrelik hat üzerindeki istasyonların çevre düzenlemeleri ile birlikte 14 istasyonda aktarma merkezleri kuruldu

İzmir Büyükşehir Belediyesi ile TCDD ortaklığında kentin kuzey-güney gelişme alanlarını birbirine bağlayan ve Türkiye’deki en yaygın kent içi demiryolu ulaşım ağı olan Aliağa-Menderes Projesi’nin Alsancak-Cumaovası arasındaki 22 kilometrelik güney kısmında deneme seferlerine 1 Temmuz 2010 günü itibariyle başlanmıştı.
Bakalım İzmir gibi karışıklıkta İstanbul' dan aşağı kalmayan bir kentte bu entegrasyon işi becerilecek mi, umarım doğru bir güzergah planlanması ile kotarılır da hem raylı sistem hemde otobüsler için verimli bir çalışma yapılmış olur.

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 13 Tem Sal, 2010 23:58

Bakalım İzmir gibi karışıklıkta İstanbul' dan aşağı kalmayan bir kentte bu entegrasyon işi becerilecek mi, umarım doğru bir güzergah planlanması ile kotarılır da hem raylı sistem hemde otobüsler için verimli bir çalışma yapılmış olur.
İzmir genel olarak aktarma olayını iyi beceriyor. Eminim bunun altından da kalkar.Zaten şehirde ücretsiz aktarma hakkı olduğu için iki nokta arasında seyahat etmek için birçok seçeneğiniz ortaya çıkıyor. Gitmek istediğiniz noktaya bulunduğunuz yerden otobüs seferi olmasa da şehirde bulunan belli başlı, otobüslerin ortak kullandığı noktalardan kolayca aktarma yapabiliyorsunuz.

Kullanıcı avatarı
tahir93
Aylık Paso
Mesajlar: 99
Kayıt: 26 Eyl Cmt, 2009 05:51

balast

Mesaj gönderen tahir93 » 27 Ağu Cum, 2010 03:03

esat bey tüm yapı balastlı, beton destekli 10 metre bile yok :D ve sarsıntı konusunda katılıyorum, izmir'e ilk defa gelen bir arkadaşım bir sarsıntıda irkilmişti, inince söyledi, raydan çıkacak sanmış :lol:

Lodos
Mesajlar: 3
Kayıt: 25 Eyl Cmt, 2010 23:42

Mesaj gönderen Lodos » 26 Eyl Pzr, 2010 00:27

İzmir Metrosunda devam eden inşaat süreci hakkında görseller paylaşmak istedim. Görüntüler, istasyon ve bilet holü kazılarının yapıldığı Fahretin Altay(Üçkuyular) bölgesinden. Yakın zamanda daha detaylı fotoğraflar ekleyeceğim.

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Eyl Pzr, 2010 00:43

Fotoğraf bekleriz tabii, sonuçta bu konularda tartışmalar fotoğrafsız ve resimsiz olunca bizim gibi o kentin dışında olanlar için fikir yürütmesi de zor oluyor, fotoğraf her zaman yardımcı unsur. Bir de şimdi bakamadım ama İzmir de mevcut hat ile inşaatları ayrı başlıklar olarak yürütmüyoruz galiba ona da bir göz atmak lazım.

Lodos
Mesajlar: 3
Kayıt: 25 Eyl Cmt, 2010 23:42

Mesaj gönderen Lodos » 26 Eyl Pzr, 2010 01:33

Bu başlığın uygun olacağını düşündüm zira konu hakkında forumda başka bir başlığa rastlamadım.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Oca Sal, 2011 12:21

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=26510
Metro istasyonlarında gişeler ve otomatlarda satışı yapılan jetonların kullanımının kalkmasıyla birlikte yolcular, 1 Şubat tarihinden itibaren Kentkart ve 3-5 binişlik kartları kullanarak ulaşımlarını yapacak. Elinde jeton olan yolcular için jetonların son kullanım tarihi 31 Ocak 2011 olacak. İzmir Metrosu'nun 10 istasyonundaki tüm gişelerde Kentkart işlemleri ve 3-5 kart satışları yapılmaya devam ediyor. Bunun yanı sıra 10 istasyonda toplam 17 Kentkart dolum otomatik olarak yolculara hızlı ve güvenli şekilde hizmet vermek üzere kullanıma alındı. Kullanımı sona erecek jeton için yolcular, 3 lira öderken, Kentkart tam 1.70, indirimli 0.90 lira olarak ücret ödeyecek. Kentkart kullanıcıları 90 dakika içindeki diğer binişlerinde ücret ödemiyor ve aktarmadan yararlanıyor. Her kullanımı 2,16 lira olan 3 binişlik kart 6,50 lira, her kullanımı 2.08 lira. olan 5 binişlik kartın satışı ise 10.40 liradan yapılıyor.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1577
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 26 Oca Çrş, 2011 15:29

Resim

Cevapla

“İzmir Metro Hatları” sayfasına dön