ist-M.03:04 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Ağu Pzr, 2010 14:06

Hakan yazdı:Ünalan istasyonu ile, metrobüsün Uzunçayır adlı istasyonu arası mesafe kuş uçuşu 420 metre. En büyük entegrasyn noktası marmaray bitene kadar burası olacak diyebiliriz ve ne yazık ki en çok yol yürünmesi gereken istasyon da burası...
Ünalan istasyonu giriş çıkış noktaları ve kuzey güney aksı yoluna olan konumu.

Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 22 Ağu Pzr, 2010 15:08

Şimdi adam o senin gösterdiğin durakta inip metroya binip nereye gidecek? Eğer Kadıköy'e gidecek ise zaten indiği otobüs'de oraya gidiyor niye inip metroya binsin.
otobüsle trafiğe takılma riski var. metro ile 5 dakka da gitmeyi tercih edebilir. ziverbey atıyol arası yoğundur trafik.

birde göztepe metro-ümaniye iett hattı konulabilir. libadiye'den. metro istasyonunu tam köprünün altına koysalardı da iettden hemen aktarma yapılsa idi.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 22 Ağu Pzr, 2010 15:51

O Ünalan'da uzağa çıkış yapıp, yürüyen bantlar düşünebilirlerdi. Öte yandan, belki de metrobüsü o kadar fazla gelecege saymıorlardır, yani mümkün değil değil. Ama belki orada aktarma yapacaklarına başka yerde yaparlar, yapabilirler. Var mı başka bir düğüm noktası? Belki Söğütlüçeşme yoluyla? Bazen bir aktarma fazla yapmak daha hızlı oluyor, bu beni Hamburg'ta hep fıtık ederdi, orada sanki bütün metrolar ve trenler daire koşuyor gibi geldi bana. Berlin şebekesi dairesel ve (!) çarmıhsal, Hamburg sadece dairesel. Bizimkisi kurtsal bölge henüz :lol:

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Ağu Pzr, 2010 15:56

O resmi aldığım mesajda Hakan zaten aynısını söylemiş. Her ne kadar şu anda Ünalan aktarma noktası gibi olsa da bu hattın asıl ve en önemli aktarma merkezinin Ayrılıkçeşme olacağına inandığını belirtmiş, aklımda öyle kaldı, doğrumu hatırlıyorum Hakan' a sormak lazım.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 22 Ağu Pzr, 2010 17:30

metronun projesi yapıldığında ortada metrobüs zımbırtısı yoktu. sonra zemille indi ve hereyin önüne geçti mübarek. dolayısıyla ünalan'da aktarma işinin iyi olmaması doğal bir sonuç. aslında iyi olmaması marmaray ayrılıkçeşme'ye yarar. bu da polyannacılık.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 22 Ağu Pzr, 2010 18:30

birde göztepe metro-ümaniye iett hattı konulabilir. libadiye'den. metro istasyonunu tam köprünün altına koysalardı da iettden hemen aktarma yapılsa idi.
Niye Ümraniye-Ünalan Metro olmasın ki, hem metro hem metrobüse aktarma imkanı sağlanmış olur hem de oradaki peronlar niçin yapılıyor onu nalmamıza yardımcı olur.
O resmi aldığım mesajda Hakan zaten aynısını söylemiş. Her ne kadar şu anda Ünalan aktarma noktası gibi olsa da bu hattın asıl ve en önemli aktarma merkezinin Ayrılıkçeşme olacağına inandığını belirtmiş, aklımda öyle kaldı, doğrumu hatırlıyorum Hakan' a sormak lazım.
Kesinlikle öyle düşünüyorum ama bunun anlamı Ünalan'ın kullanım dışı kalacağı değil, mesela Edirnekapı'ya gideceksem metro+marmaray bitmiş bile olsa metrobüs daha iyi bir ulaşım aracı olacak.

Kısaltılacak, yeni açılacak ve iptal edilecek İETT hatları ile ile ilgili bayağı vakit harcamıştım zaten onları burada da paylaşmıştım, Ünalan-Uzunçayır kalkışlı pek çok İETT hattı yakın gelecekte bizi bekliyor olacak...

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 23 Ağu Pzt, 2010 13:58

Niye Ümraniye-Ünalan Metro olmasın ki, hem metro hem metrobüse aktarma imkanı sağlanmış olur hem de oradaki peronlar niçin yapılıyor onu nalmamıza yardımcı olur.
tabi o da olur da, ümraniye'den metrobüse binecek yolcu altunizadeye gider. libadiyeyi dolanmaz. ama aradaki yolcular var tabi.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 01 Eyl Çrş, 2010 22:35

Uzun zamandır elektronik tabelaları güncellemiyorlardı, ne hikmetse Ağustos ayının son günü güncelleme ihtiyacı hissetmişler. O akşam Kadıköy'de iftar yapmıştık arkadaşlarla bir baktım tabelada değişiklik var, bugünde Küçükyalı'da Maltepe'de de baktım o tabelaları da değiştirmişler. Neyse güncelledikleri halini buraya da yazayım da arşivlik bilgi olsun elimizde.

31 Ağustos İtibariyle;
Kazılacak Mesafe : 56.136 m
Bugün Kazılan : 10 m
Kazılmış Olan : 54.305 m
Kalan Mesafe : 1.831 m

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Eyl Çrş, 2010 22:42

29 Haziranda 53363 m. miymiş sanırım, yani iki ayda sadece 1km lik kazı yapılmış anlamına geliyor, geçmiş dönemdeki kazı hızına bakarak resmen sürünüyor diyebiliriz ama zaten sen bununla ilgili aldığın bilgi edinme cevabını yayınlamıştın, ıvır zıvır tünellerin boyu olduğu için buna kazı demek bile doğru değil belki de. Bu hız ile giderse min. 3 ay daha sürecek demektir, biz Ağustos sonu gibi biter diye hesap etmiştik ama hesabı şaşırdık galiba.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 01 Eyl Çrş, 2010 22:48

Esat ben kazıları bitmiş olarak düşünüyorum, yani biz kazılar için ağustos son demiştik ama belli ki istasyon inşaatlarının ilerleme durumuna göre yaya tünellerini kazıyorlar, doğal olarak kazı hızı düşük görünüyor.

Bana göre Kadıköy-Kartal Metrosu kazıları bitmiştir, devam eden iş istasyon inşaatlarıdır. Kazı anlamında Kartal-Kaynarca arası işler devam ediyor oradan da sağlıklı bilgi alamıyoruz, s25 şaftından toprak çıktığını görüyorum arada ama o toprak nereden geliyor onu bilemiyorum...

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 04 Eyl Cmt, 2010 18:07

Bakalım istasyonlarımızda işler nasıl gidiyor;

Kartal'da bir süredir Pendik tarafından yanyol boyunca kaz yapılıyordu, kazı dediysem metronun tünel kazısı değil. Meğer 34,5 kv enerji nakil hattı imiş. Neredeyse istasyona ulaşmış durumda ama tam bitmemiş işler hala çukurlar duruyor.

Resim

Fikir yürütmenin kolay olması anlamında vaziyet planını tekrar yüklüyorum.
Resim

Daha önce söylemiştim ama tekrar edeyim, 4 nolu giriş galiba gelecekte yapılabilir diye planlara eklenmiş. 2 nolu giriş ve o alandaki diğer yapılar tamamlanmıştı ve fotoğraflarını da eklemiştim. 3 nolu girişte hala çalışma görünmüyor ama sadece merdiven olacak, yani başlanması ile bitişi arasında 1 ay ancak bir zaman olur herhalde.

1 nolu girişin olacağı alanda ise yine ana bloklardan biri inşa halinde ama bu kısımda da işler bir hayli ilerlemiş, ekim ayına kadar yapının tavan kısmı bitirilir diye tahmin ediyorum.

Resim
Resim

2 ay önce aynı yerde işler daha ziyade temel betonu seviyesinde idi.

http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic. ... &start=552

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Eyl Cmt, 2010 18:16

Evet, kat çıkmaya başlamışlar 1 ayda o katıda çıkarak üstünü kapatmaya başlarlar herhalde.

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön