at-RS.22 » Strasshof "das Heizhaus" Demiryolu Müzesi
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18112
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
at-RS.22 » Strasshof "das Heizhaus" Demiryolu M
Arkadaşlar bugünde yemedim içmedim siz demiryolu severler için gezdim, gördüm, belgeledim şimdi sıra geldi paylaşmaya. Uzun zamandır varlığından haberdar olduğum fakat bir türlü gidemediğim bir yere Viyana 20km mesafede yer alan merkezden banliyö ile 1 saat civarında bir yolculuk ile ulaşılan Strasshof Demiryolu Müzesi ni ziyaret ettim. Müzenin Almanca ismi Strasshof "das Heizhaus" Eisenbahnmuseum, "das Heizhaus" sanırım Buharlı lokomotiflerin kömür ve su takviyesi yaptıkları işletme alanları için kullanılan bir tabir, açıkçası bu konuda biraz bilgi fakiri kaldım Müzenin sitesinden çevirmeye çalışacağım hatalarım ya da eksimlerimi Başar düzeltecektir.
Müze internet sitesinin linki:
http://www.eisenbahnmuseum-heizhaus.com
Kısaca müzenin tarihçesini geçeyim. 1939 yılında Kuzey demiryolu araçları için yakıt ve su takviye merkezi olarak kullanılmak üzere Alman Demiryolları, dönemin adı ile Deutsche Reichsbahn (DRB) tarafından planlanmış. 1942 ye kadar başlanamayan inşaatta ilk etapta 4 su kulesi, 4 kömür asansörü, 2 drehscheibe ve kapalı garaj içinde 2 vinç ile tasarlanmış ve yapımına başlanmış. 2. Dünya savaşı sonrasında Avusturya Devlet Demiryollarının (ÖStB) nın faaliyete başlaması ile 1947 yılında tamamlanır. Burası o zamanlarda da çok eskimiş lokomotifler ve hurdaya çıkarılacak lokomotifler için kullanılır hale gelmiş. 1978 de terk edilerek unutulma durumuna gelmiş olan tesis 1.ÖsEK (1. österreichischer Straßenbahn- und Eisenbahnklub) yani 1. Avusturya Tramvay ve Demiryolu Klubü tarafından araçları ile birlikte işletilmek üzere devralınmış. Bu dönemde zaten devlet demiryolları (ÖBB) tarafından gözden çıkartılmış olan alan bugün 1983 yılında sözleşme ile halen aynı Klüp tarafından idare edilmek üzere verilmiş ve yapılan tamirat işleri sonrasında 1984 yılında müze olarak hizmete açılmış.
Müze halen Nisan ayı başından Ekim ayı sonuna kadar hizmet veriyor, müzede çalışanların nerede ise tamamı gönüllüler ve boş zamanını burada değerlendirmek isteyen klüp üyelerinden oluşuyor.
Salı gününden Pazar gününe kadar ayrıca bayram günlerinde de saat 10:00 dan 16:00 ya kadar açık olan müze ayrıca özel düzenlenen bazı günlerde bazı etkinliklere de evsahipliği yapıyor. Ben normal günlerde giriş ücretsiz diye biliyordum ama bugün "Betriebstag" bileti keserek ücret aldılar, fakat işletmede olan sadece dizel motor ile yürüyen tek bir bakım lokomotifi idi. Ayrıca buharlı lokomotifler ile tur atılan günlerde var.
Normal günlerde serbest giriş var fakat bazı alanlar ziyarete kapalı oluyor, model trenler ve bahçe trenlerini görmek mümkün olmuyor o günlerde, diğer günlerde güne göre değişen ücret tarifeleri var, ben bugün 7€ vererek girdim misal
Meraklıları ücret tarifesi ve programı bu linke tıklayarak görebilir.
Yine Esat' ın çenesi düştü çok laf az iş denmemesi için anlatımı keserek resimlere geçiyorum, ikinci mesajda müzede yer alan araç sayıları ile ilgili bilgileri ve müze ile ilgili görüşlerimi aktararak devam edeceğim. Şimdi girişten bir iki kare;
Müze internet sitesinin linki:
http://www.eisenbahnmuseum-heizhaus.com
Kısaca müzenin tarihçesini geçeyim. 1939 yılında Kuzey demiryolu araçları için yakıt ve su takviye merkezi olarak kullanılmak üzere Alman Demiryolları, dönemin adı ile Deutsche Reichsbahn (DRB) tarafından planlanmış. 1942 ye kadar başlanamayan inşaatta ilk etapta 4 su kulesi, 4 kömür asansörü, 2 drehscheibe ve kapalı garaj içinde 2 vinç ile tasarlanmış ve yapımına başlanmış. 2. Dünya savaşı sonrasında Avusturya Devlet Demiryollarının (ÖStB) nın faaliyete başlaması ile 1947 yılında tamamlanır. Burası o zamanlarda da çok eskimiş lokomotifler ve hurdaya çıkarılacak lokomotifler için kullanılır hale gelmiş. 1978 de terk edilerek unutulma durumuna gelmiş olan tesis 1.ÖsEK (1. österreichischer Straßenbahn- und Eisenbahnklub) yani 1. Avusturya Tramvay ve Demiryolu Klubü tarafından araçları ile birlikte işletilmek üzere devralınmış. Bu dönemde zaten devlet demiryolları (ÖBB) tarafından gözden çıkartılmış olan alan bugün 1983 yılında sözleşme ile halen aynı Klüp tarafından idare edilmek üzere verilmiş ve yapılan tamirat işleri sonrasında 1984 yılında müze olarak hizmete açılmış.
Müze halen Nisan ayı başından Ekim ayı sonuna kadar hizmet veriyor, müzede çalışanların nerede ise tamamı gönüllüler ve boş zamanını burada değerlendirmek isteyen klüp üyelerinden oluşuyor.
Salı gününden Pazar gününe kadar ayrıca bayram günlerinde de saat 10:00 dan 16:00 ya kadar açık olan müze ayrıca özel düzenlenen bazı günlerde bazı etkinliklere de evsahipliği yapıyor. Ben normal günlerde giriş ücretsiz diye biliyordum ama bugün "Betriebstag" bileti keserek ücret aldılar, fakat işletmede olan sadece dizel motor ile yürüyen tek bir bakım lokomotifi idi. Ayrıca buharlı lokomotifler ile tur atılan günlerde var.
Normal günlerde serbest giriş var fakat bazı alanlar ziyarete kapalı oluyor, model trenler ve bahçe trenlerini görmek mümkün olmuyor o günlerde, diğer günlerde güne göre değişen ücret tarifeleri var, ben bugün 7€ vererek girdim misal
Meraklıları ücret tarifesi ve programı bu linke tıklayarak görebilir.
Yine Esat' ın çenesi düştü çok laf az iş denmemesi için anlatımı keserek resimlere geçiyorum, ikinci mesajda müzede yer alan araç sayıları ile ilgili bilgileri ve müze ile ilgili görüşlerimi aktararak devam edeceğim. Şimdi girişten bir iki kare;
En son Esat tarafından 21 Kas Pzr, 2010 21:11 tarihinde düzenlendi, toplamda 3 kere düzenlendi.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18112
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Gelelim müzenin içine, ama içine girmeden önce bir iki kelam edelim. Her ne kadar korunması gereken eser gibi bir statüde olsa da pek iyi korunduğunu söyleyemeyeceğim, aslında büyük bir hayal kırıklığı yaşadım. Çünkü işletmede kullanılan ve kapalı alanda muhafaza edilen çalışır durumdaki lokomotifler dışında pek çok lokomotifte açık alanda idi. Açık alanda olmalarının normalde bir mahsuru yok ama bu derece ağır hasarlı ama birbirinden güzel lokomotif ve vagonların ziyan durumda olmasına içerledim. Tabii ki bu işin bir klüp tarafından yürütülmeye çalışılması işin maddi kısmını büyük ölçüde etkiliyordur, bu boyutta ve özellikte araçların yenilenmesinin büyük maddiyat ve zaman gerektirdiği bir gerçek, fakat ben bu alanın demiryolları tarafından da çok ciddi şekilde destekleniyor olacağını ummuştum fakat gördüğüm manzara hiçte öyle olmadığı izlenimini uyandırdı.
Araçların bir kısmı ciddi anlamda hurda durumunda, sahadaki araçların arasında ziyaretçilerin yürüyebileceği bir alan yok, kene zamanı bu müzeyi gezmek gerçekten büyük risk, otların çalıların arasında canın isterse gidip çekeceksin araçları, gönüllüler tarafından işletiliyor olması da tabii ki biraz ciddiyet sorunu ortaya çıkartıyor gördüğüm kadarı ile. Müzede beni memnun eden şeyler yokmuydu, tabii ki vardı. En başta sitede 100 ün üzerinde araç olduğu yazıyor ama ben lokomotif olarak 50 kadar saydım (üzerinde) bunların nerede ise yarısı da buharlı lokomotifler, hurda olarak dahi kalabilmiş olmaları sevindirici, diğer taraftan ileride değineceğim maket ve model araçlar ile bahçe trenleri müzenin sanki en çok ilgilenilen yani temiz ve bakımlı tutulan ve önem verilen alanı gibiydi bu kısımlar da oldukça eğlenceliydi.
Gelelim yine resimlere, önce gerçek lokomotifler ile başlayalım.
Müzenin girişinde yer alan bir buharlı,
Bu da yine girişte yer alan bir Funiküler vagonu, benim Viyana içinde bildiğim tek Funiküler daha doğrusu buradaki adı ile Dağ Treni (Bergbahn) bir zamanlar Kahlenberg te işletilmiş, önündeki tabeladan acaba oranın aracımı diye düşündüm fakat o hat çok uzun yıllar önce iptal edilmiş ve sökülmüş, örnek bir vagonunuda Kahlenberg te görmüştüm ve bununla hiç alakalı değildi, fakat elimdeki Almanca kitaplarda bununla ilgili bilgi vardı oradaki araçlara da benziyor buna bakacağım.
Aslında müzedeki en büyük eksik buydu, kapalı alan dışında kalan araçların hiçbirinin üzerinde ne olduğu ile ilgili bir bilgi yok. Aslında maddiyata dayanmayan bir iş ama yapılmamış ve bu ciddi bir eksiklik, her ne kadar bu müzeyi gezenler eski demiryolcular ya da demiryolunu sevenler olsa da herkes araçların marka ve modelini bilemez büyük bir bilgilendirme eksikliği vardı. 25 yıldır açık bir müze için korkunç büyük bir eksik.
Bu bir sergi vagonu, içinde müzenin kuruluşu ve buharlı lokomotifler ile ilgili pek çok fotoğraf, teknik çizim ve geçmişten haberler ve bilgiler içeren panolar koyulmuş, anlayana iyi bir bilgilendirmeydi.
Bu vagona daha sonra değineceğim, Kemal abim çıldıracak
Araçların bir kısmı ciddi anlamda hurda durumunda, sahadaki araçların arasında ziyaretçilerin yürüyebileceği bir alan yok, kene zamanı bu müzeyi gezmek gerçekten büyük risk, otların çalıların arasında canın isterse gidip çekeceksin araçları, gönüllüler tarafından işletiliyor olması da tabii ki biraz ciddiyet sorunu ortaya çıkartıyor gördüğüm kadarı ile. Müzede beni memnun eden şeyler yokmuydu, tabii ki vardı. En başta sitede 100 ün üzerinde araç olduğu yazıyor ama ben lokomotif olarak 50 kadar saydım (üzerinde) bunların nerede ise yarısı da buharlı lokomotifler, hurda olarak dahi kalabilmiş olmaları sevindirici, diğer taraftan ileride değineceğim maket ve model araçlar ile bahçe trenleri müzenin sanki en çok ilgilenilen yani temiz ve bakımlı tutulan ve önem verilen alanı gibiydi bu kısımlar da oldukça eğlenceliydi.
Gelelim yine resimlere, önce gerçek lokomotifler ile başlayalım.
Müzenin girişinde yer alan bir buharlı,
Bu da yine girişte yer alan bir Funiküler vagonu, benim Viyana içinde bildiğim tek Funiküler daha doğrusu buradaki adı ile Dağ Treni (Bergbahn) bir zamanlar Kahlenberg te işletilmiş, önündeki tabeladan acaba oranın aracımı diye düşündüm fakat o hat çok uzun yıllar önce iptal edilmiş ve sökülmüş, örnek bir vagonunuda Kahlenberg te görmüştüm ve bununla hiç alakalı değildi, fakat elimdeki Almanca kitaplarda bununla ilgili bilgi vardı oradaki araçlara da benziyor buna bakacağım.
Aslında müzedeki en büyük eksik buydu, kapalı alan dışında kalan araçların hiçbirinin üzerinde ne olduğu ile ilgili bir bilgi yok. Aslında maddiyata dayanmayan bir iş ama yapılmamış ve bu ciddi bir eksiklik, her ne kadar bu müzeyi gezenler eski demiryolcular ya da demiryolunu sevenler olsa da herkes araçların marka ve modelini bilemez büyük bir bilgilendirme eksikliği vardı. 25 yıldır açık bir müze için korkunç büyük bir eksik.
Bu bir sergi vagonu, içinde müzenin kuruluşu ve buharlı lokomotifler ile ilgili pek çok fotoğraf, teknik çizim ve geçmişten haberler ve bilgiler içeren panolar koyulmuş, anlayana iyi bir bilgilendirmeydi.
Bu vagona daha sonra değineceğim, Kemal abim çıldıracak
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18112
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Lokolara devam,
Açık alanda yer alan ve pekte doğru düzgün sergilenmemiş araçların resimlerini veriyorum şimdide, açıkçası bu kısımda gerçekten üzüldüm. Üzüldüm çünkü burada genellikle tarih dedinmi, hele ki kendilerine ait bir şeyse akan sular durur, yemez içmez onu adam ederler. Fakat bu araçların içinde bulunduğu durum benim gerçekten canımı sıktı.
Ya bu şeyin demiryollarındaki adını bir türlü hatırlayamıyorum, geçende yazmıştım bilen varsa yazsın beni kurtarsın, almancası Drehscheibe ama türkçeye çevrilebilecek bir kelime değil bu araçların üstüne gelip döndürülerek yönünün değiştirildiği tabla
Bu da tablanın kumanda odası
Açık alanda yer alan ve pekte doğru düzgün sergilenmemiş araçların resimlerini veriyorum şimdide, açıkçası bu kısımda gerçekten üzüldüm. Üzüldüm çünkü burada genellikle tarih dedinmi, hele ki kendilerine ait bir şeyse akan sular durur, yemez içmez onu adam ederler. Fakat bu araçların içinde bulunduğu durum benim gerçekten canımı sıktı.
Ya bu şeyin demiryollarındaki adını bir türlü hatırlayamıyorum, geçende yazmıştım bilen varsa yazsın beni kurtarsın, almancası Drehscheibe ama türkçeye çevrilebilecek bir kelime değil bu araçların üstüne gelip döndürülerek yönünün değiştirildiği tabla
Bu da tablanın kumanda odası
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18112
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18112
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bu kadar yerdik, biraz da övelim. Aslında bu araçların tamamına ait bilgiler müzenin internet sitesinde mevcut, ama dediğim gibi birisinin bu bilgileri açık havada muhafaza edilebilecek tabelalar halinde araçların önünde yanında bulundurulacak hale getirmesi lazım, yoksa kimse internetten bakıp bilgileri alıp gidip orada aa bu işte 4-4-8 Mastadon demez. Benim tanıdığım tek araçta Avusturya demiryolu forumlarında üzerinde konuşulan "Krokodil" den başkası olmadı zaten. Sitede yer alan araç listelerine ait sayfanın linkini vereyim, merak edenler bakabilir, bende bir ara üşenmezsem oradan tek tek karşılaştırıp buraya da isimleri ile geçerim.
http://www.eisenbahnmuseum-heizhaus.com/index.php?id=11
Bir diğer detayda ciddi sayıda çalışır durumda ve bakımlı lokomotifinde elde bulunması, bu lokomotiflerin tamamı kapalı alanda muhafaza ediliyorlar ve bir kısmınında bakımı yapılıyordu, onları ayrıca fotoğrafladım biraz sonra onlarıda ekleyeceğim, sayfa resimle şişmesin diye laf ebeliği yapıyorum işte
http://www.eisenbahnmuseum-heizhaus.com/index.php?id=11
Bir diğer detayda ciddi sayıda çalışır durumda ve bakımlı lokomotifinde elde bulunması, bu lokomotiflerin tamamı kapalı alanda muhafaza ediliyorlar ve bir kısmınında bakımı yapılıyordu, onları ayrıca fotoğrafladım biraz sonra onlarıda ekleyeceğim, sayfa resimle şişmesin diye laf ebeliği yapıyorum işte
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18112
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Sonunda geldik sağlamlara. Bu kadar çok ve çeşitli aracın bulunduğu bir müzede yer sıkıntısı olması çok anormal değil bana göre ama yine de çok daha iyi bir sergi düzeni de olabilirdi diyorum, gerçi 85.000 metre karelik bir alandan söz ediyorlar ama gezerken anlaşılmayan bir büyüklük.
Araçların pek çoğu tampon tampona sıralanmış haldeler ve bu durum sergi salonundaki araçlarda da aynı. Bu araçları ayrı ayrı görüntüleyebilmenin tek yolu, işletmede oldukları "Buharlı Tren" gününde gelip fotoğraflamak olsa gerek. Bunun dışında istediğiniz kadar eğilin bükülün maalesef olmayan açılardan çekim yapmak zorunda kalıyorsunuz. Ben elimden geldiğince fotoğraflamaya çalıştım, bu araçların yan taraflarında haklarındaki bilgilerde yazıyordu. Günışığı nedeni ve araçların pozisyonu nedeni ile maalesef bu resimler pek iyi değil, tam araçların arkasından vuran bir ışık vardı.
Araçların pek çoğu tampon tampona sıralanmış haldeler ve bu durum sergi salonundaki araçlarda da aynı. Bu araçları ayrı ayrı görüntüleyebilmenin tek yolu, işletmede oldukları "Buharlı Tren" gününde gelip fotoğraflamak olsa gerek. Bunun dışında istediğiniz kadar eğilin bükülün maalesef olmayan açılardan çekim yapmak zorunda kalıyorsunuz. Ben elimden geldiğince fotoğraflamaya çalıştım, bu araçların yan taraflarında haklarındaki bilgilerde yazıyordu. Günışığı nedeni ve araçların pozisyonu nedeni ile maalesef bu resimler pek iyi değil, tam araçların arkasından vuran bir ışık vardı.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18112
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18112
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Yemek molasını da verdikten sonra yine dönelim müze gezimize. Müze tabii ki sadece bu lokomotiflerden ibaret değil, bu araçlar kadar ilgi çeken 4 bölüm daha var. Bunlardan birincisi Bahçe Treni olarak direkt çevirebileceğim Gartenbahn hattı, ikincisi bahçe treni ile model tren arasında bir boyutta fakat yolcu taşımayan daha küçük ölçekli bahçe trenleri, üçüncü olarakta maketler ve model trenler, dördüncüsü ise 2003 yılından beri çalıştırılan içerisinde model kamyonların dolaştığı bir yol Modelltrucks diyorlar, bugünkü ziyaretimde bu bölüm çalışmıyordu onunla ilgili sitelerinden resimler vereceğim.
Bu alanlar müzeye çocuk ziyaretçi ve yanında en az bir yetişkin çekmeninde en kolay yolu tabii ki, ayrıca model trenler ile yaşını başını almış adamların uğraştığını düşünürsek sadece bu bölümleri görmek bile yetecek bir kitle var demektir. Ben bu bölüme Bahçe Treni ile başlamak istiyorum, bahçe treni bölümü oldukça uzun bir güzergahı bulunan ve bir kısmınında inşaası devam eden, çocuklar ile birlikte büyüklerinde üzerine binerek yolculuk edebildikleri akü ile çalışan küçük lokomotifler ve bunların vagonlarından oluşuyor. Aslında oyuncak boyutundaki bu vagonlar bayağı da bir yolcu çekiyorlar gördüğüm kadarı ile Müze sitesinde 1:4, 1:6 ve 2 adette 1:11 ölçeğinde olmak üzere 4 lokomotif bulunduğundan bahsediyor. Yine 5 ve 7,25 inç genişlikte iki yoldan bahsetmiş ama ben buna pek dikkat etmedim açıkçası, acaba Bahçe Modeltrenlerini mi kast ediyor ufak olarak bunu şimdi çıkartamıyorum.
Bahçe treninden fotolar,
Hattın yerleşim planı,
Bu da benim büyüğünden daha çok beğendiğim Bahçe Model Treni,
Bu da kumandanın çocukların eline geçtiği bölüm 2 tane basit reostalı kumanda ile çocuklar trenleri ileri geri oynatıyorlar, sadece 2 tren oluyor ama heveslerini almaları için yeterde artar,
Bu bölümlerde videolarda çektim, modeltren videoları ile birlikte onlarıda daha sonra siteye yükleyeceğim, ayrıca son bölüm olarak model trenler kaldı zaten, onlar ile ilgili bir mesaj gireceğim bir de müzeden elimde kalan bir iki genel foto, şimdilik bu kadar biraz ara dinlenip geliyorum.
Bu alanlar müzeye çocuk ziyaretçi ve yanında en az bir yetişkin çekmeninde en kolay yolu tabii ki, ayrıca model trenler ile yaşını başını almış adamların uğraştığını düşünürsek sadece bu bölümleri görmek bile yetecek bir kitle var demektir. Ben bu bölüme Bahçe Treni ile başlamak istiyorum, bahçe treni bölümü oldukça uzun bir güzergahı bulunan ve bir kısmınında inşaası devam eden, çocuklar ile birlikte büyüklerinde üzerine binerek yolculuk edebildikleri akü ile çalışan küçük lokomotifler ve bunların vagonlarından oluşuyor. Aslında oyuncak boyutundaki bu vagonlar bayağı da bir yolcu çekiyorlar gördüğüm kadarı ile Müze sitesinde 1:4, 1:6 ve 2 adette 1:11 ölçeğinde olmak üzere 4 lokomotif bulunduğundan bahsediyor. Yine 5 ve 7,25 inç genişlikte iki yoldan bahsetmiş ama ben buna pek dikkat etmedim açıkçası, acaba Bahçe Modeltrenlerini mi kast ediyor ufak olarak bunu şimdi çıkartamıyorum.
Bahçe treninden fotolar,
Hattın yerleşim planı,
Bu da benim büyüğünden daha çok beğendiğim Bahçe Model Treni,
Bu da kumandanın çocukların eline geçtiği bölüm 2 tane basit reostalı kumanda ile çocuklar trenleri ileri geri oynatıyorlar, sadece 2 tren oluyor ama heveslerini almaları için yeterde artar,
Bu bölümlerde videolarda çektim, modeltren videoları ile birlikte onlarıda daha sonra siteye yükleyeceğim, ayrıca son bölüm olarak model trenler kaldı zaten, onlar ile ilgili bir mesaj gireceğim bir de müzeden elimde kalan bir iki genel foto, şimdilik bu kadar biraz ara dinlenip geliyorum.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18112
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Gelelim maket ve model bölümüne. Müzenin hemen girişinde el yapımı maketler yer alıyordu, model, yapım tarihi ve yapım süresi ile ilgili etiketler yapıştırılmış halde, açıkçası müzelik derecede ince el işçiliği varmıydı tartışılır, tabii ki hepsi güzeldi ama daha iyi çalışılmış işlerde olabilirdi belki. Kemal abi alıştırdı bizi kaliteye bak beğenmiyoruz elin yaptığı işleri
Maket ve modeller ile ilgili çektiğim tüm resimleri Maket ve Model Araçlarbaşlığına yükleyeceğim ayrıca.
Biraz da modeller ile ilgili resimleri yükleyelim, modeller ile ilgili fotolarıda burada biraz genel geçeceğim onlarıda yukarıda verdiğim linkte bulabilirsiniz, ayrıca videolarını da daha sonra ilgili başlıklarda paylaşacağım,
Modellerde hoşuma giden şeylerden biriside bu idi, bu tip yerlerde çocuklara hitap ediyorsanız en büyük sorun onların merakını hem engellemek hemde tatmin etmektir. Burada buldukları çözüm basit olmuş, Bahçe Treninde olduğu gibi burada da 50 cent ile çalışan bu model alanı yapılmış. Buradaki trenleri para attığınız zaman aktive olan bir kumanda düğmesi ile hareket ettirebiliyorsunuz, 3 tane ayrı tren aynı anda kontrol edilebiliyor oldukça hoş bir şeydi, çocuklar için daha keyifli olduğuna eminim,
Maket ve modeller ile ilgili çektiğim tüm resimleri Maket ve Model Araçlarbaşlığına yükleyeceğim ayrıca.
Biraz da modeller ile ilgili resimleri yükleyelim, modeller ile ilgili fotolarıda burada biraz genel geçeceğim onlarıda yukarıda verdiğim linkte bulabilirsiniz, ayrıca videolarını da daha sonra ilgili başlıklarda paylaşacağım,
Modellerde hoşuma giden şeylerden biriside bu idi, bu tip yerlerde çocuklara hitap ediyorsanız en büyük sorun onların merakını hem engellemek hemde tatmin etmektir. Burada buldukları çözüm basit olmuş, Bahçe Treninde olduğu gibi burada da 50 cent ile çalışan bu model alanı yapılmış. Buradaki trenleri para attığınız zaman aktive olan bir kumanda düğmesi ile hareket ettirebiliyorsunuz, 3 tane ayrı tren aynı anda kontrol edilebiliyor oldukça hoş bir şeydi, çocuklar için daha keyifli olduğuna eminim,