ist-M.03:05 » M3 Başakşehir-Kirazlı (Bakırköy) Metrosu

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 20 Ağu Cum, 2010 19:32

6 eylül'de olimpiyatköy'de u2 konseri var. yaklaşık 100 bin kişi bekleniyor. bu organizasyon 1 sene önce gündeme geldiğinde "o tarihe kadar metro bitecek" diyorlardı.

ne oldu? olmadı.

ibb bakanlığa ümraniye hattıyla birlikte kirazlı-bakırköy-yenikapı arasını haranlayıp vermeye çalışıyor. malün önceden yenikapı-bağcılar hattı vardı. ikisini ahrmnalayıp bakanlığa satmayı düşünüyorlar.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Ağu Cum, 2010 19:37

M7 U2' ye yetişmedi diyorsun yani :D sağlık olsun, bu sene açılır mı sen ondan haber ver?

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 20 Ağu Cum, 2010 20:11

başar abi duymasın hemen u-bahn'ın u2'si der. havasıdan geçilmez. metro 2011'de ancak açılır. o da 2011 sonu bence. mahmutbey 1 sene önceki hali ile aynı. hiç bir değişiklik yok. diğer istasyonlar tamam gibi. kirazlı bile hemen hemen tamam.

şurdan 1. etapa gidip rica etsem metroya insem istoç'a kadar götürebilirler. ama şefi tanımam lazım.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 20 Ağu Cum, 2010 20:15

Hohoo, U2'nin kim olduğunu bilmez miyim ... halbuki Simple Minds daha ilginç bence.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Ağu Cum, 2010 20:16

Şantiye şefine bir iftar çek Mehmet :D Şu hattın inşaatı ne güzel gidiyordu ne olduysa oldu, mali krizdi carttı curttu, sona kaldı. Yine de Kirazlı' da gelişme kaydedildiğini duymakta iyi.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 20 Ağu Cum, 2010 20:39

tek suçlu iett ve kadir amcanın kafasını karayolu tüneli ile çelen danişmentler. adam 3 karayolu tünelini metrolardan daha sonra başlamasına rağmen hemencecik bitiriverdi. 2'sini açtı. 2 tünel 400 milyonu buldu. paralar karayoluna gitti.

metronun maliyetleri arttı. fazla ödeme iddiaları var. müteahhit işleri durdurdu başbakan devreye girdi otel satıldı para bulundu tekrar başladı. bağcılar istasyonu inşaatı bir avm sevdası yüzünden hala başlamadı şimdi de avm'den vazgeçtiler. 100 milyonda orası yiycek. kara kara düşün.

geçen başakşehirin beeldiye başkanı mahalle toplantısına geldi. mart nisan 2011'de açılacak dedi. oradan anlamak alzım en erken eylül 2011 belki 2012.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Ağu Cum, 2010 21:17

İlk söylediklerine katılıyorum, tünel yollar öncelik almasına rağmen hepsine başlanamadı da. İkinci paragraf zaten su götürmez, hele Bağcılar istasyonunun başına gelenler beni deli etti, çoktan açılmış olan bir hat hala sürüncemede. Başakşehir hattı için 2011 sonu bence iyi ne diyeyim.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 20 Ağu Cum, 2010 22:24

işi bilen becerikli bir adam 2007'de esenler bağcılar arasını hizmete açar geri kalanını da sonra açardı. şimdi elimizde aksaray-bağcılar arasında gidip gelen tıkır tıkır metromuz olurdu.

bağcılar-mahmutbey arası da lrt olarak devam eder 2009'da mahmutbeyi açar ve metroyu aksaray-mahmutbey olarak 2009'da hizmete verirdi. batıda klan kısımları iett ile mahmutbey'de toplar sonrası daha sonra hizmete girerdi.

mahmutbey-olimpiyatköy arası da beşiktaş-mahmutbey hattının devamı olarak yapılsa idi güzel olurdu.

sanayi-başakşehir arsı da basın ekspresten havaalanına giden hat olurdu.


fantezilerim:

Resim

Kullanıcı avatarı
tahir93
Aylık Paso
Mesajlar: 99
Kayıt: 26 Eyl Cmt, 2009 05:51

Fantazi

Mesaj gönderen tahir93 » 29 Ağu Pzr, 2010 06:09

Mehmet Bey sizin fantazilerinize bayıldım, yalnız tek bişey var: havalimanı yine hafif metrolara kalmış. ve beşiktaş hattıyla olimpiyat hattının birleşmesiyle beşiktaşa da hafif raylı bi sistem kalmış, ağır hat bi tane kalmış.

Ama bunun dışında harika bi fantazi :D

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Re: Fantazi

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 29 Ağu Pzr, 2010 10:36

teknomanyak93 yazdı:Mehmet Bey sizin fantazilerinize bayıldım, yalnız tek bişey var: havalimanı yine hafif metrolara kalmış. ve beşiktaş hattıyla olimpiyat hattının birleşmesiyle beşiktaşa da hafif raylı bi sistem kalmış, ağır hat bi tane kalmış.

Ama bunun dışında harika bi fantazi :D
yok olimpiyat hattı ağır metro :) beşiktaş'ta öyle :)

havaalanında sie işleyen bir hafif metro var, bi vagon bile dolmuyr. aksaray'dan başka bir şeye yaramıyor. ileri de uzatmıyorlar. güdük necmi gibi bir hat.

fantezi işte.

Kullanıcı avatarı
tahir93
Aylık Paso
Mesajlar: 99
Kayıt: 26 Eyl Cmt, 2009 05:51

Re: Fantazi

Mesaj gönderen tahir93 » 29 Ağu Pzr, 2010 23:59

Mehmet Kasım yazdı:
yok olimpiyat hattı ağır metro :) beşiktaş'ta öyle :)

fantezi işte.
ama alstom vagonlar bana çok dar göründü, ve 4lü vagonlar sanırım, ayrıca katener'den güç alıyor. Başar bey gelmeden ben fikrimi söyliyim çünkü o bu konularda çok hassas :D bana göre bu ağır hafif olayı biraz değişiyor, yani paris metrosu ne kadar ağır metroysa bu da anca o kadar ağır metrodur bana göre.

alstom'un sitesinden de ulaşamadığım için bu hat için kesin bi kanı'ya varamadım ancak ben halen hafif metro olduğunu düşünmekteyim :lol:

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 30 Ağu Pzt, 2010 06:46

O hefüf metronun (call it: PIRT) öyle şayze gibi ortada kalmasının basit sebebi, Aksaray diye bir yere gelip, cart diye bitmesidir. Oradan Sirkeci'ye veya Taksim'e devat ettirseydiler, tıklımoş olurdu. Bakalım, Yenikapı kurtarır mı. Ki bence aslında Yenikapı da öyle muazzam bir yer değil, ama bari aktarma noktası şansı var. Doğuya girip, kuzeye kıvıramadılar. Neyse.

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön