sl-D.04 » Ljubljana - İstanbul Tren Seferi Deneniyor

Cevapla
Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18112
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

sl-D.04 » Ljubljana - İstanbul Tren Seferi Deneniyor

Mesaj gönderen Esat » 24 Mar Sal, 2009 23:31

Spiegel dergisinde yayınlanan aşağıdaki habere göre, bu Pazartesi Slovenya' nın Ljubljana kentinden bir tren seti deneme amaçlı olarak İstanbul' a yolculuk etmiş. Tam emin olmamak ile birlikte çalışmanın CREAM Projesi kapsamında olabileceğini düşünüyorum.

Slovenya (SZ), Hırvatistan (HZ). Sırbistan (ZS), Bulgaristan (BDZ) ve Türkiye (TCDD) devlet demiryolları kurumlarının ortaklaşa projesine Almanya (DB) da danışmanlık hizmeti ile katkıda bulunmuş.

İlk etapta bir dizel lokomotif ile yapılan denemede Ljubljana - İstanbul arasının 57 saatte alındığı ve bunun bir kamyondan 2 kat daha hızlı bir süre olduğu belirtilmiş, tren ile taşınan yüklerin gümrüklerde daha az bekleme yapması, proje çerçevesinde lokomotif değiştirilmeden aynı lokomotifin tüm yolu kat ediyor olması gibi etkenlerin bu hızı sağladığı, 2014 yılına kadar güzergahta yapılacak diğer iyileştirmeler ile birlikte bu yolculuğun süresinin 25 saate kadar düşürülebileceği belirtilmiş. Tabii çeviri çok iyi olmadığı için ben bu kadar çıkartabildim :)

TCDD nin bu tip projeler girmesinin çok iyi karşılıyorum, bugünler de Avusturya demiryolu forumlarında hızlı trenimizin Avrupa bağlantısının tek yönlü sadece İstanbul' a gidiş için bilet kesecek şekilde olmasını dile getiren gerizekalı (zeka seviyeleri hakikatten düşük) Avusturyalı ya da Almanların da ağzına pabucu tıkamış oluruz, umarım bu işler adı geçen ülkelerin bürokrasi ve rüşvet sorunları arasında heba olup gitmez.
In nur noch 37 statt bisher rund 60 Stunden soll ein Test-Containerzug von Europa nach Asien fahren. Am Montag verließ der Zug Ljubljana in Richtung Istanbul. An dem wichtigen Projekt sind die Staatsbahnen von Slowenien (SZ), Kroatien (HZ). Serbien (ZS), Bulgarien (BDZ) und der Türkei (TCDD) beteiligt. Mitarbeiter des DB-Konzerns haben die Unternehmen als Berater und Moderatoren unterstützt. Der DB Vorstandsvorsitzende Hartmut Mehdorn betonte in Berlin die Bedeutung des Südostkorridors für den europäischen Schienengüterverkehr: "Dieses Projekt zeigt, was wir erreichen können, wenn die Bahnen an einem Strang ziehen. So erreichen wir für die umweltfreundliche Schiene auf den großen europäischen Korridoren Fahrzeiten, die kein Lkw unterbieten kann. Jede Verbesserung einer Strecke stärkt das gesamte Netzwerk, so dass alle Bahnen profitieren." Wegen seiner politischen Bedeutung hat das Business Advisory Council, die Nachfolgeorganisation des Balkan Stabilitätspaktes, dieses Eisenbahnprojekt initiiert und gefördert.

Die größten Zeitgewinne werden durch eine engere Kooperation der fünf Bahnen, straffere Zollprozesse und durch den Einsatz einer Doppeltraktion aus einer Mehrstrom- sowie einer Diesellok von MRCE Dispolok erzielt. Damit werden an den nicht elektrifizierten Abschnitten zeitaufwändige Lokomotivenwechsel unnötig. Die Strecke ist 1.577 Kilometer lang und führt über zwei unterschiedliche Stromsysteme, noch nicht elektrifizierte und eingleisige Abschnitte. Durch bauliche und betriebliche Verbesserungen soll die Fahrzeit bis zum Jahr 2014 auf 25 Stunden reduziert werden. Dann wäre der Zug doppelt so schnell wie ein Lkw, der zwischen Slowenien und der Türkei bis zu 57 Stunden unterwegs ist.
En son Esat tarafından 18 Eki Pzt, 2010 22:49 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5576
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 25 Mar Çrş, 2009 09:50

Küçük bir düzeltme: 25 saat yolda olunca (gelecek), kamyon hızının iki katı olacak. Şu anki hız buna daha yetişmiyor. Yol iyileştirmeleri yapılmalı, çünkü hem elektriksiz, hem birbirinle ilgisiz iki elektrik sistemli üç ayrı yol tipi var, şu an bir çiftli kraksyonla gidilebilir, yani bir dizel ile bir elektrikli lokomotifle.

Şu lokomotif değiştirmeden yol katetmek aslında ilginç bir şey, genelde sınırlarda değiştirilir, ama anlatmıştım, bizim buradan İngiltereden (ve Norveçten acaba?) günde bir iki dizel treni geçiyor. Bu çok ilginç ve garip, çünki 1. buradan dizel geçemez aslında, elektrikli hat (yani istenmez) ve 2. lokomotif Alman değil, İsviçreli de değil. Ama oluyor.

Türkiye'nin Bulgaristan'dan bağlanması çok iyi ve önemli olur, ROLA için de. Yunanistan aksını tam bilmiyorum, belki o kadar fazla önem taşımıyor, ama en azından bir imdat yolu olarak da gerekebilir. İşte ilâveten Gürcistan, Ermenistan ve Azerbaycan köşesi çok önemli, oradan Transsib ağına bağlanılabilirse, Pekin hattı bile açık olur. Ama, Rus ray açığı kaç? Arap/İsrail/İran tarafını bilemem, oraları zor. Eh, bir de işte, Türkiye'de transit (ROLA) yolu gerek. Marmaray bile buna yetmez, ahahaha :-/

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18112
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 31 Tem Cmt, 2010 10:56

Bu konuda bir aşama daha kaydedilmiş, aslında biraz bizim dışımızda bir gelişme ama konu ile ilgili olduğu için buraya aktarıyorum.
Slovenya, Hırvatistan ve Sırbistan, bugün AB'den Türkiye'ye yapılan demiryolu nakliyelerinin geliştirilmesi için anlaşma imzaladılar. Anlaşmaya göre, 3 ülke ortak bir demiryolu şirketi kuracak ve bu şirket daha hızlı nakliyelere imkan tanıyan modernize etme adımları atacak. Sırbistan Ulaştırma Bakanı Milutin Mrkonjic, "Almanya ve Türkiye arasındaki nakliyelerin yüzde 90'ı Macaristan üzerinden gidiyor. 3 ülkenin yer aldığı koridorun payı ise yüzde 10'larda" dedi. Haberde amacın Ljubljana ile İstanbul arasındaki süreyi 60 saatten 35 saate çekmek olduğu kaydedildi. Ortak şirket 01 Eylülde kurulacak. Şirketi Slovenya işletecek.
http://ekonomi.haberturk.com/makro-ekon ... emir-kopru

Millet demiryolundaki payını arttırmak için neler yapıyor, ortak şirket kurmalar, ortak işletme yapmalar. Geçen Youtube da bir arkadaş yüklediğim videolardan birisine bir hesap yapmıştı aslında onu da buraya koyacaktım, bir ara ekleyeyim kamyon ve tır ile taşımacılık ile demiryolunu karşılaştırmıştı güzel hesap kitaptı.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5576
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 31 Tem Cmt, 2010 15:45

Vay, Yugo-Slaviya! :-)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18112
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Ağu Prş, 2010 22:07

Ljublijana - İstanbul arasında yapılan sefer Bahnorama tarafından videoya alınmış, tüm yolculuğun dvd video olarak satışıda yapılıyor. Aşağıda size tanıtım videosunu sunuyorum, güzel bir çalışma.

http://www.youtube.com/watch?v=KspaBmTUCik

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3531
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: sl-D.04 » Ljubljana - İstanbul Tren Seferi Deneniyor.

Mesaj gönderen Engin Y » 27 Şub Çrş, 2019 13:23

Az önce Halkalı-Kapıkule Treni ile ilgili haber paylaşırken bu başlığı gördüm..

Yaklaşık 10 yıl önce açılmış ve 8,5 yıldır haber paylaşılmamış, ama bizim tarafta altyapıyı Kapıkule'ye kadar AB standartlarına yükseltirsek, bu seferlerin yapılma olasılığı nedir?

İstanbul-Sofya-Belgrad-Zagreb-Ljubljana hattının uzunluğu yaklaşık 1.300 km: https://rail.cc/en/train/ljubljana-to-istanbul
Ljubljana-Venedik hattının uzunluğu da yaklaşık 200 km: https://rail.cc/en/train/ljubljana-to-venice

Ortalama 150 km/saat hızla yol alacak bir tren olsa ve gece/sabah 10'da İstanbul'dan/Venedik'ten hareket etse, sabah/akşam 8'de Venedik'e/İstanbul'a varabilir..

Hatta karşılıklı iki tren çalıştırılarak her iki kentten de hem gece, hem gündüz seferi düzenlenebilir..

Gece seferleri belki durmaksızın yapılır, ama gündüz seferlerinde 5'er dakikalık Edirne, Sofya, Belgrad, Zagreb, Ljubljana duruşları da olabilir..

Gerçi kaçak göçmenler Avrupa’nın bir numaralı güvenlik sorunu olmuşken, böyle bir treni on kere baştan sona ararlar..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18112
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: sl-D.04 » Ljubljana - İstanbul Tren Seferi Deneniyor

Mesaj gönderen Esat » 27 Şub Çrş, 2019 13:37

Süreyi sadece sürüş süresi olarak düşünme, vize serbestisi dahi bu konuda yetersiz, vize kontrolünün nasıl yapılacağı, bu konuda çözümler ile birlikte seyahat süresi ele alınmalı, ayrıca biliyorsunuz muhtemelen ama bazı bölgelerde yolcu trenleri gece yolculuklarında ekstra zaman kayıpları yaşarlar, geceleri çok fazla sayıda yük treni hareketi ve manevrası nedeni ile oluyor diye biliyorum bu durumu

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3531
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: sl-D.04 » Ljubljana - İstanbul Tren Seferi Deneniyor

Mesaj gönderen Engin Y » 27 Şub Çrş, 2019 14:43

Evet abi, haklısın..

Bulgaristan Schengen Bölgesi dışı, Sırbistan AB dışı, Hırvatistan da Schengen Bölgesi dışı, Slovenya ve İtalya ise Schengen Bölgesi içi..
Her sınırda ayrı bir kontrol olacaktır ve vakit kaybı yaratacaktır..

Şu anda Halkalı'dan 22:40'ta kalkan trenler, Kapıkule'ye 2:37'de varıyor ve sınırın karşı tarafındaki Svilengrad'dan 4:22'de kalkıyor: http://www.tcddtasimacilik.gov.tr/trenl ... 0Trenler/5

Aradaki 1 saat 45 dakikalık sürede de kontroller yapılıyordur..

Zaten bu trenin Sofya'ya varması sabah 8:40'ı buluyor, yani İstanbul-Sofya yolculuğu 10 saat sürüyor..

Cevapla

“Devlet Demir Yollarından Haberler” sayfasına dön