tr-HT.01:03 » Bursa Hızlı Tren Projesi [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Şub Cum, 2010 09:48

Ya tabi bizim çok fazla takıldığımız konu neden YHT o hatta gidiyor neden yük treni YHT hattına girsin tartışmaları, ama bu tartışılmalı 2010 yılındayız ve demiryolu konusunda kaç sene geride olduğumuz malum, biz aradaki açığı kapatmamalıyız, biz öne geçmeliyiz, dolayısı ile eleştiride olacak destekte. Ama yapılan işlerin ince tarafına baktığımda maalesef öne geçmek için değil de günü kurtarmak için yapıldığını açıkça görüyorum ya da ben öyle hissediyorum, sorun ne yapıldığı değil bence sorun ne yapılmadığı, bu sebepten böyle eleştirel bakıyorum hep.

Diğer taraftan sen zaten Bursa için neler yapılabilir, ihtiyaçları nelerdir güzelce sıralamışsın, bence Bursa'nın ihtiyacı hepsidir, Bursa'nın diğer büyük illere hızlı tren ağına bağlanması gereklidir, ama bundan daha önemlisi sanayisinin desteklenebilmesi için ticari hatlarada ihtiyacı vardır, ürettiğin malı ne kadar hızlı ve güvenli gönderdiğin önemli, Bursa, Marmara denizinede, Kapıkule' ye de İzmir Limanına da ve Anadolu illerine de yük trenleri ile bağlanmalıdır.

Ha bunu yaparken öncelik ne olmalı :) benim görüşüm öncelik buradaki hatların iyileştirilmesi mümkün olan yerlerde ilave hat inşaası ile birlikte yük taşımacılığının demiryoluna kaydırılması ve konvansiyonel yolcu taşımacılığının TCDD nin şu yeni Dizel ve Elektrikli trenleri ile hızlı bir şekilde yapılması, bu zaten Bursa'yı uzun süre idare eder, teknik olarak düzeltilmiş bir hatta zaten yolcu trenlerin 150km/s hıza ulaşıyor, ama bu hızlı tren gitmesin demek değil, gitsin ama bence öncelik bu şekilde olsun derim. Ha ne kadar teknik ne kadar tutarlı, tartışılır bir vatandaş olarak benim görüşüm bu yönde.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 12 Şub Cum, 2010 11:17

sonuçta 3 öneridn biri yapılacak ve diğer ikisini destekleyenler şikayet edecekler ve kimse memnun olmayacak. halbu ki diğer ikisini destekleyenler elbrliği yapıp tamam birini yaptırdık diğerine de hep beraber asılalım demsi lazım.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Nis Cmt, 2010 17:51

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=20720
Çelik, Bursa'nın demiryoluna kavuşması için 8 yıldır uğraş verdiklerini, 3 yıl önce Körfez geçişi ile ilgili ihale süreci başladığında Körfez geçişi üzerinde hem otoyol hem de demiryolu bulunması yönünde teklifte bulundukları ancak ihaleye giren firmaların geçiş üzerinde otoyol ve demiryolunun aynı anda bulunmasının maliyetleri ikiye katlayacağı gerekçesiyle sıcak bakmadıklarını söyledi.

Bu proje gerçekleşmeyince Osmaneli-Bursa bağlantısı projesine yöneldiklerini ve Ulaştırma Bakanı'nın Bozüyük'te bu konuda açıklama yaptığını anımsatan Bakan Çelik, "Bu yıl demiryolunun temelinin atılması konusunda kararlıyız. Bu karardan herhangi bir sapma söz konusu değil" dedi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Eyl Çrş, 2010 10:14

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=23654

Bursa için iyi bir haber daha. TCDD Genel Müdürü 18 Ekim' de Bursa Hızlı Tren hattı için ihaleye çıkılacağını beyan etmiş, bu bence sevindirici bir gelişme. Sadece hızlı tren değil bu kente diğer demiryollarınında bağlanması gerekiyor bakalım belki Hızlı Tren bir başlangıç olur.

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 12 Eyl Pzr, 2010 16:00

http://www.malzeme.tcdd.gov.tr/ihaleler ... litren.HTM

Bursa hızlı tren projesinin Yenişehir-Bursa arası için ihale duyurusu yukarıdaki linkte. Tüm Bursa için hayırlısı olur umarım. Yalnız ihale ilanında alt yapı işi deniliyor. Bu alt yapı işi neleri kapsıyor? Sadece ray yapım işini mi yoksa raylar+elektrifikasyon+sinyalizasyon işlerinin tamamı mı?

Alttaki haritada da belirtilen km değerlerinden yola çıkarak tahmini olarak demiryolunun geçeceği güzergahı çizdim.

http://tinyurl.com/12092010

Not: Şu GE bağlantıları (her nedense, Essát?!) mesajı boş olarak gösteriyor. O yüzden adresi bir kısaltma servisinden geçirip, yeniden ekledim! B.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Eyl Pzt, 2010 00:58

Elektromekanik hariçtir diye düşünüyorum çünkü sinyalizasyon ayrı bir iş, aslında normal olan sinyalizasyon içerisine araç alımınında dahil olmasıdır, fakat bu konu biraz muğlak, aracı ordan aldım hadi uydur bakalım da diyebiliyorsunuz :D o konuda demiryollarında herhalde büyük sorunlar yaşanmıyor metrolarda olduğu gibi.

Link verdiğiniz haritadaki güzergahta mevcut bir demiryolu var mı? Çünkü Bursa kent merkezine bayağı bir uzak geçiyor, bana göre burada hattın önemli noktası Bursadır, Bandırma değil. Gerçi çizdiğiniz hat Havalimanı yanından geçmiş ama bildiğimiz kadarı ile henüz havalimanına giden başka bir raylı sistemde yok, eğer güzergah böyle olacak ise biraz uzak göründü bana, Bursa' da yaşayanlar daha iyi yorumlar tabii ki.

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 13 Eyl Pzt, 2010 21:54

Bursa içerisinde Bursaray haricinde demiryolu yok. Bursaray Şuandaki güzergahını ilave projelerle beraber haritaya ekledim aynı linkten ulaşabilirsiniz. Bursaray'ın ilaveleri bittiğinde haritadaki gibi olacak.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Eyl Pzt, 2010 22:05

Aha bu hali ile bence güzel, tabii ki keşke Bursa gibi bir kentin merkeze biraz daha yakın büyük bir Gar ı olsaydı derim ama kent merkezinin de bu konuda fazla zorlanması ne kadar doğru olur bu da tartışılır. Otogar bölgesinde güzel bir Gar inşa edilerek Otogar ve Bursaray ile entegre edilmeside yeterince iyi bir çözüm olabilir. İnşallah bir an önce ihalesi bitirilerek inşaatın da başladığı ve bittiği haberini alırız, hızlı tren çalışmalarında her gün güzel haberler almak demiryolu sevenler için çok mutluluk verici.

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 13 Eyl Pzt, 2010 22:18

Bursa gibi bir kentin merkeze biraz daha yakın büyük bir Gar ı olsaydı derim ama kent merkezinin de bu konuda fazla zorlanması ne kadar doğru olur bu da tartışılır.
Bursa kent merkezinden demiryolu geçmesinden bahsedince sökülen Bursa-Mudanya dhattı aklıma geldi. Bildiğim kadarıyla hattın haritasını çizip mevcut istasyonları işaretledim. Sitede bilgilendirme amaçlı bulunsun.

Hattın ilk istasyonu Bursa garı. Gar kaldırıldıktan sonra Meyve-Sebze haline çevrilmiş. Diğer 4 istasyondan 3'ü çay bahçesi olarak birtanesi de Bosch firmasının eğlence mekanı olarak hizmet veriyor. Diğer istasyonların nerelerde olduğunu tam olarak bilmiyorum.

http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&msa=0&msid=
115898223030737610914.00049029a3e3a710aac82

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 14 Eyl Sal, 2010 16:47

http://www.eser.com.tr/referans.asp?k=151&r=1

hızlı trenin bursa içinde nerden geçeceğine dair bilgilenme açısından bir harita. etüdü yapanlar bunlar. gar terminal yakınlarında gibi. hat oraya yakın geçiyor. belediyeye sormak lazım

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Eyl Sal, 2010 20:28

Berk arkadaşımızın haritası ile aşağı yukarı örtüşüyor güzergah, onun haritasında karayolunu hiç kesmemiş, projeyi yapanların sayfasında ise karayolununun üstü ya da altından geçen bir hat tasarlanmış.

Not: sanırım isminiz Berk, btgn olarak yazıyorsunuz ama :) yeri gelmişken soralım da isimle hitap edelim, malum aslında sitemizin kuralı isimle yazmayı tercih ediyoruz :)

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 14 Eyl Sal, 2010 20:30

Bence linkteki haritadan daha farklı bir demiryolu yapılacaktır. Çünkü linkteki haritanın oluşması için projeyi yaptıran sanayi bölgesi müdürlüğü, yolu yapacak olan ise TCDD. Bunun haricinde etüd tarihi 2003 gözüküyor. Bursa demiryolu hattı ise yanılmıyorsam 2007'de revize edildi.

Cevapla

“Hızlı Tren Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön